خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
در روزهایی که شاهد شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم، افراد مبتلا به بیماری سرطان نگران‌اند که این بیماری تنفسی چه تاثیری روی شرایط خاص آن‌ها و روند درمانی آن‌ها دارد. در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد.


عفونت و دستگاه ایمنی بدن انسان

زمانی که فرد به بیماری سرطان مبتلاست، بیش‌تر از سایر افراد در معرض خطر بروز عفونت قرار دارد. بسیاری از سرطان‌ها عملکرد طبیعی و درست سیستم ایمنی را تغییر می‌دهند. در برخی از موارد، این خود بیماری نیست که سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه درمان‌هایی که برای سرطان انجام می‌شود، روی سیستم ایمنی بدن اثر می‌گذارند. حتی اگر بیماری بهبود پیدا کرده باشد، دستگاه ایمنی بدن ممکن است دیگر نتواند مانند قبل با میکروب‌ها و عوامل مهاجم مبارزه کند.

برخی اوقات، سرطان‌ها انـ*ـدام‌های خاصی همچون کلیه‌ها و یا ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. زمانی که یک انـ*ـدام به خوبی کار نکند، بدن برای مبارزه با میکروب‌ها و عفونت‌ها روزهای سختی را خواهد گذراند.

از آن‌جایی که ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ جدید است، امکان بیماری هرکس که در معرض ویروس قرار می‌گیرد و یا به آن آلوده می‌شود وجود دارد. بسیاری از افراد به نوع خفیف و ملایم این بیماری مبتلا می‌شوند و علائم معمول و کم خطر بیماری را نشان می‌دهند. اما اگر فرد مبتلا به سرطان به بیماری کووید ۱۹ هم دچار شود، شرایط بیماری به مراتب سخت‌تر و جدی‌تر خواهد بود.



بیماری کووید ۱۹ و برنامه‌ی درمانی سرطان

برخی از درمان‌های سرطان مانند شیمی درمانی و یا پیوند مغز استخوان می‌توانند روی سیستم ایمنی بدن اثر بگذارند. این درمان‌ها تعداد گلبول‌های سفید را کم کرده و چگونگی عملکرد آن‌ها را تغییر می‌دهند. در این شرایط، میکروب‌ها راحت‌تر وارد بدن شده و عفونت آسان‌تر در بدن ایجاد خواهد شد.

تا زمانی که شیوع بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد، پزشک در مورد روند درمان با بیمار سرطانی صحبت می‌کند. اینکه آیا درمان باید ادامه پیدا کند و یا اینکه ادامه درمان باید به زمانی موکول شود که اثر ویروس تا حد زیادی کاهش یافته است. در بسیاری از موارد می‌توان روند درمان را اندکی به تعویق انداخت. در این شرایط فرد به جای رفتن به مراکز درمانی و مطب پزشک باید در خانه بماند.

اما در برخی از موارد، پزشک تشخیص می‌دهد که روند درمان باید ادامه پیدا کند، چرا که بیمار در شرایط خاص و حساسی قرار دارد‌. اگر هنوز مراحل درمان سرطان شروع نشده باشد، پزشک با بیمار در مورد، امن‌ترین و بی خطرترین گام‌های بعدی صحبت خواهد کرد.

کادر درمان و پزشکان، پیش از پاسخ به این سوال که آیا باید روند درمان آغاز شد یا خیر با دقت مرحله‌ و نوع سرطان فرد و تمام جوانب برای حفظ سلامتی بیمار را بررسی خواهند کرد. اگر بیمار در یک طرح آزمایشی درمانی ثبت نام کرده باشد، ابتدا باید بررسی کند که اجرای طرح ادامه دارد یا نه. گاهی در شرایط حساس زمان اجرای طرح‌های این چنینی به تعویق می‌افتد.


هر آنچه که بیماران مبتلا به سرطان باید درباره‌ی ویروس کرونا بدانند.

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیمار مبتلا به سرطان چگونه باید از خود محافظت کند

زمانی که بیماری سرطان مبتلا هستید، بسیار مهم است که برای محافظت از خود در زمان همه‌گیری کرونا اقدامات لازم و ضروری را انجام دهید.

برخی از توصیه‌ها عبارتند از:

  • تنها در زمانی که بسیار ضرورت دارد از خانه خارج شوید.
  • دست‌های خود را مرتب و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.
  • زمانی که در میان دیگر افراد هستید، فاصله ۲ متری خود را با آن‌ها حفظ کنید.
  • سطوحی که مرتب با آن‌ها در تماس هستید مانند کانتر آشپزخانه، دستگیره در، پریزهای برق، تلفن‌ها و سینک دستشویی و آشپزخانه را مدام تمیز و ضد عفونی کنید.
  • دست‌ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید.
  • در صورت امکان، اقلام ضروری و داروهای مورد نیاز چند هفته‌ی خود را یک‌جا خریداری کنید.
  • اگر مجبور به ترک منزل و حضور در اجتماع هستید، حتماً ماسک بزنید.


با پزشک خود در تماس باشید

حتی اگر درمان به پایان رسیده و یا به دلیل شرایط همه گیری کرونا به صورت موقت، متوقف شده است، بسیار مهم است که با پزشک خود در تماس باشید. در مواردی که سوالی داشته باشید می‌توانید از طریق تلفن و یا پیام‌رسان‌های اینترنتی با پزشک خود در ارتباط بوده و به این طریق دیگر نیازی به حضور در مطب پزشک نخواهید داشت.


علائم بیماری کووید ۱۹ را بشناسید و در صورت مواجه شدن با این علائم اقدامات درمانی لازم را انجام دهید.

  • سرفه
  • تنگی نفس
  • تب
  • لرز
  • درد ماهیچه‌ای
  • گلو درد
  • به تازگی از دست دادن حس چشایی و بویایی
در صورت ابتلا به بیماری سرطان، فرد ممکن است تب را تجربه نکند. چرا که درمان‌های خاص بیماری سرطان دستگاه ایمنی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند

در صورت احساس بیماری با پزشک مورد اعتماد خود صحبت کنید. پزشک سوالاتی در مورد علائم و نحوه‌ی مواجه فرد با ویروس مطرح می‌کند. بعد از بررسی پاسخ‌های بیمار، پزشک ممکن است تست تشخیصی کووید ۱۹ را تجویز کند. اگر مشخص شود که فرد به بیماری کرونا مبتلا شده است، تا زمان بهبود علائم از فرد خواسته می‌شود که در خانه بماند. اگر شدت علائم بیش‌تر شود، بیمار باید با پزشک خود تماس بگیرد.


هر آنچه که بیماران مبتلا به سرطان باید درباره‌ی ویروس کرونا بدانند.

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا