خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع


معرفی برند آرمانی
امپوریو آرمانی Emporio Armani در سال ۱۹۷۵ توسط جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)، یکی از تاثیرگذارترین و با نفوذترین طراحان مد ایتالیا تاسیس شد. آرمانی کیفیت، پیچیدگی و بی‌انتهایی را در سبک‌های مختلف لباس‌های لوکس، پوشاک عادی و جواهرات و … فراهم کرده است.

جورجیو آرمانی که در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال ۱۹۳۴ در پیاچنزا ایتالیا زاده شده، یک طراح لباس برجسته و شناخته شده است که امپراتوری خود را گسترش داده و هم اکنون شامل رستوران‌ها و هتل‌های متعددی نیز می‌باشد. محبوبیت او در آمریکا در سال‌های دهه ۱۹۸۰ و هنگامی که سبک جدید لباس‌های مردانه او در چند فیلم و مجموعه تلویزیونی پرطرفدار ظاهر شد، سر به فلک کشید.


برند آرمانی

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
برند جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی پس از اتمام خدمت سربازی، از دانشگاه اخراج شده و برای کار به فروشگاه لاریناسنته (La Rinascente) که یک فروشگاه بزرگ و معروف در میلان بود، مراجعه نمود. سپس به عنوان طراح به کارکنان موسسه نینو چروتی (Nino Cerruti) پیوست. نهایتا در ماه جولای سال ۱۹۷۵، آرمانی و گالئوتی (Galeotti) به شرکای تجاری هم بدل شده و برند تجاری جورجیو آرمانی اس پی ای (Giorgio Armani.S.p.A) را تاسیس نمودند.
آرمانی در ۱۹۷۵ لباس‌های خودش را ارائه کرد که لباس‌های مردانه بودند و یک سال بعد مجموعه‌ی زنانه‌اش را ارائه کرد. طراح ایتالیایی کمد لباس زنان را در ۱۹۸۰ دگرگون ساخت و آنها را به سمت لباس‌های شیک در رنگ و ظرافت سوق داد.
در پایان ۱۹۹۰ برندش دارای بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سراسر جهان بود که شروع به راه اندازی دیگر خطوط‌ اش کرد:Emporio Armani، Armani Exchange، Armani Jean، Armani Collezioni و … با فروش سالانه ۲ میلیارد دلار این روند را ادامه داد. همچنین با طیف متفاوتی از جمله کالاهای خانگی، انتشار کتاب و لباس‌های ورزشی و... کار خود را ادامه داد.
در حال حاضر هتل‌ها، به آخرین و جدیدترین سرمایه‌گذاری جورجیو آرمانی تبدیل شده‌اند. در سال ۲۰۱۰، او اولین هتل خود را در دوبی افتتاح کرد، و انتظار می‌رود که به زودی، یک هتل دیگر در میلان افتتاح شود.


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع

مهارت‌ های طراحی آرمانی توسعه پیدا می‌‌ کند

در اواخر دهۀ 60 میلادی، آرمانی موفق شد در شوهای لباسی که در سالا بیانکای کاخ پیتی در فلورانس برگزار می‌ شد، شرکت کند. این تجربه به آرمانی این فرصت را داد که سبک خاص خودش را به روش ‌های جدیدی توسعه ببخشد.
او حالا آماده بود که تمام انرژی ‌اش را وقف برند خودش کند و بالاخره نیز در سال 1975 ، اسپای جورجیو آرمانی را به همراه دوستش گالئوتی، در میلان تاسیس کرد.
در اکتبر همان سال، او اولین مجموعه پوشاک آماده مردانه خود را برای بهار و تابستان سال 1976 و تحت نام و برند خودش به بازار معرفی کرد.
او خط تولید زنانه را هم برای همان فصل راه‌ اندازی کرد.


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع



شناخته شدن آرمانی در سطح بین ‌المللی

ظاهرا راز موفقیت بزرگ آرمانی، از معرفیِ یک رویکرد جدید نسبت به طراحی پوشاک در زمان و مکانِ درست سرچشمه می گرفت که انعکاسی از تغییرات در جامعۀ پس از سال 1968 بود که عمدۀ آن نیز از یک طبقه متوسط تشکیل می شد که دیگر نمی ‌توانست هزینه‌ های استفاده از پوشاک اوت کوتور را بپردازد؛ اما در عین حال می ‌خواست تصویر مجزایی برای خودش بسازد.
با توجه به این وضعیت، آرمانی یک رابـ*ـطه مبتکرانه با این صنعت برقرار کرد که مشخصه اصلی ‌اش، قرارداد سال 1978 با گروپو فینانزارو تسیل (GFT) بود که امکان تولید پوشاک آماده و لوکس را در یک محیط تولیدی، تحت سرپرستی طراحِ شرکت، فراهم می‌ کرد.
در سال 1979، بعد از تاسیس شرکت جورجیو آرمان، آرمانی تولید برای ایالات متحده را آغاز و خط مانی را برای مردان و زنان معرفی کرد.
این برند به یکی از نام‌ های پیشرو در مد بین ‌الملل تبدیل شد و چندین خط محصول جدید را معرفی کرد که شامل جی ای لو کولزیونی، لباس زیر و لباس شنای جورجیو آرمانی و اکسسوری ‌های جورجیو آرمانی می ‌شد.


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
گسترش آرمانی
در اوایل دهۀ 80 میلادی، شرکت آرمانی یک قرارداد مهم با ال اورل امضا کرد تا ادکلن تولید کند و خطوط آرمانی جونیور، آرمانی جینز و امپریو آرمانی را راه ‌اندازی کرد؛ سپس در سال 1982، لباس زیر، لباس شنا و اکسسوری‌ های آرمانی را نیز کلید زد.
یک فروشگاه جدید در میلان برای خط امپریو افتتاح و بعد از آن، اولین بوتیک جورجیو آرمانی بازگشایی شد.
دغدغه آرمانی برای مصرف ‌کنندۀ نهایی به این منجر شد که محصولاتی جوان ‌پسند و در عین حال باکیفیت و صاحب سبک، و با قیمتی مناسب‌ تر از این برند به بازار عرضه شود.

به خاطر ماهیت دموکراتیک خط تولید امپریو، آرمانی احساس کرد که باید از روش ‌های تبلیغاتی تازه و غیر متداول استفاده کند.
این روش ‌ها شامل تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد‌های عظیم خیابانی می‌ شد؛ به علاوۀ یک مجلۀ خانگی که به وسیلۀ پست برای مصرف‌ کننده ‌های وفادار فرستاده می ‌شد.
آرمانی همچنین احساس کرد که داشتن یک رابـ*ـطه با سینما، اهمیت بسیاری در موفقیت و راه شغلی او دارد، هم به دلایل تبلیغاتی و هم برای اینکه انگیزه ‌ای برای خلاقیت باشد.
او لباس ‌های فیلم ژیگولوی آمریکایی را طراحی کرد و موفقیتش به یک همکاری طولانی‌ مدت با دنیای سینما منتهی شد. آرمانی لباس ‌های بیش از 100 فیلم را طراحی کرد که یکی از مهم‌ ترینشان، فیلم تسخیرناپذیران در سال 1987 بود.


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع


سبک و نوآوری

توسعۀ سبک آرمانی، همیشه روندی مشترک را دنبال کرده است که ارتباط نزدیکی با روند تغییر در جامعۀ معاصر دارد. این فرایند به خلق پوشاک و اکسسوری ‌هایی منتهی شد که هدفشان، سبکی متفاوت و ساده بود که فراتر از مد روز است و برای بهبود شخصیت شخصی که آن را می پوشد، طراحی شده است.
وقتی در سال 1976، آرمانی اولین کت‌ های بدون‌ ساختار ( بدون آستر و اتونشده ) مردانه‌ اش را ارائه کرد (ایده ای که محصول سال ‌ها تجربه در طراحی و تولید بود)، قصدش این بود که هزینه ‌های کار و خیاطی را پایین بیاورد؛ اما با معرفی این نوع لباس، جایگزینی برای رویکرد سنتیِ خیاطی انگلیسی را به جامعه ارائه داد که نیاز آن زمان مردمان ایتالیا را تامین می ‌کرد و ترکیبی مبتکرانه میان لباس‌ رسمیِ خشک و شیک، و لباس ورزشیِ منعطف و آزاد بود.
این خلاقیت ‌ها باعث شده بود تا تعدادی از روزنامه ‌های ایتالیایی، آرمانی را اولین طراح لباس پست ‌مدرن خطاب کنند و کارها و محصولاتش جهانی شود.


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع




شهرت آرمانی
شناخت رسمیِ شهرت آرمانی در سال 1982 رقم خورد؛ یعنی زمانی که بر روی مجله تایمز ظاهر شد و بعد از کریستین دیرو، دومین طراح مدی بود که تصویرش بر روی این مجله نقش می ‌بست. آرمانی، زنان را از لباس ‌های خشک و سخت، رها، و برایشان کت‌ های نرم و بدون یقه، به همراه شلوارهای راحت طراحی کرد. آرمانی به دنبال پایدار کردن تصویری از زنان بود که قوی بودند؛ اما سخت، نه ! همچنین، لباس ‌هایشان هم کاربردی باشد و هم باشکوه.
برای آرمانی، رنگ گریژ (چیزی بین خاکستری و بژ) که در سال 1997 معرفی شد، رایج‌ ترین عنصر در رنگ ‌بندی لباس‌ های برندش بوده است که اغلب در کنار سایه‌ های سفید و سیاه، با تُن های خاکی ملایم، آبی مایل به خاکستری و انفجارهای رنگیِ غیر منتظره همراه می‌ شود.
جست وجو برای یافتن پارچه مناسب، همیشه یکی از عناصر مجزای مجموعه ‌های آرمانی برای مردان و زنان بوده و در سال 1986 به یک عنصر طراحی کلیدی برای این برند مبدل شده است که در کنار گلدوزی ‌ها و بازگشت به لباس ‌های نیمه ‌رسمی به وسیلۀ آرمانی، خودنمایی می‌ کند. آرمانی در طول تمام عمر شغلی ‌اش، همیشه موفق شده که تصاویر جدیدی از لباس پوشیدن مردان و زنان فراهم کند و الگو‌های نفیس و تزیینی را به سبکی منحصربه فرد، اما دسترس ‌پذیر، تبدیل سازد.

8 حقیقت جالب که احتمالا در مورد جورجیو آرمانی نمی دانید!

  • شغل رویایی جورجیو آرمانی، سینما بود و به گفتۀ خودش، اگر زمان به عقب بازمی گشت و او فرصتی برای انتخاب دوباره داشت، دیگر مد را بر نمی گزید و سینما را به عنوان حرفه اش انتخاب می کرد. او عاشق فیلمسازی است؛ کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلمبرداری، از علایق او به شمار می آید؛ همچنین او پیشرفت خود در صنعت مد را نیز مدیون همکاری اش با هالیوود می داند!
  • کاپشن های خلبانی معروف که امروزه مورد علاقۀ بسیاری است و طرفداران خاص خود را دارد؛ در خلال جنگ جهانی دوم، برای اولین بار به وسیلۀ آرمانی طراحی و ارائه شد. از آنجایی که در آن زمان، کابین های خلبان حصار نداشت، این کاپشن، یکی از بهترین ها برای حفاظت از سرما بود. این طرح همچنان در دنیای مد عرض انـ*ـدام می کند.
  • آرمانی عاشق ورزش است. او یکی از طرفداران بزرگ ورزش فوتبال است. اکنون تیم محبوب و مورد علاقۀ او در فوتبال، اینترمیلان است؛ همچنین علاقۀ او به فوتبال باعث شد که در جام جهانی سال 1994، لباس تیم ملی برای جام جهانی را طراحی کند.
  • جورجیو آرمانی فراتر از صنعت مد نیز گام برداشته و در صنعت غذایی نیز ورود کرده است. آرمانی شکلات ها و شیرینی های بسیار خوش طعم و شیکی را با ظرافت بسته بندی و به بازار عرضه می کند. مرکز این عرضه در شهر فلورانس ایتالیا است.


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,176
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع


  • آرمانی از اولین برندهایی بود که صنعت مد و پوشاک خود را در دهۀ نود میلادی وارد بازار جهانی چین و کشورهای آسیایی کرد.
  • آرمانی، طراح لباس مهمانداران هواپیمای آلیتالیا بود. البته شایع شده بود که این هواپیمایی به دلیل لباس های آرمانی مشهور شده است و از کیفیت خدمات مناسبی برخوردار نیست و همین انتقادها باعث شد که چند سال بعد، این ایرلاین لباس مربوطه را عوض کند.
  • جورجیو آرمانی خالق شهر میلان بود! نه اینکه این شهر را بنا کرده باشد، او به نام این شهر، عظمت بخشید. از آنجایی که ایتالیا کانون صنعت مد بود، آرمانی این شهرت را جهانی و بین المللی کرد و آن را به مرکزی پیشرو در صنعت نساجی و پایتخت مد جهان مبدل ساخت. ورساچه ، دولچه و گابانا ، پرادا و موسچینو، پیروی او بودند.
  • جورجیو آرمانی تنها برندی بود که در سال 2006، در شوهای خود از مدل هایی با شاخص تودۀ بدنی زیر 18 استفاده نکرد؛ چرا که او معتقد بود این شاخص نباید باعث نگرانی مدل ها شود و آرامش آن ها را در این خصوص خدشه دار کند. او معتقد بود که سختگیری در خصوص این شاخص باید از دنیای مد حذف شود و مصمم بود که این اجبار را برای رسیدن به راهروهای فشن از بین ببرد؛ چراکه آن را نوعی زیاده خواهی می دانست. او با این عمل، جلوۀ متفاوتی به این صنعت بخشید!


برند آرمانی

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا