خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
در گذشته تقسیم وظایف خانه بین زن و شوهر چندان معنایی نداشت اما امروزه با گسترش حضور زنان در اجتماع، در برخی از خانواده‌ها مسئله تقسیم وظایف با نگاه سنتی منجر به درگیری‌هایی بین زوجین می‌شود. بسیاری از مردان کار منزل را نمی‌پذیرند و زنان شاغل نیز نمی‌توانند بار مسئولیت تمام کارهای خانه را به دوش بکشند و به مرور زمان دچار خستگی و فرسودگی می‌شوند. در همین زمان بسیاری از مردان می گویند "نیازی به کار کردن همسرشان ندارند"، و بدین صورت استقلال مالی زن را زیر سوال برده و موضوع را بغرنج‌تر می‌کنند. در حالی که تمام این مسائل با تغییراتی در نگرش مردان حل می‌شود. شما می‌توانید با آگاهی از اصول تقسیم وظایف در خانه و اهمیت آن، این مساله را برطرف کنید.
تقسیم وظایف در خانه | وظیفه، مشکل همینجاست!

بسیاری از مردان و حتی زنان، کارِ خانه را وظیفه زن می‌دانند در صورتی که اگر به چشم وظیفه به زندگی نگاه کنید، کار بیرون از خانه مرد هم وظیفه است و این واژه می‌تواند منشا بسیاری از تعارضات باشد. وقتی شما بر حسب وظیفه بیرون از منزل کار کنید و همسرتان بر حسب وظیفه کارهای منزل را انجام دهد، رابـ*ـطه به تلخی می‌گراید. اولین گام این است که پیش از ازدواج، زن و مرد درباره کارهای منزل و بیرون از منزل به توافق نسبی با هم برسند. با همین نکات کوچک می‌توانید سلامت خانواده خود را تضمین کنید.


تقسیم وظایف

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، . faRiBa . و MINO.S

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی، زندگی مستقل و سربازی برخی از اتفاقاتی است که به مردان کمک می‌کند که بتوانند تا حدودی از مسئولیت‌های خانه داری آگاه شوند. بزرگترین اشتباه مردان این است که کار خانه را وظیفه زن می‌دانند و از کار منزل فرار می‌کنند. البته مادران و دیگر اعضای خانواده نیز نباید مسائل خانه داری را بین دختر و پسر تفکیک کنند. گاهی لازم است از دختر خرید کردن و از پسر شستن ظرف را بخواهند.
تقسیم وظایف در خانه | جایگاه و شان هر دو طرف باید حفظ شود

کار منزل برای زن خانه دار هم وظیفه نیست اما بر اساس منطق و اصول رابـ*ـطه زناشویی، وقتی مرد 8 ساعت بیرون از منزل کار کرده و برای تامین هزینه‌های زندگی تلاش می کند، زن خانه دار نیز به همان نسبت کارهای منزل را برای کمک به همسرش انجام می‌دهد.

نکته مهم قدردانی زن و شوهر از هم بخاطر لطف‌هایی است که در حق هم می‌کنند. به دلیل طبع مهر طلب‌تر زنان نسبت به مردان، آن‌ها نیاز دارند که کارها و زحماتشان دیده شود و مردان باید تلاش کنند که زن خانه دارشان، از کار منزل لـ*ـذت ببرد و آن را برای پیشرفت زندگی و روابطشان در نظر ‌گیرند. همینطور که زنان باید به مردانشان حس مردانگی را داده و به آن‌ها بفهمانند که قدردان زحماتشان هستند. برای اینکه زنان حس بهتری داشته باشند، خودشان نیز باید اقداماتی بکنند؛ یک زن خانه دار موفق مسلما احساس کارآمدی بیشتری دارد


تقسیم وظایف

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، . faRiBa . و MINO.S
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا