- عضویت
- 16/8/19
- ارسال ها
- 3,661
- امتیاز واکنش
- 13,898
- امتیاز
- 348
- زمان حضور
- 79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماجرای تولید نسخه ایرانی ال ۹۰ به یک پروژه دانشگاهی برمیگردد که چندین سال قبل توسط دانشگاه علم و صنعت آغاز شده بود، اما طی ماههای اخیر و در اثر خروج کامل رنو از بازار ایران، زمزمههای تجدید حیات این پروژه شنیده میشد و حالا مدیرعامل سایپا نیز به شکل رسمی این خبر را تایید کرده است.
سیدجواد سلیمانی در این رابـ*ـطه گفته است: «تا قبل از تحریمها در تولید رنو L۹۰ وابستگی داشتیم و ۴۵درصد قطعات مورد نیاز از طریق رنو تامین میشد. اما با آغاز تحریمها که رنو از ایران رفت در عمل امکان تولید خودرو را نداشتیم از این رو در گروه سایپا برنامه ریزی کردیم که در مدت ۱۸ ماه خودروی جدید ال ۹۰ با استفاده از امکاناتی که در داخل کشور ایجاد شده از جمله موتور و گیربکس و بخشی از قطعات وارداتی در گروه سایپا تولید شود و با تغییراتی که روی آن اعمال میکنیم بر روی خودرو نصب شود تا بتوانیم این خودرو را به تولید انبوه برسانیم ضمن اینکه میزان ساخت داخل را از حدود ۵۵درصد به بیش از ۸۵درصد ارتقا دهیم.»
تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت
سلیمانی اضافه کرد: «تولیدات قبلی خودروی ال ۹۰ با استانداردهای فعلی کشور همخوانی ندارد، زیرا استانداردهای ما ۸۵ گانه است، اما استاندارد ال ۹۰ با استانداردهای ۶۵ گانه انطباق داشت از این رو مجبور شدیم تغییرات عمده در این خودرو ایجاد کنیم و یک برنامه زمانبندی کامل تعریف شده تا تغییرات در خودرو با شکل جدید انجام شود. البته امکان ساخت داخل برخی قطعات از جمله کاتالیست وجود ندارد، زیرا جنس آن از فلزاتی است که در ایران تولید نمیشود و به طور انحصاری در یک یا دو کشور تولید میشود، اما در مجموع برنامه ما این است که تا حد ممکن، خودرو را ساخت داخل کنیم یعنی در مجموع بیش از ۸۵درصد ساخت داخل باشد.»
سایپا در رابـ*ـطه با پروسه داخلی سازی قطعات مورد نیاز خود از کمک شرکتهای دانش بنیان نیز استقبال میکند.
تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت
کاهش قیمت ال ۹۰ ایرانی با احتمال استفاده موتور خانواده تیبا
به گفته مدیرعامل سایپا: با «داخلی سازیهای انجام شده در مقایسه با قطعاتی که از خارج وارد میشود کاهش قیمت خواهیم داشت.»
این مورد در حالی مطرح میشود که پیش از آغاز تحریم ها، شاهد مونتاژ موتور رنو توسط خطوط داخلی مگا موتور بودیم، اما در شرایط فعلی به نظر میرسد که نسخه از سری پیشرانههای خانواده تیبا (و حتی شاید موتور توربوچارجر مشترک با شاهین) بتواند نقش قلب تپنده تندر ۹۰ ایرانی را بازی کند.
تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت
از طرف دیگر مدیرعامل سایپا در صحبتهای خود به نهایی شدن این پروژه تا ۱۸ ماه آینده اشاره کرده است که به معنای احتمال عرضه این خودرو در سال ۱۴۰۱ خواهد بود. با این حساب میتوان گفت که طبیعتا مشخصات محصول نهایی میتواند ارتباط تنگاتنگی به شرایط سـ*ـیاسی و اقتصادی کلی کشور تا آن زمان داشته باشد و در صورت بازگشت رنو به بازار کشور، این احتمال وجود دارد که در نهایت این پروژه به نسخه ارتقا یافته تندر ۹۰ (براساس استانداردهای ۸۵ گانه) مبدل شده و یا به کلی از دستور کار خارج شود.
در نسخه اولیه مربوط به دانشگاه علم و صنعت از چراغهای خودرو جک s۵ استفاده شده بود.
سیدجواد سلیمانی در این رابـ*ـطه گفته است: «تا قبل از تحریمها در تولید رنو L۹۰ وابستگی داشتیم و ۴۵درصد قطعات مورد نیاز از طریق رنو تامین میشد. اما با آغاز تحریمها که رنو از ایران رفت در عمل امکان تولید خودرو را نداشتیم از این رو در گروه سایپا برنامه ریزی کردیم که در مدت ۱۸ ماه خودروی جدید ال ۹۰ با استفاده از امکاناتی که در داخل کشور ایجاد شده از جمله موتور و گیربکس و بخشی از قطعات وارداتی در گروه سایپا تولید شود و با تغییراتی که روی آن اعمال میکنیم بر روی خودرو نصب شود تا بتوانیم این خودرو را به تولید انبوه برسانیم ضمن اینکه میزان ساخت داخل را از حدود ۵۵درصد به بیش از ۸۵درصد ارتقا دهیم.»
تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت
سلیمانی اضافه کرد: «تولیدات قبلی خودروی ال ۹۰ با استانداردهای فعلی کشور همخوانی ندارد، زیرا استانداردهای ما ۸۵ گانه است، اما استاندارد ال ۹۰ با استانداردهای ۶۵ گانه انطباق داشت از این رو مجبور شدیم تغییرات عمده در این خودرو ایجاد کنیم و یک برنامه زمانبندی کامل تعریف شده تا تغییرات در خودرو با شکل جدید انجام شود. البته امکان ساخت داخل برخی قطعات از جمله کاتالیست وجود ندارد، زیرا جنس آن از فلزاتی است که در ایران تولید نمیشود و به طور انحصاری در یک یا دو کشور تولید میشود، اما در مجموع برنامه ما این است که تا حد ممکن، خودرو را ساخت داخل کنیم یعنی در مجموع بیش از ۸۵درصد ساخت داخل باشد.»
سایپا در رابـ*ـطه با پروسه داخلی سازی قطعات مورد نیاز خود از کمک شرکتهای دانش بنیان نیز استقبال میکند.
تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت
کاهش قیمت ال ۹۰ ایرانی با احتمال استفاده موتور خانواده تیبا
به گفته مدیرعامل سایپا: با «داخلی سازیهای انجام شده در مقایسه با قطعاتی که از خارج وارد میشود کاهش قیمت خواهیم داشت.»
این مورد در حالی مطرح میشود که پیش از آغاز تحریم ها، شاهد مونتاژ موتور رنو توسط خطوط داخلی مگا موتور بودیم، اما در شرایط فعلی به نظر میرسد که نسخه از سری پیشرانههای خانواده تیبا (و حتی شاید موتور توربوچارجر مشترک با شاهین) بتواند نقش قلب تپنده تندر ۹۰ ایرانی را بازی کند.
تصویر مربوط به پروژه دانشگاه علم و صنعت
از طرف دیگر مدیرعامل سایپا در صحبتهای خود به نهایی شدن این پروژه تا ۱۸ ماه آینده اشاره کرده است که به معنای احتمال عرضه این خودرو در سال ۱۴۰۱ خواهد بود. با این حساب میتوان گفت که طبیعتا مشخصات محصول نهایی میتواند ارتباط تنگاتنگی به شرایط سـ*ـیاسی و اقتصادی کلی کشور تا آن زمان داشته باشد و در صورت بازگشت رنو به بازار کشور، این احتمال وجود دارد که در نهایت این پروژه به نسخه ارتقا یافته تندر ۹۰ (براساس استانداردهای ۸۵ گانه) مبدل شده و یا به کلی از دستور کار خارج شود.
در نسخه اولیه مربوط به دانشگاه علم و صنعت از چراغهای خودرو جک s۵ استفاده شده بود.
ال۹۰ ایرانی با قیمت کمتر در راه است
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com