خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع

پارک کوهستانی دراک


پارک کوهستانی دراک یکی از بزرگ‌ترین بـ*ـو*ستان‌های ایران است که در شهر شیراز و در دامنه کوه دراک در شمال غرب این شهر قرار دارد. فاز اول این بـ*ـو*ستان در تابستان ۱۳۹۶ گشایش یافت و در مراحل بعد در سال های مختلف مورد مورد بهره برداری قرار گرفت. در این پارک می توانید هیجان عبور از یکی از طولانی ترین زیپ لاین های کشور را تجربه کنید یا از روی یکی از پل معلق های طولانی ایران بگذرید. علاقه‌مندان به کوه‌نوردی هم می توانند نهایت لـ*ـذت را از آمدن به این پارک ببرند چرا که در این پارک مسیر مناسب سازی شده ای برای پیمایش کوه وجود دارد. همچنین هوای تمیز پارک و چشم‌انداز زیبایی که از کوه دراک به شهر و طبیعت اطراف آن دیده می شود که یکی از جاذبه این پارک است.





عملیات ساخت این پارک در اسفند ماه ۱۳۹۲ آغاز گردید و پس از چهار سال فاز اول آن به مساحت ۵۸۰ هکتار در تابستان ۱۳۹۶ توسط شهرداری شیراز گشایش یافت. درفاز اول امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، پیاده راه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، باغ گیاهان دارویی و… در اختیار عموم قرار گرفت و درختکاری در مجموعه به‌طور وسیع انجام شد. طرح توسعه این پارک در فازهای دوم و سوم هم‌اکنون در حال انجام است و با ساخت سد تنگ سرخ مساحت آن به ۱۰۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.
در این پارک امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، پیاده راه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، زیپ لاین، باغ گیاهان دارویی، دریاچه مصنوعی و… وجود دارد و طرح توسعه آن نیز شامل ساخت تله کابین، هتل، رستوران و فست فود، شهر بازی، زیستگاه حیوانات و باغ پرندگان و… می‌شود.
این بـ*ـو*ستان در دامنه کوه دراک واقع در شمال غرب شهر شیراز و در کنار بزرگراه حسینی الهاشمی و شهرک برف فروشان قرار دارد. ورودی مجموعه از درون شهرک برف فروشان می‌گذرد.






پارک کوهستانی دراک شیراز

 
  • تشکر
Reactions: Z.A.H.Ř.Ą༻
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا