خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
دالان بهشت یا جنگل دالخانی

جنگل دالخانی، جنگلی کوهستانی است که، در امتداد جنگل‌های انبوه رامسر، در مجاورت عروس شهرهای ایران یعنی رامسر زیبا واقع شده است. این جنگل به دالان بهشت شهرت دارد. دالان بهشت در روستای دالخانی یا دالیخانی قرار دارد. این روستا در جنوب شرقی رامسر قرار گرفته است و با این شهر فقط ۳ کیلومتر فاصله دارد. این جنگل ۸۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است.

چرا دالان بهشت!


هر گاه صحبت از بهشت می‌شود بی شک تصویری زیبا و سبز پر از آرامش همراه با آب روان و درختان سبز سر به فلک کشیده و شکوفه‌های رنگارنگ در ذهن‌مان نقش می‌بندد.








این تصویر بهشت در ذهن ما جای دارد و هر گاه در روی زمین زیبایی وصف‌ناپذیری از طبیعت می‌بینیم برای بیان زیبایی و شکوه آن از واژۀ بهشت یا بهشتی استفاده می‌کنیم. کاربرد این واژه پر بیراه نیست. چون، داریم بر روی زمین خاکی و حتی در خاک ایران زمین، تکه‌هایی از نقاشی خلقت را که در زیبایی و طراوت، بهشت برین را یادآور می‌شوند. یکی از آن مناطق بکر و زیبا جنگل دالخانی است.








این جنگل نه تنها خودش بسیار زیبا و دل نواز است که اگر به آن اعتماد کنید، از میان پوشش متراکم جنگلی و مه غلیظ آن بگذرید و با آن همراه شوید و از دل آن عبور کنید به ییلاق‌های بی نظیر و چشم نواز و جان فزای اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رسید.







دالان بهشت

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع


شاید وقتی نام دالان بهشت را به این جنگل می‌گذاشته‌اند بر این باور بوده‌اند که بهشت اصلی را پس از طی این دالان بی نظیر خواهید یافت و بهشت مورد نظر همین مناطق ییلاقی بوده است.

در جنگل دالخانی



آب و هوای خوش مسیر




درختان سبز سر به فلک کشیده در دو طرف جاده و مه غلیظ سفید رنگ با آفتاب پنهان و نسیم خنکی که از هر طرف می‌وزد و همراه پیچ و تاب جاده پیش می‌رود تصویری یا بهتر است بگویم مسیری بهشتی است. مسیری که با نامش یکی شده است و قرار است شما را به بهشت زمینی در همسایگی رامسر هدایت کند.








برای اقامت در این بهشت بی نظیر اجاره خانه روستایی در رامسر را انتخاب کنید و هر چند روز که تمایل داشتید در این بهشت مقیم باشید.





جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی

به حتم پیمودن این بهشت زیبا و دیدن اطراف آن از جذاب‌ترین تفریحاتی است که گردشگران را به این منطقه جذب می‌کند. هر ساله تورهای بسیاری برای جنگل نوردی و کوه نوردی در این منطقه برگزار می‌شود و افراد بسیاری به پیمایش این جنگل رهسپار می‌شوند.



البته هر گروه بسته به اولویت‌هایی که دارند مسیر متفاوتی را برمی‌گزینند.










مسیر جنگل نوردی در دالان بهشت

در اولین قدم باید هرکجای ایران زیبا یا حتی جهان هستید خود را به رامسر برسانید. در جاده رامسر به تنکابن از محلی‌ها یا افراد راه بلد سراغ سه راهی جنت رودبار را بگیرید. وارد جاده شوید. تا روستای گالش محله بروید. از اینجا به بعد باید ماشین سواری را در یک مکان امن پارک کنید و بقیۀ مسیر را پیاده بروید.

کوله پشتی خود را که از قبل وسایل مهم و ضروری را در آن جای داده‌اید بردارید و راهی شوید. در روستای گالش محله در امتداد رودخانه‌ای کوچک جنگل نوردی خود را آغاز کنید. پس از طی چند کیلومتر به جنگل می‌رسید.

به طرف غرب مسیر را ادامه دهید. در امتداد مسیر خود یک جویبار کوچک می‌بینید. ارتفاع بگیرید تا به سرِ یال برسید. (به محل برخورد دو دامنه شیب دارِ کوه در بالاترین نقطه یال می گویند) یال را ادامه دهید تا به جاده جنت رودبار برسید. حالا جنگل نوردی اصلی شروع شده است. شما دقیقاً در دل جنگل‌های زیبا و بکر و سبز قرار دارید. حتی ممکن است انبوه قارچ‌های خودرو و جنگلی را ببینید.




دالان بهشت

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا