خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا برای سفر به مالدیو نیاز به ویزا است؟
از زیبایی های جزایر مالدیو هر چه بگوییم کم گفته ایم. کم تر جایی روی کره زمین وجود دارد که طبیعت بکر و دست نخورده ای به این اندازه داشته باشد که در عین حال به یکی از مراکز گردشگری برتر جهان تبدیل شود. آفتاب گرم، شن های ساحلی داغ مناسب افرادی است که به آفتاب گرفتن علاقه مند هستند. تفریحات آبی و غیر آبی بی شمار جزایر مالدیو نیز از دیگر جاذبه های گردشگری آن حساب می شود. اما چگونه می توانیم به مالدیو سفر کنیم؟ دریافت ویزا مالدیو چگونه است و چه مراحلی دارد؟ برای سفر به مالدیو تنها نیاز دارید تا تور مالدیو خود را از مجموعه الی گشت تهیه فرمایید. خدمات مسافرتی به همراه تور بر اساس بودجه شما طراحی شده است. اگر آماده سفر هستید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با ویزا مالدیو برای ایرانیان آشنا سازیم.
موقعیت جغرافیایی مالدیو
مطالب مربوط:
بهترین زمان برای سفر به مالدیو
حمل و نقل مالدیو چگونه است؟
راهنمای سفر به مالدیو
جزایر مالدیو در مساحتی به اندازه ۹۰،۰۰۰ کیلومتر مربع زنجیره ای از آب سنگ های صخره ای و شن های ساحلی مسطح است. این یکی از دلایلی است که مالدیو یکی از منحصر به فرد ترین جغرافیای جهان را دارد. از شمال به جنوب در یک منطقه وسیع در اقیانوس هند پراکنده شده و در بالای خط الراس اقیانوسی به فاصله ۹۶۰ کیلومتر قرار دارد. به باور دانشمندان این آب سنگ های صخره ای در اثر فوران کوه های آتشفشان اقیانوسی تشکیل شده است. این آتشفشان ها در حال حاضر منقرض شده اند. هیچ رودخانه و یا برکه ای در این جزایر وجود ندارد. مالدیو از حدود ۱،۲۰۰ جزیره تشکیل شده است. مساحت هر کدام از این جزایر بیشتر ۱ یا ۲ کیلومتر مربع است. البته مساحت هیچ یک از این جزایر بیش از ۸ کیلومتر مربع نمی شود. از دیدگاه مکان نگاری بیشتر این جزایر را شن و تالاب های باتلاقی تشکیل داده است. بیشترین ارتفاع رصد شده در این جزایر، ۲٫۴ متر است که در جزیره ویلینگلی (Wilingli Island) قرار دارد. کم ترین ارتفاع آن نیز اقیانوس هند با ارتفاع صفر است.

در حالی که مالدیو فصل پر رونق و افول گردشگری دارد اما به طور کلی از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. مالدیو تنها دو فصل دارد. دمای معمول آن بین ۲۴ الی ۳۳ درجه متغیر است. الگو های آب و هوایی مالدیو به علت نزدیکی به خط استوا تحت تاثیر قرار می گیرد. وجود باران های موسمی آب و هوای مالدیو را به دو فصل خشک (Dry Season) و فصل خیس (Wet Season) تقسیم می کند.
به علت موقعیت جغرافیایی خاص جزایر مالدیو گردشگران بسیاری برای سفر به این جزایر می آیند. اگر همچنان دوست دارید به این جزایر سفر کنید با ما همراه باشید. در ادامه توضیح می دهیم که دریافت ویزا مالدیو چگونه است.
ویزا مالدیو + مدارک مورد نیاز
خبر خوبی برای شما داریم. شما می توانید بدون دریافت ویزا به جزایر مالدیو سفر کنید. در واقع جزایر مالدیو از هیچ ملیتی درخواست ویزا ندارد. ویزای شما فرودگاهی و به محض ورد به جزایر صادر خواهد شد. یعنی شما برای دریافت ویزا در کشور مبدا ندارید. از نظر قانونی برای ورود به جزایر به هیچ گونه مشکلی برخورد نخواهید کرد. همین باعث شده است که جزایر مالدیو به یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه ایرانیان تبدیل شود.
اما برای دریافت ویزای فرودگاهی خود باید چند نکته را در نظر بگیرید. پس از اینکه به مقصد جزایر مالدیو رسیدید. باید فرم مخصوص ویزا را پر کنید. سپس هزینه ای جزئی بابت صدور ویزای خود به مامورین حاضر در فرودگاه پرداخت کنید. مدارکی که به هنگام ورود به فرودگاه جهت صدور ویزا نیاز دارید به شرح زیر است:
  • پاسپورت (روادید) که حداقل ۶ ماه اعتبار تا پایان آن وجود دارد
  • برگه رزرو قطعی هتل اقامت خود در جزایر مالدیو
  • هزینه نقدی ۵۰ دلار به ازای تعداد روز های اقامت
  • یک قطعه عکس تمام رخ
ویزای توریستی صادر شده به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد. اگر ویزای کاری دریافت کردید تنها تا ۷۲ ساعت امکان حضور در جزایر مالدیو را خواهید داشت. برای دریافت ویزا مالدیو به راحتی می توانید با تور مالدیو این مجموعه سفر خود را رقم بزنید. برای داشتن یک سفر بی نظیر هر آن چه که به آن نیاز دارید در این تور گنجانده شده است. با تور مالدیو الی گشت برگه رزرو قطعی هتل خود را می توانید به مامورین فرودگاه نشان دهید.

نکاتی که پیش از سفر به مالدیو باید بدانید
پس از دریافت ویزا مالدیو و خروج از فرودگاه روش های مختلفی وجود دارد تا خود را به اقامتگاه برسانید. حمل و نقل مالدیو متنوع است. از فرودگاه می توانید سوار کشتی (Ferry) شوید یا از قایق های موتوری (Speedboat) استفاده کنید. جهت مطالعه درمورد حمل و نقل مالدیو به بخش مطالب مرتبط رجوع کنید. تاکسی های فرودگاهی نیز در محل حضور دارد. هتل رزرو شده شما مسئولیت ترانسفر فرودگاهی شما را نیز بر عهده خواهد داشت. در غیر این صورت با شماره تلفن ۰۰۹۶۰۳۳۱۵۲۰۱ تماس حاصل فرمایید. تاکسی های فرودگاه مالدیو (Maldivian Air Taxi) آماده ارائه خدمات به مقصد شما است.


چشمهای خود را ببندید و این صحنه را تصور کنید: جزیره ای در انحصار اقیانوس بی نهایت وسیع هند، در هر طیف آبی رنگ که تصورش را می کنید، سواحل زیبا که در محاصره درخت های نارگیل محاصره شدند. بومی های سواحل و گردشگران در حال تکاپو و تفریح. این تصویر مالدیو در بهترین حالت خود است. بی خود نیست که جزایر مالدیو جزو شگفتی های طبیعی به حساب می آید. ویزا مالدیو خود را پس از ورود به مالدیو دریافت کنید و از طبیعت آن لـ*ـذت ببرید. وب سایت رسمی توریسم جزایر مالدیو اطلاعات جامع تری را در اختیار گردشگران قرار داده است. اگر تجربه سفر به جزایر مالدیو را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو
جزایر مالدیو رتبه اول را بین بهترین مکان برای سفر در آسیا را از آن خود کرده است. البته که بی دلیل نیست. طبیعت بکر، دریای زلال، شن های سفید سواحل تمیز و تفریحات متنوع این جزایر بهترین نقطه برای گرد هم آیی گردشگران از سراسر دنیا شده است. جزایر مالدیو در طول سال هوای گرم و آفتابی دارد. اما در ماه هایی از سال بارش باران های موسمی شدت می گیرد. شاید بهتر باشد قبل از برنامه ریزی سفر خود، بهترین زمان سفر به مالدیو را بررسی کنید. ما در مجله گردشگری الی گشت هر آنچه را که پیش از سفر به مالدیو احتیاج دارید را در اختیار شما قرار داده ایم. با خرید تور مالدیو از مجموعه گردشگری الی گشت از خدمات این شرکت نیز بهره مند شوید. در ادامه به شرح زمان مناسب برای سفر به جزایر زیبای مالدیو می پردازیم. با ما همراه باشید.
جزایر مالدیو کجاست؟
مطالب مربوط:
فصل «لو سیزن» و «های سیزن» چیست؟
بهترین هتل های لوکس مالدیو برای تعطیلات
راهنمای سفر به مالدیو
جزایر مالدیو بهشت گردشگران و کوچکترین کشور آسیا از نظر جمعیت و مساحت است. این مقصد زیبا از نظر تاریخی با نامه های مختلفی شناخته می شد. در زبان سانسکریت این جزایر با عنوان جزایر گردنبند (Necklace Islands)، جزایر تاج گل (Garland of Islands) و هزار جزیره (Hundred Thousand Islands) نیز نام گذاری شده اند. آن چه که جزایر مالدیو را خاص می کند این است رشته ای از جزایر در دل اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند طبیعت بکر و دست نخورده ای را ایجاد کرده است. گردشگران با حضور در این جزایر پا به بهشت روی زمین می گذارند. این مکان نیز مکان بسیار مناسبی برای غواصان است. آب های گرم سواحل آن، ایستگاه های متعدد غواصی و تنوع زیست دریایی آن را به یکی از بهترین مکان های غواصی تبدیل کرده است. جمهوری مالدیو مانند بسیاری از کشورها و سرزمین های هند در سال ۱۹۶۵ از دولت بریتانیا هند مستقل شد. جزایر مالدیو به راستی جزو مکان هایی است که پیش از مرگ باید از آن دیدن کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به مالدیو را شرح دهیم.

بهترین زمان سفر به مالدیو
همانطور که گفتیم، جزایر مالدیو در طول سال هوای گرم و آفتابی دارد. میانگین دمای آن ۲۳ الی ۳۱ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان سفر به مالدیو ماه نوامبر (ماه آبان) تا ماه آوریل (ماه فروردین) است. فصل پر رونق جزایر مالدیو بین ماه های دسامبر (آذر) و مارچ (اسفند) صورت می گیرد. باران های موسمی جزایر از ماه می (ماه اردیبهشت) تا ماه اکتبر (ماه مهر) ادامه پیدا می کند. اوج این باران های موسمی در ژوئن (خرداد) رخ می دهد. آبسنگ های شمالی جزایر مالدیو بین ماه های می-نوامبر (اردیبهشت تا آبان) و آبسنگ های جنوبی این جزایر بین نوامبر-مارچ (آبان تا اسفند) بیشترین باران های موسمی را تجربه می کند. با توجه به آب و هوای جزایر ارزش این را دارد که با پرداخت مقداری بیشتر هزینه سفر به مالدیو را در فصل پر رونق آن یعنی زمانی که آفتاب در آسمان می درخشد و گرمای خود را به شن های ساحل و دریای زلالش می دهد. با این حال، اگر مایل بودید در فصل باران از جزایر مالدیو دیدن کنید می توانید به غواصی بروید، ورزش کنید و غذا و نوشیدنی های جزیره بچشید. برنامه جالبی به نظر می آید! این طور نیست؟


نکاتی که در بهترین زمان سفر به مالدیو باید در نظر بگیرید
اگر در فصل پر رونق گردشگری مالدیو قصد سفر کردید باید در نظر بگیرید به علت حضور گردشگران زیاد لازم است هتل و بلیط هواپیما خود را پیشاپیش تهیه کنید. در مجموعه الی گشت شما می توانید هم بلیط هواپیما مالدیو و هتل مالدیو خود را به صورت جداگانه تهیه بفرمایید و هم تور مالدیو به همراه خدمات مسافرتی را خریداری نمایید. ماه های نوامبر تا آوریل (آبان تا فروردین) جزایر مالدیو آفتابی می شود و تا زمانی که دل تان بخواهد می توانید آفتاب بگیرید. اگرچه ممکن است تنوع زیست دریایی کنار صخره ها برای کسانی که به غواصی علاقه مند هستند کمتر شود. میزان این تنوع در فصل باران های موسمی بیشتر می شود.

فصل افول گردشگران جزایر مالدیو یا همان لو سیزن (Low Season) از ماه می (اردیبهشت) آغاز می شود و تا ماه اکتبر (مهر) ادامه پیدا می کند. اما قیمت ها بر خلاف های سیزن (High Season) بسیار مناسب می شود. به علت بالا رفتن تنوع زیست دریایی در ایستگاه های غواصی و محیا بودن شرایط موج سواری به تفریحات دریایی می توانید بپردازید. شما با دوره کوتاهی از باران های موسمی شدید روبرو خواهید شد اما طوفان به سرعت به سمت مجمع الجزایر (Archipelago) حرکت خواهند کرد.

اطلاعات عمومی به هنگام سفر به مالدیو
پایتخت جمهوری مالدیو، ماله (Male) است. فرودگاه بین المللی مالدیو در جزیره هوهوله (Huhule Island) و در چند کیلومتری ماله قرار دارد. این تنها فرودگاه بین المللی جزایر مالدیو است. بیشتر هتل های مالدیو ترانسفر فرودگاهی شما را به عهده می گیرند. تور مالدیو الی گشت نیز در خدمات مسافری خود نیز ترانسفر مسافران را پیشاپیش هماهنگ می کند. اگر در هر شرایطی موفق به دریافت ترانسفر فرودگاهی نشدید از با شماره تلفن ۰۰۹۶۰۳۳۱۵۲۰۱ تماس حاصل فرمایید. این شماره مربوط به تاکسی های فرودگاه مالدیو (Maldivian Air Taxi) است. اگر مایل بودید با روش های حمل و نقل مالدیو آشنا شوید می توانید به مطلب مربوط به آن در مجله الی گشت مراجعه کنید. روش های متفاوتی برای رفتن به مقصد و سفر های بین جزایر مالدیو وجود دارد.وب سایت رسمی توریسم جزایر مالدیو اطلاعات جامع تری برای گردشگران و بازدید کنندگان تدارک دیده است. با رجوع به این صفحه می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در فصل پاییز و زمستان بین ماه های نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا ماه فروردین) شاهد رونق گردشگری جزایر مالدیو هستیم. گردشگران بسیاری خود را برای لـ*ـذت بردن از آفتاب گرم و شن های سفید ساحل های بی نظیر به جزایر مالدیو می رسانند. به راستی این جزایر جزو دسته ای از مکان های گردشگری که پیش از مرگ باید دید قرار گرفته است. تفریحات مفرح متنوع، فرهنگ غنی و مردم دوست داشتنی این جزایر شما را مجذوب خود خواهد کرد. هرچه زودتر اقدام به خرید تور مالدیو بکنید تا زیبایی آن را از دست ندهید. اگر قبلا تجربه سفر به مالدیو را دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت


آیا سفر به مالدیو نیاز به ویزا دارد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا