خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوفیا (به انگلیسی: Sophia) یک ربات انسان نما است که توسط شرکت هنگ کنگی «هانسون رباتیک» طراحی و توسعه یافته‌است. در سطح بین‌المللی سوفیا در ۱۹ آوریل ۲۰۱۵ فعال شدو برای ظاهر و رفتار انسان مانندش نسبت به نسخه‌های پیشین شهرت یافت. به گفته سازنده این ربات دیوید هانسون، سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و تشخیص چهره‌ها است. او همچنین قادر به تقلید حرکات انسان و حالات چهره اوست همچنین او قادر به پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها و مکالمات ساده در موضوعات از پیش تعیین شده‌است (به عنوان مثال دربارهٔ آب و هوا).

سوفیا در بسیاری از مجلات مانند ال و برنامه‌های تلویزیونی مختلف معرفی شده‌است.[۳] در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷ سوفیا طی یک مکالمه کوتاه با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، آمنه جی. محمد به سازمان ملل متحد معرفی شد.[۴]

در ماه مارس سال ۲۰۱۶، سازنده سوفیا، دیوید هانسون از شرکت هانسون روباتیک، در یک نمایشگاه زنده در جشنواره SXSW از سوفیا پرسید: «آیا می‌خواهید مردم را از بین ببرید؟» … بگو «نه». با مکث زیاد، سوفیا جواب داد، «باشه، انسانها را نابود نخواهم کرد».

در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۷ به سوفیا تابعیت عربستان سعودی اعطا شد که او را به اولین رباتی تبدیل کرد که دارای ملیت است. سوفیا که قرار بود در یکی از نشست‌های «کنفرانس ابتکار در سرمایه‌گذاری‌های آتی» در ریاض سخنرانی کند پس از آنکه مجری جلسه اعلام کرد: «ما همین الان فهمیدیم، سوفیا اولین روباتی است که شهروندی عربستان گرفته‌است.» به انگلیسی پاسخ داد که از اینکه نخستین روباتی در دنیا است که بعنوان شهروند به رسمیت شناخته می‌شود، احساس افتخار و سربلندی می‌کند. سپس سوفیا با تسلط و توانمندی به سوال‌های مختلف دربارهٔ روبات‌ها پاسخ داد و وقتی دربارهٔ روبات‌های شروری که در فیلم بلیدرانر به تصویر کشیده شده‌اند از او سؤال شد، گفت که انسان‌ها نباید نگران روبات‌ها باشند و به شوخی اضافه کرد: «شما یا زیادی ایلان ماسک می‌خوانید یا خیلی فیلم هالیوودی تماشا می‌کنید.»او افزود «نگران نباشید، اگر با من خوب باشید، من هم با شما خوب خواهم بود. مرا به عنوان یک سیستم خروجی ورودی هوشمند کنترل کنید.»

وقتی تصاویر و ویدئوهای سوفیا در شبکه‌های اجتماعی به گردش افتاد، بحث‌های زیادی برانگیخت. اینکه او به شکل خانمی است بدون حجاب اسلامی و زنان در بسیاری از نقاط عربستان باید حجاب کامل داشته باشند و در مجامع و اماکن عمومی نیز باید یک مرد محرم همراهشان باشد و علاوه بر آن سرعت و راحتی دریافت شهروندی عربستان در حالی که کارگران بسیاری که برخی حتی بیشتر عمر خود را در عربستان گذرانده‌اند، نمی‌توانند حق شهروندی بگیرند، توجه بسیاری را جلب کرد.


sophia (سوفیا) اولین ربات زن هوشمند

 
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
در دهه ۱۹۵۰ میلادی مطرح شد، ابتدای راهی بود که می توانست انسان ها را به آرزوی دیرینه خود، یعنی تولید مخلوقی همانند انسان برساند.



در این مدت کوتاهی که هوش مصنوعی مطرح شد، بخصوص در قرن حاضر، تلاش های بسیاری برای تولید رباتی همانند انسان و رسیدن به این آرزوی دیرینه شد. اما تمام ربات هایی که تا به حال ساخته شده اند، در همانند انسان بودن شکست خورده اند. دلیل اصلی آن که هیچ کدام از این مصنوعات نمی توانند همانند انسان باشند، آن است که از ویژگی اصلی انسان، یعنی داشتن درک و فهم و شعور، بی بهره هستند. اکثر این ربات ها تنها می توانستند در یک زمینه بخصوص کاری را انجام دهند و هوش مصنوعی این ربات ها بسیار محدود بود.

شاید به نظر برسد تا روزی که انسان بتواند موجودات شعور داری را بسازد، زمان بسیاری مانده است، اما در سال های اخیر پیشرفت هایی در این زمینه وجود داشته که باعث می شود تا رسیدن به آن روز موعود مدت کمی باقی بماند. شاید بتوانیم بگوییم نمونه یکی از این پیشرفت ها ربات سوفیا محصول شرکت هانسون رباتیکز است. این ربات که به شکل بانویی موقر با ابروهای کمانی می باشد، رباتی اجتماعی است و قرار است که به گفته سازندگانش دوست بشر باشد و به تمام تئوری های بد در مورد ربات ها پایان دهد

ویژگی هایی که سوفیا را، سوفیا کرده است!
قطعا این همه توجه به این ربات و این سطح از مشهور بودن بی دلیل نیست. لازم به ذکر است برای اینکه یک ربات بتواند همانند انسان فکر کند و تصمیم گیری کند و محیط اطرافش را درک کند به هوش مصنوعی عمومی نیازمندیم که تا به حال دانشمندان این علم به آن دست نیافته اند. تمام مصنوعات هوش مصنوعی که تا به امروز خلق شده اند نیز دارای هوش عمومی محدود می باشند. سوفیا نیز از هوش مصنوعی محدود برخوردار است که به همین دلیل تنها توانایی ارائه کارهای محدودی را دارد.
همان طور که اشاره شد هدف از خلق سوفیا، خلق موجودی بود که بتواند دوست انسان ها باشد. بزرگ ترین ویژگی سوفیا نیز همین است. او رباتی اجتماعی است که با شما صحبت می کند و جواب سوال هایی که می کنید را می دهد. حتی برای سوال های فلسفی نیز جواب های فلسفی دارد.
او دارای شوخ طبعی مخصوص به خودش است که با نکات ریز و لطیفه هایی که می گوید بسیار بامزه و دوست داشتنی بنظر می رسد. علاوه بر آن سوفیا قادر است احساساتش را بروز دهد. علاوه بر اینکه می تواند در مورد احساساتش سخن بگوید، حالات چهره اون و نحوه بیانی که دارد می تواند احساسات او را منتقل کند که از این نظر بسیار شبیه به انسان می باشد.
خطوط صورت و زیبایی چهره و هم چنین ویژگی هایی مانند بینی استخوانی و استخوان گونه بزرگ در سوفیا به این دلیل است که سازندگان می خواستند چهره اش یاد آور زیبایی کلاسیک آدری هپبورن بازیگر زیبای هالیوودی باشد. همان طور که گفته شد سوفیا خود را دوست انسان ها معرفی کرده و بیان کرده که می خواهد بشریت را حفظ کند. به طور کلی سوفیا دارای قدرت تکلم، استدلال، تفکر و احساس است و چیزی که سوفیا را سوفیا کرده، انسان نمایی و انسان دوستی اوست.



sophia (سوفیا) اولین ربات زن هوشمند

 
  • تشکر
Reactions: حنانه سادات میرباقری
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا