خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"تله مدیسین و کووید19"

منبع:مجله پزشکی-سیب



این روزها واژه تله مدیسین در بازار پزشکی و اخبار روزدنیا و آمریکا بسیار بیشتر شنیده می شود. با وجود قدمت بیش از صد سال از به کارگیری اولین سرویس تله مدیسین در آمریکا، شیوع بیماری COVID-19 نقطه عطفی برای افزایش توجه همگانی از سوی دولت و ارگان های خدمات پزشکی و بهداشتی به این تکنولوژی شده است. بیماری موسوم به Coronavirus با شباهت به بیماری های SARS و MERS که دستگاه تنفسی فرد را درگیر مشکلات حاد می کند، از بیماری های پندمیکی شد که در اواخر سال 2019 تا کنون کل دنیا از جمله آمریکا را دستخوش تحولات و بحرانهای زیادی نموده است. دراین بین، طبق هشدار سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) و مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای آمریکا ( CDC ) مبحث قرنطیه خانگی شهروندان مطرح است.

با شروع قرنطینه خانگی این سوال مطرح می گردد که افرادی که در دوران قرنطینه نیاز به خدمات اولیه پزشکی دارند و یا نیاز به مشاوره با پزشک برای تشخیص بیماری کرونا دارند چه باید کنند؟ به این ترتیب، تله مدیسین یا پزشکی از راه دور پا به عرصه خانه های شهروندان گذاشته تا بیماران از راه دور با پزشکان از طریق اپلیکیشن های محافظت شده پزشکی ارتباط برقرار کنند.

نکات مهم در استفاده از سیستم های پزشکی از راه دور ( تله مدیسین )
  • با توجه به اینکه اطلاعات پزشکی ما، بسیار مهم و محرمانه هستند، استفاده از سیستم های آنلاین پزشکی باید در چهارچوب مقررات HIPAA و طبق ضوابط امنیتی تبادل اطلاعات پزشکی باشد. بنابراین طبق تائید یه وزارت بهداشت آمریکا تنها نرم افزارهای زیر HIPAA Compliance و قابل تبادل اطلاعات پزشکی می باشند:

  • با مراجعه به مطب پزشک به صورت حضوری چهار پارامتر از علایم حیاتی از بدن شما تست می کنند:
    میزان اشباع اکسیژن در خون، فشار خون، ضربان قلب و وزن. در تله مدیسین بیماران با هزینه پائین قادرخواهند بود در مسایل پزشکی خود با تیم پزشکی همکاری کنند و چهار پارامتر اصلی را از خانه به پزشکان ارسال نمایند. با انتخاب فشار سنج دیجیتال و ترازوی دیجیتال که همراه با بلوتوث و نرم افزارهستند وهمچنین با نصب نرم افزارهای امن پزشکی که در اپل استور واندروید موجود هستند بیماران می توانند ضربان قلب خود را گرفته و ذخیره کنید و با داشتن پالس اکسی مترانگشتی میزان اشباع اکسیژن خون خود را ثبت نموده و به پزشک خود ارسال نمائند تا در تشخیص بهتر بیماری کمک کنند. ارسال این اطلاعات می توانداز طریق MyHealth و MyChart سیستمهای EMR و یا سیستمهای ذکرشده صورت گیرد.
  • در آینده نه چندان دور تکنولوژی تله مدیسین رشد روز افزونی خواهد کرد و تبدیل به یک جایگزین برای ویزیت های پزشکی می شود. بنابراین همانگونه که زمانی e-Banking و e-Shopping برای خیلی از افراد ناملموس بود و امروزه متداول است، تله مدیسین هم وارد عرصه استفاده خانگی خواهد شد.

دکتر دینا زیادلو
متخصص سیستمهای دیجیتال پزشکی و سلامت الکترونیک


تله مدیسین"پزشکی از راه دور" و کووید19"

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا