خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


یک محقق ویروس شناس روسی پس از دو بار ابتلا به کروناویروس اعلام کرد ایجاد ایمنی جمعی در مقابل ویروس کرونا غیر ممکن است.

دکتر الکساندر چپورنوف به عنوان یک محقق ویروس شناس اهل روسیه برای نخستین بار در ماه فوریه طی سفر به کشور فرانسه به کروناویروس مبتلا شد. وی بدون بسـ*ـتری در بیمارستان توانست در خانه به بهبود کامل برسد و پس از آن وی و تیمش در انستیتوی پزشکی بالینی و تجربی در نووسیبرسک روی آنتی بادی‌های ویروس کرونا تحقیقاتی را به انجام رساندند.

این محقق روسی عنوان کرد ما نحوه رفتار آنتی بادی‌ها، مقدار قدرت و مدت زمان ماندگاری آنها در بدن را مورد بررسی قرار دادیم که متوجه شدیم آنتی بادی‌ها به سرعت کاهش پیدا می‌کنند. وی تاکید کرد آنتی بادی‌ها از زمان بیماری تا پایان ماه سوم در بدن دیگر قابل تشخیص نیستند. الکساندر چپورنوف احتمال عفونت مجدد را مورد بررسی قرار داد و به همین دلیل خود را برای بار دوم به کروناویروس مبتلا کرد تا نتایج دقیق‌تری را به دست آورد. این محقق روسی افزود ۶ ماه پس از ابتلا به اولین عفونت، مجددا در بدن خود علائم عفونت نظیر گلودرد را مشاهده کرد. به این گونه که عفونت دوم بسیار جدی‌تر از بار اول بود و به ناچار برای درمان در بیمارستان بسـ*ـتری شد.

این محقق ۶۹ ساله در ادامه بیان کرد دمای بدن من به مدت ۵ روز بیش از ۳۹ درجه سانتی‌گراد بود و در این مدت حس بویایی خود را از دست دادم و حتی حس چشایی‌ام نیز با تغییراتی مواجه شد. وی افزود در روز ششم بیماری عفونت این بیماری از ریه‌ها مشخص بود و ۳ روز پس از اسکن و به کمک اشعه ایکس متوجه شدیم عفونت ذات‌الریه دو برابر افزایش پیدا کرده است.

غیرممکن بودن ایمنی جمعی در مقابل ویروس کرونا
دکتر الکساندر چپورنوف بر اساس تجربه شخصی از ابتلا به ویروس کرونا در دو مرتبه، اعلام کرد در مقابل ویروس کرونا نمی‌توان به ایمنی جمعی یا ایمنی گله‌ای دست پیدا کرد. وی افزود ویروس کرونا همچنان در سراسر این سیاره در حال شیوع است و حتی اگر واکسن‌ها نیز بتوانند ایمنی به وجود آورند، این ایمنی موقتی خواهد بود. وی تاکید کرد بشر به یک واکسن نیاز دارد تا بتواند از آن چندین بار استفاده کند و به همین دلیل یک واکسن نوترکیب برای این شرایط مناسب نیست. این محقق روس اضافه کرد بلافاصله با تزریق واکسن بر پایه آدنوویروس، دیگر نمی‌توانیم آن را تکرار کنیم؛ چرا که ایمنی در مقابل حامل آدنو ویروس مداخله خواهد کرد. گفتنی است این محقق روسی به عنوان تولیدکننده دومین واکسن کرونا روسیه به نام EpiVacCorona نیز شناخته می‌شود.


ویروس شناس روسی: ایمنی جمعی در مقابل ویروس کرونا ممکن نیست

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا