خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"اشنایی بیشتر با پزشکان ارتوپد"

منبع:نمناک


یک پزشک و متخصص ارتوپدی چه کاری انجام می دهد؟
پزشکان ارتوپدی (که بعضی اوقات پزشکان ارتوپدی یا جراحان ارتوپدی نیز خوانده می شوند) پزشکانی هستند که بر مراقبت از استخوان ها، مفاصل، رباط ها، اعصاب و تاندون های شما (بافتی که استخوان ها و مفاصل را به هم وصل می کند) تمرکز دارند. به این قسمت های نام برده در بدن شما "سیستم اسکلتی عضلانی" نیز گفته می شود.

پزشکان ارتوپدی

پزشکان ارتوپدی در تشخیص و درمان صدمات ناشی از ورزش یا فعالیت بدنی ، و در شرایطی که معمولاً با گذشت زمان بدتر می شوند، مانند آرتروز یا پوکی استخوان و در دور ماندن از ناراحتی ها و مشکلات این چنینی به شما کمک می کند.

پزشکان ارتوپدی در معالجه این قسمت های بدن تخصص دارند:
  • دست و مچ دست
  • پا و مچ پا
  • زانو
  • شانه و آرنج
  • گردن
  • پشت
  • انـ*ـدام بدن
آیا پزشکان ارتوپدی باید جراحی کنند؟

این یک تصور غلط رایج است که پزشکان ارتوپدی همیشه برای درمان مشکلات استخوانی و مفاصل جراحی را توصیه می کنند.در بیشتر موارد، جراحی آخرین راه حل است.
درعوض، پزشک ارتوپدی شما به احتمال زیاد درمان های غیر جراحی مانند موارد زیر را پیشنهاد می کنند:
  • استراحت
  • فیزیوتراپی یا توانبخشی
  • داروها / تزریقات
  • تغییر شیوه زندگی


به چه علت با پزشک متخصص ارتوپد ملاقات می کنید؟
بسیاری از افراد به دلیل درد یا جراحاتی که در اثر فعالیت بدنی یا ورزش ایجاد می شود، به پزشکان ارتوپدی مراجعه می کنند .چنانچه در این بخش گفته ایم به عنوان مثال، اگر شما به دوچرخه سواری مشتاق هستید و زانوی شما صدمه دیده است، ممکن است از ملاقات با یک پزشک ارتوپدی که یک متخصص در مشکلات زانو است، بهره مند شوید.اما پزشکان ارتوپدی طیف گسترده ای از مشکلات فراتر از آسیب های ورزشی را درمان می کنند. مردم برای دستیابی به درمان پیشرفته برای این مشکلات، به پزشکان ارتوپدی مراجعه می کنند:
  • کمردرد
  • آرتروز
  • شکستگی
  • استخوان های شکسته
  • رباط ها و ماهیچه های پاره شده
  • عضلات و اسپرین ها
  • جراحات شغلی
  • تومورهای استخوانی
  • شرایط وابسته به سن مانند پوکی استخوان
حتی اگر پزشکان با مراقبت های اولیه برخی از همین آسیب ها را درمان می کنند، مراجعه به یک پزشک متخصص در درمان این مشکلات توصیه می شود .به این دلیل که پزشکان ارتوپدی، فراتر از پزشک عمومی شما را برای معالجه مشکلات اسکلتی عضلانی ، بیمار را راهنمایی می کنند.پزشکان متخصص ارتوپدی در مناطق خاصی از بدن شما مانند مفصل ران، مچ پا و پا یا شانه شما تخصص بیشتری دارند.
برخی پزشکان ارتوپدی در معالجه کودکان تخصص دارند. این پزشکان، مشکلات رشد استخوان در کودکان مانند اسکولیوز یا مشکلات رشدی را که کودکان به دنیا می آیند، مانند دیسپلازی کلوپ یا لگن را کنترل می کنند.


..آشنایی بیشتر با پزشکان ارتوپد..

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
جراحی ارتوپدی چیست؟

جراحی ارتوپدی یک عمل جراحی است که توسط یک متخصص یا جراح ارتوپدی انجام می شود تا مشکلات اسکلتی-عضلانی بر روی استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها، تاندون ها و لیگامنت های ناشی از تصادف، تروما، آسیب دیدگی یا وضعیت مزمن برطرف و درمان شود. جراحی ارتوپدی همچنین می تواند مشکلات سیستم عصبی مرتبط با ستون فقرات و همچنین نقایص مادرزادی و مشکلات اسکلتی عضلانی ناشی از پیری را برطرف کند.



چه کسی باید تحت عمل جراحی ارتوپدی و نتایج مورد انتظار قرار بگیرد؟

بیماران معمولاً برای معالجه صدماتی مانند ناهنجاری ستون فقرات یا انـ*ـدام، شکستگی استخوان، آرتروز مزمن و در موارد دیگر توسط پزشکان عمومی به متخصص ارتوپدی ارجاع می شوند. متخصص ارتوپدی می تواند بیماران بسیار جوانی که معمولاً برای ناهنجاری های مادرزادی مانند اسکولیوز یا پاهای قفل شده، به عمل آرتروسکوپی نیاز دارند، تا بیماران بزرگسالی که دارای مشکلات تحرکی هستند را درمان کنند . به طور کلی افرادی که در استخوان ها، ماهیچه ها و بافت های پیوندی مشکل دارد ،می تواند برای کاهش علائم و یافتن روش درمانی مناسب به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کند .

پزشکان ارتوپدی سه وظیفه مهم را انجام می دهند
تشخیص اختلالات و صدمات از طریق معاینه جسمی و همچنین تجویز آزمایشاتی مانند اشعه ایکس، MRI، سونوگرافی یا آزمایش خون
درمان جراحات از طریق دارو و یا جراحی که توسط یک جراح ارتوپدی انجام می شود
تجویز فیزیوتراپی یا ورزش منظم برای به حداکثر رساندن درد و بازیابی قدرت، حرکت و عملکرد منطقه تحت درمان

عمل های رایج در جراحی ارتوپدی
ده ها نوع عمل جراحی ارتوپدی وجود دارد که هر روز توسط جراحان انجام می شود.

برخی از رایج ترین موارد جراحی شامل موارد زیر می شود :

آرتروسکوپی
یک تکنیک پیشرفته با حداقل آسیب برای تشخیص و ترمیم بافت مفصل آسیب دیده است که با استفاده از پروب، لوله های نازک و ابزارهای کوچک انجام می شود.

ترمیم شکستگی استخوان
روش های جراحی برای درمان شکسته مچ پا، ساق پا، لگن، دنده و بازو ، شامل برش هایی است که از طریق آنها استخوان ها ثابت و تراز می شوند که اغلب با استفاده از پیچ ها یا اسپلینت ها انجام می شود.

آرتروپلاستی
طیف وسیعی از تکنیک ها است که برای تعویض مفاصل کامل مانند مفصل ران یا زانوها، مانند موارد مزمن آرتروز استفاده می شود. این جراحی شامل جایگزینی مفاصل بیمار با مواد لاستیکی پروتز برای بازگرداندن حرکت در مفاصل است.

ترمیم بافت آسیب دیده
یک عمل جراحی که در آن پیوندها یا تاندون های پاره شده از طریق پیوندهایی که در جای دیگری از بدن گرفته می شوند، بازسازی می شوند.

جراحی اصلاحی
طیف وسیعی از روش های انجام شده برای اصلاح ناهنجاری انـ*ـدام یا ستون فقرات برای بهبود و بهینه سازی حرکت می باشد. در بین روش های معمول جراحی فیوژن که اتصال دو قسمت با یکدیگر برای تشکیل یک استخوان واحد و پوکی استخوان برای برش و تغییر مجدد استخوان است.



..آشنایی بیشتر با پزشکان ارتوپد..

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه عمل

همانطور که قبلاً ذکر شد، جراحان ارتوپدی طیف گسترده ای از درمان ها را ارائه می دهند. با این حال، قبل از اینکه یک درمان قطعی پیشنهاد شود، بیماران برای تعیین ماهیت مشکل استخوان یا ماهیچه، باید تحت آزمایش های گسترده ای قرار بگیرند. متخصص ارتوپدی در مورد تاریخچه این اختلال، اقدامات درمانی قبلی و سایر اطلاعات مرتبط با وضعیت فعلی از شما سؤال خواهد کرد. ممکن است از شما بخواهد تا آزمایشاتی مانند اشعه ایکس، اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT)، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) ، آزمایش خون یا میلوگرام انجام دهید تا جزئیات این مشکل با جزئیات بیشتر مشخص شود.

با تشخیص، ممکن است به شما توصیه شود که:دارو بخورید، تحت عمل جراحی قرار بگیرید، روش های درمانی توانبخشی یا جایگزین انجام دهید یا ترکیبی از این روش های درمانی را طی کنید.

در صورتی که بیماری شما به سایر روش های درمانی غیر جراحی پاسخ ندهد، از جراحیبه عنوان راه حل آخر استفاده می کند .اگر جراحی را بهترین روش تشخیص دهد باید مراحل قبل از عمل مانند آزمایش روتین تشخیصی انجام می شود.

کلیه جراحی های ارتوپدی، از جمله عملیات معمول ذکر شده در بالا، تحت بی حسی موضعی اغلب با آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در مورد برخی جراحی ها مانند تعویض مفصل زانو، ممکن است از همراهان بیمار خواسته شود در صورت نیاز به انتقال خون در طول عمل مقداری خون به بیمار اهدا کنند.

پس از جراحی ارتوپدی چه انتظاری دارید:

پس از انجام عمل، غالباً برای محافظت از منطقه ترمیم شده، از گچ یا آتل استفاده می شود. میزان زمان لازم برای بهبودی بستگی به عمل انجام شده دارد، اگرچه بیماران پس از چند روز مرخص می شوند اما معمولاً دو تا چند هفته طول می کشد تا استخوان ها و رباط ها دوباره قدرت خود را به دست آورند. به این ترتیب، به شما توصیه می شود از قرار دادن منطقه آسیب دیده در معرض فعالیت های جدی خودداری کنید، مگر اینکه از قبل به طور کامل بهبود یافته باشد.

گذشته از زمان بهبودی کامل، اکثر جراحی های ارتوپدی برای بازیابی کامل حرکت و عملکرد در کلیه قسمت های آسیب دیده نیاز به توانبخشی دارند. به همین ترتیب، جراحان ارتوپدی با پزشکان متخصص فیزیوتراپی و همچنین کاردرمانی که به بیماران در افزایش دامنه حرکتی و بازگشت به فعالیت های روزمره خود کمک می کنند، به صورت دستی به کار می پردازند. طول مدت زمان مورد نیاز برای توانبخشی بستگی به جراحی انجام شده و شدت آن دارد. به عنوان مثال، جراحی تعویض کامل لگن حداقل مدت شش ماه نیاز به توان بخشی دارد.

اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی ارتوپدی قرار می گیرند، کاملاً بهبود می یابند. با این حال، میزان موفقیت بستگی به سلامت عمومی، سن، مشکل پزشکی و تمایل ذاتی برای مطابقت با درمان بعد از عمل دارد.



خطرات و عوارض احتمالی

دقیقاً مانند هر عمل جراحی، در جراحی های ارتوپدی تا حدودی خطر وجود دارد. از جمله عوارضی که به ندرت رخ می دهد عبارتند از:واکنش نامطلوب یا آلرژیک به بیهوشی، خونریزی بیش از حد، تشکیل لـ*ـخته بعد از عمل و عفونت.ممکن است التهاب در محلی که پروتز، پیوند، پیچ و سایر مواد خارجی که در بدن به کار رفته نیز ایجاد شود. در جراحی های مربوط به ستون فقرات، احتمال آسیب رسیدن به اعصاب وجود دارد. با این حال، مرگ و میر در طی اقدامات جراحی ارتوپدی بسیار نادر است. با وجود این خطرات، امروزه هیچ گزینه دیگری وجود ندارد تا بتواند جایگزین جراحی های ارتوپدی که می توانند برای تسکین شرایط اسکلتی عضلانی ارائه دهند ، شود.


..آشنایی بیشتر با پزشکان ارتوپد..

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا