خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاخ باکینگهام


یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های بریتانیا کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) است که محل برگزاری رژه گارد سلطنتی است که یکی از پرطرفدارترین نمایش‌های باشکوه لندن است.
در هر فصل در ساعت ۱۱:۳۰ صبح، جمعیت برای دیدن این رژه می‌آیند. این نمایش رنگارنگ و رایگان، با نظمی دقیق به همراه موسیقی اجرا می‌شود و از کاخ سنت جیمز (St James's Palace) عبور می‌کند، که شما می‌توانید این گروه رژه را دنبال کنید. کاخ باکینگهام در سال ۱۸۳۷ ساخته شد و از زمانی که ملکه به سلطنت رسید، محل اقامت خاندان سلطنتی شد. اگر می‌خواهید بدانید ملکه در حال حاضر در کاخ ساکن است یا خیر، به پرچم بالای کاخ نگاه کنید اگر پرچم اصلی روز و شب برافراشته بود ملکه در کاخ است. البته در موقعیت‌های ویژه ملکه و خانواده سلطنتی روی بالکن مرکزی حضور پیدا می‌کنند.




البته بازدیدکنندگان می‌توانند در تابستان که ملکه در کاخ خود در اسکاتلند است، از گالری ملکه، اسطبل سلطنتی و اتاق‌هایی که در آنجا خاندان سلطنتی به امور دولتی می‌پردازند، بازدید کنند. یکی از بهترین راه‌های بازدید از کاخ، دیدن رژه گارد سلطنتی و تجربه یک چای عصرانه است ک حدود چهار و نیم ساعت طول می‌کشد. این تور یک راه بسیار موثر برای دیدن کاخ در زمان کوتاه است و اگر اولین باری است که از این کاخ بازدید می‌کنید، با داشتن یک راهنما آگاه که بتواند تاریخ را توضیح بدهد این تجربه کاخ‌گردی را برای شما لـ*ـذت‌بخش‌تر می‌کند.




کاخ باگینگهام و کاخ همپتون کورت

 
آخرین ویرایش:

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاخ همپتون کورت

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کنار رودخانه تایمز کاخ همپتون کورت (Hampton Court Palace) است که از مشهورترین کاخ‌های اروپا است. سالن بزرگ آن از زمان هنری هشتم است. (به نظر می‌آید که روح دو زن از ۶ زن هنری هشتم در این کاخ سرگردان هستند). این سالن همان جایی است که الیزابت اول از شکست ناوگان دریایی اسپانیا درس‌هایی یاد گرفت. از ویژگی‌های جالب این کاخ می‌توان به کلاک کورت (Clock Court) اشاره کرد، با ساعت‌های جذاب نجومی‌اش که در سال ۱۵۴۰ ساخته‌شده است و همچنین آپارتمان‌های دولتی با گالری‌های خالی از سکنه، کلیسا‌ی کوچک، آپارتمان پادشاهی و زمین تنیس خاندان سلطنتی تودور که در این کاخ زیبا جای دارند.
باغ‌های این کاخ بسیار زیبا هستند و ارزش دیدن را دارند به خصوص در اردیبهشت ماه که باغ‌ها پر از شکوفه‌های بهاری می‌شوند. فضای باز این کاخ شامل: باغ خصوصی، باغ با حوضچه کوچک، باغ اجداد ملکه الیزابت، محل پیاده‌روی و یک محوطه که به بیابان معروف شده و البته مارپیچ مشهور کاخ می‌شود.



کاخ باگینگهام و کاخ همپتون کورت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا