خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساخت موسیقی نیاز به سازهای خاصی دارد و هر یکی از سازها صدای خاص خودشان را تولید می کنند. این درحالی است که بعضی مواقع هنرمندان دست به کارهای جالبی می زنند و سازها را از حالت عادی خارج می کنند. سازهای دست ساز معمولا بسیار عجیب هستند و صداهایی بسیار متفاوت تر از آنچه با گوش ما آشنا است تولید می کند.

نانو گیتار

دنیایی موسیقی هیچگاه دستگاهی به این کوچکی ندیده است و نخواهد دید. یکی از جالب ترین ابزارهایی که تا به حال ساخته شده است، گیتاری به اندازه 10 میکرومتراست. این گیتار توسط دانشمندان دانشگاهی در آمریکا ساخته شده است که اندازه آن به کوچک یک سلول بدن است. البته صدایی که این گیتار ایجاد می کند تنها به وسیله دستگاه های بسیار پیشرفته قابل شنیدن است.


پیانو لگویی
"هنری لیم" یکی از عاشقان لگو چندی پیش پیانویی با استفاده از لگو ساخت که تنها سیم های آن از وسیله ای دیگر ساخته شده بودند. او برای ساخت این پیانو نزدیک به دو سال زمان صرف کرد، او برای این پیانو نزدیک به 100 هزار قطعه لگو را بر روی هم قرار داده است به همین علت از همان زمان در میان عجیب ترین ادوات موسیقی به حساب می آید. نکته جالب در مورد این لگو این است که صدایی کاملا طبیعی از آن به گوش می رسد.


انواع ساز های عجیب

 
  • تشکر
Reactions: parädox

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع

. ساز یخچالی
همانطور که از نام این ساز مشخص است با دستگاهی بسیار عجیب سروکار خواهیم داشت. "Iner Souster" آلمانی این ساز را ساخته است و برای درست کردن آن از هر چه در آشپزخانه پیدا میشود استفاده کرده است. بخش اصلی ان از یخچال با فرار گرفتن در کنار قابلمه و ظرف سالاد آماده شده است. نکته جالب در مورد این ساز این است که چند گروه ارکستر از آن به عنوان سازی با صدای جالب استفاده کرده اند:


باد کنکی:


در میان همه وسیله های موسقی شاید عجیب ترین آن ها را بتوان "ساز حبابی یا بادکنکی" دانست. این ساز توسط یک نوجوان به نام"آرون وندل" ساخته شده است که وسایل آن بسیار ساده هستند. وی با استفاده از چند لوله پی وی سی به همراه اب و دو عدد بادکنک به عنوان کمپرسور باد این ساز را ساخته است. وقتی کلید ها تکان می خورند با صدای ترکیدن حباب ها ساز نواخته میشود. صدای منحصر به فردی دارد که شاید شما را به یاد ترکیدن حباب های روی آب جوش بیاندازد.


درحالی که سازهای این لیست همگی منحصر به فرد هستند این ساز به نوعی کمی بیشتر آشناست. یکی از سازهای بادی که بومیان استرالیا از آن استفاده می کرده اند این روزها به عنوان قدیمی ترین ساز بادی دنیا شناخته میشود. صدای این ساز بسیار بم است و بیشتر شما را یاد فیلم های بومی یا قبلیه ای نشین می اندازد. این ساز بسیار بلند است به همین علت برای خارج کردن صدا از آن نیاز به توان زیادی از سوی نوازنده است.


انواع ساز های عجیب

 
  • تشکر
Reactions: parädox
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا