خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
قله ی کلیمانجارو


قله کلیمانجارو (به انگلیسی: Mount Kilimanjaro)، با سه مخروط آتشفشانی کیبو، ماونزی و شیرا بلندترین کوه آفریقا است. این کوه با ارتفاع ۵۸۸۵ متر از دامنه و ۵۸۹۵ متر از سطح دریا، آتشفشانی نیمه خاموش در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار دارد. این کوه جزو قلل هفتگانه دنیا به‌شمار می‌رود (بلندترین قلل هفت قاره).

این قله با ارتفاع نسبی ۵۸۸۵ متر پس از اورست (۸۸۴۸ متر) ،آکونکاگوا (۶۹۶۲متر) و دنالی (۶۱۴۴ متر) در رتبه ی چهارم مرتغ ترین قلل جهان بر پایه ارتفاع نسبی قرار دارد.

کیبو بلندترین قله کلیمانجارو است، مخروط آتشفشانی ماونزی با ارتفاع ۵۱۴۹ متر از سطح دریا در نزدیکی قله اصلی کلیمانجارو (کیبو) به عنوان سومین قله بلند قاره قرار دارد (بلندترین هفت قله سوم) و شیرا با ارتفاع ۴۰۰۵ متر سومین قله آن به‌شمار می‌آید.







وقتی که سفر به آفریقا فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد شیرها و لئوپاردها، سواحل استوایی و سافاری در دل جنگل های وحشی هستند. اما در یکی از کشورهای این قاره ی سیاه کوه پر قدرت کلیمانجارو ایستاده است، کوهی که به عنوان بام آفریقا و بلندترین قله ی آفریقا هم شناخته می شود. قطعا یکی از بهترین ماجراجویی هایی که در آفریقا می توانید داشته باشید صعود به قله کلیمانجارو است… .
قله ای آتشفشانی که با ابهت تمام یکه و تنها ایستاده است، کلیمانجاروی دیدنی در واقع بلندترین کوه آفریقا محسوب می شود، این کوه در شمال شرقی تانزانیا قرار دارد و از کشور کنیا هم قابل دیدن است. از آن جایی که سالیانه ۷۵۰۰۰ هزار نفر به این کوه می روند بنابراین نمی توان گفت که بکرترین کوه آفریقاست با این حال از شکوهی که دارد نباید گذشت و ما حتما آن را به هر شخصی که حتی کوچک ترین ذره ای علاقه به کوهنوردی را در وجودش احساس می کند، پیشنهاد می کنیم.
کوه کلیمانجارو در شمال کشور تانزانیا و در نزدیکی تعدادی از بهترین پارک های سافاری آفریقا قرار دارد و می توانید در سفر به تانزانیا بعد از یک صعود قهرمانانه به این کوه، به پارک های سافاری نزدیک آن یعنی پارک های سرنگتی و تارانگیر هم سری بزنید.
همانطور که پیشتر گفتیم ارتفاع کوه کلیمانجارو ۵۸۹۵ متر است و در واقع بلندترین کوه آزاد جهان است. در مورد آب و هوای آن هم باید گفت که بین ماه های مارس تا اواخر ماه می، پر بارش ترین فصل در کلیمانجارو است و اصلا زمان خوبی برای رفتن به این کوه نیست.
برای صعود به کوه کلیمانجارو مسیرهای مختلفی وجود دارد که همین باعث شده تا این کوه ذاتا چالش برانگیز باشد، با این حال زمان صعود به قله ی کوه کاملا بستگی به مسیری دارد که انتخاب کرده اید، با این حال سریع ترین زمان ۴ شب بوده است. برای بیشتر مردم بین ۶ تا ۸ شب زمان می برد.

  • مسیر صعود به این کوه آنقدر تکنیکی نیست و نیاز به مهارت های خیلی خاصی ندارید. اما خوب طبیعتا مسیر آن مرتفع است و اصلا شبیه به یک پیاده روی معمولی نیست در واقع بیشتر قسمت های آن را می توان شبیه به پیاده روی با درجه ی سختی بالا دانست.
  • ۶ راه اصلی برای صعود به کلیمانجارو هست که انتخاب هر کدام از آن ها بین ۴ تا ۹ روز زمانبر است. هر چه مسیر طولانی تر باشد، راحت تر می توانید به بالا صعود کنید. هر مسیری را که انتخاب کنید باید در مسیر کمپ بزنید چرا که مناظر فوق العاده ای در هر مسیر هست که اصلا نباید لـ*ـذت بودن در آن ها را از دست داد.
  • هیچ وقت ارتفاع را دست کم نگیرید. اغلب افرادی که در وسط راه جا می زنند و نمی توانند صعود کنند، به خاطر عوارض بیماری های ارتفاعی از صعود ناتوان می مانند.
  • اگر می خواهید در حین سفرتان از پارک های ملی هم دیدن کنید باید حتما از طریق تور اقدام کنید، به گردشگرانی که بخواهند صعود را به صورت تکی انجام دهند، اجازه ی ورود به پارک ملی داده نمی شود. اگر چه هدف نهایی رسیدن به قله است ولی خود مسیر و سفر لـ*ـذت بسیار زیادی دارد.
مسیر کاملا شیبدار است و همین که بالا می روید، این شیب بیشتر هم می شود و همین که در ارتفاع بالا می روید، نفس کشیدن هم سخت تر می شود. در روزهای اول پیاده روی در جنگل و به خصوص زمانی که در شیب های پایین هستید فکر می کنید که یک پیاده روی طولانی و گرم را در پیش رو خواهید داست اما می بینید که بعد از مدتی با تاریک شدن هوا، دمای هوا بسیار پایین می آید و وقتی شب چادر می زنید و صبح از چادرتان بیرون بیایید می توانید قطرات شبنم یخ زده را ببینید.
قبل از اینکه بخواهید فکر سفر به کوه کلیمانجارو کنید باید حتما برای یک چک آپ کلی دکتر بروید تا از سلامت جسمی تان مطمئن شوید. به خصوص اگر سابقه ی بیماری قبلی داشته باشید، در ضمن اگر بخواهید با تور سفر کنید حتما باید برگه ی پزشکی تان را به تورلیدر ارائه بدهید.
جدای از سالم بودن که شرط اولیه برای این کار است حتما باید قوی و سالم باشید نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نظر ذهنی. روزها در هنگام صعود ممکن است طولانی باشند و همچنین تنظیمات خوابتان زمانی که در ارتفاع هستید به هم می خورد، این نکته ها را یادتان باشد.
نیازی نیست که بدنی آهنین داشته باشید اما بدن سالم و آماده و متناسب با قدرت نیاز دارید تا از سفرتان لـ*ـذت ببرید. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که با اشک و آه به قله صعود کند! هر چه بدن متناسب تری داشته باشید، بیشتر از صعودتان لـ*ـذت خواهید برد. البته هر چقدر هم که سالم و متناسب باشید باز هم ارتفاع تاثیرات خود را روی بدنتان خواهد گذاشت و این در مورد همه اجتناب ناپذیر است.






قله ی کلیمانجارو

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
این یکی از مهم ترین وجه های سفر به کوه کلیمانجارو است که باید در نظر بگیرید. صعود به کوه کلیمانجارو ارزان نیست و از طرف دیگر هم انتخاب یک تور ارزان در این مورد راه حل خوبی نیست. از طرف دیگر بعضی از آژانس های خارجی همین که پول را از شما بگیرند، خودشان را عقب می کشند و تورگردانی را به یک راهنمای محلی می سپرند پس بهتر است قبل از این که توری رزرو کنید خوب تحقیق کنید، یادتان باشد کوهنوردی اصلا شوخی بردار نیست و مطمئنا شما هم اصلا دوست ندارید تا جانتان را در معرض ریسک های غیر ضروری قرار دهید.
هر کسی ممکن است دلایل خود را برای صعود به کوه کلیمانجارو داشته باشد مثلا برای خیلی از افراد این کار در واقع چالش فیزیکی است و برای شخص دیگری ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد. در هر صورت به هر دلیلی این کوه افسانه ای شما را به خود جذب کرده باشد، مطمئن باشید تجربه ای فراموش شدنی خواهد بود، در حین سفر و در طول مسیر گاه گاهی داستان های مختلف از راهنمایتان در باره ی تجاربش و یا حتی زندگی شخصی اش خواهید شنید که باعث می شود تا لـ*ـذت سفر چند برابر شود. در آن لحظه فقط شما هستید و کوه و تیم کوهنوردیتان.







قله ی کلیمانجارو

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا