خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,783
امتیاز واکنش
34,178
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع

☆برندBurberry☆


برند بربری چگونه شکل گرفت؟
۲۷ آگوست ۱۸۳۵ توماس بربری با تولد خود (Thomas Burberry) در دهکده بروکهام گرین در نزدیکی شهر لندن آینده ی عجیبی را در دنیای مد و پوشاک رقم زد . او نوجوانی اش را با کاردر یک پارچه فروشی سپری کرد و در سال ۱۸۵۶ ( در سن ۲۱ سالگی – آستانه ی جوانی ) در بیسینگ استاک(BasingStoke) ، یک فروشگاه کوچک لباس باز کرد،هرچند در ابتدا موفقیت چندانی نداشت ، اما دست از تلاش برنداشت . در 1870 او در مورد فروش لباس های مختلف تصمیمش را تغییر داد و روی فروش لباس‌های بیرون از منزل پوش متمرکز شد.
هرچد توماس یک انگلیسی زاده بود ولی به آب و هوای بارانی انگلیس عادت نداشت و مدام از استخوان درد که در فصول بارانی بسراغش می آمد نالان بود . او پس از مراجعه به دکتر برای دردهای روماتیسمی مفاصلش دانشت که با پوشیدن بارانی پلاستیکی میتواند تا حد زیادی این دردها را سامان بخشد . او به فکر اختراع یک پارچه ی جدید افتاد که از آن نوعی بارانی نخی درست کند که علاوه بر محافظت در برابر باران، مانع تنفس پوست بدن نیز نشود؛ بنابراین پارچه مقاوم و جدید «گاباردین» را در سال ۱۸۸۰ ابداع نمود و البته که با این کار به شهرت زیادی رسید.
☆دومین شعبه بربری در لندن افتتاح شد☆
در سال ۱۸۹۱ شعبه دوم بربری در لندن افتتاح و به عنوان دفتر مرکزی شرکت معرفی شد. خانواده سلطنتی انگلیس و ارتش انگلستان هم به این برند علاقه‌مند شدند و فرماندهان و سربازان ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول لباس‌های ضدآب بربری مانند بارانی و ترنچ کت (Trench Coat) معروف بربری را به تن می‌کردند. این برند آنقدر به ذائقه ی خاندان سلطنتی خوش آمد که خاندان سلطنتی نیز حکم مخصوص سلطنتی انتصاب (Royal Warrants of Appointment) را به نشان تایید به توماس بربری داد.
کیفیت ضد آب بودن لباس‌های بربری زمانی که در سال ۱۹۱۱، کاپیتان روآلد آموندسن نروژی که برای نخستین بار پا به قطب جنوب گذاشت و برای سفرهای اکتشافی خود از لباس‌های بربری استفاده کرد، کاملا تایید شد. همفری بوگارت نیز در فیلم کازابلانکا یک بارانی بربری بر تن کرده بود. در سال ۱۹۵۵ فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال (Great Universal Stores) یا همان GUS نام تجاری بربری را خریداری کرد، ولی در آن زمان مدت‌ها بود که پارچه منحصر به فرد بربری بدون هیچگونه تغییری در سطح بین‌المللی به فروش می‌رسید و متناسب با تغییرات مد پیش نرفته بود.
•••(سقوط برند در دهه ۱۹۶۰)•••
بربری دیگر به نام تجاری قدیمی تبدیل شده بود که آرام آرام به سراشیبی سقوط هدایت می‌شد. در دهه ۱۹۶۰ طرح شطرنجی بربری روی چتر، کیف، چمدان، شال و روسری هم دیده شد. تا آن زمان از این طرح بیشتر برای آسترکاری کت و بارانی استفاده می‌شد. این برند با وجود اینکه هنوز یک نام خوش کیفیت در بازار پوشاک بود، ولی دیگر جذابیت اولیه خود را نداشت. تا اینکه در سال ۱۹۹۷ رز ماری براوو آمریکایی، به سمت مدیرعامل جدید بربری منصوب شد و همه چیز را تغییر داد و برنامه جدیدی برای آینده شرکت تدوین کرد.


برند بربری

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: MINO.S، TiNAX007، FaTeMeH QaSeMi و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,783
امتیاز واکنش
34,178
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
☆تحول در برند با استفاده از میراث با ارزش بربری☆
او به جای کنار گذاشتن میراث با ارزش بربری، از آن برای رسیدن به کالای لوکس و مد روز استفاده کرد. رز ماری شکل جدیدی به بربری داد و کمک کرد تا این نام در کنار نام‌های بزرگ مد دنیا قرار گیرد. کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف دقیق در رسانه‌های معتبر و به روز کردن طرح لباس‌ها و استفاده از پارچه شطرنجی سنتی بربری، این برند را مورد توجه افراد خوش لباس معروف و طرفداران مد، مانند ویکتوریا بکهام و کیت ماس قرار داد.
امروزه پارچه شطرنجی بربری که در دهه ۱۹۲۰ معرفی شد، در همه نقاط دنیا از برزیل تا اروپا و حتی ژاپن شناخته شده و به صورت علامت مشخصه این نام perfume درآمده است. یعنی همان گونه که لباس‌های چهارخانه قرمز، راهی برای متحد کردن اسکاتلندی‌ها است، طرح معروف پارچه بربری هم شیوه مفیدی برای یکی کردن هویت طرفداران قومیت‌گرای مد شده است تا به نوعی وفاداری خود را به امروزی‌ترین نام تجاری میراث‌دار نشان دهند. اکنون بربری بیش از ۷۰ فروشگاه در نقاط مختلف جهان دارد و با فروش انواع لباس، تزیینات جانبی و عطر در سال گذشته درآمدی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار داشته است.

☆Trench Coat☆
بربری در حالی که همچنان میراث کهنه انگلیسی خود را حفظ کرده بود، با سالن‌های مد و شیوه جدید و مدرن زندگی ارتباط یافت و با موفقیت توانست مسیر بازارهای بالاتر را در پیش بگیرد و به یک نام تجملی تبدیل شد. در سال ۲۰۰۲ ارزش این نام تجاری به ۵/۱ میلیارد دلار رسید. در سال‌های اخیر، ارتباط بربری با هولیگان‌های انگلیسی می‌توانست منجر به مخدوش شدن ارزش‌های این شرکت شود، با این وجود هنوز محبوبیت بربری در جایگاه‌های ویژه ورزشگاه‌های فوتبال، شیک‌پوشان را به سمت آن می‌کشاند. در سال ۲۰۰۶ رز ماری بازنشسته شد و آنجلا آرنتس جانشین او شد. رز ماری در طول دوره مدیریت خود در بربری کمک بسیاری به ارتقای این نام در دنیای مد کرد و سهم بزرگی در موفقیت شرکت در تسخیر بازارهای جهانی داشت.
چرا برند Burberry هرساله محصولات خود با ارزش تقریبی ۲۸ میلیون پوند را از بین می برد؟
برند بربری، هر ساله محصولات آرایشی و پوشاک خود را با ارزش تقریبی ۲۸ میلیون پوند می سوزاند و از بین می برد.بر اساس گزارش های سالیانه، این برند لوکس انگلیسی در سال گذشته، در حدود ۱۰٫۴ میلیون پوند از محصولات آرایشی و بهداشتی خود را سوزانده و از بین برده است.
برند Burberry اعلام کرده است که این محصولات در واقع آن بخش از تولید سالانه ی این برند هستند که به فروش نرسیده اند و برای آنکه قیمت و ارزش تولیدات این محصولات حفظ شود و همچنین راه برای ورود اجناس تقلبی با مارک Burberry به بازار بسته شود، سوزاندن این محصولات اقدامی لازم به شمار می رود. این برند همچنین درراستای دفاع از این حرکت خود عنوان کرده است که سوزاندن محصولات برای حفاظت از نام تجاری این برند ضروری است.
برند های معروف بسیار زیاد دیگری از جمله H&M و Nike، نیز وجود دارند که اقداماتی مشابه را برای از بین بردن مازاد تولیدات خود انجام می دهند و معتقد هستند که این کار به حفظ ارزش برند آن ها، قیمت تولیداتشان و همچنین جلوگیری از سو استفاده ی دلالان و افراد متقلب می تواند کمک کند.


برند بربری

 
  • تشکر
Reactions: MINO.S، TiNAX007، FaTeMeH QaSeMi و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا