خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,783
امتیاز واکنش
34,178
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع


☆تاریخچه برند شنل☆
برند شنل در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط خانم کوکو شنل تاسیس و راه اندازی شد. شنل نام یک خانه مد فرانسوی می باشد که امروزه به تولید کالاهای لوکس زنانه می پردازد. برند شنل علاوه بر تولید در عرصه طراحی پوشاک نیز بسیار نامدار و صاحب سبک خاص خودش می باشد. برند شنل همیشه در طراحی های اش علاوه بر زیبایی راحتی را نیز در نظر می گیرد.
برند شنل امروزه توانسته است به جایگاهی مهم و ثابت در سبد خرید پوشاک، عطریجات و جواهرات دست یابد. یک سال پس از تاسیس برند شنل، خانم کوکو شنل اولین فروشگاه خود را راه اندازی کرد. “شنل مدز” نام اولین محصولی بود که در سال ۱۹۱۰ میلادی در تنها فروشگاه برند شنل عرضه شد. شاید راز محبوبیت بسیار سریع این برند را بتوان همراهی سلبریتی ها و هنرمندان خواند.
مجموعه شنل مدز خیلی سریع در بین هنرمندان و افراد مشهور فرانسه به محبوبیت رسید و ظرافت و راحتی این پوشاک زبان زد شده بود.
در سال ۱۹۱۳ و سه سال بعد از افتتاح اولین شعبه فروشگاهی برند شنل، دومین فروشگاه نیز در فرانسه نیز تاسیس شد. همزمان با تاسیس این فروشگاه، از کالکشن پوشاک اسپرت زنانه این برند نیز رونمایی شد. این کالکشن نیز مانند کالکشن شنل مدز بسیار سریع محبوب شد و طرفداران خاص خود را پیدا کرد.

☆استفاده از سلبریتی ها در راه معرفی محصولات شنل☆
این شرکت تا به حال بسیاری از مشاهیر درجه یک دنیا را به عنوان معرف و ارائه‌کنندهٔ طراحی‌های خود به کار گرفته‌است. از جمله آن‌ها می‌توان به کاترین دنو (که در دهه ۱۹۷۰ (میلادی) ارائه‌کنندهٔ شماره ۵ محصولات شنل بود)، نیکول کیدمن (که از اوایل دهه ۲۰۰۰ (میلادی)، ارائه‌دهنده عطر شنل شماره ۵ محسوب می‌شد)، اودره توتو (مدل شمارهٔ ۵ کنونی شانل)، کیرا نایتلی (مدل ارائه کنندهٔ کنونی برای محصول مادموازل کوکو) اشاره کرد.
☆محبوبت ترین مدل برند شنل☆
همچنین سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین مدل معرّف شنل، مریلین مونرو ارائه کنندهٔ شماره ۵ شانل در دهه ۱۹۵۰ (میلادی) بود که تصویر او معرفی‌کنندهٔ محصولات شماره ۵ است و یکی از مشهورترین آگهی‌های تبلیغاتی در میان تمامی آگهی‌های شنل محسوب می‌شود.
این تصویر، همچنین در شرح حال تعداد بی‌شماری از افراد به کار گرفته شده و هنوز هم به عنوان یک پوستر یا یک قطعهٔ هنری به میزان بسیار زیاد به فروش می‌رسد. همچنین مریلین مونرو، کسی بود که شهرت بسیاری را برای عطر شنل به ارمغان آورد.
☆برند شنل و ایجاد یک اتقلاب در حوزه پوشاک رنگ مشکی☆
برند شنل در سال ۱۹۲۶ اولین مجموعه پیراهن های مشکی زنانه خود را به بازار ارائه داد. این ارائه محصولات را ازاین جهت انقلابی در حوزه پوشاک مشکی می خوانم که قبل از تولید و عرضه این لباس ها، استفاده از پیراهن های مشکی تنها در مراسمات عزا مرسوم بوده است.
شنل توانست جایگاه این پیراهن های سیاه کوچک را در بین مردم طوری جا بیاندازد که دیگر مردم این رنگ را مختص مراسمات عزا ندانند و در دیگر مراسم ها نیز استفاده نمایند.
البته در این حوزه نمی توان از مقاله بسیار تاثیرگذار مجله “مد وژ” که در این خصوص نوشته شده بود، گذشت.


برند شنل

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Narín✿، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,783
امتیاز واکنش
34,178
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
¤برند شنل در آستانه سقوط به دلیل جنگ میان فرانسه و آلمان¤
در سال ۱۹۳۹ زمانی که برند شنل در حال طی کردن مسیر پیشرفت خود بود، فرانسه به آلمان اعلام جنگ کرد. این اعلام جنگ می توانست برای آینده برد فرانسوی شنل بسیار خطرناک باشد، که اینطور نیز شد.
در آن سال های بسیاری از برند ها و سالن های مد و فشن از فرانسه خارج شدند و در دیگر کشور ها فعالیت خود را آغاز کردند. در این بین، برند شنل تصمیم گرفت تا در فرانسه بماند.
شنل پس از جنگ، بزرگترین چالش مقابل خود را طراحی های خاص برند دیور که بسیار معروف شده بودند، می دید. در کنار این مورد،تهیه پارچه های جدید، تامین مالی و استخدام کارمندان از دیگر چالش های پیشرو کوکو شنل و برند شنل بوده.
اما برند شنل در سال ۱۹۵۳ با صحنه مد و فشن بازگشت. شنل نمونه های قدیی و کلاسیک خود را با طراحی روز تلفیق کرد و کالکشن های حیرت انگیزی را ارائه داد. شانل در طول سه فصل توانست دوباره محبوبیت قبلی خود را به دست بیاورد و حتی بیشتر از قبل.
جمعیتی از زنان ثروتمند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند. کت دامن شانل، تهیه شده از پارچه فاستونی، با دامن کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود؛ به نشانه و نماد نسل جدید تبدیل شد. شانل بار دیگر کیف های زنانه، جواهرات و کفش ها را به بازار عرضه کرد که در فصل های بعدی با موفقیت بسیاری همراه شد.

☆رژه مدل های برند شنل☆


برند شنل

 
  • تشکر
Reactions: Narín✿، FaTeMeH QaSeMi، Not found و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا