خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
رود می سی سی پی


طول این رودخانه در داخل خاک ایالات متحده قرار گرفته و بخشی از آن نیز در کانادا قرار گرفته
سرچشمه دریاچه آیتاسکا (دریاچه یخچالی)


رود می‌سی‌سی‌پی

رود می‌سی‌سی‌پی (به انگلیسی: Mississippi River) رود اصلی بزرگترین حوزهٔ آبریز در آمریکای شمالی و چهارمین رود بلند دنیا است.

تمام طول این رودخانه در داخل خاک ایالات متحده قرار گرفته (هر چند بخش‌هایی از حوزه‌های بارندگی حوزه آبریز آن در داخل خاک کشور کانادا است). این رودخانه از دریاچه آیتاسکا در ایالت مینه‌سوتا در شمال ایالات متحده شروع می‌شود و با مسیری ملایم به سمت جنوب جریان می‌یابد. سرانجام پس از طی مسیری ۲۳۲۰ مایلی (۳۷۳۰ کیلومتر) از طریق دلتای رود می‌سی‌سی‌پی در ایالت لویزیانا به خلیج مکزیک می‌ریزد. می‌سی‌سی‌پی چهارمین رود طویل و دهمین رود بزرگ دنیا رتبه‌بندی شده‌است. مسیر رودخانه از ایالت‌های مینه‌سوتا، ویسکانسین، ایلینوی، میسوری، کنتاکی، تنسی، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، و لویزیانا عبور می‌کند.

از به جای ماندن آبرفت‌های این رود پرآب در آمریکای شمالی جلگهٔ می‌سی‌سی‌پی به وجود آمده‌است.

بیشترین اختلاف سطح و بلندترین سد بر روی این رودخانه در بالادست رودخانه به نام سد و دریچه آبشار سنت آنتونی در مینیاپولیس است. در بالای سد ارتفاع آب رودخانه ۲۴۴ متر و در پایین ارتفاع آب ۲۳۰ متر است. این اختلاف نزدیک به ۱۵ متری بیشترین اختلاف سطح آب رودخانهٔ می‌سی‌سی‌پی می‌باشد. دلیل اصلی این اختلاف سطح وجود آبشار سنت آنتونی است که اکنون در پشت سد بتونی جای مانده‌است. آبشار سنت آنتونی تنها آبشار واقعی بر روی می‌سی‌سی‌پی بود. عمق آب بعد از آبکند زیر آبشار به تدریج کم می‌شود.


{می سی سی پی
می سی سی پی (به انگلیسی: Mississippi) از ایالت‌های جنوبی آمریکا است. این ایالت در ۱۸۱۷ به عنوان ایالت بیستم به آمریکا پیوست. پایتخت و شهر مهم آن جکسون است.
رودخانه میسیسیپی از مرزهای غربی این ایالت از شمال به جنوب می‌گذرد. منشأ این نام از واژه misi-ziibi به معنای «رود بزرگ» می‌باشد که از بومیان منطقه گرفته شده‌است. (این واژه اشاره به رودخانه میسیسیپی دارد).}


رودخانه می سی سی پی

 
آخرین ویرایش:

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمام طول این رودخانه در داخل خاک ايالات متحده می‌باشد (هر چند بخش‌هایی از حوزه‌های بارندگی حوزه آبریز آن در داخل خاک کشور كانادا می‌باشد). این رودخانه در درياچه آيتاسكا در ایالت مينه‌سوتا در شمال ایالات متحده شروع و با مسیری ملایم به سمت جنوب جاری می‌شود. سرانجام پس از طی مسیری ۲۳۲۰ مایلی (۳۷۳۰ کیلومتر)‌ از طریق دلتای رود می‌سی‌سی‌پی در ایالت لويزيانا به خليج مكزيك می‌ریزد. می‌سی‌سی‌پی چهارمین رود طویل و دهمین رود بزرگ دنیا رتبه‌بندی شده است. مسیر رودخانه از ایالت‌های مینه‌سوتا٬ ويسكانسين٬ ايلينويز٬ ميسوري٬ كنتاكي٬ تنسي٬ آركانزاس٬ مي‌سي‌سي‌پي٬ و لويزيانا عبور می‌کند.

از به جای ماندن آب‌رفتهاي این رود پرآب در آمریکای شمالی جلگه می‌سی‌سی‌پی به وجود آمده‌ است.

بیش‌ترین اختلاف سطح و بلندترین سد بر روی این رودخانه در بالادست رودخانه به نام سد و دریچه آبشار سنت‌آنتوني در مينياپوليس می‌باشد. در بالای سد ارتفاع آب رودخانه ۲۴۴ متر و در پایین ارتفاع آب ۲۳۰ متر است. این اختلاف نزدیک به ۱۵ متری بیش‌ترین اختلاف سطح آب رودخانه می‌سی‌سی‌پی می‌باشد. دلیل اصلی این اختلاف سطح وجود آبشار سنت آنتونی است که اکنون در پشت سد بتونی جای مانده است. آبشار سنت آنتونی تنها آبشار واقعی بر روی می‌سی‌سی‌پی بود. عمق آب بعد از آبکند زیر آبشار به‌تدریج کم می‌شود.



رودخانه می سی سی پی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا