خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
وسعت آمریکا
از نظر کل وسعت آب و خاک، آمریکا بعد از روسیه و کانادا، سومین کشور پهناور جهان است. به طور تقریبی، کشور آمریکا، شش برابر بزرگ‌تر از ایران، ۲۵ درصد بزرگ‌تر از استرالیا، ۳۵ برابر بزرگ‌تر از انگلستان، ۱۴ برابر بزرگ‌تر از فرانسه، و نصف روسیه است. همچنین این کشور، کمتر از یک سوم قارهٔ آفریقا، نصف آمریکای جنوبی، اندکی بزرگ‌تر از برزیل، ۳۰۰ برابر بزرگ‌تر از کشور هائیتی، و دو و نیم برابر بزرگ‌تر از مجموع کشورهای اروپای غربی است

کانادا ۱۰ استان و ۳ منطقه دارد که هر یک از آنها دارای مرکزی هستند که در پرانتز نوشته شده است:

آلبرتا (ادمونتون)بریتیش کلمبیا (ویکتوریا)جزیره پرینس ادوارد (شارلوت تاون)منیتوبا (وینیپگ)نیو برانزویک (فردریکتون)نوا اسکوشیا (هلی فکس)اونتاریو (تورونتو)کبک (کبک سیتی)ساسکاچوان (رجینا)نیوفاندلند و لابرادور (سنت جانز)مناطق و قلمروهاشمال غربی (یلو نایف)ونووت (ایکالویت) یوکان (وایت هورس)

اما فرق بین منطقه یا قلمرو با استان چیست؟ تفاوت آنها در قوانین و حکومت است. استان ها داراری قانون خاص خود هستند ولی قلمروها به وسیله دولت فدرال اداره می شوند و به پارلمان سپرده شده اند.
تورونتو با ۵.۵ میلیون جمعیت بزرگترین شهر کشور کانادا است. مونترال مرکز ایالت کبک، بزرگترین شهر فرانسوی زبان جهان پس از پاریس می باشد. ونکوور در غرب کانادا زیباترین و بهترین شهر جهان به انتخاب سازمان ملل متحد است.


پایتخت کانادا

اتاوا که در استان اونتاریو واقع شده است، پایتخت کشور کانادا می باشد. اتاوا شهری آرام است که آمار جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. یکی از دلایل شهرت این شهر وجود پزشکان متخصص و مهم شمردن علم پزشکی در این شهر می باشد. دوچرخه هم در این شهر طرفداران زیادی دارد و مردم شهر به قدری با ورزش میانه خوبی دارند که بسیاری از مسیرهای خود را با دوچرخه طی می کنند. حتی خیلی از اتوبوس های این شهر به جایگاه حمل دوچرخه مجهز هستند تا به این ترتیب بتوانید بخشی از مسیر خود را با اتوبوس و بخشی دیگر را با دوچرخه بروید. اسکی، اسکیت روی یخ، قایق رانی و صخره نوردی هم از دیگر ورزش های محبوب در پایتخت کشور کانادا هستند. همچنین دانشگاه اتاوا به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های دو زبانه دنیا فعال است و از فرانسوی و انگلیسی استفاده می کند.

جمعیت کانادا

طبق آخرین آمار ۲۰۱۰ جمعیت کشور کانادا بالاتر از ۳۴ میلیون نفر است.


کشور کانادا

 
  • تشکر
Reactions: DIANA_Z
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا