خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


محققان کالج سلطنتی انگلیس در بررسی‌های جدید خود دریافتند ویروس کرونا باعث پیری مغز و کاهش ضریب هوشی در مبتلایان به این بیماری می‌شود.

محققان کالج سلطنتی انگلیس طی مطالعه‌ای جدید متوجه شدند آن دسته از افرادی که پس از آلودگی به بدترین موارد ویروس کرونا نجات پیدا می‌کنند، در معرض خطر جدی ابتلا به یک آسیب همیشگی روانی قرار خواهند داشت. در گزارش این محققان آمده است کروناویروس باعث افت ۸.۵ امتیازی ضریب هوشی یا پیر شدن یک دهه‌ای مغز در این افراد می‌شود. در حال حاضر بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا طی چند هفته پس از بهبودی این پیری مغز را تجربه می‌کنند. محققان نسبت به این عوارض ابراز نگرانی کرده‌اند و بر این باورند که چنین تاثیراتی می‌تواند اثرات همیشگی سکته مغزی یا میکرو خون‌ریزی‌های مغزی را به همراه داشته باشد.

ویروس کرونا عاملی برای پیری مغز و کاهش ضریب هوشی
محققان در این پژوهش پاسخ‌نامه‌های حدود ۸۵ هزار نفر از افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا بودند و بهبود پیدا کردند را تجزیه و تحلیل کردند که این بررسی‌ها نشان داد این آسیب مغزی بر اساس میزان شدت بیماری در سطوح مختلف اتفاق افتاده است. از تعداد افرادی که در این مطالعه حضور داشتند، حدود ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا با کمک دستگاه‌های کمک تنفسی توانستند بهبود پیدا کنند، ۱۴۷ نیز بدون استفاده از کمک تنفسی در بیمارستان بهبود یافتند. ۳ هزار و ۴۶۶ نفر نیز با مشکل تنفسی مواجه بودند، اما به مراقبت‌های پزشکی نیاز نداشتند. همچنین ۹ هزار و ۲۰۱ نفر نیز اعلام کردند که به کرونا مبتلا شدند، اما مشکل تنفسی نداشتند. از این بین افرادی که تحت مراقبت‌های ویژه بودند و با دستگاه تنفس می‌کردند، ضریب هوشی آنها حدود ۸.۵ امتیاز افت کرد. چنین افتی آنقدر چشمگیر است که فرد در زندگی روزمره و شغل خود با مشکل دچار خواهد شد.



آدام هامپشایر، نویسنده اصلی این گزارش اعلام کرد این عوارض جدی فقط در بیماران کرونایی که در بیمارستان بسـ*ـتری شدند اتفاق نمی‌افتد؛ در واقع آن دسته از افراد مبتلا به کرونا که با مشکلات تنفسی مواجه نشدند نیز پس از این که بهبود پیدا کردند، دچار مشکل کاهش شناختی شدند. افرادی که در خانه بهبود پیدا کردند نیز با افت ۴ امتیازی ضریب هوشی مواجه شدند که برابر با ۵ سال پیری است. همچنین محققان اعلام کردند مواردی چون سن، بیماری‌های زمینه‌ای یا سطح تحصیلات عامل این افت ضریب هوشی نبوده است.


ویروس کرونا باعث پیری مغز و کاهش ضریب هوشی می‌شود

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا