| | | | | |
نام آلبوم | سال انتشار | آهنگساز | خواننده | ناشر | توضیحات |
آتش دل | ۱۳۶۲ | عبدالحسین برازنده | آری | گل نوا | با نظارت فرامرز پایور آلبوم ساخته شد. |
مهرورزان | ۱۳۶۴ | محمدعلی کیانی نژاد | آری | همآواز آهنگ | قسمت اول در مایهٔ شوشتری قسمت دوم در دستگاه شور |
همتای آفتاب | ۱۳۶۴ | عماد رام | آری | ساربانگ | آواز افشاری و شعر از مولانا |
راز و نیاز | ۱۳۶۷ | حسین علیزاده | آری | ماهور | دستگاه راست پنجگاه
با گروه عارف |
دریغا … | ۱۳۶۸ | محمد موسوی | آری | مرکز نشر و حفظ آثار انقلابی | این آلبوم به مناسبت درگذشت روحالله خمینی منتشر شد. در مایهٔ شوشتری |
کاروان | ۱۳۷۰ | عبدالحسین برازنده | آری | نواگر | در مایههای افشاری، بیات اصفهان و بیات ترک |
غریبستان | ۱۳۷۰ | محمدجلیل عندلیبی | آری | آوای دل | دستگاه نوا
با گروه مولانا |
راز گل | ۱۳۷۲ | محمد آذری | آری | آوای دل | دستگاه نوا و آواز دشتی |
مقام صبر | ۱۳۷۳ | پرویز مشکاتیان | آری | چهارباغ بانگ | دستگاه راست پنجگاه |
سرو سیمین | ۱۳۷۳ | محمدعلی کیانینژاد | آری | فارس نوا | دستگاه سهگاه |
سرمستان | ۱۳۷۳ | محمدجلیل عندلیبی | آری | مشکات | سه قطعه آوازی شور، ابوعطا و راست پنجگاه |
ناز نگاه | ۱۳۷۴ | محمدجواد ضرابیان | آری | سار بانگ | اجرا با گروه سماع |
شور عشق | ۱۳۷۴ | فریدون شهبازیان | آری | سار بانگ | از آثار ارکسترال سنتی در مایه بیات اصفهان |
مهمان تو | ۱۳۷۵ | جمشید عندلیبی | آری | گلبانگ | فضای دشتی و بیات ترک |
نیلوفرانه | ۱۳۷۵ | عباس خوشدل | آری | مشکات | پرفروشترین آلبوم سنتی تاریخ موسیقی ایران |
زیباترین | ۱۳۷۵ | محمدجواد ضرابیان | آری | ساربانگ | در دستگاه شور اجرا با گروه سماع |
امان از جدایی | ۱۳۷۶ | محمدجلیل عندلیبی | آری | آواز بیستون | اولین آلبوم بدون آواز افتخاری و استفاده از ملودیهای فولکلوریک کردی |
افسانه | ۱۳۷۷ | علی جعفریان | آری | فارس نوا | آلبوم سنتی ارکسترال |
یاد استاد | ۱۳۷۷ | علی تجویدی | آری | سروش | بازخوانی آثار قبل از انقلاب علی تجویدی که با اجازه ایشان اجراشد. |
تازه به تازه | ۱۳۷۷ | محمدجلیل عندلیبی | آری | آواز بیستون | استفاده از ملودیهای فولکلوریک کردی و اجرا با گروه مولانا |
هنگامه | ۱۳۷۷ | حسن میرزاخانی | آری | سار بانگ | استفاده از تصانیف محلی |
نیلوفرانه ۲ | ۱۳۷۸ | عباس خوشدل | آری | مشکات | به علت استقبال خیلی زیاد از نیلوفرانه این کار به همان فضا ساختهشد. |
صدایم کن | ۱۳۷۸ | عباس خوشدل | آری | آواز بیستون | آوازهای کلاسیک و تصانیف ارکسترال |
عطر سوسن | ۱۳۷۸ | محمدجواد ضرابیان | آری | سار بانگ | مرکب خوانی
اجرا با گروه سماع |
پائیز | ۱۳۷۸ | مهرداد پازوکی | آری | آواز بیستون | دکلمه این اثر بر عهده ژاله صادقیان بودهاست. |
خداحافظ | ۱۳۷۸ | محمدجلیل عندلیبی | آری | آواز بیستون | در فضای سنتی با گروه مولانا |
گل هزار بهار | ۱۳۷۹ | کامبیز روشنروان | آری | مشکات | این اثر به مناسبت بیست و سومین سال درگذشت علی شریعتی ساخته شدهاست. |
شبان عاشق | ۱۳۷۹ | عباس خوشدل | آری | مشکات | اثری متفاوت تر با نیلوفرانهها آثار مشترک قبلی افتخاری و خوشدل |
گل میخک | ۱۳۷۹ | جواد لشکری | آری | آواز بیستون | بازخوانی کارهای جواد لشکری |
مستانه | ۱۳۷۹ | جلال ذوالفنون | آری | آواز بیستون | بداهه خوانی همراه با سهتار جلال ذوالفنون |
نسیما | ۱۳۷۹ | فضلالله توکل | آری | آوای نوین | اولین کار پاپ-سنتی و استفاده از شعرهای حسین منزوی |
خوش آمدی | ۱۳۸۰ | جواد لشکری | آری | آواز بیستون | بازخوانی آثار لشکری همراه با قطعههای جدید |
همسایه | ۱۳۸۰ | عطا جنگوک | آری | آواز بیستون | استفاده از آثار محلی |
خنده بارون | ۱۳۸۰ | جواد لشکری | آری | آوای نوین | بازخوانی آثار لشکری همراه با قطعههای جدید |
عشق گمشده | ۱۳۸۱ | جواد لشکری | آری | آواز بیستون | بازخوانی آثار لشکری همراه با قطعههای جدید |
شب عاشقان | ۱۳۸۱ | جلال ذوالفنون | آری | همآواز آهنگ | بداهه خوانی همراه با سهتار جلال ذوالفنون |
شکوه عشق | ۱۳۸۱ | فریدون خشنود | آری | آوای برگ | اولین اثر کاملاً پاپ علیرضا افتخاری میباشد. |
غم زمانه | ۱۳۸۲ | فضلالله توکل | آری | آوای نوین | در فضای پاپ-سنتی با شعرهای فضلالله توکل |
قصه شمع | ۱۳۸۲ | شجریان
یوسف زمانی
اخشابی
فیروزبخت
جعفریان و … | آری | سروش | آثار جمعآوری شده در طی سال از افتخاری در صدا و سیما |
باباطاهر | ۱۳۸۲ | جمشید عندلیبی | آری | آواز بیستون | آثار مشهور موسیقی خراسانی |
کنسرت لندن (ای میهن) | ۱۳۸۲ | محمدجلیل عندلیبی | آری | شاخه طوبی | این اثر در لندن به صورت کنسرت اجرا شدهاست. |
بردی از یادم | ۱۳۸۳ | اسدالله ملک
حبیبالله بدیعی | آری | آوای ماندگار | بازخوانی آثار قبل از انقلاب |
به دنبال دل | ۱۳۸۳ | علی تجویدی | آری | نی داوود | بازخوانی دوباره آثار تجویدی |
خاطرات جوانی | ۱۳۸۳ | فضلالله توکل | آری | آوای نوین | در فضای پاپ-سنتی با شعرهای فضلالله توکل |
صیاد | ۱۳۸۴ | اکبر محسنی
چراغعلی | آری | سروش | با سبک تلفیقی از آثار اکبر محسنی |
تو میآیی | ۱۳۸۵ | حسن میرزاخانی | آری | آواز بیستون | استفاده از تصانیف محلی (شیرازی، کردی) و قدیمی فارسی |
آوای عشق | ۱۳۸۵ | آری | آری | سروش | کل آهنگسازی این اثر بر عهده افتخاری بودهاست. |
ماه خراسان | ۱۳۸۵ | حسن میرزاخانی | آری | آواز بیستون | از آثار فولکلور خراسانی |
سفر | ۱۳۸۵ | بهزاد خدارحمی | آری | آوای ماندگار | ارائه تصنیف با فرم جدید |
هوای تو | ۱۳۸۶ | محمدرضا چراغعلی | آری | سروش | ارائه تصانیف با فرم جدید |
عطر مهر | ۱۳۸۶ | فریدون خشنود | آری | حوزه هنری | به مناسبت ایام مبعث ارائه شد و به پیامبر اکرم تقدیم شد. |
راز گشا | ۱۳۸۶ | عباس خوشدل | آری | سروش | تصانیفی در وصف امام علی |
قلندروار | ۱۳۸۶ | عماد توحیدی | آری | حوزه هنری | آلبومی عرفانی که در آن فقط و بیش از ۷۵ از ساز کوبهای استفاده شدهاست. |
خروش بحر | ۱۳۸۶ | فردین کریمخاوری | آری | حوزه هنری | در رثای واقعه عاشورا و امام حسین |
نوای اساتید | ۱۳۸۷ | اسدالله ملک
فضلالله توکل
اکبر محسنی
جهانبخش پازوکی | آری | آوای نوین | متشکل از چهار اثر قدیمی و سه اثر جدید |
تنها تو میمانی | ۱۳۸۷ | علی خشتینژاد
امیر رحیمیآذر | آری | نوانگار | از آثار سنتی با فرم جدید |
عاشقا سلام، عاشقا درود | ۱۳۸۷ | فریدون خشنود | آری | ایران گام | در فضای پاپ استفاده از اشعار شاعران معاصر |
گرفتار | ۱۳۸۹ | محمدجلیل عندلیبی
هابیل علیاف | آری | آوای باربد | این اثر از کنسرتهای علیرضا افتخاری در جشنواره موسیقی چین منتشر شدهاست. |
شب کوچهها | ۱۳۸۹ | فریدون خشنود | آری | ایران گام | از آلبومهای در سبک تلفیقی |
جام مصفا | ۱۳۹۱ | محسن حسینی
حبیبالله بدیعی | آری | سروش | بازخوانی چند اثر حبیبالله بدیعی و چند اثر جدید دیگر |
خانه دوست کجاست | ۱۳۹۲ | مهدی تاری | آری | نغمه ماندگار ایرانیان | در فضای سنتی و استفاده از اشعار سهراب سپهری |
پادشاه فصلها | ۱۳۹۳ | حسین پرنیا | آری | ایران گام | از آلبومهای سنتی |