خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص پیاز
مصرف پیاز از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است که در درمان بیماری های مختلف موثر است، البته مصرف بیش از اندازه پیاز می تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

بررسی تمام خواص ، فواید و عوارض پیاز برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو

پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر وپتاسیم دارای اهمیت است. پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیها در دنیا و ایران است که خاستگاه آن در ایران و افغانستان ذکر کرده اند ؛ در ادامه این بخش از سلامت نمناک با فواید و خواص دارویی پیاز و عوارض آن کامل آشنا خواهید شد.

خواص و فواید پیاز برای بدن


پیاز مناسب برای مبارزه با سرطان بهبود سلامت قلب با مصرف پیاز :

فلاونوئید موجود در پیاز قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند . همچنین غنی ازسولفور هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کنند. کوارستین موجود در پیاز همچنین پتانسیل مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. خواص آنتی اکسیدانی - و ضد التهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند . پیازهم چنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این در نهایت به نفع قلب است. طبق گزارش انتشارات دانشگاه کمبریج، فلاونوئید پیاز به کاهش سطح کلسترول بد ) در افراد چاق کمک می کند.

پیاز همچنین از بهم چسبیدن پلاکت ها جلوگیری می کند، که می تواند منجر به لـ*ـخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن ها هم چنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند در نتیجه خطرات قلب را دفع می کنند.

پایین آوردن قند خون از خواص پیاز :

عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند . این مطالعه روی موش های دیابتی انجام شد و نتایج دلگرم کننده ای داشت . یکی از ترکیبات سولفور در پیاز وکوارستین می تواند اثرات مفیدی روی قند خون داشته باشد. با این حال مشخص شد که پیاز تنها زمانی اثر مثبت را به نمایش می گذارد که همراه با متافورمین ، داروی دیابتی مصرف شود. در مطالعه دیگر، پلی فنول ها ( به خصوص آن هایی که در پیاز هستند) در کنترل گلیسمی نقش دارند.



مصرف پیاز برای پایین آوردن قند خونبهبود هضم غذا و تقویت معده از خواص پیاز :

فایده گوارشی پیاز را می توان به انولین ، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. انولین به عنوان یک منبع غذایی برای باکتری های مفید در روده ها عمل می کند. مصرف این فیبر به بدن کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری سالم را حفظ کند. اما، thiosulfinates در پیاز می تواند موجب آسیب به این باکتری های مفید شود ( همان طور که خاصیت ضد باکتری دارند ). در نتیجه اگر نسبت به خاصیت ضد باکتریایی پیاز حساسیت دارید، با پزشک مشورت کنید.

فیبرهای محلول دیگر ، برای جلوگیری و درمان انواع مختلفاسهال یافت شد و مواد فوتو شیمیایی در پیاز می توانند خطرزخم معده را کاهش دهند . پرو بیوتیک طبیعی در پیاز می تواند به کاهش یبوست و . همچنین درمان درد شکم کمک می کند ، رایج است پیاز باعث میگرن و نفخ شکم در برخی از افراد می شود اگر این اتفاق افتاد با پزشک خود مشورت کنید.

حفظ سلامت استخوان با مصرف پیاز:

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که پیاز می تواند از پوکی استخوان مرتبط با سالخوردگی جلوگیری کند. طبق گفته محققان سوئیسی، ترکیبات موجود در پیاز سفید می تواندپوکی استخوان را کاهش دهد . مطالعه دیگر نشان داد زنانی که پیاز می خوردند، 5 درصد بیشتر از کسانی که کم تر پیاز می خوردند به استخوان هایشان کمک کرده اند. همچنین مصرف پیاز بر تراکم استخوان زنان بیش از 50 سال تاثیر خواهد داشت.

به گفته بنیاد ورم مفاصل، کوارستین پیاز می تواند فعالیت ،leukotrienes, prostaglandin هیستامین و را مهار کند ( که همه آن ها باعث التهاب می شود ) در آرتروز و روماتیسممفصلی . پیاز به درمان دردهای مفصلی کمک می کند.



مصرف پیاز برای حفظ سلامت استخوانجلوگیری از التهاب و آلرژی های دیگر از خواص پیاز:

کوارستین و فلاونوئید پیاز از التهاب جلوگیری می کند. پیازهم چنین با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، آلرژی را درمان می کنند. آشپزی با پیاز به باز کردن و خشک کردن سینوس ها کمک کند. و خاصیت آنتی هیستامینی کوارستین می تواند به کاهش گرفتگی بینی کمک کند حتی خوردن یک عدد پیاز خام در شب می تواند یبوست را درمان کند - ترکیبات گوگرد در پیاز می تواند مخاط را از اثر بیاندازد.

پیازها نیز دارای خواص ضد باکتری هستند طبق یک مطالعه، عصاره های پیاز با التهاب ریه و ، باکتری های دندان و آلرژیهای دیگر ، مقابله می کند . همچنین دارای اثرات آنتی بیوتیکی هستند که التیام زخم را تسریع می کند

بهبود سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی با پیاز :

پیازحاوی سلنیوم است که عملکرد سیستم ایمنی را علاقه‌مند می کند. همچنین مواد معدنی از واکنش ایمنی بیش از حد جلوگیری می کند که می تواند اثرات مضر داشته باشد. پیاز همچنین در روسیه داروی گیاهی محسوب و از آن ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.

همچنین می توانید برای درمان سرماخوردگی ، چای پیاز درست کنید. این چای ، ایمنی شما را بالا می برد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند. درست کردن چای به سادگی بریدن پیاز، جوشاندن آن در آب و نوشیدن آن است. این عمل به عنوان درمان سریع برای سرماخوردگی و دیگر بیماری ها عمل می کند. همچنین می توانید ترکیبات دیگری مثل زنجبیل را نیز به آن اضافه کنید.


خواص پیاز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Ghazaleh.A

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
عوارض پیاز
مضرات پیاز۱. سطح قند خون را به شدت کاهش می‌دهد

کاهش ناگهانی سطح قند خون ممکن است منجر به بروز مشکلات و اختلالات بسیار خطرناک شود. پیاز باعث کاهش شدید سطح قند خون می‌شود. بنابراین، اگر متوجه شدید که سطح قند خون‌تان به طور ناگهانی افت کرده‌است، دست از خوردن پیاز بردارید.

۲. سبب تشکیل گاز می‌شود

عملکرد روده‌ها می‌تواند با مصرف پیاز دچار اختلال شود. این اختلال منجر به بروز مشکلات متعددی می‌شود از جمله نفخ، گاز، استفراغ و برخی دیگر. اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که این عوارض را تجربه می‌کنید، لطفا به رژیم غذایی خود توجه کنید. اگر عاشق پیاز هستید، سعی کنید برای کاهش دادن چنین عوارضی، مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

۳. آلرژی‌زا است

پیاز برای بعضی از آدم‌ها آلرژی‌زا است. برخی از آدم‌ها ممکن است در صورت تماس پوست‌شان با پیاز از واکنش‌های آلرژیک رنج ببرند. پدیدار شدنراش روی پوستی، قرمزی و سوزش از جمله واکنش‌هایی هستند که ممکن است تجربه کنید. اگر تمایل دارید که پیاز را برای مقاصد زیبایی استفاده کنید، حتما قبل از این کار مقدار کمی آب پیاز را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست آزمایش کنید. اگر پوست واکنش نامناسبی نشان نداد، معلوم می‌شود به آب پیاز آلرژی ندارید. اگر علائمی مانند قرمزی و سوزش رخ داد، استفاده از آب پیاز را از برنامه‌ی زیبایی‌تان حذف کنید.

۴. سبب ایجاد بوی بد در دهان می‌شود

معروف است که پیاز سبب ایجاد بوی بد در دهان می‌شود. عطر و طعم تند پیاز مسئول بروز این مشکل است. از آن‌جایی که پیاز غنی از گوگرد است که عطر تندی هم دارد، مصرف آن به صورت خام بوی بدی در دهان شما ایجاد می‌کند.


خواص پیاز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Ghazaleh.A

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
آب پیاز، یک درمان طبیعی قدرتمند است که رشد مو را افزایش می دهد و می تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهرشان را داشته باشند. پیاز در بسیاری از غذا های که میخورید استفاده میشود.آنها به هر چیزی که میخورید ،عطر و طعم اضافه میکنند و مهمتر از همه، مزایای فوق العاده ای دارد اما چگونه میتوان، آب آنها را مصرف کرد و چگونه به شما کمک میک ند؟! ما همه اینها را در این بخش به شما یاد خواهیم داد.
چگونه می توان آب پیاز را تهیه کرد:
قبلا از اینکه به سراغ مزایای آن برویم ، باید بدانید که چگونه میتوان آب پیاز را گرفت این کار بسیار ساده است.
3 تا 4 عدد پیاز را پوست بکنید و سپس برش دهید، برش ها را درون مخلوط کن بریزید و آب آن را بگیرید ، سپس آن را درون یک ظرف بریزید و نگه دارید.
خواص، فواید و مزایای آب پیاز چیست؟
1. درمان سرطان:
ترکیبات مختلف ضد سرطانی مانند:کورستین ، آنتوسیانین و سدیم ارگانیسم در پیاز وجود دارد.مطالعات نشان میدهد که این ترکیبات به جلوگیری از ایجاد چند نوع سرطان کمک میکند.مطالعات دیگری نشان داد که ،خطر ابتلا به سرطان مغز و ریه را نیز کاهش میدهد. پیاز همچنین حاوی فیبر میباشد که به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک میکند.این ترکیب در پیاز قرمز بیشتر است.پیاز سلول های تومور را نیز از بین میبردف که به درمان و پیشگیری سرطان کمک میکند.
2. کمک آب پیاز به درمان دیابت:
عصاره پیاز میتواند سطح قند خون را کاهش دهد و این یک خبر خوب برای افراد دیابتی میباشد.سبزیجات دارای کالری کم هستند.و همچنین میزان متابولیسم را افزایش میدهد که اینها میتواند به کنترل علائم دیابت کمک کند همچنین مصرف عصاره پیاز میتواند در کاهش سطح گلوکز پلاسما نیز تاثیر گذار باشد.
3. کاهش التهاب و مبارزه با عفونت ها از خواص آب پیاز:
فلانوئید های موجود در پیاز باعث کاهش التهاب ،چه در داخل و چه در خارج بدن، میشوند.مصرف آب پیاز همچنین میتواند از اختلالات استخوانی مرتبط با التهاب نیز ، جلوگیری کند.
4. کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص آب پیاز:
پیاز حاوی سلنیوم است. به همین دلیل میتواند سیستم ایمنی را افزایش دهد ؛ سلنیوم یک پاسخ ایمنی را ایجاد میکند و پاسخ های ایمنی بیش از حد را کاهش میدهد.این سلول ها همچنین پروتئین و کلسیم زیادی نیز تولید میکنند.عصاره این گیاه در درمان آسم و سایر بیماری های تنفسی نیز تاثیر گذار است.انـ*ـدام های دفع کننده مانند ریه را نیز تقویت میکند.
5.آب پیاز بینای را افزایش می دهد و ضد آب مروارید است:
خواص ضد میکروبی آب پیاز میتواند به درمان عفونت های چشم مانند ملتحمه و بلفاریت کمک کند.آزمایشات انجام شده بر روی خرگوش ها نشان میدهد که آب پیاز میتواند اثر مهار کننده ای بر رشد فلئور داشته باشد. آب پیاز میتواند از ایجاد آب مروارید نیز جلوگیری کند.
6. کمک آب پیاز به درمان قارچ های ناخن:
مطالعات نشان میدهد که خواص ضد قارچی آب پیاز میتوانند با کاندیداآلبیکنس، که یک مخمر بیماری که باعث عفونت های قارچی در انسان میشود ، مبارزه کند.استفاده از این آب ،برای ناخن ها بسیار ساده و موثر است. با استفاده از یک تکه پنبه آب پیاز را به ناخن آسیب دیده اعمال کنید. اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس با آب ولرم بشویید.بعد با یک دستمال خشک کنید و این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.
7. آب پیاز میتواند عفونت گوش را درمان کند:
یک گزارش منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه کمبریج، نسبت به توانایی آب پیاز در درمان عفونت گوش و گوش های آسیب دیده، بسیار پافشاری دارد با این وجود ، در این زمینه نیاز به تحقیق بیشتری میباشد.پس قبل از استفاده از این روش حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.



خواص پیاز

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
آب پیاز ممکن است خواب و روحیه را بهبود بخشد:
تحقیقات بیشتری د راین زمینه نیاز است ، اما بعضی از مطالعات نشان میدهد که فولات ، موجود در آب پیاز میتواند خلق و خوی را بهبود بخشد و با افسردگی مبارزه کند.
9.آب پیاز برای مبارزه با آکنه:
خواص ضد میکروبی و ضد قارچی آب پیاز در اینجانقش مهمی دارد در یک مطالعه ، ژل حاوی عصاره پیاز ، زخم های آکنه را در بیماران بهبود بخشید.این عصاره با کاهش قرمزی و التهاب ،ظاهر زخم را بهبود میبخشد.این تحقیقات نشان میدهد که عصاره های پیاز میتوانند به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای عفونت های باکتریایی و قارچی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
آب پیاز را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس صورتتان را با آب گرم بشویید اما مراقب باشید که با چشم هایتان تماس نداشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که آن را در بطری های درب باز نگه ندارید. و اگر پوست حساس دارید،قبل از استفاده از این آب با پزشک مشورت کنید.برخی از منابع نشان میدهد که آب پیاز میتواند به درمان پسوریازیس نیز کمک کند با این وجود ما در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری داریم
10.آب پیاز ضد پیری پوست است و میتواند چروک شدن را به تاخیر بیاندازد:
این نیز تحقیقات محدودی دارد ؛ فلانوئید ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی در آب پیاز ممکن است ، از بروز نشانه های پیری زود رس جلوگیری کند.خواص ضد پیری آن ممکن است به دلیل وجود گوگرد باشد. که میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد و با علائم پیری زود رس مبارزه کند.
11. آب پیاز سلامت مو را افزایش میدهد:
همانطور که در مطالب بالا ذکر شد ، گوگرد در آب پیاز ،تولید کلاژن را افزایش میده که باعث افزایش رشد مو نیز میشود. بر اساس یک مطالعه در عراق ، آب پپیاز میتواند رشد مو را افزایش دهد و شرایطی مانند ریزش ناگهانی مو را نیز درمان کند.افرادیکه موهای خود را با آب پیاز شستشو میدهد ، رشد موی بیشتری دارند.همچنین آب پیاز ممکن است موهای شما را براق و درخشان تر کند. و خواص ضد میکروبی آب پیاز میتواند به مبارزه با عفونت های پوست سر نیز کمک کند.داشتن پوست سری سالم ، به معنی داشتن فولیکول های قویتر مو میباشد.
راه آسان برای استفاده از آب پیاز برای رشد مو
امتحان کردن هر یک از درمان های خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روش های زیر را که برایتان جذاب تر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید.
آب پیاز و روغن نارگیل برای پرپشت شدن موها
آنچه نیاز دارید:
آب پیاز 1 قاشق غذا خوری
روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه
آب پیاز و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیافزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژدهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 1 الی 1.5 ساعت روی پوست سر باقی بماند.بعد از مدت مشخص موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید.
نکته :این ماسک را بیشتر از یکبار در طول هفته استفاده نکنید.
آبکشی موها با آب پیاز
5 پیاز قطعه قطعه شده را بمدت 15 دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش بجوشایند و سپس اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و بعد از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.
2. آب پیاز و عرق نیشکر
یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد و پس از حداقل 12 ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده داخل عرق نیشکر را دور بریزید.برای تقویت موهای سرتان با این ترکیب می توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد بشویید، یا می توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.
3. آب پیاز و عسل
این متد آسان به دو روش عمل می کند که شما می توانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا روی پوست سرتان بمالید. و اما برای استفاده به عنوان ماسک مو باید :
2 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. پوست و موی سر را به طور کامل آغشته به این ماسک کنید و بعد از گذشت 15 دقیقه موها را با آب و شامپو بشویید. مصرف هفته ای یکبار در هفته از این ماسک مو توصیه می شود
عوارض آب پیاز
ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در طول بارداری و تغذیه با شیر مادر داشته باشد.از آنجایی که تحقیقات کافی در این زمینه وجود ندارد ، پیشنهاد میکنیم که زنان باردار و شیر ده از آب پیاز ننوشند.برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید
12. آب پیاز ممکن است قند خون را پایین بیاورد:
اگر شما فردی هستید که داروهای دیابتی مصرف میکنید ، آب پیاز میتواند میزان قند خون شما را بسیار پایین بیاورد . در این باره لطفا با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است دز مصرفی آن را تغییر دهد.
13.آب پیاز ممکن است باعث اختلالات خونریزی شود:
همانطور که ممکن است آب پیاز لـ*ـخته شدن خون را کاهش دهد، میتواند خطر خونریزی را نیز افزایش دهد.اگر اختلال خونریزی دارید ، نباید آب پیاز مصرف کنید.این یکی از دلایلی است که شما باید حداقل 2 هفته قبل از برنامه عمل جراحی ف از خوردن پیاز و آب پیاز اجتناب کنید.
14. نوشیدن آب پیاز ممکن است باعث تشدید سوء هاضمه شود:
اگر در حال حاضر از سوء هاضمه رنج میبرید ، بهتر است که از نوشیدن آب پیاز اجتناب کنید ، زیرا ممکن است شرایط را تشدیدی کند.
15. تاثیرات آب پیاز بر آلرژی های پوستی :
آب پیاز ممکن است برای پوست های حساس ، آلرژی و حساسیت ایجاد کند. لطفا قبل از اینکه آب پیاز را به پوست خود بمالید ، یک آزمایش پچ انجام دهید
.
#خبر_گذاری_ایلنا


خواص پیاز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا