خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
861
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
فلامینگو یا مُرغ آتشی پرنده‌ای است از راستهٔ بال‌آتشی‌سانان.[۶]

فلامینگو پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگهای سفید و صورتی است.
در پروازها پاها و گردنش کشیده و قدری پائین‌تر از سطح بدن قرار می‌گیرد. بالهایش ترکیب زیبائی از رنگهای سرخ و سیاه است. پرنده نابالغ قهوه‌ای مایل به خاکستری چرک است. فلامینگو به آرامی راه می‌رود و در حالیکه سر و منقار خودرا در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند. فلامینگو از ۹۰/۰ تا ۵/۱ متر بلندی دارد. بیشتر فلامینگوها حلزون و گیاهان آبی را می‌خورند. این پرندگان به صورت دست جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی می‌کنند.

راسته‌ای بال‌آتشی‌سانان که فلامینگو به آن تعلق دارد از پرندگان آبزی و بزرگ‌جثه هستند که غذا را از منقار خمیده و صافی‌مانند خود می‌گذرانند.[۶] فلامينگو شايد شاخصترين پرنده آبچر در جهان هست. پر و بال بنفش-قرمز، خود به تنهايی اين پرنده را از ساير پرنده‌ها مجزا می كند. فلامينگوها در هر قاره‌ای جز قطب جنوب زندگی می كنند.


فلامینگو

 
  • تشکر
Reactions: SONIA.K

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
حقایقی درباره فلامینگوها
هر فلامینگویی متعلق به یک خانواده فلامینگو به نام خانواده فونیکوپتریدا Phoenicopteridae است. در کل ۶ گونه فلامینگو در جهان وجود دارد و بعضی از این گونه ها خود، به گونه های منحصر به فرد دیگری تقسیم می شود. پرنده فلامینگو در سرتاسر جهان و در هر نقطه ای یافت می شوند. از دریای کارائیب گرفته تا جنوب آمریکا و آفریقا، آسیای میانه و اروپا. همچنین در بسیاری از باغ وحش های دنیا، پارک های آبی، آکواریوم ها و باغ های بوتانیکال، این پرنده محبوب نگهداری می شود. جالبی ماجرا اینجاست که فلامینگو هایی که از این مکان ها (مکان هایی که به طور طبیعی محیط زیست آن ها نیست) فرار می کنند، سردسته و رهبر باقی فلامینگوها می شوند.
کلمه فلامینگو flamingo منشا لاتین و اسپانیایی دارد و از کلمه فلامنکو flamenco گرفته شده که به معنای آتش است و به رنگ پرهای این پرنده اشاره دارد. همه فلامنیگوها پرهایی به رنگ روشن ندارند؛ با این حال بعضی از آن ها پرهایی به رنگ کاملا سفید یا کاملا خاکستری دارند. اینکه پرهای هر فلامنیگو چه رنگی دارد، دقیقا از رژیم غذایی او نشات می گیرد. همچنین فلامینگوهای جوان تر، در پرهایشان ترکیب رنگ کمتری دارند.
در حالی که فلامینگو ها جزو گونه های پرنده ای هستند که درون آب می روند و همانند پرندگانی همچون حواصیل، مرغ ماهیخوار، پرنده منقار قاشقی و درناها است اما در زیر گروه گونه ای مرغابی قرار می گیرد.
پرنده فلامینگو جزو پرندگان قوی جثه است و به راحتی و با مهارت بسیار، پرواز می کند. با این حال کمتر پیش می آید که آن ها را در حال شنا ببینید. زیاد در شنا کردن ماهر نیستند. هر فلامینگو در گروه های بزرگ برای پیدا کردن منابع غذایی مهاجرت می کند.
زمانی که گروه فامینگوها پرواز خود را شروع می کنند و به به اوج می رسند، سرعتشان به ۵۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. با این حال قیافه ظاهری شان در پرواز شکل مسخره ای به خودشان می گیرد. در طول پرواز در تلاش کامل برای صاف نگه داشتن گردن های درازشان و جمع کردن پاهایشان به دور دمشان هستند. در نتیجه تصویری هر چند بی نظیر اما طنزگونه به آن ها می دهد.
هر پرنده فلامینگو در هنگام غذا خوردن منقار خود را برعکس می کند. شاید برای چندین ساعت در روز به همن حالت باقی بمانند. در نتیجه هنگامی که در آب در حال شنا هستند می توانند غذای خود را اخطار کرده و موادی را که نمی خواهند از منقار خود به بیرون بریزند. فلامینگوها همه چیز خوار هستند. یعنی در هنگام غذا خوردن به نظر می رسد که لقمه های کوچکی از غذا را درون منقارشان می گذارند. آن ها تکه های کوچکی از جلبک های آبی، گیاهان آبزی، حشرات، میگوها و دیگر مواد غذایی را برای خوردن گلچین می کنند.
جوجه های فلامینگو، کوچک، بدن رنگ جذاب با پرهایی کم و منقاری صاف است. در طی چندین ماه که جوجه فلامینگو بزرگ می شود، منقارش خمیده شده، پرهایش بزرگ می شود و رنگ هایی جذاب به خود می گیرد. ابتدا برای جوجه ها پدر و مادر غذا می آورند، اما پس از بزرگ شدن جوجه ها دیگر خودشان به دنبال غذا می روند و با منقار منحنی شده شان می توانند غذاها را برای خود گلچین کنند.
فلامینگوهای نر تنها یک همسر می گیرند و در طول سال تنها یک تخم می گذارند. اگر تنها تخم آن ها در طول آن سال، شکسته شود، از بین برود یا به هر نحوی تبدیل به جوجه نشود، کمتر پیش می آید که تخم دیگری بگذارند.


فلامینگو

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه

اگر یک کلنی و اجتماع پرندگان به گونه ای نابود شوند یا شکار شوند یا بر اثر فاجعه ای طبیعی از بین بروند، چندین سال طول می کشد تا دوباره کلنی آن ها شکل بگیرد و دوباره جمعیتشان رشد کند.
فلامینگو نر و ماده به جوجه های خود را پس از اینکه از تخم بیرون می آیند، برای ۵ تا ۱۲ روز شیر می دهند. پس از آن دیگر جوجه ها می توانند از علف ها و جلبک های دریایی تغذیه کنند. هر چند هنوز در کنار آن، تا ۲ ماه همچنان شیر می خورند. پرنده فلامینگو شیر را در معده خود می سازد و برای جوجه خود بالا می آورد.
جوجه های فلامینگو به رنگ خاکستری یا سفید به دنیا می آیند و برای رسیدن به صورتی جذاب، نارنجی یا نارنجی قرمز، باید به سن سه سالگی برسند. پرهای فلامینگوهای جوان کمتر پرز داشته و به اندازه فلامینگوهای بالغ نرم نیستند اما با این حال عایق خوبی برای برودت بوده و دمای بدن آن ها را حفظ می کند.

رنگ پرهای فلامینگو

رنگ هایی همانند صورتی، نارنجی، قرمز نارنجی که در پرهای هر فلامینگو دیده می شود توسط رنگدانه ای به نام کاروتینوئید carotenoid ایجاد می شود. این ماده در رژیم غذایی آن ها وجود دارد. رژیم غذایی فلامینگوهای وحشی شامل میگو، پلانگتون ها، جلبک و دیگر موجوداتی است که در آب زندگی می کنند. اگر این مواد غذایی به اندازه کافی حاوی رنگدانه کاروتینوئید وجود نداشته باشد، پرهای پرنده فلامینگو به رنگ سفید یا خاکستری در می آید. با این وجود این رنگ ها نشانه ای از وجود بیماری در پرنده فلامینگو نیست. بلکه ان ها به اندازه فلامینگوهای صورتی و قرمز سالم و قوی هستند. عموما فلامینگوهایی که در باغ وحش ها زندگی می کنند به دلیل رژیم غذایی خاصی که به ان ها داده می شود، رنگ های زیبایی در پرهایشان ایجاد می شود.
بزرگترین گونه پرنده فلامینگو نامی همانند این خصوصیت خود دارد. به این گونه گریتر فلامینگو (فلامینگو بزرگتر) گفته می شود. اگر این گونه گردن و پاهای خود را صاف نگه دارد، طولی به اندازه یک متر و نیم بلندی اش می شود، با این وجود وزنی حدود ۳ کیلو و نیم دارد. کوچکترین گونه فلامینگو قدی تقریبی یک متر و وزنی به اندازه ۱ کیلوگرم دارد.
پاهای هر پرنده فلامینگوی بالغ طولی بیشتر از بدن و به اندازه ۷۰ سانتی متر تا یک متر و ۲۰ سانتی متر طول دارند. اغلب پرنده فلامینگو بر روی یک پای خود می ایستد. به این صورت می تواند دمای بدن خود را حفظ کند. پایی را که جمع می کنند، درون پرها قرار گرفته و گرم می شود. هر از چند گاهی جای پاها را عوض می کنند.


فلامینگو

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
29 حقایق جالب و خواندنی در مورد فلامینگو
1. کلمه فلامینگو، کلمه اسپانیایی به معنی “شعله رنگی” است.
2. شش گونه مختلف از فلامینگو در جهان وجود دارد.
3. فلامینگوهای بالغ 1 تا 1.5 متر قد دارند ولی وزنشان تنها بین 1.5 تا 2 کیلوگرم است.
4. در سال 2005 یک جفت فلامینگوی آفریقایی از باغ وحش ویچیتا در کانزاس فرار کردند. 14 سال بعد یکی از آن‌ها در تگزاس پیدا شد.
5. اگر فلامینگوها خوردن میگو و سایر غذاهای حاوی رنگدانه‌های کاروتنوئید را ترک کنند، رنگ‌شان سفید خواهد شد!
6. گونه فلامینگوی کارائیب، درخشان‌ترین رنگ صورتی را دارد ولی رنگ پرهای فلامینگوی شیلی، صورتی کمرنگ است.
7. پرهای زیر بال فلامینگوها سیاه رنگ است. معمولا این پرها تنها در حین پرواز فلامینگو قابل رویت هستند.
8. زبان فلامینگو در روم باستان به عنوان یکی از لذیذترین غذاها در بین مردم شناخته می‌شد!
9. شیر فلامینگوها در چینه‌دان آن‌ها است که به آن “شیر چینه‌دان” می‌گویند. این ماده سرشار از چربی و پروتئین برای نوزادان فلامینگو است. شیر فلامینگوها از طریق غدد پستانی ایجاد نمی‌شود و جوجه‌ها برای تغذیه از مادر، برخلاف پستانداران آن را نمی‌مکند.
10. فلامینگوها تک همسر هستند و هرساله فقط یک تخم می‌گذارند.
11. در ابتدا فلامینگوها به رنگ صورتی متولد نمی‌شوند، بلکه حدود دو سال طول می‌کشد تا پرهای آن‌ها صورتی و قرمز شود.
12. به گروه های بزرگ شامل تعداد زیاد فلامینگو، “فلامبویانس” می‌گویند.
13. فلامینگو اصالتاً پرنده‌ای از کشور باهاما است.
14. فلامینگوها پرندگانی بسیار اجتماعی هستند. آنان در کلنی‌های هزاران نفری زندگی می‌کنند.
15. پیرترین فلامینگوی جهان “گریتر” بود. این پرنده تا سن 83 سالگی در استرالیا زندگی کرد. جالب است بدانید که فلامینگوها معمولا بین 20 تا 30 سال عمر می‌کنند.
16. به طور کلی فلامینگوها مهاجرت نمی‌کنند ولی اگر آب و هوا یا میزان آب در محل زندگیشان تغییر کند، ممکن است محل زندگیشان را عوض کنند.
17. دانشمندان احتمال می‌دهند دلیل ایستادن فلامینگوها روی یک پا، صرفه‌جویی در انرژی است!
18. معدن‌کاران کشورهای آندی (هفت کشوری که رشته کوه آند در آن‌ها قرار دارد) طبق رسم گذشتگانشان، فلامینگوها را کشته و از چربی آن‌ها برای درمان سل استفاده می‌کنند.
19. نوعی از فلامینگوها به نام “فلامینگوی شعله‌ور” در اوایل دهه 1900 در فلوریدا منقرض شدند. هرچند گروه‌های کوچکی از آن‌ها در مناطق دیگر دیده شده است.
20. دونالد فیترستون مجسمه ساز آمریکایی، در سال 1975 یک مجسمه پلاستیکی از فلامینگوی صورتی بر اساس عکسی که در نشنال جئوگرافی دیده بود، ساخت.
21. باغ وحشی در انگلستان با استفاده از آینه، فلامینگوها را فریب می‌دهد. آینه‌ها باعث می‌شوند که فلامینگوها خود را در گله‌هایی بزرگ‌تر ببینند. زیرا این پرندگان در گروه‌های بزرگ‌تر احساس راحتی بیشتری می‌کنند و احتمال جفت‌گیری در آنان افزایش می‌یابد.
22. در سال 2009 شهر مدیسون پایتخت ایالت ویسکانسین، فلامینگوی صورتی را پرنده رسمی شهر معرفی کرد.
23. فلامینگوها برای پرواز کردن در ابتدا شروع به دویدن می‌کنند.
24. فلامینگوها برای تغذیه سر خود را برعکس در آب نگه می‌دارند. از این طریق آنان از موادی مانند آب، دانه گیاهان، موجودات ریز و حشرات تغذیه می‌کنند.
25. فلامینگوها در معرض خطر انقراض نیستند. آنان کمترین احتمال نابودی را در بین پرندگان دارند.
26. این موجودات می‌توانند 500 الی 600 کیلومتر پرواز کنند.
27. با اینکه فلامینگوها پرندگان سازگار با مناطق گرمسیری هستند ولی اگر آب و غذای کافی داشته باشند؛ به راحتی می‌توانند در مناطق سردسیر هم رشد و نمو کنند.
28. فلامینگو‌ها می‌توانند در ارتفاع 3 الی 4.5 کیلومتری پرواز کنند. آنان همچنین می‌توانند با سرعت 50 الی 60 کیلومتر در ساعت پرواز کنند.
29. بزرگ‌ترین گروه فلامینگو که تاکنون به ثبت رسیده، شامل بیش از یک میلیون فلامینگو است و این گروه بزرگ در آفریقای شمالی زندگی می‌کنند.

منبع:دلگرم-ایران‌ناز


فلامینگو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا