خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسم حشره که می‌آید، بیشتر ما یاد موجودات شش‌پا با دو شاخک چندش‌آوری می‌افتیم که هرگز دوست نداریم در طول روز با آن‌ها مواجه شویم. این موجودات ریز و اغلب زشت، از ۴۰۰‌میلیون سال پیش، روی کره‌ی زمین ساکن بودند و به‌خوبی آموخته‌اند که در موقعیت‌های مختلف جوی چگونه خود را حفظ کنند و همچنان به حیاتشان ادامه دهند. تاکنون حدود یک‌میلیون گونه‌ از حشرات در جهان شناسایی شده و دانشمندان آن‌ها را نام‌گذاری کرده‌اند. البته مجموع حشرات روی زمین از مرز ده‌میلیون گونه می‌گذرد. جالب است بدانید که حشرات در طول رشدِ خود به‌طور دوره‌ای پوست‌اندازی می‌کنند. بعضی از حشرات فقط ۴ یا ۵ مرتبه تغییر شکل می‌دهند. این حالت را در حشرات دگردیسی می‌نامند. نوع بالغ این حشرات با نوع نوزاد آن‌ها تفاوت زیادی دارد. ازجمله می‌توان به مگس و زنبور و پروانه اشاره کرد؛ اما در کنار همه‌ی گونه‌های حشرات، برخی از آن‌ها بسیار زیبا و بی‌نظیرند.

پروانه‌ی جغدی (Brahmaea hearseyi)

پروانه‌ی جغدی بسیار بزرگ است. درازی بال‌هایش به ۸/۱۷ سانتی‌متر می‌رسد. این حشره بومی جنگل‌های آمازون، چین، فیلیپین، برمه و روسیه است. میوه دوست دارد و اغلب موزهای رسیده و شیرین می‌خورد.


پروانه‌ی گربه‌ای (Dicranura vinula)

این حشره با اندازه‌ی معمولی و رنگ روشن و کمی پرز، کاملاً معمولی به نظر می‌رسد؛ اما پروانه‌ای که از آن پدید می‌آید، بسیار دیدنی و عجیب است. این حشره وقتی خطری را احساس کند، بخش جلویی بدنش بزرگ می‌شود؛ به گونه‌ای که دشمن سری بزرگ با دهانی باز می‌بیند. این حشره با روش دفاعی منحصربه‌فرد خود، در اروپا و روسیه و آسیای مرکزی و آفریقا یافت می‌شود.


شاپرک صورتی افرا (Dryocampa rubicunda)

این پروانه رنگ‌های منحصربه‌فردی دارد. با اینکه بسیار کوچک است، زیبا و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. این حشره اغلب شیره‌ی افرا را می‌خورد؛ یعنی برعکس بقیه‌ی پروانه‌ها که از این صمغ دوری می‌کنند. این پروانه با صورتی زیبا، بومی آمریکای شمالی و کاناداست. با وجود رنگ عجیبی که دارد، در شب فعالیت می‌کند.


پروانه‌ی کرم‌کیسه (Psychidae)

پروانه‌ی کرم‌کیسه از خانواده‌ی پولک‌بالان است. آن‌ها را در همه جا می‌توان پیدا کرد. این حشرات قادرند از مواد گوناگون، خانه‌های بسیار عجیب و جالبی برای خود بسازند: از برگ و خاک گرفته تا شاخ‌وبرگ درختان و ابریشم. حشره‌ی کرم‌کیسه برای درامان‌ماندن از خطرات احتمالی، در این خانه‌ها سکونت می‌کند. گاهی ارتفاع برخی از این خانه‌ها به ۱۲ سانتی‌متر می‌رسد.


مانتیس ستایشگر (Rhombodera basalis)

این نوع مانتیسْ بومی اندونزی و مالزی و تایلند و بورنئو است. علی‌رغم رفتارهای پرخاشگرانه و اشتهای زیادی که دارد، مردم آن را دوست دارند و گاهی به‌عنوان حیوان خانگی از آن نگهداری می‌کنند.


ملخ چندرنگ (Phymateus saxosus)

این ملخ عجیب و جالبْ بومی ماداگاسکار و به‌شدت خطرناک است. سموم گیاهان و زهر آن‌ها را می‌خورد. در نتیجه، منبع زهر متحرک است. اگر کسی قصد خوردنشان را بکند، بدون شک، جان خود را به خطر می‌اندازد. انداز‌ه‌ی گونه‌ی نر این ملخ، حدود ۱۰ سانتی‌متر است.


زیبا ترین حشرات

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا