خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرتضی سرهنگی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری، دوازدهم آذر ماه ۱۳۳۲ در یکی از محله‌های قدیمی خانی‌آباد تهران دیده به جهان گشود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۷ در روزنامه جمهوری اسلامی مشغول به کار بود و گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و نوشته‌های زیادی از او در این روزنامه به چاپ رسیدند.

پس از پایان جنگ در تیرماه سال ۱۳۶۷، همراه هدایت‌الله بهبودی به حوزه هنری رفت و دفتر ادبیات و هنر مقاومت را راه‌اندازی کردند. فعالیت این دفتر که کارش گردآوری و تدوین خاطرات و آثار ادبی دوران دفاع مقدس است، تاکنون ادامه دارد وبیش از ۵۸۰ عنوان کتاب در کارنامه نشر خود دارد.

مرتضی سرهنگی با راه‌اندازی دوهفته نامه کمان ـ نشریه تخصصی ادبیات پایداری ـ سردبیری آن را بر عهده داشت. این نشریه که در طول عمر هشت‌ساله‌اش به ۲۰۰ شماره رسید، با مدیرمسوولی و صاحب‌ امتیازی هدایت‌الله بهبودی منتشر می‌شد.

سرهنگی، هم‌اکنون مدیریت دفتر ادبیات و هنر مقاومت و مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری را برعهده دارد.

از مهم‌ترین فعالیت‌هایش می‌توان به کارشناسی و نظارت بر آثار منتشره شده دفتر ادبیات و هنر مقاومت، کارشناسی و نظارت بر کتاب‌های کنگره بزرگداشت شهدای استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، داوری در جشنواره‌های انتخاب کتاب برتر دفاع مقدس، سردبیری ۵ شماره نشریه کتاب مقاومت و ۲۰۰ شماره نشریه کمان و کارشناسی و داوری فیلم‌ها و فیلمنامه‌های جنگ در برخی جشنواره‌ها اشاره کرد.

برخی از کتاب هایی که از این نویسنده منتشر شده اند به شرح زیر است:

ـ اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی (جلد ۱)، سفر به قله‌ها (پنج گزارش جنگی)، اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی (جلد ۲)، اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی (جلد ۳ ـ ۵)، ده روز محاصره (خاطرات یک افسر عراقی)، خانه کوچک، زندگی بزرگ، خرمشهر، خانه‌ رو به آفتاب، محرم در اسارت (گزیده خاطرات آزادگان)، حرف ما (گزیده سرمقاله‌های کمان)، همه چیز درباره جنگ و


بیوگرافی مرتضی سرهنگی | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: نگار 1373

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه


بیوگرافی مرتضی سرهنگی | نویسنده

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا