خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
-گل رز:

یکی از دوست داشتنی ترین گلهای زیبا در همه دورانها بوده و زیبایش در همه جا شناخته شده است. رزها با ترکیب بی نظیرشان از ساقه های خاردار و شکوفه های معطر، عالی به نظر میرسند. سنمبل موفقیت، کمال و انجام کار هستند. رز گیاهی همیشگی است که بیشتر از ۱۰۰ نوع دارد. بعضی از آنها گلبرگهای بسته دارند و بعضی باز. نوع قدیمی رز معمولا به رنگ قرمز تیره با ساقهای بلند و خاردار است. رز با شکلهای متفاوت نشان دهنده چیزهای متفاوتی است؛ رز زرد نشانه دوستی، بلوغ وشادیست، حال آنکه رز سفید بر خلوص، صلح و ستاینده راز دلالت می کند. رز قرمز نشانه عشق نفسانی و رز صورتی سمبل شفادهندگی، بی گناهی و اولین عشق می باشد.

۲- لاله:

این گل به شکلی است که یادآور معاد و آخرت میباشد. ۱۰۹ گونه مختلف دارد. دارای ۶ گلبرگ جدا ازهم است و در رنگهای مختلف موجود می باشند، از جمله: قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و ارغوانی. گل لاله یازدهمین گل جشن سالگرد عروسی و نشان دهنده وقار و بخشایندگی است. لاله زرد سمبل شادی و لاله سفید نشان بخشش می باشد. لاله ارغوانی به معنی وفاداری و لاله قرمز دلالت بر عشق عمیق دارد. طبق عقیده ای، مخمل سیاه وسط گل لاله بیان کننده قلب عاشق است.

۳- ارکیده:

وقتی صحبت از زیباترین گلها میشود، چطور می توانیم از ارکیده صحبت نکینیم. گل های زیبا و ظریف. حدود ۸۸۰ جنس و ۲۵۰۰۰۰ گونه متفاوت. آنها برعکس بقیه گلها هستند شکل هندسی گلبرگها آنها را خواستنی تر و عجیب و غریبتر می سازد. مطلوبیت بالای این گیاه بیان کننده عشق، زیبایی، قدرت و تجمل می باشد و چهاردهمین گل جشن سالگرد ازدواج می باشند. ارکیده صورتی مهربانی خالص را می رساند در حالیکه حیله گرانه بر فریبندگی دلالت می کنند.
۴- آفتابگردان:

اولین بار گل آفتابگردان در آفریقای جنوبی رشد کرد و ترکیب بی نظیری از زیبایی و سودمندیست. این نوع گل کاربرد دکوری دارد و روغن و غذا از آن تهیه میشود. چهره شاد گل آفتابگردان سمبل خورشید، گرما، شادی، عشق ورزی و طول عمر می باشد. سومین نوع ازگلهای جشنهای سالیانه هستند. در جهان از بین همه گلها دوستداشتنی ترین نوع شناخته می شوند.

۵- نیلوفر:

نیلوفرها اغلب برای مراسم تشییع جنازه استفاده می شوند، زیرا نماد بی گناهی هستند. نیلوفر ستاره دار نماد همدردی و اتحاد و با عظمت و خلوص همراه است وسمبل خلوص و پاکدامنی مریم مقدس میباشد. برگها، نمادی از فروتنی هستند، گلبرگ سفید نشان دهنده بی گناهی و خلوص است. نیلوفرهای پروئی، دوستی و عزت را نشان می دهند در حالی که نیلوفرهای صورتی نشان دهنده ثروت و رفاه هستند. این گل های زیبا همیشه باعث آرامش ذهن می شوند.

۶-نرگس زرد:

نرگس زرد ساقهای بلند با گلهای زرد طلایی که نشان از بهار دارند. نام دارویی آن Narcissus است و در انگلستان به عنوان گل نسترن شناخته میشوند. نماد تجدید و شروع دوباره هستند. آنها شور و امید را برای شخصی که غمگین و ناخشنود است به ارمغان می آورند. نرگس زرد دارای چند معنی است. جایگاهی برای صداقت، بخشندگی و راستی. چینی ها زمانی که این گل شکوفه می دهد آن را نماد ثروت، خوش اقبالی و جشن می دانند. اگر به فردی یک دسته نرگس زرد هدیه داده شود تضمین کننده شادمانی است و نباید به صورت تکی داده شود چرا که نشانه پیشبینی بدشانسی و بدبختی است.

۷- گل همیشه بهار:

یکی از محبوبترین و رایج ترین گلها، گل همیشه بهاراست که در رنگهای مختلف از جمله طلایی، نارنجی، سفید و البته زرد یافت میشود. طرح شاه بلوطی این گل زیباتر است. این نوع از گلها با نور آفتاب همراه میشوند و این نکته مثبتی است. البته مشاهده شده که این گل در تاریکی هم اینگونه بوده است. گل همیشه بهار سمبل حسادت، بیرحمی، غم و اندوه است و در بعضی از فرهنگها در مراسم عزاداری کاربرد دارد.

۸- نیلوفر آبی:

نیلوفرآبی از جنس Nillumbik و سمبل معناداری و اهمیت در فرهنگهای بزرگ در سراسر دنیا میباشد. نمونه گلدار نیلوفرآبی به معنای تولدی دوباره و نشانه الوهیت است. بودائیها آنرا نشانهای بر صدق گفتار و افکار و همراهی کننده بیداری روحی و روشنی افکار میدانند. هندوها آنرا همراه با زیبایی میشناسند و بیان کننده این است که شخص میتواند به بیداری معنوی برسد. نیلوفرآبی در مصر نشانه خورشید است. این گل خصوصیت برجسته ای دارد و آن این است که در آبی گل آلود رشد میکند و سپس به درون آن میرود و روز دیگر پاک از درون آن بیرون می آید.

۹- دالیا:

دالیا گل ملی مکزیک است و نام آن از آندرس دال، گیاهشناس قرن ۱۸ گرفته شده است. این گل از خانواده asteraceae و دارای ۳۰ گونه مختلف میباشد. دالیا طیف متنوعی از رنگها دارد برنز تا قرمز و سفید تا بنفش است و رشد آن در طول سال میباشد.

دالیا معانی گوناگونی دارد. هشدار، تغییر و خیـ*ـانت، در حالی که در زبان ویکتوریا، به معنای زنده ماندن است. بیان کننده احساس شایستگی و لطافت. نماد تعهد و پیوند قوی که تا ابد ادامه خواهد یافت. به همین دلیل، داليا اغلب براي تزئينات جشن عشق و ازدواج استفاده مي شود.

۱۰- زنبق:

زنبقها بلند هستند و از چندین گل تشکیل شده اند. بلندی آنها ۴ فوت میباشد. عمدتا در آفریقای جنوبی، اروپا و مناطق مدیترانه ای رشد می کند. این گل در رنگ های مختلف مانند سفید، صورتی، بنفش، زرد، نارنجی، سبز موجود است.

۱۱- میخک صدپر:

میخک انتخابی برای همدردیست. نام این گل از واژه “corone” یا “coronation” گرفته شده، زیرا در مراسم تاج گذاری یونانی ها استفاده می شود.

رنگهای گوناگونی دارد اما رنگ اصلی آن صورتی مایل به بنفش است و هر رنگ این گل معنی خاصی دارد. قرمز به سوی تحسین و عشق فرا میخواند، در حالیکه صورتی برای یادآوری و سفید نشان دهنده عشق پاک، بی گناهی و خوش شانسی است.

۱۳- شکوفه های سیب:

شکوفه های سیب سبز بسیار معطر هستند و توسط سلت های (Celts) باستانی نماد عشق شناخته می شدند و خانه های خود را با آن تزئین می کردند. بر اساس داستانهای بابلی، شکوفه سیب سنبل تعهد است. رویای شکوفه های سیب نماد زندگی طولانی، موفقیت بزرگ در زمینه تجارت است.

۱۴- کاملیا:

کاملیا متعلق به خانواده Thecae و بومی هیمالیا و جنوب و شرق آسیا است. گلبرگ های نرم و لطیف و انحنای ملایمی که دارد سبب زیبایی زیاد این گل شده است. این گلها ممکن است در رنگهای صورتی، قرمز یا سفید یافت شوند. برای کاملیا نماد میل، اشتیاق و تزکیه نفس در نظر گرفته می شود. همچنین کمال وتهذیب نفس را نشان می دهد. گل صورتی به معنی اشتیاق است، قرمز نشان می دهد که شما عشق زندگی من هستید و گل سفید به معنای عبادت است.

۱۵- عنبیه:

این گل با عقل، ایمان، دوستی و شجاعت همراه است. برگهای تیغ مانند آن به معنی غمی است که قلب از آن غم شکسته شده است. گل زنبق یا سوسن یکی از شناخته شده ترین نمونههای گل عنبیه است. هر رنگ این گل نماد خاصی دارد. سفید نماد خلوص و مهربانی، زرد اشتیاق، آبی امید و ایمان و بنفش نماد عقل و فداکاری است. این گل در فوریه میروید و بیست و پنجمین گلی است که در جشنهای سالیانه از آن استفاده میکنند.


۱۵ گل زیبا

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا