خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
دره های ایران از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این سرزمین هستند.

ایران کشور قشنگی‌هاست؛جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متنوع، طبیعت زیبا با کوه‌های شگفت‌انگیز، رودخانه‌ها و تنگه‌های بی‌نظیر، کویر و صحراهای سحرآمیز، دشت و جنگل‌های سرسبز ایران را به کشوری جذاب برای سفرکردن تبدیل می‌کنند. در استان‌های مختلف دره‌های زیبایی وجود دارند که بعضی‌هایشان شناخته‌شده و بعضی‌هایشان کمتر دیده‌شده‌اند. در اینجا ۵ دره زیبای ایران را معرفی می‌کنیم.
دره کول خرسان:

این دره زیبا و بی‌نظیر در خوزستان قرار دارد. اگر از گرمای تابستان خسته شده باشید و دلتان بخواهد در این فصل دمای کمتر از ۲۰درجه را تجربه کنید، کافی است به درون این دره سفر کنید. کول در زبان محلی به معنای دره‌ است و اینکه می‌گوییم دره کول خرسان به نوعی هجو به حساب می‌آید. اگر به این دره سفر کردید خودتان را برای ترکیبی از زیبایی و ابهت طبیعت آماده کنید، چون طی مسیرتان در دره به جاهایی می‌رسید که بلندی دیواره‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فاصله دیواره‌ها انقدر کم می‌شود که فقط یک نفر می‌تواند از درونش عبور کند. مسیر دره زیبا و پر از آبشار و آبچکان و برگ‌های پرسیاوشون است.

آدرس دره کول خورسون: خوزستان، دزفول، کیلومتر ۲۸ جاده شهیون، سمت چپ جاده، مجاور روستای بیشه‌بزان

دره راگه:

در دل دشت رفسنجان دره‌ای وجود دارد که طی سال‌ها در اثر فرسایش آبی به وجود آمده و عمقی ۷۰ متری دارد. تا چند سال پیش این دره کاملا ناشناخته بود، اما امروز این دره یکی از سه ژئوپارک ایران است و گردشگران کم و بیش به آن سفر می‌کنند. مسیر دره حدود ۲۰ کیلومتر است و طی پیاده‌روی در این مسیر شکاف‌ها و سوراخ‌هایی را در دیواره دره می‌بینید که بعضی‌ از آن‌ها به دست انسان و بعضی‌هایشان به طور طبیعی ایجاد شده‌اند. همچنین مخروط‌های بلند و کله‌قندی که در حاشیه این دره دیده می‌شود و طول برخی از آن‌ها به ۱۰۰ متر می‌رسد از شگفتی‌های این دره زیبا هستند.

آدرس دره راگه: کرمان، رفسنجان،‎ ۲۰ کیلومتری رفسنجان

دره عشق:

دره عشق یکی از زیباترین دره‌ های ایران است که در استان چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و کارون، بلندترین رود ایران، در میانش جریان دارد. مسیر دسترسی به این دره زیبا چندان هموار نیست و برای رفتن به دره عشق باید از جاده شهرکرد به سمت ایذه حرکت کنید و از جاده پرپیچ‌وخم اما زیبایی بگذرید. اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز باشید می‌توانید رفتیگ را در رودخانه خروشان کارون تجربه کنید. درباره اسم این دره هم محلی‌ها داستان عاشقانه‌ای تعریف می‌کنند: در زمان‌های گذشته دو عاشق در دوطرف این دره زندگی می‌کردند. هیچ پل و راه ارتباطی دو طرف دره وجود نداشته و دو عاشق برای رسیدن به هم خودشان را به درون دره و توی رودخانه پرتاب می‌کنند، اما جانشان را از دست می‌دهند و همین باعث می‌شود نام عشق روی این دره بماند.

آدرس دره عشق: منطقه مشایخ (شهرستان اردل)، فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد.


دره درویشان:

در ۳ کیلومتری روستای درویشان مازندران دره‌ زیبایی وجود دارد که رودخانه‌ای از میانش می‌گذرد. این دره یکی از دره های ایران است که بیشتر به آبشارش معروف است. آبشار درویشان یکی از پرآب‌ترین آبشارهایی است که در این منطقه وجود دارد و در پایینش حوضچه‌ عمیقی ایجاد شده است. اگر به مازندران سفر کردید به این دره بکر و زیبا سر بزنید و از طبیعت اطرافش لـ*ـذت ببرید.

آدرس دره درویشان: مازندران، نکا، روستای درویشان

دره داماش سیاهو:

یکی از بکرترین و زیباترین دره‌ های ایران دره داماش سیاهو در بندرعباس است. بین این دره رودخانه جاماش جریان دارد که کوه‌های هماگ سرچشمه می‌گیرد. بهار و پاییز و زمستان فصل‌های مناسبی برای سفر به این دره هستند. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید رفتن به این دره زیبا را از دست ندهید، چون به جز این دره زیبا و رودخانه‌ای که از میانش جاری است، پوشش گیاهی مناطق اطراف منظره‌های شگفت‌انگیزی می‌سازند.

آدرس دره داماش: هرمزگان، بندرعباس، روستای سیخوران


اسامی پنج تا از زیبا ترین دره های ایران

 
  • تشکر
Reactions: SONIA.K
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا