خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
هاست چیست؟




هاست در اصطلاح به معنای میزبان می باشد. Host به فضایی گفته می‌شود که داده‌ها و کدهای وب‌ سایت بر روی آن قرار می‌گیرند و امکاناتی از قبیل دسترسی به دیتابیس، ارسال و دریافت ایمیل، اجرای کدها و … را فراهم می کند. این فضا توسط شرکت‌ های هاستینگ بر روی سرورهایشان ایجاد شده و به مشتریان اجاره داده می‌شود. کلیه فایل ها، عکس ها و ... یک وب سایت روی هاست قرار می گیرد تا به صورت شبانه روزی از هر کجای جهان از طریق اینترنت قابل دسترسی باشد.
برای مدیریت هاست، یک کنترل پنل در اختیار صاحب سایت قرار می گیرد. این کنترل پنل یک آدرس اینترنتی، همراه با یک نام کاربری و رمز منحصر به فرد برای ورود به آن می باشد.به زبان ساده Host به فضای گفته میشود که برای نگهداری داده های شما در اینترنت فراهم شده است در واقع یک سرور که حجم فضا و سخت افزار آن مشخص است. به صورت ماهانه و یا سالانه به شما اجاره داده میشود.





دامنه چیست؟




دامین یا دامنه (Domain) در واقع نامی است که وب سایت از طریق آن قابل دستیابی خواهد بود. به طور کلی دامنه از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده‌است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌نمایید. انتخاب نام پرمعنا برای سایت یکی از مهمترین مراحل داشتن وب سایت می‌باشد.. انتخاب نام دامنه مناسب، ساده، کاربرپسند، مختصر، به یاد ماندنی بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جستجوی گوگل/ سئو (SEO) نیز تأثیر گذار می‌باشد.پسوندهای بین الملی رایج براي ثبت دامنه، عبارتند از : org, net, com و... همچنين يك پسوند ديگر كه بسيار مورد استفاده است پسوند ملي هر كشور است. مثلا سايت هائي كه متعلق به كشور ايران هستند با پسوند ir ثبت خواهند شد. در ثبت دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با توجه به اينكه چه كسي زودتر براي ثبت آن نام اقدام كرده باشد، ثبت می شوند. اين نامها براي مدت يك سال در اختيار شما هستند و شما مي توانيد هر ساله آن را تمديد نمائيد يا از همان ابتدا آدرس را به مدت چند سال رزرو نمائيد.

میتوانید از طریق بررسی دامنه دامین مورد نظر خود را از نظر آزاد بودن بررسی نموده و ثبت نمایید .





ساب دامین چیست؟




ساب دامنه یا زیر دامنه ، پیشوندی است که قبل از نام دامنه ی سایت قرار می گیرد و می توان از آن برای اهداف مختلف مثلا سازماندهی بخش های مختلف سایت استفاده نمود. فرضاً شما یک سایت دارید که می توانید با ایجاد ساب دامین هایی فروشگاه ، وبلاگ و … استفاده کرد. نمونه هایی از ساب دامین blog.Yourdomain.com، Shop.Yourdomain.com، Mail.Yourdomain.com و … می باشد. شما برای هر تعداد دامنه ای که داشته باشید می توانید ساب دامین تعریف کنید. پس از خرید هاست و اتصال دامنه به هاست خود ، میتوانید تعداد ناحدود Sub Domians ایجاد کنید.





اددآن دامین چیست؟




دامنه ی اددآن شده به دامنه ای گفته می شود که بر روی هاستی با یک دامنه ی اصلی دیگر اضافه می گردد ولی محتوایی مجزا از دامنه ی اصلی را نمایش می دهد. این نوع دامنه نیز از طریق اکانت دامنه ی اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی اضافه می شود ، برای هر دامنه ی اددآن شده نیز در بخش مدیریت فایل ها ، public_html پوشه ای منحصر بفرد با نام دامنه ایجاد می شود که محتوای سایت اددآن شده را در آن مسیر می توان آپلود کرد. بر روی هر هاست بسته به امکاناتی که میزبانی به پلان هاست شما اختصاص داده اند می توانید دامنه اددآن کنید. در واقع با استفاده از قابلیت اددآن دامین می توانید سایت های مجزا بر روی یک هاست مشترک داشته باشید.

آموزش Addon Domain درDirectAdmin





پارک دامین چیست؟




دامنه هایی که بر روی دامنه ی اصلی پارک می شوند به این صورت عمل می کنند که محتوای دامنه ی اصلی و سایت اصلی را نمایش می دهند و در واقع می توان گفت برای استفاده ی همزمان از پسوند های مختلف دامنه با یک نام برای سایت از پارک دامین استفاده می شود. مثلا شما در ابتدا یک هاست و دامنه تهیه میکنید و با آدرس YourDomain.com وب سایت خود را راه اندازی میکنید ، سپس تصمیم میگیرید که وب سایت فوق با آدرس YourDomain.net و YourDomain.ir نیز قابل دسترس باشد ، در چنین مواقعی میبایست در هاست خود از امکان Parked Domain یا پارک دامین استفاده کنید.

آموزش پارک دامین در cpanel





CMS چیست؟




نرم‌افزار مديريت محتوا يا Content Management System برنامه‌اي است كه بطور كامل از ايجاد، مديريت و بروزرساني يك وب‌سايت پشتيباني مي‌كند و تمام ابزارهاي مورد نياز براي مديريت يك سايت را دارا مي‌باشد. CMS چرخه زندگي يك صفحه وب را از ايجاد و بروزرساني تا انقراض آن در بر مي‌گيرد. CMS همچنين داراي قابليت مديريت ساختار سايت، شيوه نمايش صفحات و ارتباط آنها با منوها مي‌باشد. به عبارت ساده‌تر CMS نرم‌افزاري است براي توليد وب‌سايتي حرفه‌اي.

استفاده از CMS بجاي روش قديمي صفحات ثابت از لحاظ تجاري و اقتصادي مزاياي بسيار زيادي دارد از جمله:

  • صرفه‌جويي در زمان براي ايجاد و بروزرساني صفحات وب
  • سازگاري و استحكام بيشتر
  • راهبري (navigation) پيشرفته
  • انعطاف‌پذيري بيشتر
  • كنترل نامتمركز سايت
  • امنيت بالاتر وب‌سايت
  • كاهش ورود اطلاعات تكراري
  • كاهش چشمگير هزينه‌هاي نگهداري
یکی از سیستم های مدیریت محتوی جوملا می باشد جوملا یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می سازد، امکانات گسترده ای دارد و با ابزار های خود امکان گسترش آسان نرم افزار را فراهم میکند. با جوملا می توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد کنید. میتوانید در سایت جوملا تمپلیت انواع مختلف قالبهای جوملا را با قیمت مناسب مشاهده و خداریداری نمایید .پشتیبانی از این قالبها نیز توسط همکاران حرفه ای جوملا کار ما قابل انجام است .



پهنای باند چیست؟




پهناي باند يا Bandwidth پهناي ارتباطي است که داده ها از طريق آن و از فضاي وب شما انتقال مي‌يابند.
میزان پهنای باند مورد نیاز شما در هنگام انتخاب هاست به دو عامل بستگی دارد
1 – حجم وب سایت شما
2 – اندازه مشهور بودن وب سایت و تعداد بازدید کنندگان
برای متوجه شدن پهنای باند ،کافیست به همان مفهوم پهنای باند اینترنتی که استفاده می کنید دقت کنید. در واقع پهنای باند مجموع اطلاعاتی است که از سایت شما دانلود و یا اپلود می شود. مثلا اگر کاربران یک وبسایت مجموعا در یک ماه به اندازه ی 8 گیگابایت فایل از سایت دانلود و 6 گیگابایت فایل به آن آپلود کرده باشید میزان پهنای باند مصرفی آن ماه آن وبسایت 14 گیگابایت بوده است. در این مثال ممکن است 8 گیگابایت فضای مصرف شده مثلا مربوط به دانلود یک گیگا بایتی باشد که 8 بار توسط 8 کاربر مختلف سایت انجام داده باشند و یا یک فایک یک مگابایتی که هشت هزار بار توسط 8 هزار کاربر مختلف سایت دانلود شده باشد. توجه داشته باشید که دیدن صفحات نیز خود نوعی دانلود است زیرا هر بار که شما یک صفحه ی اینترنتی را می بینید مجموعه ای از تعدادی فایل که معمولا شامل یک فایل متنی (html) و تعدادی عکس و … است را بر روی کامپیوتر خود بارگزاری می کنید.پهنای باند در هاست ها و سرور های شرکت هاست نگار نامحدود می باشد.





روش پیدا کردن آی پی هاست در سی پنل
در صورتی که هاست لینوکس خود را خریداری کردید ممکن است نیاز داشته باشید تا برای درگاه پرداخت یا موارد دیگری آی پی سایت خود را بدانید. برای پیدا کردن آی پی خود وارد سی پنل شوید، در سمت راست صفحه روی لینک "Server Information" کلیک نمایید.
در صفحه جدید روبری گزینه Shared IP Address آی پی هاست شما نوشته شده است که این عدد آی پی هاست شما است.





سئو چیست ؟
سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علمپیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. بهینه سازی صفحات وب این است که شما بر نتایج یک موتور جستجوی بزرگ همچون گوگل بیشترین امتیاز را داشته باشد . اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول و خدمات مورد نظر خود استفاده میکنند ( در ایران اکثرجستجو ها از طریق جستجوگر گوگل انجام می شود) . به عنوان نمونه در گوگل اکثر مردم تنها به صفحه ی اول جستجوها توجه میکنند و به صفحات دیگر جستجو نمیروند بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو مخصوصا گوگل این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه یاول نتایج جستجو قرار بگیرد .علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب ،تگ ها و متا تگ ها ، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلا محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند ، مطالعه می کند .

هاست نگار با تخصص و تجارب بدست آمده در رابـ*ـطه با خدمات تخصصی سئو و افزايش سرعت بارگذاري سايت مي تواند شما را در صدر نتايج گوگل قرار دهد.






تفاوت هاست لینوکس و ویندوز در چیست؟
تفاوت عمده این دو هاست به نحوه برنامه نویسی وبسایت شما مرتبط است.سرور های دارای سیستم عامل لینوکس دارای وب سرور آپاچی می باشند و فقط از زبان های php و perl به خوبی پشتیبانی می کنند. سرور هایی که سیستم عامل آنها ویندوز می باشد دارای وب سرور IIS هستند و برای افرادی که برنامه نویسی ASP یا .NET یا cold fusion می کنند کاربرد دارد.از نظر امنیت سورهای لینوکس از امنیت بالایی برخوردارند.





فرق هاست ایران با هاست خارج در چیست؟
هاست های ایران به دلیل وجود سرور ها داخل کشور، سرعت نمایش بالاتری دارند که خیلی محسوس نمی باشد.
هاست های خارج به دلیل امکانات بیشتر در دیتاسنترهای خارجی ترافیک و پهنای باند بیشتری در اختیار شما قرار می دهد،به دلیل سرعت بالاتر سایتهایی که روی سرورهای خارج ایران میزبانی می شوند، در خارج از ایران و همچنین پایداری بیشتر آنها معمولا این سایتها رتبه بهتری در موتورهای جستجو و الکسا بدست می آورند.





آیا تحویل هاست و دامنه آنی است؟
تحویل کلیه هاست ها و دامنه ها به صورت آنی و آنلاین انجام میشود و به محض اینکه پرداخت به صورت آنلاین انجام میشود هاست و دامین های بین المللی فعال میگردند و دامین ir نیز ثبت میگردد و در انتظار تایید توسط www.nic.ir قرار میگیرد و تایید دامنه ir نیز از 24 تا 48 ساعت ممکن است طول بکشد. برای تایید برخی دامینها ایرنیک درخواست مدارک میکند بعد از ثبت دامنه ایرانی ایمیل خود را چک کنید و مدارک لازم را ارسال نمایید تا دامین تایید شود .





آیا برای تمدید سرویس هاست و دامنه به من اطلاع داده می شود؟
بله، پیش از انقضای هاست و دامنه از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد و شماره فاکتور و مشخصات تمدید برای شما ارسال خواهد شد و با پرداخت فاکتور صادر شده براحتی سرویس شما تمدید میگردد.





آیا گارانتی برای برگشت وجه دارید؟
سرویس های ارئه شده دارای گارانتی تست 100 ساعته می باشد , میتوانید در این زمان بدون هیچ پیش شرطی تمامی هزینه خود رو عودت بگیرید


هاست و دامنه

 

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
نیک هندل (Nic Handle) چیست؟
شناسه ایرنیک مختص دامنه های ir است و برای دامنه های بین المللی استفاده نمیگردد. هر شخصی برای اینکه یک دامنه ir به نام خودش داشته باشد باید در سایت www.nic.ir ثبت نام نماید. پس از ثبت نام به هر شخص یک شناسه که اصطلاحا با آن نیک هندل گفته می شود اختصاص داده میشود. این شناسه شامل دو حرف اول اسم مالک حساب و شماره ثبت نام شخص در سایت ایرنیک است.
کاربرد نیک هندل زمانی است که بخواهید دامنه ای با پسوند ir را ثبت نمایید .
در صورتی که از شناسه خودتان استفاده میکنید باید در سایت nic.ir در قسمت تنظیمات شناسه گزینه های صاحب امتیاز و رابط اداری را روی "خودم و نمایندگان" تنظیم نمایید تا به ما دسترسی ثبت دامنه با نیک هندل شما را بدهید.





هویز چیست؟

به مجموع مشخصات ثبت کننده دامنه، مشخصات سرور و نیم سرور، تاریخ ثبت، تاریخ تغییرات و تاریخ انقضای دامنه گفته میشود.





منظور از نصب رایگان اسکریپ چیست؟
کاربرانی که در شرکت هاست نگار اقدام به خرید هاست میکنند پس از فعال شدن دامین خود میتوانند در سامانه پشتیبانی تیکت ارسال نمایند و درخواست نصب اسکریپت مورد نظر خود را روی هاست ارسال نمایند . منظور از اسکریپت انواع مختلف cms نظیر جوملا ، وردپرس، دروپال و... است . در صورت درخواست کاربر آخرین نسخه از cms بر روی هاست نصب و مشخصات ورود به مدیریت از طریق تیکت برای کاربر ارسال می شود .





آیا پهنای باند هاست ماهیانه محاسبه می شود؟
پهنای باند سرویس های هاست در شرکت هاست نگار نامحدود است برخی از هاست ها نیز که دارای پهنای باند مشخص است در آغاز هر ماه میلادی میزان پهنای باند آنها ریست می شود


هاست و دامنه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا