خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
با سلام
در این تاپیک سوالات متداول کاربران
در زمینه‌ی نرم‌افزار گذاشته می‌شود.​


پرسش و پاسخ ◇سوالات متدوال نرم‌افزاری◇

 
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و Saghár✿

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه با دزدهای وای فای مقابله کنیم؟



⭕ مشکل استفاده غیر مجاز افراد ناشناس از اینترنت مشکلی است که به نسبت جدید به حساب می آید و بسیاری از افراد با این موضوع درگیر هستند که چرا دائما حجم اینترنت مصرفی آنها سریعا به اتمام می رسد در حالی که مصرف روزانه آن ها فرقی با گذشته ندارد. متاسفانه افرادی هستند که دائما در حال هک مودم های اطراف خود هستند و از حجم اینترنت دیگران استفاده می کنند. نمی توان در تمامی موارد جلوی این افراد را گرفت اما به شما راه هایی را آموزش خواهیم داد که بتوانید حداقل دسترسی آن ها به مودم خود را سخت و در مواردی هم ناممکن کنید.





⭐ پیدا کردن دزد وایفای
برای این کار شما باید وارد تنظیمات مودم خود شوید. ابتدا لازم است که یک مرورگر باز کنید و آدرس آی پی مودم خود را در مرورگر وارد کنید. آدرس آی پی برای مودم های مختلف فرق می کند اما معمولا به صورت زیر است:

192.168.1.1

در این مرحله از شما رمز ورود به تنظمیات مودم خواسته می شود که معمولا به صورت زیر است:

Username: admin

Password: admin

معمولا این اطلاعات در دفترچه راهنمای مودم یا پشت دستگاه نوشته شده است.



ما در اینجا برای نمونه مودم TP-Link را توضیح می دهیم. بقیه مودم ها هم کم و بیش مشابه هستند و با کمی جستجو در منوها می توان به محل های مورد نظر دست یافت.

پس از ورود به تنظیمات مودم به قسمت Status می رویم. در این بخش مشاهده می کنید که در قسمت

Current Connected Wireless Clients number is

آدرس مک دستگاههایی که به صورت وایرلس به مودم شما وصل هستند لیست شده اند. آدرس مک (MAC) یک آدرس اختصاصی برای هر دستگاهی است که به اینترنت وصل می شود و معمولا غیر قابل تغییر است. به عنوان مثال ممکن است ببینید که سه دستگاه به مودم وایرلس وصل شده اند. اگر شما به همان تعداد دستگاه (لپ تاپ، گوشی، تبلت، تلویزیون، ریسیور و …) دارید که به مودم وصل هستند پس کسی به صورت غیر مجاز از وایفای شما استفاده نمی کند. برای اطمینان، می توانید وایفای تمام دستگاه ها را خاموش نمایید (البته غیر از سیستمی که در حال کار با آن هستید. البته اگر با وایفای به مودم وصل شده اید نه با کابل) و دکمه Refresh را بزنید. در این صورت لیست فقط باید شامل دستگاهی باشد که در حال کار با آن هستید. اگر هم با کابل به مودم وایفای خود وصل شده باشید، لیست باید خالی شود. اگر لیست خالی نشد، آدرس مکی که در لیست وجود دارد همانی است که به صورت غیر مجاز از وایفای شما استفاده می کند.





نحوه مسدود کردن دزد وایفای
بعد از این که آدرس مک استفاده کننده غیر مجاز را پیدا کردیم تنظیمات مودم را باید به این صورت تغییر دهید که آدرس مک مورد نظر را در قسمت wireless Mac Address filter نوشته و روی Save کلیک کنید. البته باز تکرار می کنیم این تنظمیات در مودم های مختلف فرق می کند اما با کمی جستجو در تنظیمات مربوط به Wireless مودم می توانید این تنظیمات را پیدا کنید.





تغییر نام و رمز وایفای



در کنار انجام اقدامات بالا تغییر نام و مخصوصا تغییر رمز وایفای و استفاده از رمزهای طولانی و پیچیده می تواند در امنیت وایفای شما تاثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید رمزی شامل فاصله، حروف، اعداد و کاراکترهای ویژه برای وایفای خود تعیین کنید. مثال:

۲۵۸!asdlkj %147963it$%

به جرات می توان گفت چنین رمزی هرگز هک نمی شود. البته به شرطی که خودتان یادتان نرود!!! لازم به ذکر است پس از تغییر رمز و زدن Save کلیه دستگاه هایی که از طریق وایفای وصل بوده اند قطع خواهند شد و دوباره باید رمز داده شوند.
مخفی کردن نام وایفای

اقدام تکمیلی دیگر، مخفی کردن نام وایفای است. برای این کار در منوی Wireless قسمت Broadcast SSID را روی No قرار دهید. در این صورت، دستگاه ها، وایفای شما را نشان نمی دهند و باید به صورت دستی نام آن را وارد کنید. برای این کار در قسمت تشخیص و نمایش نام شبکه های وایفای، باید Other Networks یا “شبکه های دیگر” را بزنید و نام وایفای خود را به دقت وارد نمایید و سپس رمز خود را بدهید. یکی از موارد دیگری که باید انجام دهید این است که WPS مودم خود را به حالت NO قرار دهید تا دیگر کسی نتواند از این طریق هم مودم شما را هک کند. با این روش ها می توانید اطمینان داشته باشید که حداقل افراد عادی که دانش زیادی در زمینه آی تی ندارند نمی توانند به مودم شما دسترسی داشته باشند و ضمن آن کار را برای هکرها هم بسیار سخت کرده اید.


پرسش و پاسخ ◇سوالات متدوال نرم‌افزاری◇

 
  • تشکر
Reactions: Narín✿ و Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا