خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی کودکانه «استُپ هوایی»
نام دیگر این بازی احتمالاً استپ آزاد است. در این بازی که به وسیله تعدادی بازیکن به همراه یک توپ انجام می‌شود (تعداد نفرات نامحدود)، توپ توسط فرد شروع کننده بازی به هوا پرتاب می‌شود، همزمان با پرتاب توپ به هوا نام شخصی از بازیکنان حاضر توسط پرتاب کننده با صدای رسا گفته می‌شود. فردی که نام او برده شده سعی می‌کند که توپ را بدون اصابت آن به زمین بگیرد. در این حین دیگر بازیکنان شروع به دویدن و دور شدن از آن منطقه می‌نمایند.

فردی که نام او برده شده در صورتی که موفق به گرفتن توپ شد، دوباره عمل پرتاب توپ به هوا و صدا زدن نام یکی دیگر از بازیکنان را انجام می‌دهد. در صورتی که موفق به گرفتن توپ نگردید، آنگاه به دنبال توپ دویده و سعی می‌نماید هرچه سریعتر توپ را بگیرد. به محض گرفتن توپ می‌گوید: " استوپ ". بازیکنان دیگر به محض شنیدن کلمه استوپ موظف هستند در هر جایی که هستند، توقف نمایند. شخصی که توپ را در دست دارد، می‌تواند به دلخواه به طرف هر کسی که نزدیک تر بوده و یا هر کس که وی مایل است، توپ را پرتاب نماید. در این حالت هیچیک از بازیکنان مجاز به حرکت نمی‌باشند.

در صورتی که توپ به فرد مورد نظر برخورد نمود، یک امتیاز منفی به ضرر فردی که توپ به او برخورد نموده منظور شده و بازی مجدداً توسط او آغاز می‌شود. در صورتی توپ به وی برخورد ننماید یک امتیاز منفی به ضرر شخص پرتاب کننده منظور گردیده و بازی مجدداً توسط او آغاز می‌شود. بازی با همین چرخه تکرار شده تا امتیاز منفی شخصی به عدد مورد توافق و از پیش تعیین شده‌ای برسد. در این حالت دیگر بازیکنان به غیر از شخص دارای امتیاز منفی وارد شور شده و نامی مستعار برای وی انتخاب می‌نمایند. از اینجا به بعد وی را با نام مستعار انتخاب شده می‌خوانند (در هنگام پرتاب توپ به هوا).

هر کس وی را با نام اصلی وی صدا کند، یک امتیاز منفی به حسابش منظور خواهد شد. با رسیدن امتیازات منفی به عدد مورد توافق و از پیش تعیین شده دیگری، شخص مورد نظر را رو به دیوار یا سطح دیگری چسبانده (تکیه داده) و هر یک از بازیکنان وی را با توپ مورد اصابت قرار می‌دهند.

پس از پایان این توپ باران، شخص مورد نظر اصطلاحاً سوخته و از بازی خارج می‌شود. دیگر بازیکنان آنقدر به بازی ادامه داده تا یک نفر باقی بماند که او همان برنده نهایی بازی است.


مجموعه بازی های کودکانه

 
  • تشکر
Reactions: Sh@bnam

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی کودکانه «اسم فامیل»
اسم فامیل یک نوع بازی است که با قلم و کاغذ انجام می‌شود. تعداد مجاز شرکت کنندگان در این بازی نامحدود است. در این بازی شرکت کنندگان ابتدا روی کاغذ جدولی رسم می‌کنند که ردیف اول آن مواردی همچون نام دختر، نام پسر، نام خانوادگی، شهر، کشور، نام غذا، نام میوه، نام هنرمند، نام خودرو، نام حیوان، و غیره نوشته شده‌است.
در مرحله بعد شرکت کنندگان روی یکی از حروف الفبا توافق می‌کنند و با شروع بازی سعی می‌ کند تمامی ستون‌های جدول را به نحوی پر کنند که با حرف مشخص شده آغاز شود. این کار با سرعت و مخفیانه انجام می‌گیرد. اولین نفری که تمام موارد را پر کرد استُپ می‌گوید و بقیه باید دست از پر کردن ستون‌ها بکشند.
سپس هر کلمه نوشته شده ستون به ستون مقایسه می‌شود و به هر گزینه امتیاز داده می‌شود. امتیاز دهی معمولاً به این شیوه‌است که اگر کلمه نوشته شده در هر ستون منحصربه‌فرد باشد و فقط یک نفر آن را نوشته باشد ۲۰ امتیاز و اگر کلمات نوشته شده در هر ستون مشترک باشد به هر نفر ۱۰ امتیاز و اگر کلمه‌ای نوشته نشده باشد ۵ امتیاز به فرد تعلق می‌گیرد. جمع امتیاز ستون‌ها امتیاز فرد در آن مرحله را مشخص می‌کند.
پس از چند دور بازی به این شیوه نتایج مجموع شمرده می‌شود و برنده تعیین می‌شود.


بولینگ
یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و مورد علاقه کودکان بازی بولینگ است که به سادگی و با کم ترین زحمت می توان شرایط این بازی را مهیا کرد.
وسایل مورد نیاز برای این بازی

۵ الی ۱۰ بطری نوشابه
۲ یا ۳ توپ پلاستیکی یا پارچه‌ای برای پرتاب
مشخص کردن مکان با یک نشانگر کوچک (مثل چسب رنگی)

نحوه انجام بازی

در ابتدای مسیر باید مکان مناسبی برای پرتاب توپ توسط کودکان را انتخاب کنید.
برای ایجاد فاصله کودک با بطری‌ها یک خط فرضی با چسب یا نوار رنگی بر روی زمین ایجاد کنید.
برای افزایش هیجان و ذوق کودکان، هر یک از بطری‌ها را رنگ کنید و در مکانی قرار دهید تا خشک شوند.
با سلیقه خود بطری‌ها را بر روی زمین و یا بالای سر هم قرار دهید.
روند انجام بازی را برای کودک خود توضیح دهید و برای برنده نیز جایزه کوچکی مشخص کنید.
برنده بازی کسی است که بتواند تمام بطری‌ها را با سه توپ خود بزند.
در خانه این بازی با توپ کوچک انجام می شود .


بازی کوکانه رنگها
نام دیگر این بازی احتمالا «حساب گرجه فرنگی»! است. ابتدا یک نفر به اصطلاح گرگ می‌شود. سپس گرگ و سایر بازیکنان شعری نظیر این شعر را می‌خوانند.
گرگ"حساب گرجه فرنگی
سایرین:به چه رنگی
گرگ:به رنگ طوسی
و بقیه بازی شبیه بازی بالا بلندی است با این تفاوت که بازیکن فقط وقتی در مصوونیت هستند که شیئی به همان رنگ را در دست داشته باشند.
***
بازی کودکانه هپ هپ
اهداف بازی: سرگرمی، نشاط، افزایش دقت، تمرکز و تمرین حفظ مضارب اعداد گوناگون
تعداد بازیکنان: ۳ نفر به بالا
ابزار بازی: به ابزاری نیاز ندارد
محوطه بازی: فضای بسته
شرح بازی: در این بازی، ابتدا یک نفر از دانش آموزان را که از بقیه بزرگ تر است، به عنوان استاد انتخاب می کنند. استاد یک عدد را انتخاب می کند، به طور مثال عدد ۵ را انتخاب می کند (انتخاب عدد اختیاری است).
بقیه دانش آموزان به شکل دایره وار می نشینند و استاد، یکی از دانش آموزان را انتخاب می کند، دانش آموز باید از عدد یک شروع کند، یعنی او باید شماره یک بگوید، بعد به ترتیب، نفر دوم عدد دو، نفر سوم عدد سه و نفر چهارم عدد چهار را باید بگوید. در این جا نفر پنجم باید بسیار حواسش جمع باشد و به جای عدد ۵ کلمه «هپ» را بگوید.
چون عدد ۵ را استاد انتخاب کرده بود به همین روش نفرات شش، هفت و ... باید اعداد مربوط به خود را بگویند.
وقتی عدد ۱۰ می رسد باز باید کلمه «هپ» گفته شود. به همین ترتیب به جای مضارب عدد ۵ باید کلمه «هپ» را بگویند.
این عدد شماری به شکل دوره ای ادامه پیدا می کند.
کسانی که به اشتباه به جای کلمه «هپ» عدد بگویند یا کلمه «هپ» را به جای عددی غیر از مضارب ۵ بگویند، می سوزند و از بازی خارج می شوند.
بازی تا زمانی ادامه پیدا می کند که تنها یک نفر باقی بماند. آخرین نفر باقی مانده در دایره بازی به عنوان برنده شناخته می شود.


مجموعه بازی های کودکانه

 
  • تشکر
Reactions: Sh@bnam

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی کودکانه دستمال پشتی
تعداد شرکت کنندگان این بازی از ۴ تا ۱۵ نفر یا حتی بیشتر است. کودکان به شکل دایره روی زمین می‌نشینند. یکی از بچه‌ها گرگ می شودو دور دایره پشت سر دیگران می‌چرخد.او بی سرو صدا و بدون این که کسی بفهمد، دستمالی راکه در دست دارد، پشت سر یکی از کودکان می‌اندازد. آن هاباید حواس شان را جمع کنند و او را زیر نظر داشته باشند تا اگر دستمال را پشت سرشان انداخت، بفهمند.
نفری که گرگ دستمال را پشتش می اندازد، باید آن را بردارد و دنبال گرگ بدود، اگر او را بگیرد، برنده می‌شود و نفر اول در جای او می‌نشیند. در حال تعقیب و گریز گرگ، بچه‌ها با هلهله و هیجان دوست شان را تشویق می کنند که گرگ را بگیرد. حالابرنده جای گرگ را می‌گیرد و دور دایره می‌چرخد و دستمال را پشت یکی از بچه های دیگر می‌اندازد. اگر کودکی که دستمال پشتش انداخته شده، نفهمد و بازیکن یک دور بچرخد، بچه‌ها با هم می‌خوانند: "تخم‌مرغ گندیده/ یکی ز ما رنجیده" و آنکه نفهمیده دستمال را پشت سر او انداخته اند، باید در وسط دایره ‌بنشیند.
این بازی در گذشته یکی از سر گرمی ها و بازی گروهی کودکان بود و جای اسباب ‌بازی های متنوع امروزی را می‌گرفت، اما با هدف مشخصی انجام نمی‌شد. امروزه، می‌توان کودکان را با هدف تقویت سرعت عمل، دقت و کنجکاوی، تقویت حواس و تمرکز و لـ*ـذت و هیجان به انجام این بازی تشویق کرد.


مجموعه بازی های کودکانه

 
  • تشکر
Reactions: Sh@bnam

DIANA_Z

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/7/20
ارسال ها
724
امتیاز واکنش
4,789
امتیاز
228
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسم بازی: مجسمه‎سازی با خمیر خانگی
گروه سنی: ۳+
هدف بازی: اعتماد به‌نفس، شناخت نقاط ضعف‌
ابزار مورد استفاده: آرد، نمک، رنگ خوراکی، کمی روغن و آب

نحوه انجام: می‌توانید یک فنجان آرد، یک سوم فنجان آب و یک دوم فنجان نمک و کمی روغن را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. در صورت لزوم آب یا آرد به میزان کم اضافه کنید تا غلظت آن طوری شود که به ‎راحتی بتوان اشکال مختلفی ساخت و به دست هم نچسبد. با استفاده از این خمیر، بچه‌ها می‌توانند به‎ راحتی بازی کنند و شکل‌های مورد علاقه‌شان را بسازند. در خور ذکر است برای بچه‌های هفت سال به بالا خمیر می‌تواند بی‌رنگ باشد تا پس از خشک‌ شدن از آن‌ها بخواهید اثر خود را به‌دلخواه رنگ‌کنند.


اسم بازی: نقاشی با دست و پا
گروه سنی: ۳+
هدف بازی: شناخت بدن، برقراری ارتباط با رنگ‌ها، تقویت هماهنگی چشم و دست،
ابزار مورد استفاده: آبرنگ یا رنگ‌خوراکی، قلم‌مو، کاغذ بزرگ و یک لیوان آب

نحوه انجام: نقاشی کردن با پا یا دست، شاید کار ساده‎ای به‎‌نظر برسد اما زمانی‎ که کودک شما متوجه می‏‎شود پا و دستش می‎تواند زمینه‌ای برای تبدیل شدن به شی‌ء دیگر شود، کلی به‎ وجد خواهد آمد. برای این کار کودک را در مکانی که بتواند آزادانه نقاشی کند، قرار دهید و از کودک بخواهید بنشیند و با پا، دست یا انگشتانش طرحی روی کاغذ بیندازد و در نهایت آن نقش را به شکل دلخواهش دربیاورد.
***
اسم بازی: بازی میخ و نخ
گروه سنی: از ۳ تا ۱۳ سال
هدف بازی: درک بُعد و فضا، علاقه‌مند هوش هندسی و ریاضی
ابزار مورد استفاده: تعدادی میخ، یک تابلوی چوبی (یک تکه چوب برای وصل میخ‌‎ها) و کاموای رنگی
نحوه انجام: برای ساخت تابلوی میخ و نخ، مقداری میخ در فاصله‏های مشخص روی تابلوی چوبی بزنید، هرچه تعداد میخ‎ها بیشتر باشد امکان خلاقیت و نوآوری بیشتری برای فرزندتان فراهم می‎‏شود. از کودک تان بخواهید با کامواهای رنگی و پیچاندن آن‌ها دور میخ‎‏ها، شکل‎های ذهنی مختلفش را روی تابلو پیاده کند. در خور ذکر است که برای کودکان کمتر از هفت سال برای بی‏خطر بودن، بهتر است طرحی را روی مقوا یا کارتن با خلال دندان سوراخ کنیم و از کودک بخواهیم نخ را از میان سوراخ‌ها رد کند و تصویری را که از قبل روی مقوا کشیده‎ایم ،کامل کند.


مجموعه بازی های کودکانه

 
  • تشکر
Reactions: Sh@bnam
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا