خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگار 1373

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
8/8/19
ارسال ها
1,681
امتیاز واکنش
15,229
امتیاز
323
محل سکونت
همدان
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی که درباره «صبحانه در تیفانی» نمی دانید


*نقش هالی گولایتی که آدری هیپبورن آن را ایفا می کرد قرار بود به مرلین مونرو برسد. گفته می شود تهیه کننده به دلیل اینکه سرانجام این نقش به آدری هیپبورن رسیده بود بسیار عصبانی شد!

*ترومن کاپوتی، هنگام نوشتن داستان همواره مرلین مونرو را برای این نقش متصور شده بود و خودِ مونرو هم موافقت اش را برای حضور در این نقش اعلام کرده بود اما مربی بازیگری اش ( لی استراسبرگ ) به او گفت که بازی در نقش یک دختر نه چندان خوش نام می تواند به تصویر او در اذعان عمومی ضربه بزند؛ به همین جهت مونرو هم از خیر بازی در این فیلم گذشت.

*گویا ساخت سکانس ابتدایی فیلم «صبحانه برای تیفانی» برای آدری هیپبورن به شدت طاقت فرسا بوده چراکه او از شیرینی دانمارکی به شدت متنفر بود!
هیپبورن گفته بود که یکی از دلخراش ترین کارهایی که در دوران بازیگری اش انجام داده این بود که آن گربه بیچاره را در یک صحنه از فیلم «صبحانه در تیفانی» به خیابان بارانی پرتاب کرده است!

*زمان آغاز فیلمبرداری فیلم تنها سه ماه پس از به دنیا آمدن فرزند آدری هیپبورن بود.

*هیپبورن همیشه اعتقاد داشت که به ناحق برای نقش هالی گولایتی انتخاب شده است، هرچند که این نقش یکی از محبوب ترین نقشهای دوران بازیگری اش به حساب می آمد.

*در مرحله پس از تولید فیلم، نماینده استودیویی که قصد انتشار فیلم را برعهده داشت در مورد موسیقی زیبای فیلم به نام «Moon River» گفته بود: «خب، فکر می کنم اولین کاری که ما باید انجام بدیم این هست که این موسیقی احمقانه را از فیلم حذف کنیم! » و در این لحظه آدری هیپبورن با عصبانیت گفت: «مگر از روی جنازه من رد شوید!»؛ نتیجه اینکه موسیقی در فیلم قرار گرفت.

*گفته می شد که ابتدا قرار بوده استیو مک کوئین به جای جورج پپارد در فیلم حضور داشته باشد که به خاطر حضور در پروژه های دیگر، حضور مک کوئین منتفی شد.
آدری هیپبورن برای بازی در این فیلم مبلغ ۷۵۰ هزار دلار دریافت کرد و خود را به عنوان دومین بازیگر گرانقیمت هالیوود (بعد از الیزابت تیلور) در آن زمان مطرح کرد.
لباس مشکی رنگی که آدری هیپبورن در سکانس آغازین فیلم بر تن دارد، در سال ۲۰۰۶ در یک حراجی با قیمت گزاف ۸۰۷ هزار دلار به فروش رفت!


*هنری مانچینی، آهنگساز فیلم «صبحانه برای تیفانی» گفته بود که قطعه «Moon River» را فقط برای آدری هیپبورن ساخته است.

*یکی از اختلافات رمان با فیلم «صبحانه در تیفانی» این موضوع بود که هالی گولایلی در زمانی که با پل ملاقات می کرد ۱۹ سال بود اما آدری هیپبورن زمانی که در این فیلم حضور داشت، ۳۱ ساله بود.

*در رمانی که ترومن کاپوتی آن را نوشته بود، شخصیت هالی به مراتب متفاوت از آنچه بود که در فیلم مشاهده شد. هالی در رمان، یک ف***ه بود که قبلا یکبار سقط جنین انجام داده بود و به مواد مخدر هم علاقه فراوانی داشت!


آنچه در مورد فیلم "صبحانه در تیفانی" نمی‌دانستید

 
  • تشکر
Reactions: !MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا