خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mohadeseh.f

مدیر تالار تایپوتریلر+طراحی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
طراح انجمن
نویسنده انجمن
گرافیست انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,356
امتیاز واکنش
29,177
امتیاز
418
سن
25
محل سکونت
•بیــــگ هــوپ•
زمان حضور
124 روز 5 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع




استاد آواز و خواننده پیشکسوت ایرانی در سن 80 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت. او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بسـ*ـتری شده بود.





گفته می شود بناست پیکر این خواننده آواز ایرانی در مشهد به خاک سپرده شود.

محمدرضا شجریان که متولد مشهد بود، با استعداد خدادادی و تمرین‌های بسیاری که داشت، توانست به یکی از قاریان خوانندگان موسیقی ایرانی بدل شود. او شرکت «دل‌آواز» را بنیان‌گذاری کرد و پس از آن طی دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ با هنرمندان شاخصی همچون پرویز مشکاتیان، داریوش پیرنیاکان، محمدرضا لطفی، جمشید عندلیبی، حسین علیزاده و کیهان کلهر همکاری کرد که نتیجه آن برپایی ده‌ها کنسرت و انتشار بیش از ۵۰ آلبوم موسیقی است.

وی جوایز متعددی نیز در طول حیات حرفه‌ای خود کسب کرد که اکثراً به یک دهه اخیر متعلق دارد، جوایزی همچون: «خداوندگار موسیقی» (جایزه ویژه بنیاد آقاخان در سال ۹۸)، نشان شوالیه (نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه، سال ۱۳۹۳)، جایزه بیتا (بزرگداشت ادب و هنر پارسی در دانشگاه استنفورد آمریکا، سال ۱۳۸۹)، نشان عالی هنر برای صلح در سال ۱۳۹۶، جایزه پیکاسو و دیپلم افتخار از طرف سازمان یونسکو در سال ۱۳۷۸.

همچنین در فروردین سال گذشته، اعضای شورای شهر تهران با تغیرِ نام بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ تهران به نام «محمدرضا شجریان» موافقت کردند.

شجریان پس از زلزله وحشتناک سال ۱۳۸۲ در بم که موجب ویران‌شدن این شهر شد، کنسرت‌ها و نمایشگاهی تحت عنوان «همنوا با بم» برگزار کرد تا «باغ هنر بم» را در این شهر بسازد. این پروژه در سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد و پس از وقفه‌ای طولانی و واگذاری آن به خودروسازان کرمان، فاز نخستش دی‌ماه سال گذشته با حضور خانواده محمدرضا شجریان و هنرمندانی همچون حسین علیزاده، افتتاح شد.

این خواننده موسیقی ایرانی از حدود دو سال و نیم پیش به کشور بازگشت. همایون شجریان فرزندش در این باره گفته بود: پزشکان آمریکا از بهبودی پدر قطع امید کرده بودند.

اطلاعات تکمیلی درباره زمان و مکان تشییع پیکر محمدرضا شجریان به زودی منتشر می‌شود.



منبع: خبرگزاری تسنیم​


استاد محمدرضا شجریان در گذشت!

 
  • گریه‌
  • تشکر
Reactions: Arnosh، *KhatKhati*، !MeŁłКa ƝasłƦłaƝ! و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا