Narín✿
سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
- عضویت
- 1/12/19
- ارسال ها
- 2,131
- امتیاز واکنش
- 43,894
- امتیاز
- 418
- محل سکونت
- ☁️
- زمان حضور
- 107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقدمه
شاید بسیاری تصور کنند که عکاسی تنها در استفاده از یک دوربین و انتخاب یک منظره برای گرفتن عکس خلاصه میشود. اما، باید بگوییم که عکاسی یک هنر است و دارای شاخهها و گرایشهای مختلفی است. بسیاری از مردم با انواع گرایش های عکاسی آشنا نیستند و همین امر باعث شده است تا کمتر به هنر عکاسی توجه شود. جالب است بدانید عکسهایی که یک عکاس حرفهای میگیرد مانند نقاشیهای نقاشان معروف نظیر پیکاسو، به منزله امضا و هویت عکاس میباشد. بنابراین هنر عکاسی نیز دارای سبک و سیاق خود بوده و دارای انواع مختلفی است. در ادامه این مطلب به چند مورد اصلی آن اشاره میکنیم.
آشنایی با انواع گرایش های عکاسی
دستهبندی انواع گرایش های عکاسی کمی کار سختی است چراکه بسیاری از آنها تنها تفاوتهای جزئی داشته و تفاوت قائل شدن برای هرکدام تنها از عهده اساتید حرفهای برمیآید. با ما همراه باشید تا سبکهای مهم عکاسی را به شما معرفی کنیم.
عکاسی پرتره
شاید معروفترین و محبوبترین سبک عکاسی را بتوان سبک پرتره دانست. در این سبک از عکاسی تنها بر روی چهره و حالت صورت تمرکز شده و عکاس با کادری بسته اقدام به گرفتن عکس از اشخاص میکند. این سبک از عکاسی به گونهای است که تنها برای معرفی شخص و به منظور یادگاری مناسب است. البته باید توجه داشت که به دلیل بسته بودن کادر، عکاس باید از تجربه و خلاقیت خود استفاده کند تا اثری زیبا از خود برجای بگذارد.
عکاسی مُد
عکاسی مد یکی از انواع گرایش های عکاسی در چند دهه اخیر میباشد. در این سبک، بیشتر توجه عکاس به سبک لباس، پس زمینه، مدل مو، ژست و نورپردازی مناسب است. در این سبک از عکاسی که در یکی از محیطهای استودیو و خارج از استودیو (طبیعت، خیابان و غیره) انجام میشود، بیشتر برای تبلیغات یک لباس و جلب توجه یک محصول خاص از طریق مشاهیر و مدلهای معروف کاربرد دارد. به طور مثال برای تبلیغ ساعت و جلب توجه کردن آن از یک فوتبالیست معروف یا خواننده استفاده میشود. این سبک از عکاسی یکی از پردرآمدترین گرایشها در دنیای هنر است.
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی راهی است برای تبلیغ یک محصول به کمک عکسهای حرفهای و جذاب تا بیننده را تشویق به خرید آن کند. در این سبک از عکاسی معمولا از اشخاص استفاده نشده و تنها کالاها مد نظر عکاس است. برای مثال، عکاس برای اینکه یک کفش را به گونهای تبلیغ کند که بیننده از کیفیت آن مطلع شود، آن را در طبیعت و لابلای گِل و خاک قرار داده و به صورت حرفهای از آن عکس میگیرد. در عکاسی تبلیغاتی بیان احساسات و پرزرق و برق نشان دادن محصول بسیار مهم است.
شاید بسیاری تصور کنند که عکاسی تنها در استفاده از یک دوربین و انتخاب یک منظره برای گرفتن عکس خلاصه میشود. اما، باید بگوییم که عکاسی یک هنر است و دارای شاخهها و گرایشهای مختلفی است. بسیاری از مردم با انواع گرایش های عکاسی آشنا نیستند و همین امر باعث شده است تا کمتر به هنر عکاسی توجه شود. جالب است بدانید عکسهایی که یک عکاس حرفهای میگیرد مانند نقاشیهای نقاشان معروف نظیر پیکاسو، به منزله امضا و هویت عکاس میباشد. بنابراین هنر عکاسی نیز دارای سبک و سیاق خود بوده و دارای انواع مختلفی است. در ادامه این مطلب به چند مورد اصلی آن اشاره میکنیم.
آشنایی با انواع گرایش های عکاسی
دستهبندی انواع گرایش های عکاسی کمی کار سختی است چراکه بسیاری از آنها تنها تفاوتهای جزئی داشته و تفاوت قائل شدن برای هرکدام تنها از عهده اساتید حرفهای برمیآید. با ما همراه باشید تا سبکهای مهم عکاسی را به شما معرفی کنیم.
عکاسی پرتره
شاید معروفترین و محبوبترین سبک عکاسی را بتوان سبک پرتره دانست. در این سبک از عکاسی تنها بر روی چهره و حالت صورت تمرکز شده و عکاس با کادری بسته اقدام به گرفتن عکس از اشخاص میکند. این سبک از عکاسی به گونهای است که تنها برای معرفی شخص و به منظور یادگاری مناسب است. البته باید توجه داشت که به دلیل بسته بودن کادر، عکاس باید از تجربه و خلاقیت خود استفاده کند تا اثری زیبا از خود برجای بگذارد.
عکاسی مُد
عکاسی مد یکی از انواع گرایش های عکاسی در چند دهه اخیر میباشد. در این سبک، بیشتر توجه عکاس به سبک لباس، پس زمینه، مدل مو، ژست و نورپردازی مناسب است. در این سبک از عکاسی که در یکی از محیطهای استودیو و خارج از استودیو (طبیعت، خیابان و غیره) انجام میشود، بیشتر برای تبلیغات یک لباس و جلب توجه یک محصول خاص از طریق مشاهیر و مدلهای معروف کاربرد دارد. به طور مثال برای تبلیغ ساعت و جلب توجه کردن آن از یک فوتبالیست معروف یا خواننده استفاده میشود. این سبک از عکاسی یکی از پردرآمدترین گرایشها در دنیای هنر است.
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی راهی است برای تبلیغ یک محصول به کمک عکسهای حرفهای و جذاب تا بیننده را تشویق به خرید آن کند. در این سبک از عکاسی معمولا از اشخاص استفاده نشده و تنها کالاها مد نظر عکاس است. برای مثال، عکاس برای اینکه یک کفش را به گونهای تبلیغ کند که بیننده از کیفیت آن مطلع شود، آن را در طبیعت و لابلای گِل و خاک قرار داده و به صورت حرفهای از آن عکس میگیرد. در عکاسی تبلیغاتی بیان احساسات و پرزرق و برق نشان دادن محصول بسیار مهم است.
انواع گرایشهای عکاسی | معرفی سبکها
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: