خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

هلیا

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/20
ارسال ها
243
امتیاز واکنش
860
امتیاز
228
زمان حضور
16 روز 20 ساعت 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
دودو نام پرنده ای منقرض شده است. زیستگاه این پرنده در جزیره موریس در اقیانوس هند بوده است. این پرنده وزنی حدود ۲۵ کیلو گرم و حدود یک متر ارتفاع داشته است.
دودو ها در فصل های مرطوب و پر باران به صورت گسترده ای از میوه ها و گیاهان تغذیه می کردند و بر روی زمین آشیانه شان را می ساختند.
این پرنده در سال ۱۶۸۱ منقرض شد.




پرنده منقرض شده دودو

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SONIA.K

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
آشنایی با پرنده دودو
پرنده دودو یا Raphus Cucullatus یک پرنده غیر پروازی بومی جزایر موریس است که در نزدیکی های جزیره ماداگاسکار در اقیانوس هند واقع شده است. نزدیکترین بستگان امروزی این پرنده منحصر به فرد، قمری ها و کبوترها هستند. البته دودو به مراتب اندازه بزرگتری نسبت به این دو گونه پرنده داشته است. به طور متوسط هر پرنده دودو حدود ۹۰ سانتی متر قد و ۴۰ کیلوگرم وزن داشت. متاسفانه به دلیل هجوم انسان ها به جزیره موریس در اواخر قرن ۱۷ ام میلادی، نسل این پرندگان ۴ میلیون ساله منقرض شد.

پرندگان دودو چگونه منقرض شدند؟
سرنوشت این پرندگان بسیار غم انگیز است. چرا که تقریبا تمامی دودوها توسط بازدیدکنندگان اروپایی شکار شدند! این پرندگان بسیار کند و البته شجاع بودند و از انسان ها نمی ترسیدند. به همین خاطر به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان جزیره قرار گرفتند. متاسفانه ملوانان بسیاری تا پا در ساحل این جزیره می گذاشتند به راحتی این پرندگان را از زمین بلند می کردند و با چاقوی خود آن ها را می کشتند. پرنده دودو کاملا به انسان اعتماد داشت، چرا که تا به حال هیچ موجودی در جزیره آن ها را اذیت و آزار نکرده بود. اما این تمام ماجرا نیست.
چیز دیگری هم وجود داشت که تاثیر بیشتری در انقراض این گونه منحصر به فرد داشت. حیوانات شکارچی که این ملوانان با خود وارد جزیره کردند، یعنی موش های بزرگ، گربه ها و خوک های وحشی از جمله دلایل اصلی نابودی پرنده دودو در جزیره موریس است. این موجودات رفته رفته در جزیره بیشتر شدند و تقرییبا تمامی تخم های دودو ها را خوردند تا چیزی از آن باقی نماند.

منبع:دلگرم


پرنده منقرض شده دودو

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا