خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

مد یکی از برترین صنایع کشور ایتالیا است و همین مسئله افراد زیادی را به سمت این کشور جذب می کند و تحصیل در این رشته تحصیلی برای بسیاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ایتالیا مشغول به تحصیل رشته طراحی لباس شوید، باید حتما از شرایط این امر کاملا آگاه باشید. طراحی لباس در ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود؛ زیرا کشور ایتالیا در صنعت مد و طراحی لباس بیش از چندین قرن سابقه دارد و در بخش های مختلف این زمینه پیشرو می باشد. ایتالیا در زمینه های مختلف مد و طراحی لباس در طول تاریخ تاثیرات زیادی داشته است و باعث توسعه این صنعت در سطح جهانی شده است.

دانشجویان و متقاضیان خارجی به دلیل بالا بودن سطح آموزش در رشته طراحی مد و لباس در کشور ایتالیا، تحصیل در دانشگاه های این کشور را در اولویت قرار می دهند. تحصیل طراحی لباس در این کشور به صورت پارت تایم، فول تایم، کارگاهی، عملی، تئوری و دوره های تابستانه امکان پذیر می باشد و دانشجویان بین المللی می توانند از تمامی این شرایط جهت تحصیل طراحی لباس و مد در دانشگاه ها بهره مند شوند.

اکثر کشورهای مختلف دنیا که در صنعت مد و همچنین فشن فعالیت دارند، صنعت مد و طراحی لباس کشور ایتالیا را الگوی کار خود قرار می دهند؛ زیرا همانطور که گفته شد، کشور ایتالیا در صنعت مد و طراحی لباس پیشرو می باشد و دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور تبدیل به طراحان حرفه ای لباس شوند و پروژه های کاری مختلف را با درست ترین شکل ممکن مدیریت کنند.

.
شرکت در دوره های تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

جهت شرکت در دوره های تحصیل و آموزش طراحی لباس در دانشگاه های کشور ایتالیا متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید شرایط خاصی را دارا باشند. دانشجویان و متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی معتبر (آیلتس) با حداقل نمره 5.5 و یا مدرک زبان تافل با حداقل نمره 68 ارائه دهند. در صورت نیاز، دانشجویان می توانند قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دوره های آموزشی زبان نیز شرکت کنند. علاوه بر مدرک زبان معتبر و رسمی، ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی معادل سازی شده الزامی می باشد.

دانشجویان باید با ارائه این مدرک ثابت کنند که دوره تحصیلی متوسطه (دبیرستان) را با نمرات بالا به اتمام رسانده اند و دانش و علم کافی جهت شرکت در دوره های تحصیلی دانشگاهی را دارا می باشند. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی طراحی لباس یک دانشگاه باید سابقه ثبت نام و شرکت در برنامه های تحصیلی سایر دانشگاه ها را نداشته باشند. سپری کردن دوره آموزشی هنر نیز یکی از مهم ترین شروط برای حضور در دوره های تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های این کشور به شمار می رود.

دانشجویان و متقاضیان با شرکت در دوره های تحصیل طراحی لباس در دانشگاه قادر خواهند بود تا کیف، کفش، کمربند، کلاه و انواع مختلف پوشاک را طراحی و دیزاین کنند. در دوره ها و برنامه های تحصیلی این رشته به دانشجویان و متقاضیان در زمینه های مدیریت پروژه های طراحی و تولید محصولات آموزش های کافی ارائه می شود.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ایتالیا

در مراکز و دانشگاه های کشور ایتالیا دانشجویان و متقاضیان اروپایی و بین المللی می توانند در بهترین و با کیفیت ترین برنامه های تحصیلی در رشته طراحی لباس شرکت کنند. تحصیل در دوره Undergraduate در مراکز تحصیلی این کشور در رشته طراحی لباس حداقل سه سال طول می کشد و دانشجویان می توانند تنها با کسب مدرک لیسانس از معتبرترین مراکز تحصیلی کشور ایتالیا به راحتی وارد بازار و صنعت طراحی لباس و مد جهانی شوند. همچنین لازم به ذکر می باشد که طراحی لباس در مراکز آموزشی این کشور در سطوح و مقاطع بالاتر نیز برای تمام متقاضیان و دانشجویان امکان پذیر می باشد.

.
تحصیل طراحی لباس در POLIMODA FASHION SCHOOL

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تحصیلی خصوصی جهت تحصیل طراحی لباس (Fashion Design) در کشور ایتالیا POLIMODA FASHION SCHOOL می باشد. این مرکز تحصیلی در سال 1986 میلادی در فلورانس تاسیس شده است و عضو بنیاد بین المللی موسسات فناوری مد می باشد. دانشجویان و متقاضیان تحصیل رشته طراحی لباس می توانند در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت که شامل برنامه های تحصیلی فول تایم و پارت تایم در مقاطع تحصیلی Undergraduate و Postgraduate می شود شرکت کنند. POLIMODA FASHION SCHOOL شامل سه پردیس می شود و لازم به ذکر است که بیش از 2300 دانشجو در این پردیس ها مشغول به تحصیل می باشند. دپارتمان های اصلی این مرکز تحصیلی عبارتند از:

  • دپارتمان طراحی مد و لباس
  • دپارتمان تجارت مد و لباس
  • دپارتمان آموزش های هنری
  • دپارتمان طراحی مدیریت


تحصیل طراحی لباس در università iuav di venezia

با تحصیل در دوره سه ساله طراحی لباس در دانشگاه ونیز، دانشجویان می توانند تبدیل به یک طراح لباس و مد حرفه ای شوند. شرکت در برنامه های تحصیلی طراحی مد در این دانشگاه موجب افزایش مهارت های دانشجویان و متقاضیان در زمینه های طراحی، ایجاد و ایجاد سبک های جدید مد می شود. دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه خلاقیت خود را در زمینه طراحی لباس و مد افزایش دهند و تبدیل و تکنسین های تخصصی شوند.

از اصلی ترین موضوعات تحصیل طراحی لباس در این دانشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سال اولسال دومسال سوم
ضوابط طراحی مد، شکل دهی و حالات انسانیبازاریابی مدنشانه شناسی لباس
روش تحقیقپکجینگمدلینگ و تکنیک های آن 3
مجموعه سازی 1مجموعه سازی 2مجموعه سازی 3
مدلینگ و تکنیک های آن 1ADFSبرندسازی مد
ساخت گرافیکی با استفاده از کامپیوترفضا سازی فنیارائه آلبوم نهایی


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا در سال 2020

رشته داروسازی در سال 2020 یکی از محبوب ترین رشته ها برای دانشجویان در کشور ایتالیا است. از آنجائیکه هزینه تحصیل در دانشکده های داروسازی در کشور ایتالیا مناسب است اکثر دانشجویان برای ادامه تحصیل داروسازی در ایتالیا را برمی گزینند. دانشجویان برای اینکه بتوانند در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهند باید ابتدا در آزمونی که در دانشگاه داروسازی ایتالیا برگزار می شود، شرکت نمایند. به دلیل اینکه پذیرش در رشته داروسازی محدود است افراد باید در این آزمون شرکت نموده و تنها کسانی که در این آزمون موفق به کسب نمره معیار شوند، می توانند تحصیل داروسازی در ایتالیا را ادامه دهند. جالب است بدانید پس از موفقیت در آزمون برای دانشجویانی که نمره هم سطح را کسب نموده اند، اولویت با کسانی است که از لحاظ سنی از رقیبان کوچک تر باشد.

افرادی که موفق به قبولی در آزمون نشده اند، نیز می توانند پس از گذراندن یک دوره آموزشی 6 الی 9 ماهه به تحصیل داروسازی در ایتالیا نماید. مدت زمان دوره تحصیل داروسازی در ایتالیا 5 سال می باشد که به طور پیوسته برگزار می گردد. افراد پس از گذراندن این دوره می توانند وارد کار حرفه ای داروسازی شوند. همچنین دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات باید یک سال دوره کارآموزی را بگذرانند. تدریس داروسازی در دانشکده های داروسازی در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی صورت می پذیرد. دانشجویانی که علاقمند به آموزش از طریق زبان انگلیسی هستند از ماه اکتبر شروع به تحصیل می کنند.



طول دوره داروسازی در ایتالیا

تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا در سال 2020 در مدت زمان 5 سال می باشد و بعد از اتمام این دوره 5 ساله می توان در ابتدا به عنوان کارآموز شناخته شد. بعضا در این دوره کار آموزی موفق به دریافت حقوق نیز خواهند شد و بعد از اتمام دوره کارآموزی در این کشور مشغول به کار می شوند. مدرکی که از این کشور دریافت شده معادل مدرک لیسانس در کشور ایران می باشد.

از جمله دانشگاه های موجود که از اعتبار بالایی نیز برخوردار است می توان به دانشگاه توروگاتام روم و دانشگاه بولونیا اشاره نمود. اخذ پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها شرایط خوبی برای فرد فراهم می نماید و تحصیل در این دانشگاه ها ارزشمند است. در هر یک از دانشگاه ظرفیت مشخصی تعیین شده است و فرد باید بتواند شرایط لازم را برای ورود به این دانشگاه که توسط خود دانشگاه مشخص شده است احراز کند. به طور مثال دانشگاه توروگاتام در روم هرساله ظرفیتی حدود 80 نفر را تعیین نموده است که این شامل ارائه پذیرش به دانشجویان ایرانی نیز می باشد. شروع دوره تحصیلی در اوایل ماه اکتبر است.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در ایتالیا

ایتالیا کشوری توسعه یافته است که هم عضوی از اتحادیه اروپا (EU) می باشد و هم عضو شنگن است. با این وجود نرخ بیکاری آن در سال 2020 حدود 9.8% است و این رقم در برخی از شهرهای ایتالیا که در بخش های جنوبی قرار گرفته اند به 28% هم می رسد. در نتیجه اهمیت زیادی دارد کسانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند از همان ابتدا شرایط را فراهم کنند که پس از فارغ التحصیلی بتوانند شغلی در این کشور پیدا کرده و اقامت خود را تمدید کنند. از جمله عوامل موثر در یافتن شغل در ایتالیا می توان به تسلط به زبان ایتالیایی و تحصیل در دانشگاه های برتر اشاره نمود. برخی از بهترین دانشگاه ها برای تصحیل داروسازی در ایتالیا عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل داروسازیTimes Higher Education Ranking 2020U.S. News & World Report Ranking 2020
1Scuola Normale Superiore di Pisa152204
2University of Bologna168116
3University of Padua201116
4Vita-Salute San Raffaele University201349
5Sapienza University of Rome251119
6The University of Milan301155
7University of Trento301237
8University of Florence351227
9University of Naples Federico II351204
10University of Perugia351290
11University of Pisa351186
12University of Salerno351419
13Free University of Bozen-Bolzano401
14University of Bari Aldo Moro401368
15University of Ferrara401522
.
IMAT؛ آزمون پذیرش دانشجوی داروسازی در ایتالیا

متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را در رشته داروسازی دارند باید دارای دیپلم 12 ساله باشند و درواقع این امر پیش نیاز تحصیل در این رشته محسوب می شود و پس از ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می توانند در آزمونی به نام IMAT که هرساله در ماه شهریور در این کشور برگزار می شود، شرکت نمایند. این آزمون معمولا به زبان انگلیسی برگذار می شود و اکثر دانشجویان می توانند با کمی مطالعه در این آزمون نمره قبولی را به دست آورند.

دروسی که در این آزمون ارائه می شود، عبارتنداز:

این امکان برای بسیاری از متقاضیان فراهم شده که به محض ورود به این کشور بتوانند از بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی این کشور بهره مند شوند. همچنین این امکان را دارند که در صورت متفاوت بودن رشته تحصیلی در مقاطع قبل، برای تحصیل در این رشته در کشور ایتالیا اقدام کنند و تغییر رشته دهند. علاوه بر این ذکر این نکته حائز اهمیت است که اکثر دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته داروسازی مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران می باشد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

از جمله رشته هایی که هزینه تحصیل آن در کشور ایتالیا مناسب و به صرفه است تحصیل داروسازی در ایتالیا را می توان برشمرد. در دانشگاه های دولتی ایتالیا، شهریه تحصیل در دانشکده داروسازی در سال 2020 به طور متوسط 2000€ (یورو) در سال می باشد که دانشجویان میتوانند بصورت اقساط این مبلغ را پرداخت نمایند. همچنان مخارج دانشجویان در مدت تحصیل ماهانه بطور معمول 600€ الی 800€ (یورو) تخمین زده شده است. بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از بورسیه تحصیلی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند استفاده کنند. دانشجویانی برای بهرمند شدن از این بورسیه باید ارائه نامه بانکی و اسنادی که وضعیت ضعیف مالی فرد و خانوده را اثبات می کند ارائه دهند.

در ایتالیا همه دانشگاه های پزشکی دارای رشته داروسازی نیستند و در مجموع 32 دانشگاه در ایتالیا دارای دانشکده داروسازی می باشد. با این حال پذیرش در این دانشگاه ها در این رشته سالانه 1507 دانشجو در سال است. نکته مهمی که همه دانشجویان باید به آن توجه نمایند اینست که دانشگاه انتخابی تمامی آموزش های لازم را به دانشجویان برای تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه ای آموزش می دهد.

.
تحصیل داروسازی در ایتالیا با بورسیه

ایتالیا به دلیل بورس های زیادی که ارائه می دهد برای بسیاری از متقاضیان جذاب است. زیرا متقاضیان در صورت احراز شرایط می توانند با حداقل هزینه در دانشگاه های مورد تائید و با کیفیت بالا تحصیلات خود را ادامه دهند.

3 نوع بورسی که در این کشور ارائه می شود عبارت اند از:

  • بورسیه تحصیلی پلاتین
  • بورسیه تحصیلی طلا
  • بورسیه تحصیلی نقره
هر کدام از این بورس ها شرایط مخصوص به خود را دارند. بورس تحصیلی پلاتین ارزشی معادل 10000€ (یورو) ناخالص به علاوه هزینه تحصیل می شود. و همچنین بورس تحصیلی طلا ارزشی معادل 5000€ (یورو) به علاوه کمک هزینه تحصیل می شود و بورسیه تحصیلی نقره هزینه 1 سال تحصیلی متقاضی را پوشش می دهد. علاوه بر این نوع بورس ها در ایتالیا بورس های دیگری از جانب دولت این کشور ارائه می شود که بر مبنای شایستگی متقاضی برای آن فراهم می شود.

بورس DSU نیز یک نوع از بورس تحصیلی ایتالیا می باشد که به کشورهای جهان سوم که از نظر مالی شرایط مناسبی ندارد و قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارند ارائه می شود. این بورس بیشتر برای مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس ارائه می شود. این بورس شامل کمک هزینه تحصیلی سالانه مبلغی بین 8000€ تا 11000€ (یورو) را در بر دارد.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی


در ایتالیا در سال های اخیر این امکان فراهم شده است که به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیلات خود را ادامه داد. می توان دانش زبان انگلیسی خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور ارائه داد. معمولا آیلتس 5.5 الی 6 را از فرد درخواست می نمایند و تنها در این صورت است که امکان دریافت نامه پذیرش صادر می شود. اگر کسی قصد تحصیل در مقطع لیسانس در رشته هایی جز پزشکی را دارد می تواند با ارائه مدرک زبان در حد آیلتس 5.5 این نامه پذیرش خود را دریافت کند و در مقطع فوق لیسانس آیلتس 6 یا 6.5 مورد نیاز می باشد.

.
تحصیل داروسازی در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی

در مواقعی تحصیل در ایتالیا در رشته داروسازی بدون ارائه مدرک زبان عملی است البته به شرط آنکه فرد بتواند توانایی و دانش خود را برای زبان ایتالیایی که زبان رسمی این کشور است آماده کند. همچنین این امکان وجود دارد که فرد با اثبات این موضوع که زبان اصلی وی انگلیسی است، از ارائه مدرک زبان معاف شود. لازم به ذکر است که در بعضی مواقع که که نامه پذیرش صادر شده است می توان برای اخذ ویزا بدون ارائه مدرک زبان اقدام نمود ولی باید قبل از اینکه وی وارد دانشگاه شود در دوره های زبانی که برای افراد در نظر گرفته شده است شرکت کند تا بتواند بعد از اتمام این دوره در دانشگاه ها و کلاس های خود حضور داشته باشد.

.
تحصیل رایگان داروسازی در ایتالیا

ایتالیا با توجه به انواع بورس هایی که ارائه میدهد این امکان را برای افراد فراهم نموده است که با هزینه تقریبا رایگان تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. در بعضی مواقع اگر فرد در آزمون IMAT نمره بالایی را به دست بیاورد، می تواند در ایتالیا و دانشگاه هایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند تحصیلات خود را به صورت رایگان ادامه دهد. دانشگاه های ایتالیا با وجود اینکه از کیفیت بالایی برای تحصیل برخوردار هستند ولی این امکان وجود دارد که با هزینه بسیار پایین تحصیل خود را در این دانشگاه ها ادامه داد.

.
مهارت های قابل دستیابی با تحصیل داروسازی در ایتالیا

از جمله مهارت هایی که می توان با تحصیل در ایتالیا در رشته داروسازی به آن دست یافت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دست یابی به آناتومی زیست شناسی و مورفولوژی و فیزیولوژی بدن انسان
  • آشنایی با انواع داروها و همچنین تهیه فورمولاسیون مورد نیاز
  • دانش شیمی و فارماکولوزی به منظور درک دارو و ویژگی های فارماکوکینتیک، فارماکودینامیک و داروهای دیگر
  • دست یابی به دانش بیوشیمی عمومی به منظور درک مکانیسم های مولکولی
نکته ای که حائز اهمیت است این است اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های عمومی است و اگر بتوان شرایطی را که هر دانشگاه درخواست نماید احراز نمود می توان به نامه پذیرش خود در این دانشگاه ها دست یافت.

.
اقامت کاری برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ایتالیا

همچنین دانشجویانی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند شغلی با درآمد 60000€ الی 135000€ (یورو) در سال بیابند که این بستگی به زمان و مکان شغل دارد. داروسازی شغلی منعطف است که داروسازان میتوانند 5 الی 9 ساعت در روز کار کنند. جالب است بدانید در ایتالیا داروسازان هر 2 سال مجوز داروسازی خود را به جهت بروز رسانی و کسب اطلاعات بروز تأیید نمایند.

که برای تأیید مجوز داروساز باید در امتحانی به نام CE هر 2 سال شرکت نماید تا بتواند اطلاعات خود را به روز نگه دارد. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند به مدت یک سال در ایتالیا اقامت گرفته و به دنبال شغلی مرتبط با رشته خویش باشد. دانشجویانی که به تحصیل داروسازی در ایتالیا مشغول هستند می توانند در این کشور مشغول به کار شوند البته تنها 20 ساعت در هفته این اجازه را دارند. یافتن کاری که مرتبط با رشته داروسازی در این کشور باشد پایین است و دانشجویان باید به دنبال کارهای خدماتی و یا توریستی باشند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا

بسته به شرایط مدارک مورد نیاز متفاوت است ولی به صورت کلی مدارکی که باید ارائه داد شامل موارد زیر می باشد:

  • دیپلم، پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • نوشتن انگیزه نامه ایی برای تحصیل در ایتالیا
  • مدرک آیلتس 6 و B2 ایتالیایی
  • داشتن 3 قطعه عکس با زمینه سفید و پشت نویسی نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی الزامی است
  • به همراه داشتن اصل گذرنامه با اعتبار حداقل 15 ماه
دانشجویان برای پذیرش در دانشکده های داروسازی در ایتالیا باید در آزمونی به نام IMAT شرکت نموده و با به دست آوردن حداقل نمره در این آزمون برای پذیرش در دانشکده های داروسازی اقدام نمایند. بعد از اخذ پذیرش باید بتوانید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا انجام دهند. نمره قبولی در آزمون فوق الذکر برای پذیرش هر دانشگاه متفاوت است و بعد از به دست آوردن نمره معیار برای دانشگاه مورد نظر برخی از دانشگاه ها در ایتالیا از دانشجویان برای ادامه تحصیل توصیه نامه ای مبنی بر تأیید دانشجو از سوی استادان قبل وی می باشد. برخی از دانشگاه ها در ایتالیا از دانشجویان آزمون حضوری نیز می گیرند.

.
مهارت های تحصیلی فارغ التحصیلان تحصیل داروسازی در ایتالیا

دانشجویان باید بدانند که بعد از اتمام تحصیلات مهارت هایی از جمله علوم پایه در مورد مواد شیمیایی، ساختار ملکولی و رابـ*ـطه های یونی و غیره، علوم آنوتومی بدن حیوانی و گیاهی، شناخت داروها و انواع داروها و درک علوم و مکانیسم های ملکولی و فعالیت های سوخت و ساز در بدن ارائه دهند. همچنین قوانین انجام دادن کار بعنوان یک داروساز حرفه ای را بیاموزد. دانشگاه توروگاتا سالانه آموزش برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می کند. این دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا را به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می نماید.

.
مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا جزو کشورهایی است که در سال 2020 با رویکردی مثبت به ایرانیان ویزا می دهد. منتهی کسانی که متاهل هستند باید توجه داشته باشند که ایتالیا ویزای همراه صادر نمی کند در نتیجه یا باید هر 2 درخواست تحصیل در ایتالیا را داشته باشند یا کشور مقصد خود را تغییر دهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در سال 2020 متعددند. مهم ترین این مدارک عبارت هستند از:

مدارکتوضیحات
نامه پذیرش کالج یا دانشگاهپس از قطعیت ثبت نام دانشگاه ایمیل تاییدیه برای فرد صادر می کند
کپی برابر اصل پاسپورتپاسپورت فرد باید حداقل برای یک سال اعتبار داشته باشد
گواهی عدم سوء پیشینه کیفریترجمه رسمی نامه پلیس بعلاوه 10
گواهی تمکن مالینامه بانک در تایید حسابی به میزان حداقل 10000€ (یورو)
پرداخت جلوتر شهریه دانشگاهپیش پرداخت شهریه دانشگاه حداقل برای 1 ترم
رزرو هتل، خوابگاه یا اجاره منزلمدرکی که نشان دهد فرد محل اقامتی در ایتالیا تهیه کرده
2 قطعه عکس پاسپورتیپشت سفید و گرفته شده در 6 ماه گذشته


اخذ اقامت دائم پس از تحصیل داروسازی در ایتالیا

کشور ایتالیا برخلاف بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی پس از اتمام تحصیل اقامت برای فارغ التحصیلان را مهیا نمی کند مگر در مواردی خاص (ازدواج دانشجو با تبعه ایتالیایی). دانشجویان پس از تحصیل در رشته داروسازی همانند سایر رشته ها نمی توانند اقامت خود را در این کشور کسب نمایند. اما می توانند با تمدید اقامت خود به مدت یک سال جهت جستجوی شغل مرتبط با رشته خود در ایتالیا اقامت گزیند. اما نحوه تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری ایتالیا فقط به دو شرط زیر است:

با این دو شرط، دانشجویان داروسازی نیز می توانند برای اخذ اقامت کاری خود در ایتالیا اقدام کنند. اما شرایط و مدارک لازم برای درخواست مجوز اقامت کاری ایتالیا عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت متقاضی
  • مجوز اقامت ایتالیایی
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • قرارداد کاری با کارفرمای ایتالیایی
  • ارائه شماره مالیاتی
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل
  • مدرک سکونتی معتبر مثل اجاره نامه


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

از آنجا که ایتالیا مهد فرهنگ و آموزش در میان کشورهای اروپایی است و دانشگاه ها و موسسات آکادمی معتبری در این کشور وجود دارد، دانشجویان زیادی علاقمند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا هستند. دانشگاه های متعدد و معتبر زیادی در ایتالیا وجود دارد که رتبه جهانی دارند. انواع برنامه های پزشکی ایتالیا برای سال تحصیلی 2021-2020 از قرار زیر می باشد:

انواع برنامه های تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیامدت تحصیل
پزشکی عمومی4 تا 6 سال
دامپزشکی6 سال
دندانپزشکی5 تا 6 سال
داروسازی5 تا 6 سال
پرستاری3 تا 4 سال
فیزیوتراپی3 تا 4 سال
تخصص پزشکی3 تا 6 سال

افراد راه های مختلفی را همچون (ویزای کار، سرمایه گذاری) برای مهاجرت به ایتالیا و کسب اقامت و تابعیت این کشور انتخاب میکنند. اما این ها میتوانند با تحصیل در ایتالیا و دریافت اقامت تحصیلی در این کشور به دریافت اقامت و تابعیت در این کشور اقدام نمایند. پذیرش در هریک از دانشگاه های ایتالیا شرایط متفاوتی دارد با این حال پذیرش در دانشگاه های خصوصی شرایط مناسب تری دارد اما شهریه دانشگاه های خصوصی بالاتر است. برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه انتخاب شده مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران باشد.



دانشگاه های تایید وزارت بهداشت و علوم ایران در ایتالیا

در انتخاب دانشگاه خود توجه داشته باشید که دانشگاه شما مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران باشد و از اعتبار بالایی برخوردار باشد. لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم شامل موارد زیر می باشد:

  • دانشگاه برگامو
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه آزاد بوزن بولزانو
  • دانشگاه کالابریا
  • دانشگاه سایپنزا رم
  • دانشگاه پادووادی
  • دانشگاه پلی تکنیک تورینو
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه فرارا
  • دانشگاه رم تورورگا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه نایل فدریکو
  • دانشگاه کاتولیک دل ساکر و گیریم
  • دانشگاه دگیل استودی دردی یاویا
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه میلان پیکوکوا
  • دانشگاه تریست
  • دانشگاه کافوسکاری از ونیز
  • دانشگاه کاتانیا
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه مودنا
  • دانشگاه پروجا
  • دانشگه سهینا و غیره


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

آموزش دندانپزشکی در ایتالیا توسط موسسات حرفه ایی در این کشور صورت می گیرد. در این موسسات آموزش در دو دوره صورت می گیرد. آموزش نظری که این مرحله به صورت تئوری برگزار می شود و آموزش بالینی که به صورت عملی دانشجویان در دندانپزشکی ها حضور یافته و بصورت کاملا حرفه ایی آموزش میبینند. دانشکده های دندانپزشکی در ایتالیا همگی در جهت یک هدف مشترک برای دانشجویان تلاش می کنند که این اهداف عبارتند از یادگیری حرفه ایی در علوم پایه و بیولوژیکی، آموزش و مراقبت دندان ها برای همه افراد جامعه و خدمت نمودن حرفه ایی به عموم مردم.

مدت زمان و طول دوره آموزش دندانپزشکی در دانشگاه های ایتالیا 4 سال است و دروسی که در اکثر دانشگاه ها تدریس میشوند عبارتند از فیزولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، وفاکارمولوژی، آسیب شناسی دهان، بافت شناسی دهان و دندان و… و دروس علوم بالینی که در دانشکده های دندانپزشکی ایتالیا تدریس می شوند پیشگیری، تشخیص و درمان همه جنبه های دندانپزشکی بالینی است. دوسال ابتدایی تحصیل در دانشکده های دندانپزشکی، مطالعه بر روی ساختار و عملکرد بدن انسان و بیماری های مربوط به دهان و دندان است و دوسال اخیر دانشجویان بصورت عملی و ملموس با بیماران ارتباط برقرار میکنند و از آموزش های حرفه ایی بهره میبرند.


هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

آموزش در اکثر دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی صورت می گیرد و ناگفته نماند شهریه دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی که تدریس به زبان ایتالیایی است بسیار بالاتر می باشد. به همین دلیل آموزش پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا در موسساتی که به زبان انگلیسی تدریس میشوند مقرون به صرفه تر است.

علاقمندان قبل از انتخاب دانشکده باید نسبت به شهریه دانشگاهی که قرار است ادامه تحصیل دهند اطلاعات لازم را کسب نمایند. تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی صورت میگیرد که بستگی به انتخاب دانشگاه فرد می باشد. علاقه مندان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا همچنین می توانند تحصیل در ایتالیا را به همراه بورسیه انجام دهند در صورتی که شرایط دریافت بورسیه را احراز نمایند.


تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

افراد برای اینکه بتوانند در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا ادامه تحصیل دهند باید ابتدا در آزمونی به نام IMAT (آزمون پذیرش بین المللی) شرکت نمایند. نمره قبولی در این آزمون برای هر یک از دانشگاه های این کشور متفاوت است. اما برای ادامه تحصیل در دانشکده پزشکی بین المللی حداقل نمره 40.50 این آزمون را کسب نمود. دانشجویان علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون بین المللی باید دارای مدارک زبان انگلیسی هم باشند. دانشگاه ها هرکدام دروسی را به صورت پیشنیاز برای دانشجویانی که دوره کارشناسی را گذرانده اند قرار داده است که از جمله این دروس فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی می باشد.

منبع: سفیران سروش


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکته مهمی که در رابـ*ـطه با آزمون بین المللی وجود دارد این است که دانشجویانی که نمره بالایی در این آزمون کسب نمایند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا برای آنها بصورت بورسیه خواهد شد. طول دوره تحصیلات پزشکی در دانشگاه بین المللی میلان یک دوره شش ساله است و شهریه تحصیلی بنا به وضعیت مالی دانشجویان به صورت اقساط دریافت میشود. بیشترین پرداخت هر قسط 3245€ (یورو) در 2 قسط می باشد. البته دانشجویان می توانند شهریه های خود را با پرداخت های کمتری نیز بپردازند.


بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا

ادامه تحصیل در ایتالیا بستگی به انتخاب فرد در انتخاب دانشگاه دارد. هزینه های دانشکده های دولتی بین 1250€ الی 6000€ (یورو) در سال می باشد، اما هزینه دانشکده های خصوصی بیشتر از این مقدار است. ناگفته نماند دانشجویان در دوره های دکتری کمک های مالی از سوی دولت ایتالیا دریافت می کنند. دولت ایتالیا دانشجویان را ارزیابی میکنند در صورتیکه فرد از لحاظ علمی شایستگی لازم را داشته باشد به آنها کمک های مالی ارائه می دهد و یا تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی برای آنها قرار می دهد که شامل خوابگاه، غذا و وام های دانشجویی نیز می شود. 2 مدل بورسیه تحصیلی در ایتالیا به دانشجویان خارجی تعلق میگیرد که عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاهی
  • بورسیه تحصیلی استانی
دولت ایتالیا دانشجویانی که رزومه های بالا و موفقی دارند را بورسیه میکند. در صورتی که دانشجویان بورسیه شوند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا برای آنها بصورت رایگان خواهد بود. دانشجویان بین المللی همانند سایر دانشجویان ایتالیایی کمک هزینه تحصیلی دریافت میکنند و با توجه به شایستگی هایی که دارند میتوانند بورسیه شوند. بورسیه در دانشگاه های ایتالیا غالباً در مقاطع ارشد، دکتری و PHD امکان پذیر است و شامل تمامی خدمات رفاهی در این کشور می باشد.


آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

یک مسئله بسیار مهم در رابـ*ـطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا آزمون های ورودی در این کشور است. زمانی که فردی به زبان ایتالیایی تحصیل کند، شرکت در آزمون ورودی با نام آلفا برای او الزامی خواهد بود و در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را داشته باشد، باید در آزمون آیمت شرکت کند. باید به این نکته توجه داشت که شرکت کنندگان آزمون آلفا بسیار کمتر از آزمون آیمت است ضمن آنکه تحصیل به زبان ایتالیایی پذیرش بیشتری را خواهد داشت. قابل ذکر است دانشجویان قبل از انتخاب دانشگاه خود در ایتالیا رتبه دانشگاه مورد نظر را در همان سال در نظر بگیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و راهنمایی دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا می باشد و علاقمندان می توانند با کارشناسان ما در این موسسه ارتباط برقرار نمایند.


مهاجرت تحصیلی ایتالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا