خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیستم پرینت پردو (Purdue printing) روشی برای تبدیل هر نوع کاغذ به کیبورد بوده که توسط نوابغ دانشگاه پردو آمریکا توسعه داده شده است.

به تازگی محققان فرآیندی به نام سیستم پرینت پردو (Purdue printing) را توسعه داده‌اند که عملا هر کاغذی را به یک کیبورد برای وارد کردن اطلاعات تبدیل می‌کند.


فرآیند مورد نظر توسط مهندسان دانشگاه پردو آمریکا توسعه داده شده و همان‌طور که اشاره شد، از این طریق می‌توان کاغذهایی که در دفاتر مختلف به کار گرفته می‌شوند را به سیستمی برای تعامل انسان با ماشین تبدیل کرد؛ به عنوان مثال می‌توان با این فرآیند ساده پرینت، بسته‌بندی مواد غذایی، مقواها و یا هر کاغذ دیگری را به یک رابط کاربری مبدل کرد.

توسعه سیستم پرینت پردو
رامسس مارتینز (Ramses Martinez)، محقق مسئول توسعه این فرآیند شگفت‌انگیز می‌گوید که اختراع تیم او اولین وسیله الکترونیکی کاغذی بوده که نیازی به منبع انرژی دیگری برای عملکرد خود ندارد. در این روش کاغذ با یک لایه از مولکول‌های فلوئوریزه شده پوشیده می‌شود تا از این طریق امکان آسیب رسیدن به کاغذ با آب، گرد و خاک یا مواد چرب از بین برود. به این ترتیب لایه محافظتی به وجود آمده امکان پرینت کردن چندین لایه مدار رسانای جریان الکتریکی را روی کاغذ فراهم کرده و با چنین سیستمی می‌توان به راحتی از مداخله لایه‌های مختلف مدار چاپ ‌شده روی کاغذ جلوگیری کرد.

در سیستم پرینت پردو محققان در کمال تعجب حسگرهای فشاری عمودی را ساخته‌اند که بدون نیاز به منبع انرژی خارجی، می‌تواند به فرمان‌های کاربر واکنش نشان دهد. به بیان دیگر این سنسورها بدون نیاز به باتری و تنها به کمک انرژی که از تماس کاربر ذخیره می‌شود، می‌توانند فشار را تشخیص داده و مشخص کنند که کاربر کدام دکمه روی کاغذ را فشار داده است.

نکته مهم در مورد روش توسعه یافته توسط مارتینز و تیمش قابلیت شگفت‌انگیز فرآیند چاپ پردو برای به کار گیری در پروسه‌های پرینت کارخانه‌ها، چاپخانه‌ها و تمامی صنایعی بوده که در مقیاس بزرگ روی مواد مختلف از جمله کاغذ نوشته چاپ می‌کنند. همان‌طور که اشاره شد، یکی از کاربردهای فرآیند اخیر ساخت بسته‌بندی‌های هوشمندی بوده که برخلاف بسته‌بندی‌های قدیمی امکان تعامل کاربر با پوشش چاپ شده را فراهم می‌کنند.


یکی از طرح‌های اولیه‌ای که توسط تیم مارتینز در دانشگاه پردو ارائه شده، کاغذی بوده که به عنوان رابط کاربری یک پخش کننده موسیقی، قابلیت رفتن به آهنگ بعدی، کاهش یا افزایش حجم صدا، انتخاب بین آهنگ‌ها و امکاناتی این‌چنینی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جالب است بدانیم که این محققان تکنولوژی‌های مختلفی را از طریق سیستم پرینت پردو توسعه داده‌اند که در حال حاضر برخی از آن‌ها رسما به ثبت رسیده‌اند.

هنوز مشخص نیست که فناوری توسعه داده شده دقیقا چه زمانی در محصولات تجاری، در دسترس عموم قرار می‌گیرد، اما دانشگاه پردو به دنبال سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی بوده که تمایلی به بهره‌برداری از این تکنولوژی دارند.

به عنوان مثال می‌توان محصولات تجاری را ساخت که روی بسته‌بندی خود، قابلیت تشخیص اثر انگشت را به صورت چاپ شده و بدون نیاز به منبع انرژی دیگری داشته باشند تا از این طریق تحویل دادن بسته‌های پستی به افراد راحت‌تر و ایمن‌تر شود. از طرف دیگر شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بسته‌بندی غذاها با کاغذهایی باشیم که به ما در مورد سلامت ماده غذایی و فاسد شدن یا نشدن محصول اطلاعات دقیقی بدهند.


سیستم پرینت پردو ، هر کاغذی را به کیبورد تبدیل می‌کند

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا