خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

fatemeh.AB79

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
187
امتیاز واکنش
568
امتیاز
178
سن
23
زمان حضور
3 روز 4 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه ما در روز‌های گرم تابستان برای جلوگیری از گرما زدگی از شربت تخم شربتی استفاده کرده ایم. تخم شربتی خواص زیادی دارد و این‌گونه نیست که فقط برای فصل گرما توصیه شود. تخم شربتی گیاهی خودرو از خانواده نعناعیان و شبیه به ریحان، ولی با برگ‌ها و تخم‌های ریزتر می‌باشد. از خواص آن می‌توان به کاهش وزن، کمک به درمان بیماری‌های تنفسی، درمان عفونت‌های پوستی، انتقال کلسیم به استخوان ها، کاهش فشار خون، و کمک به دفع مواد زائد بدن اشاره کرد.

با توجه که خواص متعددی که این دانه بسیار کوچک دارد، می‌توان علاوه بر شربت برای تهیه دسر هم از آن استفاده کرد. طرز تهیه این دسر بسیار ساده بوده و نتیجه آن بسیار خوشمزه می‌شود.

برای تهیه یک لیوان از این دسر بسیار ساده، نصف پیمانه توت فرنگی را در غذا ساز یا مخلوط کن به شکل پوره در بیاورید. می‌توانید از هر میوه دیگری هم که دوست دارید در تهیه این دسر استفاده کنید. تخم شربتی را هم جداگانه در آب خیس کنید تا پف کند و دور آن لعاب شکل بگیرد. سپس پوره میوه را با یک-چهارم پیمانه شیر، تخم شربتی، مقدار بسیار کمی وانیل، و کمی عسل برای طعم‌دار کردن دسر مخلوط کنید. می‌توانید به جای شیر معمولی از شیر نارگیل هم استفاده کنید تا دسر شما طعم خاص‌تر و جدید تری داشته باشد. همچنین اگر تمایل داشتید تا دسرتان رقیق‌تر باشد، می‌توانید از شیر بیشتری استفاده کنید. روی ظرف را بپوشانید و دسر را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

در نهایت روی این دسر ساده را با قطعات میوه تزیین و سرو کنید.


طرز تهیه پودینگ تخم شربتی

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا