خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


در یکشنبه گذشته وزارت باستان شناسی مصر خبر کشف ۱۴ تابوت چوبی باستانی با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال، در منطقه‌ای جنجالی به نام ساکارا (Saqqara) در این کشور را منتشر کرد.

مدتی پیش بود که وزارت باستان شناسی مصر ۱۳ تابوت چوبی باستانی را در منطقه ساکارا (Saqqara) این کشور کشف کرد؛ در همین رابـ*ـطه، خبر رسیده که علاوه بر این ۱۳ مورد، ۱۴ تابوت دیگر در همان منطقه کشف شده‌اند. در بررسی این اتفاق شگفت‌انگیز با ما همراه باشید.

۱۴ تابوت چوبی باستانی جدید مصر
ساکارا نام گورستانی در جنوب قاهره بوده که این اجساد و تابوت‌ها در آن قرار دارند و در کمال شگفتی باید بگوییم که تمامی تابوت‌های مورد نظر پس از گذشت ۲۵۰۰ سال دست نخورده باقی مانده‌اند و حتی در آن‌ها هم باز نشده است. ۱۳ تابوت اولیه در هفته گذشته کشف شدند و در همان زمان که خبر این اتفاق را در گجت نیوز منتشر کردیم، گفته شده بود که احتمال پیدا کردن آثار باستانی دیگری در این منطقه وجود دارد. حال می‌بینیم که در جریان تازه‌ترین حفاری‌ها در اطراف ۱۳ تابوت اولیه، تعداد زیادی آثار باستانی شگفت‌انگیز دیگر هم یافت شدند.

گورستان ساکارا در ۱۶ کیلومتری جنوب اهرام معروف جیزه مصر قرار داشته و جزو شهر باستانی ممفیس (Memphis) به حساب می‌آید؛ این شهر علاوه بر آثار باستانی حیرت‌انگیز خود و قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی یونسکو، میزبان هرم پله‌ای جوزر (Djoser) هم هست.


همان‌طور که در تصاویر منتشر شده از این ۱۴ تابوت چوبی باستانی چوبی می‌بینیم، هزاران سال پیش به هنگام ساخت تابوت‌ها هنر زیادی به خرج رفته و نقاشی‌های پیچیده و نوشته‌های مختلفی روی آن‌ها قرار گرفته است.



وزارت خانه مصر اعلام کرده که حفاری‌های دیگری برای روزهای آینده برنامه‌ریزی شده‌اند و انتظار می‌رود که یک مجموعه دیگر از تابوت‌های باستانی چند هزار ساله در این منطقه کشف شود.

صنعت توریسم مصر
وزارت خانه باستان شناسی مصر اخیرا ویدیویی را به منظور جلب‌توجه توریست‌های سراسر دنیا منتشر کرده و رئیس وزارت خانه مورد نظر هم اعلام کرده که کشف اخیر تنها بخش کوچکی از شگفتی‌هایی بوده که در آینده نزدیک در ساکارا پیدا خواهند شد.

به دلیل وقوع پاندمی کرونا صنعت توریسم مصر با مشکلات مختلفی مواجه شد و وزارت باستان شناسی این کشور قصد دارد تا از طریق سرعت بخشیدن به حفاری‌ها و اکتشافات خود، جان دوباره‌ای به این صنعت ببخشد.

در ماه جولای مقامات مصری بازدید از اهرام مصر را سه ماه پس از بسته شدن این مکان توریستی، آزاد کردند و حتی هزینه صدور ویزا برای توریست‌هایی که قصد بازدید از این منطقه در تابستان را داشتند، برداشته شد. به علاوه مصر قصد دارد تا پروژه عظیمی به نام «موزه بزرگ مصری» را به زودی راه‌اندازی کرده و از این طریق تا حداکثر میزان ممکن گردشگران سراسر دنیا را به این کشور بکشاند.

در سال‌های اخیر مصر درگیر مشکلات و حملات گوناگون بود و تنها به تازگی با آرام شدن این جنجال‌ها، مقامات این کشور اعلام کردند که رکورد جدید از آمار توریست‌های کشور مصر ثبت شده است؛ بیش از ۱۳ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۹ که از سراسر دنیا برای دیدن شگفتی‌های این کشور و تمدن باستانی آن به مصر آمده بودند، اما به واسطه وقوع پاندمی کرونا، سیل توریست‌ها ناگهان متوقف شد.

انتظار می‌رود که با سبک‌تر شدن محدودیت‌ها و همچنین افزایش امید به ساخت و گسترش واکسن کووید ۱۹، در کنار تلاش‌های وزارتخانه باستان شناسی مصر، صنعت توریسم این کشور رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.

منبع: گجت نیوز
انجمن رمان نویسی


کشف ۱۴ تابوت چوبی باستانی ۲۵۰۰ ساله در منطقه ساکارا مصر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا