خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

fatemeh.AB79

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
187
امتیاز واکنش
568
امتیاز
178
سن
23
زمان حضور
3 روز 4 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان نمین:
آرامگاه باباروشن در ۶ کیلومتری شرق نمین و ۲ کیلومتری روستای خشه حیران با دره‌ای سرسبز و جنگلی، چشمه آب معدنی و درخت بلوط کهنسال
مقبره شیخ بدرالدین در شهر نمین
گردنه سرسبز و رؤیایی حیران
جنگل و منطقه توریستی فندقلو در حدود ۲۵ کیلومتری شمال اردبیل و ۶ کیلومتری نمین
مقبره پیرلنگ در ننه کران
آبهای معدنی سیا چناق در روستای سیا چناق، مشه سوئی بعد از عبور از روستای گلیده و گذشتن از قوشادگرمان به مشه آوی می‌رسد، گرده آوی نزدیک روستای گرده در غرب نمین
روستای عنبران با آب و هوای خوب و طبیعت سرسبز و زیبا و مردمانی شافعی مذهب سنی و زبان تالشی که محل تولید و بافت عمده بهترین نوع گلیم می‌باشد.
در خصوص نامگذاری این شهر چنین گفته می‌شود که این شهر در قدیم پوشیده از جنگل و درخت بوده و به دلیل فاصله اندک آن از دریای خزر هوایی مرطوب و پر باران داشته‌است. اشیاای که از اطراف موزهٔ نمین پیدا شده قدمتی بالغ بر ۵۰۰۰ سال دارد.نمین در منطقه‌ای کوهستانی و در حاشیه دریای خزر، با ارتفاع ۱۷۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. نمین دارای آب و هوایی معتدل، زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی ملایم است. نمین دارای جنگل‌های طبیعی فندق، ازگیل، زالزالک، تمشک و باغات میوه فراوان است. فاصله نمین از اردبیل ۲۵ کیلومتر بوده و از سویی دیگر پس از عبور از گردنهحیران گیلان به شهر ساحلی آستارا می‌رسد. نمین از دیرباز به داشتن فرهنگی غنی معروف است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در مجموع جمعیت این شهرستان نزدیک به ۹۶۴۵۷ نفر است.
  • آبگینه
  • بافته و نساجی سنتی
  • رودوزی‌های سنتی
  • سفال و سرامیک سنتی
  • صنایع دستی تلفیقی
  • صنایع دستی چرمی
  • صنایع دستی چوبی و حصیری
  • صنایع دستی سنگی
  • نمدمالی
  • ملیله کاری
  • گلیم بافی
  • ورنی (گلیم)
  • چرم اردبیل
  • معرق(نمین)
  • جاجیم(خلخال)
  • مرصع چوب(خلخال)
  • معرق چوب(خلخال)
  • گلیم عنبران
  • ساز سنتی[۳]
  • منبع: ویکی مدیا
  • #تالار_گردشگری_ایران


نَمین

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
  • آرامگاه بابا روشن در ۶ کیلومتری شرق نمین و ۲ کیلومتری روستای خشه حیران با دره‌ای سرسبز و جنگلی، چشمه آب معدنی و درخت بلوط کهنسال
  • مقبره شیخ بدرالدین در شهر نمین
  • جنگل و منطقه توریستی فندقلو در حدود ۳۰ کیلومتریآستارا و ۲۵ کیلومتری شمال اردبیل و ۶۶ کیلومتری نمین
  • مقبره پیرلنگ در ننه کران
  • آبهای معدنی قره چناق (قاراچاناق) در روستای قاراچاناق ، مشه سوئی بعد از عبور از روستای گللو و گذشتن از قوشادگرمان به مشه آوی می‌رسد، گرده آوی نزدیک روستای گرده در غرب نمین
  • روستای عنبران با آب و هوای خوب و طبیعت سرسبز و زیبا و مردمان سنی شافعی و زبان تالشی که محل تولید و بافت عمده بهترین نوع گلیم است. میناباد روستایی در بخش عنبران شهرستان نمین و هم‌مرز با جمهوری آذربایجان است.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین (اردبیل ) با دو هزار و ۵۵ هکتار مساحت در سال ۱۳۸۵ در هیئت دولت و در سال ۱۳۸۹۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. اما پس از گذشت یک دهه هنوز روند و تحقق آن از مطالبات جدی مردم این استان محسوب می‌شود. در خصوص نامگذاری این شهر چنین گفته می‌شود که این شهر در قدیم پوشیده از جنگل و درخت بوده و به دلیل فاصله اندک آن از دریای خزر هوایی مرطوب و پر باران داشته‌است. اشیایی که از اطراف موزهٔ نمین پیدا شده قدمتی بالغ بر ۵۰۰۰ سال دارند.
در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم و شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در سطح کشور معرفی گردید.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


نَمین

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازشکوه فرهنگ، شهرستان نمین در شمال شرقی استان اردبیل و در فاصله 22 کیلومتری مرکز استان در کنار جاده ترانزیتی اردبیل به گیلان و تهران با وسعت 1 هزار و 37 کیلومتر مربع در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده که حدود 5 و نیم درصد کل مساحت استان اردبیل را در برمی گیرد.جمعیت شهرستان حدود 61 هزار نفر و دارای سه شهر نمین، آبی بیگلو و عنبران و شامل سه بخش مرکزی، ویلکیج و عنبران و همچنین دارای 7 دهستان و 91 روستا است.
آب و هوای معتدل با رطوبت و نم نسبتاً خوب متاثر از دریای خزر، محیطی سرسبز و با صفا را برای این شهرستان فراهم آورده است. اسم این شهر هم بنا به برخی از منابع به همین خاطر نمین (رطوبت دار) ذکر شده است؛ این شهرستان دارای مردمانی با فرهنگ و مهمان نواز می باشد و از رودخانه مهم آن نیز می توان "نمین چایی" را نام برد.
نمین شهری کشاورزی است و به علت آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز، توانایی بالایی در کشاورزی دارد. گندم، جو، عدس، فندق، گیاهان علوفه ای، تره بار، سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو، زردآلو و آلوچه از مهم ترین محصولات کشاورزی منطقه هستند. نمین به مانند دیگر شهرستان های استان اردبیل به دلیل دسترسی به مراتع نسبتا غنی در زمینه دام داری و دام پروری از رونق خوبی برخوردار است و انواع فرآورده های دامی از این منطقه صادر می شود.شهر نمین به عنوان مرکز شهرستان در 25 کیلومتری شمال شرقی اردبیل قرار دارد و مسیرهای دسترسی به این منطقه عبارت اند از:
- راه نمین- اردبیل به سوی جنوب باختری به طول 27 کیلومتر
- راه نمین- آستارا به سوی خاور به طول 50 کیلومتر
- راه فرعی نمین- عنبران
پیشینه تاریخی نمین
به استناد شواهد موجود تاریخی، چندین هزار سال قبل از میلاد، مردمانی در منطقه فعلی به مرکزیت نمین ساکن بوده اند و تمدنی درخشان داشته اند. دمورگان با توجه به نتایج مطالعات خود بر روی منطقه چای قوشان در حد فاصل نمین و روستای میناباد، تاریخ پیدایش تمدن در این منطقه را 9 هزار سال قبل از میلاد گزارش نموده و اشیایی از این منطقه مربوط به قرن 16-12 (ق.م) پیدا کرده است.
منبع:دانا
#تالار_گردشگری_ایران


نَمین

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
دیاکوئوف سابقه پیدایش تمدن در این منطقه را 3 هزار سال پیش از میلاد تخمین زده است. به هر حال در سال 1813 میلادی پس از انعقاد عهدنامه گلستان و بدنبال آن در سال 1828 با انعقاد عهدنامه ترکمن چای به ایالتهای کوچکی تجزیه شده و ویلکیج به مرکزیت نمین(باستناد مدارک موجود مرکز طالش سابق) از تالش منتزع گردید.
درباره تاریخ این منطقه اطلاعات مستندی در دست نیست ولی آن چه مسلم است این که تاریخ این منطقه با شهرستان اردبیل یکی محسوب می شود.
بنابر بر برخی منابع دیگر، امرای محلی سالی چند ماه در دامنه های شیندان قلعه سی اطراق می کرده اند با توجه به اینکه تمام شهرها و روستاهای اطراف به غیر از نمین از بالای این قطعه دیده می شده بدین سبب این شهر را نه بین یعنی جایی که دیده نمی شود نامیده اند بعدها حرف ب تبدیل به میم شده و بجای نه کلمه نمین تلفظ گردیده است.
وضعیت فرهنگی و آداب و رسوم
مهمترین ویژگی فرهنگ مردم شهرستان نمین علاقمندی و توجه خاص آنان به کسب علم و دانش و تحصیلات عالیه از قدیم الایام بوده و به همین دلیل نمین بعنوان «شهر فرهنگی» از دیرباز در بین عام و خاص معروفیت داشته است. بطوریکه مدارس دخترانه و پسرانه به سبک نوین آموزشی «به استناد کتاب تاریخ و فرهنگ آذربایجان آقای حسین امید» در شهر نمین به سال 1299 هجری شمسی دایر بوده است.
از جمله امکانات موجود فرهنگی در شهرستان نمین می توان به وجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه، دانشکده پردیس از دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور، کتابخانه عمومی، حوزه علمیه نمین و دگرماندرق و ... اشاره کرد که نیازمند توجه خاص به منظور جبران نیازمندی های ضروری فرهنگی شهرستان عنایتاً به آسیب پذیری این منطقه ناشی از همسایگی با کشورهای جمهوری آذربایجان و پیامدهای منفی و معضل اجتماعی و فرهنگی در اثر قاچاق کالا و ترددهای غیرمجاز و ....می باشد.
منبع: دانا
#تالار_گردشگری_ایران


نَمین

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
آداب و رسوم اهالی این شهرستان نیز همانند آداب و رسوم سایر اهالی استان می باشد و موردی که از حیث موضوع مذکور این شهرستان را متمایز از سایر شهرستانهای استان نماید وجود ندارد اگر چه در برخی موارد تفاوت نه چندان قابل توجه وجود دارد ولی در کل رعایت حقوق مدنی، احترام به یکدیگر، احترام به باورهای دینی، مهمان نوازی، اعتقادات مرسوم در جامعه، اجرای مراسم مذهبی در ایام ماه محرم، عید قربان، نوروز، هفته خوانی در منازل، تکایا و....از جمله آداب و رسوم اهالی این منطقه را تشکیل می دهد.
از نظر قومیت 79 درصد بافت جمعیت شهرستان، شیعی مذهب و 21 درصد آن از اهل تسنن می باشد که بدون داشتن اختلاف در کنار هم زندگی می کنند. مردمان اهل تسنن در مرکز شهرستان و نیز 11 روستای تابعه بخشهای عنبران و ویلکیج سکونت داشته که بخش عنبران از اکثریت مطلق سنی نشین برخوردار است.
زبان مردم شهرستان ترکی آذری و تالشی می باشد، تالشی زبانها بیشتر در بخش عنبران و مناطق مرزی و تعدادی نیز در بخش ویلکیج سکونت دارند. مناطق معروف به پیله رود هم لهجه خاصی متمایز از لهجه شهرستان دارند.
صنایع دستی نمین
مهم ترین صنایع دستی منطقه؛ قالی بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و مسند بافی بوده که در این میان شهر مرزی عنبران به دلیل داشتن دارهای گلیم بی‌شمار در زیر سقف خانه‌ها، در اقصی نقاط جهان شهره عام و خاص می باشد. قالی و گلیم ساخته دست مردم این منطقه جزء محصولات صادراتی شهرستان محسوب می شوند. صادرات شهرستان نمین عده ای را در کار بازرگانی و داد و ستد وارد نموده است. عمده ترین صادرات این شهرستان گندم، جو، زرد آلو، فرآورده های دامی، عسل و نیز صنایع دستی چون قالی و گلیم است.
از نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی این شهرستان می توان به نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی نمینو نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهر مرزی عنبران اشاره کرد.
منبع: دانا
#تالار_گردشگری_ایران


نَمین

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
جنگل فندقلوی نمین
جنگل فندقلو در 30 کیلومتری شهر اردبیل و در 10 کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته و دارای جاذبه های منحصر به فرد جنگلی – مرتعی و گردنه زیبای حیران می باشد. این منطقه در اواخر فصل بهار مملو از گل‌های بابونه شده و همه ساله گردشگران و میهمانان زیادی را به سمت خود مجذوب می کند. از این رو به دشت گل‌های بابونه شهرت یافته است.
منطقه کوهستانی شغال دره
منطقه شغال دره (شغالا دره) با آثار به جا مانده از "شیندان دره سی" از خروجی تونل تا منطقه مینا آباد، فضای سرسبز و زیبایی را به وجود آورده است و همه ساله در فصل بهار و تابستان حضور هزاران نفر از مشتاقان طبیعت را پذیرا است.
این جنگل زیستگاه جانورانی مانند شغال، گرگ، خوک، خرگوش، سمور و پرندگانی است که با آوای زیبایی خود بکر بودن طبیعت این منطقه را به گوش توریستان و طبیعت گردان می رساند، وجود درختانی با میوهای وحشی مانند سیب، گلابی، زرشک، آلوچه، ازگیل و داروهای گیاهی کمیاب شهرت این منطقه را دو چندان کرده است و اما گل سرسبد این گل ها که شهرت این منطقه را جهانی کرده گل "سوسن چهل چراغ" است که شغال دره به عنوان سومین رویشگاه اصلی این گل در جهان شناسانده است.
جنگل آلادیزگه
عرصه جنگلی آلادیزگه واقع در بخش مرکزی بخش ویلکیج از شرق خانقاه علیا واقع در مسیر جاده بین شهری نمین و آستارا شروع می شود. اکوسیستم کوهستانی منطقه آلادیزگه متاثر از اقلیم تورانی و مدیترانه ای بوده و واقع شدن این منطقه بین اقلیم مرطوب گیلان و نیمه خشک اردبیل که موجب بارش اوروگرافیکی در محدوده می گردد و کوهستان سبلان (درغرب) که منبع ذخیره برف و سرماست، موجب تنوع اقلیمی و زیستی منحصر بفرد در این منطقه گردیده است. به دلیل وضعیت طبیعی و زیستگاهی دارای تنوع گونه گیاهی زیاد، پناهگاه حیات وحش، زیستگاه و مامن مناسب برای انواع گونه های جانوری و گیاهی می باشد.
بگرم گرمه چشمه واقع در بخش ویلکیج، پیست اسکی روی چمن فندق لو، آب گرم چشمه سویی، گرمه چشمه، چشم انداز طبیعی جنگلی کوه سنگر، جاده کوهستانی و جنگلی حیران به طول 35 کیلومتر، سد طبیعی جنگلی سوها در روستای سوها، سد سربند واقع در روستای سربند، مجتمع تفریحی و توریستی و اقامتی تله کابین حیران از دیگر جاذبه های طبیعی و دیدنی شهرستان می باشد.
منبع: دانا
#تالار_گردشگری_ایران


نَمین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا