خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

fatemeh.AB79

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
187
امتیاز واکنش
568
امتیاز
178
سن
23
زمان حضور
3 روز 4 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
چَهارباغ شهری است در استان البرز ایران. این شهر در بخش چهارباغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد.
جمعیت چهار باغ در سال ۱۳۸۵، برابر با ۵۶۱۸ نفر بوده‌است. ولی با پیوستن دو روستای پرجمعیت مهدی‌آباد و ملک‌آباد (دو روستا با ۴۰هزار نفر جمعیت) به این شهر در سال ۱۳۸۷ و مهاجرپذیری جمعیت آن به حدود ۶۵ هزار نفر رسید. شهر چهار باغ از شمال محدود به اتوبان تهران- قزوین از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک با کمالشهر کرج) از سمت جنوب شرقی به خط راه آهن و جاده قزلحصار و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ و از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستایقوهه) و خط راه آهن و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد. این شهر از ارتقای روستای چهاردانگه به شهر (در نیمه اول سال ۸۴) و الحاق دو روستای مهدی‌آباد و ملک‌آباد (تیرماه ۱۳۸۶)، تأسیس شده‌است و شهرداری آن از تاریخ ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ آغاز به کار نموده‌است.
شهر چهار باغ از شمال محدود به اتوبان تهران- قزوین از شمال شرقی محدود به خیابان صنعتکاران (مرز مشترک باکمالشهر کرج) از سمت جنوب شرقی به خط راه آهن و جاده قزلحصار و از سمت جنوب محدود به دکل‌های فشار قوی انتهای چهارباغ و از سمت جنوب غرب محدود به خیابان خراسان (روستایقوهه) و خط راه آهن و از سمت شمال غرب محدود به خیابان تک‌ماکارون (مرز مشترک با بخش مرکزی) می‌باشد.[۶]
این شهر از ارتقای روستای چهاردانگه به شهر (در نیمه اول سال ۸۴) و الحاق دو روستای مهدی‌آباد و ملک‌آباد (تیرماه ۱۳۸۶)، تأسیس شده‌است و شهرداری آن از تاریخ ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۸۴ آغاز به کار نموده‌است.
ادارات چهارباغ
هم‌اینک دفتر امام جمعه و دفتر نماینده مجلس ادارات دادگستری ، کمیته امداد ؛ شهرداری، بخشداری، شورای اسلامی شهر وبخش وارشاد و تبلیغات اسلامی، امور مساجد، مجتمع حل اختلاف، گاز، آب، برق، بهزیستی ؛ ورزش و جوانان، مخابرات، دفتر پستی، کلانتری، پلیس راه کارگزاری تأمین اجتماعی و بیمه روستایی در چهارباغ فعالیت دارند.
#تالار_گردشگری_ایران


چهار باغ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
چهارباغ ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:خیابان چهارباغ اصفهانچهارباغ خواجوکاخ چهارباغمدرسه چهارباغ، بنایی تاریخی در اصفهانچهارباغ (معماری)، اصطلاحی در باغ ایرانی
شهرویرایشچهارباغ (البرز) شهری در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ استان البرز
روستاویرایشچهارباغ (چالوس) روستایی در دهستان کوهستان بخش مرزن آباد شهرستان چالوس استان مازندرانچهارباغ (شمیرانات) روستایی در دهستان لواسان بزرگ بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهرانچهارباغ (گرگان) روستایی در دهستان استرآباد جنوبی بخش مرکزی شهرستان گرگان استان گلستانچهارباغ (مانه و سملقان) روستایی در دهستان شیرین سو بخش مانه شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالیچهارباغ (ملارد) روستایی در دهستان اخترآباد بخش صفادشت شهرستان ملارد استان تهرانچهارباغ (نیشابور) روستایی در دهستان مازول بخحش مرکزی شهرستان نیشابور استان خراسان رضویاین صفحهٔ ابهام‌زدایی مقاله‌های مرتبط با عنوان همین صفحه، چهارباغ را فهرست می‌کند.
اگر یک پیوند داخلی شما را به اینجا هدایت کرده‌است، در صورت تمایل آن پیوند را برای اشارهٔ مستقیم به مقالهٔ مورد نظر تغییر دهید.فاصله بین قائمیه (مهدی آباد) تا مرکز شهر چهارباغ حدود ۱۰ کیلومتر است و حافظیه (ملک آباد) نیز حدود پنج کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. چهارباغ از جمله شهرهایی است که بین مناطق شهری آن زمین‌های کشاورزی و باغی فراوانی وجود دارد. بخش زیادی از اراضی حریم بافت شهری چهارباغ به کشت محصولات کشاورزی، سبزی و باغات میوه اختصاص دارد و سالانه مقادیر قابل توجهی محصول در منطقه برداشت می‌شود.طرح مطالعاتی ساخت شهرک صنعتی چهارباغ در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.شهرک الهیه و دهکده ورزشی از محلات و روستاهای چهارباغ هستند.[۱] وجود اراضی مزروعی با تنوع کشت انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) با وسعت ۱۵۰۰ هکتار و همچنین وجود باغات میوه و به ویژه فعالیت تعداد کثیری گلخانه‌های تولیدکننده گل‌های زینتی و سایر محصولات که موجب شده این شهر تحت عنوان قطب گل و گیاه استان و مهد پرورش گلهای پامچال باشد. باغ پرندگان چهارباغ از جمله نقاط دیدنی است که صدها گونه پرنده نایاب را در خود جای داده است.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


چهار باغ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا