خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

fatemeh.AB79

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
187
امتیاز واکنش
568
امتیاز
178
سن
23
زمان حضور
3 روز 4 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
مِشکین‌دَشت شهری است واقع در شهرستان فردیس در استان البرز.
این شهر مرکز بخش مشکین دشت می‌باشد. بخش مشکین‌دشتیکی از دو بخش شهرستان فردیس است. مشکین‌دشت در قدیم روستایی با نام مشکین‌آباد نامیده می‌شد. مشکین دشت از شرق با فردیس، شمال با رزکان، غرب با محمدشهر و جنوب با صفادشت همسایه است. از محلات آن می‌توان به شهرک بعثت و شهرک مهندس زراعی اشاره کرد.
سازمان سنجش، پژوهشگاه مواد و انرژی ومرکز رشد واحدهای فناوری تهران اداره خاکشناسی کرج در محدوده مشکین دشت قرار دارند که تولید درصدی علم کشور با توجه به تعداد مقالات و همایش‌ها و فرایندهای تولید علوم در این منطقه به واسطه استقرار پژوهشگاه مواد و انرژی کشور در مشکین دشت صورت می‌گیرد. پیش شماره مشکین دشت بعد از کد ۰۲۶–۳۶۲۰ و ۳۶۲۱ می‌باشد با توسعه شهری مشکین‌دشت و گسترش مناطق مسکونی در سال‌های اخیر، مهاجرت پذیر بودن و نزدیکی ارتباط جاده ایی با تهران، موقیعت خاصی را به این منطقه افزوده است.
مناطق گردشی و تفریحی آن شامل دشت بهشت، باغ الهیه، باغ گردو و بازارچه دائمی صنایع دستی استان؛ مراکز خرید شامل آفتاب، ماهان، صدف، جم و مرکزی همراه با شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف می‌باشد.مِشکین‌دَشت شهری واقع در غرب شهرستان فردیس در جنوب استان البرز است.[۱] این شهر مرکز بخش مشکین دشت می‌باشد. بخش مشکین‌ دشت یکی از دو بخششهرستان فردیس است. مشکین‌دشت در قدیم روستایی با نام مشکین‌آباد نامیده می‌شد. از مفاخر این شهر میتوان به حدیثه مرادی نابغه اشاره کرد مشکین دشت از شرق با شهرستان فردیس، شمال با رزکان، غرب با محمدشهر و جنوب با صفادشت همسایه است. از محلات آن می‌توان به شهرک بعثت اشاره کرد.
#تالار_گردشگری_ایران


مشکین دشت

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
سازمان سنجش، پژوهشگاه مواد و انرژی و مرکز رشد واحدهای فناوری تهران اداره خاک‌شناسی کرج در محدوده مشکین دشت قرار دارند که تولید درصدی علم کشور با توجه به تعداد مقالات و همایش‌ها و فرایندهای تولید علوم در این منطقه به واسطه استقرار پژوهشگاه مواد و انرژی کشور در مشکین دشت صورت می‌گیرد. پیش‌شماره مشکین دشت بعد از کد ۰۲۶۶–۳۶۲۰ و ۳۶۲۱ می‌باشدبا توسعه شهری مشکین‌دشت و گسترش مناطق مسکونی در سال‌های اخیر، مهاجرت پذیر بودن و نزدیکی ارتباط جاده ایی با تهران، موقعیت خاصی را به این منطقه افزوده‌است. مناطق گردشی و تفریحی آن شامل دشت بهشت، باغ الهیه، باغ گردو و بازارچه دائمی صنایع دستی استان است؛ مراکز خرید شامل آفتاب، ماهان، صدف، جم و مرکزی همراه با شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف می‌باشد.
بلوار دشت بهشت این منطقه مرکز بزرگترین بازار مبل و صندلی و پاساژ های معتبر منطقه می‌باشد که در انتهای شرقی آن ضلع جنوب ایستگاه اتوبوس خیابانی به مرکز مبل امام علی ختم می‌شود . بلوار شهید تقی پناه (سراب) که تا چند سال قبل مرکز عرضه کالاهای دسته دوم در سطح استان بود اینک به یکی از مراکز خرید مبل و مصنوعات چوبی تبدیل شده است .
مناطق دیدنی:
از مناطق دیدنی مشکین دشت بلوار دشت بهشت و باغ الهیه و پارک فدک می‌باشند.
زمین‌لرزه ۲۹ آذر ۱۳۹۶:
زمین‌لرزه ۲۹ آذر تهران، ساعت ۲۳:۲۷:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ زمین‌لرزه‌ای تهران و کرج را لرزاند.[۲] مرکز این زمین‌لرزهمشکین دشت یا ملارد بوده و قدرت آن ۵٫۲۲ گزارش شده‌است. مسکن مهر در این مناطق شامل چندین هزار واحدی جنوب غربی چهارراه ملارد، مسکن مهر صفادشت و مسکن مهر وائین یا شهرک شاهد شهریار می‌باشند.
در مشکین دشت مراکز حساس دولتی و موسسات ثمر بخش و مراکز غیر دولتی از جمله :
1- سازمان سنجش اموزش کشور
2- پژوهشگاه مواد و انرژی
3- موسسه تحقیقات آب و خاک
5- مجتمع فرهنگی تفریحی دشت بهشت
6- پایگاه هوایی فتح
7- مرکز توانبخشی کودکان معلولین ذهنی
8- مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)
9- شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور و ...
از لحاظ دارا بودن موقعیت اقتصادی مناسب نظیر زمین و مسکن ،موقعیت ارتباطی و دسترسی به شهر های اطراف کرج و پایتخت آن را منحصر به فرد نموده است.
منبع:مشکین دشت
#تالار_گروشگری_ایران


مشکین دشت

 
آخرین ویرایش:

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
فاصله مشكين آباد: مهمترين كانون جمعيتي محدوده از محور جاده مرد آباد يك كيلومتر و از مركز شهر كرج 8 كيلومتر است و همانند ديگر روستاهاي اطراف كرج زمينهاي حاصلخيز كشاورزي و آب كافي به پيدايش اين روستاها كمك كرده است .
دوره هاي رشد و توسعه آنرا مي توان به چهار مقطع زماني تقسيم كرد :
مرحله اول
از بدو پيدايش تا اصلاحات ارضي كه قلعه ها و اراضي كشاورزي در مالكيت بلامنازع اربابان روستا قرارداشت و نقاط مسكوني در داخل قلعه ها توسعه مي يافتند. مهمترين اين قلعه ها در مشكين دشت قلعه مسجد جامع ، قلعه زرندي ها و قلعه حاجي نام داشتند.
مرحله دوم
از اصلاحات اراضي تا انقلاب اسلامي كه بخشي از زمينها به كشاورزان صاحب نسق واگذار شد ( حدود 300 هكتار در مشكين آباد) و بخشي ديگر در مالكيت اربابان باقي ماند. در اين دوره پانزده ساله ، كالبد روستاتوسعه زيادي يافت ، چرا كه كشاورزان پس از تفكيك زمين بخشي از آنها را به افراد ديگر فروختند ، خود در بيرون قلعه ها سكني گزيدند و به تدريج قلعه ها تخريب شدند و دهكده ها شكل گرفتند.
مرحله سوم
از انقلاب اسلامي تا مقطع تبديل شدن به شهر كه بدليل نبود طرح شهري صدور مجوزهاي تفكيك زمين و ساختمان محدودتر شده و رشد فيزيكي تا حدي ثابت مانده ، اما فشار متقاضايان براي ساخت و سازهاي جديد بسيار قوي است .
بنابر اين هسته های اوليه مشكين دشت در قلب مناطق مستمر كشاورزي شكل گرفتند ، سپس محله هاي بيرون از قلعه ها در امتداد جاده هاي منتهي به كرج و محمد آباد استقرار يافتند، بنابراين بافت مشكين آباد نيز در پيرامون راههاي ارتباطي شكل گرفته است .
از اواخر سال 1365 و اوايل 1366 دفتر فرمانداري دهستان محمد آباد نظارت بر ساخت و ساز را بعهده گرفت و اخذ مجوز را الزامي ساخت . از طرف شوراي تعيين بافت دفتر فرمانداري محدوده اي براي ساختمان سازي مجاز انسته شد و در خارج از اين محدوده از ساخت و سازهاي پراكنده ممانعت بعمل آمد. اين محدوده تقريباً با محدوده تعيين شده از طرف تهيه كنندگان طرح هادي روستايي آن مطابقت دارد. مرزهاي تعيين شده محله هاي زير را در بر مي گرفت :
· محله سراب در غرب مشكين آباد و شمال جاده مشكين آباد
· محله باغ نصرت در جنوب غربي مشكين آباد و جنوب جاده مشكين آباد
· محله قلعه زرندي ها در مركز آبادي و شمال جاده مشكين‌اباد
· محله حاجي كد خدا بعنوان هسته اوليه و قديمي مشكين آباد در شرق و بالاي جاده
· محله هاي اسد آباد و نصرت آباد در جنوب شرقي و بالاي جاده
فرخ آباد بعنوان دومين مركز مهم جمعيتي مشکين دشت يكي از قديمي ترين آبادي هاي اطراف كرج است كه به گفته اي 900 سال از پيشينه شكل گيري آن مي گذرد.
وجود آب و خاك و هواي مساعد در شكل گيري اين روستا نقش داشته اما رشد آن به سرعت و مقياس مشكين آباد نبوده است . از دلايل اين رشد آرام را مي توان دوري روستا از راههاي اصلي و وجود زمينهاي وقفي حوزه علميه قم به مساحت 110 هكتار را ذكر كرد كه مانع شكل گيري بافت خودرو در اين منطقه شده است
پس از تصويب نامه كميسيون سياسي ، دفاعي هيئت دولت به تاريخ 9/3/1375 مبني بر تبديل مشكين دشت ، بخشي از حوزه استحفاظي شهر كرج و در واقع بخش دهستان محمد آباد به محدوده مشكين دشت اختصاص يافت اين محدوده از شمال به منطقه 2 كرج و از شرق به منطقه 3 كرج ( فرديس ) ، از جنوب شرقي به شهرستان شهريار و از جنوب به ماهدشت و از غرب به محمد شهر هم مرز است .
منبع: مشکین دشت
#تالار_گردشگری_ایران


مشکین دشت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا