خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

fatemeh.AB79

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/9/20
ارسال ها
187
امتیاز واکنش
568
امتیاز
178
سن
23
زمان حضور
3 روز 4 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
کَمال‌شَهر یکی از شهرهای کرج در استان البرز ایران است. کمال‌شهر در بخش مرکزی شهرستان کرج قرار دارد.این شهر در شمال غربی شهرستان کرج و غرب منطقه حصارک واقع شده است و این شهر تا قبل از سال ۷۵ و احداث شهرداری، دهستانی به نام کمال‌آباد بوده است.
محدوده شهری کمال شهر:
کمالشهر کنونی متشکل از چندین منطقه شهری شامل: کمال‌آباد (کمالشهر مرکزی)، شهرک رضوانیه، شهرک امیرالمونین، شهرک پیشاهنگی، شهرک خرمدشت و قسمتی از شهرک گلدشت است. کمال‌شهر از شمال به اتوبان کرج - قزوین، از شرق به حصارک کرج و از غرب و جنوب به چهارباغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ منتهی می‌شود و این شهر یکی از مناطق صنعتی استان البرز به شمار می‌آید و کارخانه‌های معتبری همچون مهنام، نیک کالا و خاور پرس و شهرک بزرگ صنعتی بهارستان و دهکده صنعتی هلجرد را در خود جای داده است. لازم است ذکر شود محدوده دهستان کمال‌آباد شامل کل منطقه کمالشهر و روستاهای هلجرد و آتشگاه و تعداد زیادی از روستاهای همجوار شمالی منطقه گوهردشت و باغستان و بالاتر از آن می‌باشد؛ که کل محدوده دهستان کمال‌آباد بصورت مشخص روی نقشه استان البرز قابل مشاهده است.
صنایع:
کمالشهر منطقه‌ای صنعتی به‌شمار می‌آید در محدودهٔ کمالشهر کرج، کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی زیادی قرار گرفته‌است. حدود ۲۶۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بهارستان در دامنه بلندی‌های ورزان و اراضی هلجرد واقع در حومهٔ کمالشهر مستقر شده‌اند. محدودهٔ این شهرک صنعتی از ۴ کیلومتری کمالشهر آغاز می‌شود.
اماکن دیدنی:
مسجد، حمام، آسیاب و قبرستان باستانی محله هلجرد از اماکن تاریخی این شهر است. پارگ جنگلی هلجرد به وسعت ۵۰ هکتار و پارک سنگی آزادگان از دیگر اماکن دیدنی این شهر است.
#تالار_گردشگری_ایران


کمال شهر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
کمالشهر یکی از قدیمی ترین شهرهای کرج می‌باشد با نام قدیمی کمال آباد. این شهر جز یکی از بومی ترین مناطقالبرز است. کمال آباد جزئی از دهستان‌های قدیمی کرج مرکزی بوده است که با مرکزیت روستای تاریخی هلجرد شکل گرفته است و پیشه ی مردمان آن در زمان های قدیم بر پایه کشاورزی و باغداری بوده است. و از خاندان و اقوام قدیمی آن می توان به.توانگر، زارع رفیع، کمال زاده، نیک فلاح، مدیرروستا، غفاری اشاره نمود.با وجود مهاجرت زیاد در طی دهه های اخیر آب و هوای مساعد پایین بودن قیمت زمین و مسکن ساخت کارخانه و کارگاه های کوچک بزرگ بدلیل موقعیت ژئوپولتیک آن همچنان اقوام بومی درآن فرهنگ و زبان خود را حفظ کرده و میکنند. در شمال غربی شهرستان کرج و این شهر تا قبل از سال ۷۵ و احداث شهرداری، دهستانی به نام کمال‌آباد بوده‌است و. یکی ازبومی ترین مناطق کرج به شمار می رود. از غذاهای محلی میتوان به یتیمچه ، سوپ جو ، تاس کباب اشاره کرد. همچنین دارای مکان های تاریخی قدیمی همچون روستای هلجرد، و رضوانیه.کمالشهر منطقه‌ای صنعتی به‌شمار می‌آید در محدودهٔ کمالشهر کرج، کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی زیادی قرار گرفته‌است.و البته توتَک جزو صنایع قرار میگرد حدود ۲۶۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بهارستان در دامنه بلندی‌های ورزان و اراضی هلجرد واقع در حومهٔ کمالشهر مستقر شده‌اند. محدودهٔ این شهرک صنعتی از ۴ کیلومتری کمالشهر آغاز می‌شود.مسجد، حمام، آسیاب و قبرستان باستانی محله هلجرد از اماکن تاریخی این شهر است. پارگ جنگلی هلجرد به وسعت ۵۰ هکتار و پارک سنگی آزادگان از دیگر اماکن دیدنی این شهر است.
نرخ رشد جمعیت در این شهر بیش از شهرهای دیگر کرج و حتی استان البرز است به طوری که از سال ۸۰ تا ۹۰ جمعیت آن با افزایش دوبرابری به بیش از ۱۳۰ هزار نفر رسیده است و در حال حاضر بعد از شهر کرج دومین شهر پرجمعیت کل استان البرز است و رشد جمعیت در این شهر باعث افزایش ساخت و ساز و رشد فزاینده واحدها و شهرک‌های مسکونی شده‌است. اتوبان تهران قزوین، جاده ترانزیت (جاده
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


کمال شهر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا