خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,212
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
بـ*ـو*ستان سرچشمه محلات یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر محلات است که به دلیل زیبایی و خوش آب و هوا بودن، عنوان پرگردشگرترین جای استان مرکزی را از آن خود کرده است.
بـ*ـو*ستان یا پارک به مکانی محفوظ گفته می‌شود که به شکل طبیعی یا نیمه‌طبیعی توسط بخش‌های دولتی طراحی و ساخته می‌شود. در این بـ*ـو*ستان‌ها که معمولا به منظور تفریح و لـ*ـذت بردن انسان یا برای حفاظت از حیات وحش یا زیستگاه طبیعی ساخته می‌شوند، ممکن است از اجزایی مثل سنگ، فواره، خاک، آب و قسمت‌های چمن هم وجود داشته باشد. بسیاری از پارک‌ها به صورت قانونی، حفاظت شده و محفوظ هستند. امروزه پارک‌ها نیز به تفریحگاه‌ها و مکان‌هایی برای گذراندن اوقات افراد و بازدید گردشگران تبدیل شده‌اند و برخی از آن‌ها نیز به دلیل استقبال زیاد مردم، به عنوان جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌اند.


بـ*ـو*ستان سرچشمه

یکی از بـ*ـو*ستان‌های زیبا و مشهور در کشور ایران، بـ*ـو*ستان سرچشمه در شهر محلات است. این بـ*ـو*ستان زیبا را می‌توان نمادی از شهر زیبای محلات دانست. شهر محلات خود به دلیل داشتن هوای پاک، طبیعت زیبا و پرورش گل‌های رنگارنگ و زینتی عنوان هلند ایران را به خود اختصاص داده است. بـ*ـو*ستان سرچشمه محلات یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و زیبای این شهر است. این مکان را بـ*ـو*ستان سرچشمه نام نهاده‌اند، چون این سرچشمه از چشمه‌های پرآب استان مرکزی است که در شمال شهر محلات و در دامنه رشته‌کوه هفتاد قله قرار دارد. این سرچشمه در بلندترین نقطه شهر محلات از لحاظ ارتفاع، قرار گرفته است و آب این چشمه علاوه بر استفاده در بـ*ـو*ستان و آبیاری فضای سبز پارک سرچشمه، به مصارف کشاورزی نیز می‌رسد و آب شرب مردم نیز از همین محل، تامین می‌شود.

#تالار_گردشگری_ایران


بـ*ـو*ستان سرچشمه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، FaTeMeH QaSeMi و ~ROYA~

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,212
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
فضای طبیعی بـ*ـو*ستان سرچشمه از درختانی تنومندی که عمدتا نیز چنار هستند، فضای سبز چمن، گ‌های زینتی پرورشی و یک دریاچه تفریحی تشکیل شده است. این بـ*ـو*ستان در سال ۱۳۸۹ رتبه نهم گردشگری در کشور ایران در بین ۹۰ گردشگاه تفریحی را به خود اختصاص داد. از مناظر زیبایی که در بـ*ـو*ستان محلات می‌توان دید وجود گل‌های رنگارنگ و بسیار زیبا در این مکان است که زیبایی و رویایی بودن این مکان را چندین برابر می‌کند. معروف بودن شهر محلات به شهر گل، دلیلی بر وجود گل‌های زیبا و خاص، در این مکان تفریحی است. اغلب گل‌هایی که در این بـ*ـو*ستان دیده می‌شود، همان گل‌های پرورشی هستند که در باغ‌های گل شهر محلات وجود دارند. بنابراین این بـ*ـو*ستان زیبا را می‌توان یکی از مکان‌های پرورش گل در محلات نیز دانست.
یکی دیگر از دلایلی که سبب پرطرفدار بودن بـ*ـو*ستان سرچشمه محلات می‌شود، هوای تمیز و پاکی است که در این مکان تفریحی دیده می‌شود. علی‌رغم آلودگی که در شهر اراک و دیگر شهرهای صنعتی استان مرکزی دیده می‌شود، شهر محلات هوایی بسیار پاک و تمیز دارد و به‌ویژه بـ*ـو*ستان سرچشمه به دلیل وجود درختان تنومند، چمن و چشمه آب، پاک‌ترین هوای این شهر را از آن خود کرده است. شاید به همین دلیل است که مردم شهرهای صنعتی استان هم سعی می‌کنند تفریحات خود را در این مکان حضور پیدا کنند تا بتوانند آرامش و اکسیژن مورد نیاز را از این طریق تامین کنند. فضای پارک به صورتی است که افراد به همراه خانواده نیز می‌توانند از پارک استفاده کنند.


شاید همین طبیعت زیبا و آب و هوای پاک این پارک و فضای زیبا و دلنشین آن باشد که سبب شده طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری داشته باشد. این منطقه را می‌توان یکی از پرگردشگرترین مناطق محلات به‌ویژه در نوروز و ایام تعطیل سال، دانست که توانسته است علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران و طبیعت‌گردان خارجی نیز را به دیدن خود جذب کند تا از هوای دلنشین آن بهره‌مند شده و اوقات خود را در این بـ*ـو*ستان به سر کنند.

بـ*ـو*ستان سرچشمه محلات در سال‌های قبل با یک قرارداد بین شهرداری و بخش خصوصی به مدت چندین سال به اجاره داده شد تا از این طریق زیرساخت‌های لازم برای گردشگری و استفاده بهتر بازدیدکنندگان در پارک، تقویت شود و فضای پارک از این طریق به‌سازی شده و پیشرفت‌های بهتری در محل انجام شود. به این منظور برای مدتی بخش‌هایی از بـ*ـو*ستان از دسترس عموم خارج شد تا عملیات به‌سازی روی آن انجام شود. این عملیات در سال‌های اخیر به دلیل نارضایتی مردم شهر محلات متوقف شد. به گفته مردم این شهر عملیات به‌سازی، سبب قطع بسیاری از درختان کهنسال و کم شدن آب چشمه شده و همین سبب نارضایتی مردم شهر شده بود.


امکانات پارک

منطقه توریستی و پرطرفدار سرچشمه امروزه پربازدیدترین مکان در استان مرکزی است. فضای پارک در برخی جاهای آن به‌صورت سنتی طراحی شده و امکاناتی در آن به کار گرفته شده است تا علاقه‌مندان به فضاهای سنتی، به همراه دوستان یا خانواده‌های خود، بتوانند از آن حداکثر استفاده را کرده و بیشترین لـ*ـذت را در این مکان ببرند. در این پارک امکانات تفریحی برای استفاده از آب وجود دارد و شرایط قایق‌سواری در آب چشمه این پارک معمولا فراهم است. کسانی که قصد اقامت چند ساعته یا ماندن در شب در این مکان را دارند، معمولا از چادرهای مسافرتی در سکوهای تعبیه شده در این مکان، استفاده می‌کنند.علاوه بر آنچه گفته شد، پارک سرچشمه امکانات دیگری از قبیل استراحتگاه، رستوران، سفره‌خانه‌های سنتی نیز دارد. علاوه براین امکانات مورد علاقه بازی برای کودکان مثل شهره‌بازی نیز در سرچشمه محلات وجود دارد. در ان پارک گل‌های زینتی پرورش یافته نیز به فروش می‌رسد. سرچشمه محلات دارای پارکینگ نیز است و کسانی که با خودرو به این محل سفر می‌کنند از این بابت مشکلی نخواهند داشت.کسانی که دوست‌دار و علاقه‌مند به گذران وقت در طبیعت هستند، می‌توانند از بـ*ـو*ستان محلات و و فضای دلنشین و آرامش‌بخش و زیبایی‌هایش در فصل بهار دیدن کنند.
#تالار_گردشگری_ایران


بـ*ـو*ستان سرچشمه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، FaTeMeH QaSeMi و ~ROYA~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا