خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
با شنیدن نام نایکی (Nike) اولین چیزی که به ذهنتان رسید چه بود؟ یک علامت تیک سیاه؟! میلیون ها نفر نام و نشان کمپانی نایکی را در جهان می شناسند که این مرهون لوگوی ساده و خاص نایکی است. طراحی نشانه و لوگو برای بسیاری از کسب و کارها حائز اهمیت است و در فروش بیشتر محصولشان و شناخته شدن نام شرکتشان تاثیر خواهد داشت. اما چه چیزی یک لوگوی خوب را از یک لوگوی بد متمایز می کند؟ در طراحی و انتخاب لوگو چه نکاتی باید مدنظر قرار گیرد؟ با ما همراه باشید تا ۷ نکته اساسی در طراحی لوگو را مورد بررسی قرار دهیم.

به عقیده پاول راند از شناخته شده ترین طراحان لوگو در جهان “اگر در جهان ارتباطات، تصویر سلطنت می کند، لوگو مثل جواهری در تاج سلطنتی است” طراحی لوگو در شهرت شرکت و برند تاثیر به سزایی دارد. اولین مساله ای که در طراحی لوگو باید به آن توجه کرد مشخصه متمایز کننده شرکت است و باید در طراحی لوگو نیز این مساله را مد نظر قرار داد. به طور مثال نشان معروف شرکت اپل اصلی ترین مشخصه این شرکت را به ذهن مشتری می رساند: سادگی، ذوق هنری و ارتباط خوب با کاربر.

در طراحی یک لوگوی موفق باید چند نکته دیگر را نیز مدنظر قرار داد که در ادامه به آن اشاره می شود.

۱-ساده طراحی کنید

بهترین لوگوها و آنهایی که بیشترین تاثیر را در ذهن مشتری می گذارند ساده ترین لوگوها هستند. لازم نیست نکات زیادی را لوگوی خود بگنجانید. هر چه ساده تر بهتر. درنظر داشته باشید که لوگوی شما در ابعاد و حالات مختلفی استفاده می شود و در خیلی از حالت ها (مثل چاپ در ابعاد کوچک) جزییات شما از دست خواهند رفت. اگر جزییات و پیام هایی که در لوگو گنجانده اید در جهت هدف کلی لوگو حرکت نمی کنند آنها را حذف کنید.



۲-در خاطر ماندن

لوگو باید بعد از اولین بار دیده شدن به راحتی به خاطر آورده شود. در حالت عادی مردم تنها یک نظر به لوگوی شما نگاه خواهند کرد و وقت زیادی را صرف دیدن و برانداز کردن لوگوی شما نمی کنند پس باید در یک نظر کاری کنید لوگوی شما در خاطره آنها ثبت شود. باید لوگوی شما روی یک نکته تاکید داشته باشد و چند عنصر اصلی آن بخش عمده تصویر را به خود اختصاص داده باشند. (مثلا بخش عمده لوگو را یک عنصر هندسی به خود اختصاص داده باشد مثل سه دایره متقاطع) لوگویی که پیچیده باشد، به هم ریخته باشد و بخش ها و قسمت های مختلفی داشته باشد هرگز در خاطر مشتری نخواهد ماند.


اساسی‌ترین نکاتی که باید در مورد طراحی لوگو بدانیم!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، . faRiBa . و Ghazaleh.A

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳-تازه و متمایز باشید

قبل از طراحی لوگو به لوگوی رقبای خود نگاهی بیاندازید، عناصر اصلی آنها را بشناسید و سعی کنید از رقبای خود کپی نکنید. به طور مثال مخابرات پر است از نشانه های کره زمین یا همه دندانپزشکان از دندان درلوگوی خود استفاده می کنند. گرچه استفاده از این موارد منطقی است اما اگر می خواهید از رقبا بهتر باشید پس مثل آنها طراحی نکنید: “نیازی نیست لوگو کاری که شرکت شما می کند را بیان کند: لوگوی مرسدس بنر خودرو ندارد و در لوگوی اپل نیز کامپیوتری مشاهده نمی شود؛ لزومی ندارد لوگوی فست فود غذا داشته باشد و این که مربوط به کار شماست دلیل مناسب بودن آن استفاده از آن نیست.”

۴- مدرن و به روز باشید

سعی کنید طبق روندهای روز طراحی لوگوی خود را طراحی کنید. یک روند طراحی وقتی در جامعه جا بیافتد در نظر مردم نیز جذاب جلوه می کند. اگر می خواهید لوگوی شما از الان تا چند سال بعد ارزش داشته باشد بر اساس طراحی روز اقدام به ساخت لوگو کنید. در سالهای اخیر گرایش گسترده ای در میان طراحان برای طراحی با رویکرد تـ*ـخت “Flat” و یا اصلاحا طراحی متریال ایجاد شده است. طراحان لوگو نیز از این قافله عقب نمانده اند و لوگوهای جدید را بر اساس این گرایش طراحی می کنند. در این گرایش همه طراح ها دوبعدی و ساده طراحی می شود. از سایه و عمق دادن پرهیز می شود و همه چیز به سمت ساده سازی حرکت می کند.

حتی شرکت های بزرگ و شناخته شده نیز در سالهای اخیر لوگوی معروف خود را عوص کرده اند و از طراحی تـ*ـخت بهره برده اند. شما نیز بهتر است همین امروز به سمت طراحی تـ*ـخت حرکت کنید. حتی اگر سازمان بزرگ و معروفی دارید از تغییر لوگو نترسید و توجه کنید که گوگل و مایکروسافت نیز لوگوی خود را در سال گذشته عوض کردند.


اساسی‌ترین نکاتی که باید در مورد طراحی لوگو بدانیم!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Tabassoum، *RoRo*، . faRiBa . و یک کاربر دیگر

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵- تناسب اجزا و نسبت های بصری را رعایت کنید

لوگوهای موفق به واسطه استفاده و پیروی از اصول اولیه معماری مثل اصل نسبت طلایی چشم نواز هستند و به خوبی در ذهن ثبت می شوند. رعایت جنبه های زیبایی شناسی علاوه بر انتخاب ابعاد و نسبت ها خود را در انتخاب رنگ نیز نشان می دهد. استفاده از رنگ هایی که با هم تناسب یا تضاد مناسبی دارند در کنار هم، و توجه به نوع کسب و کارتان در انتخاب رنگ ( مثلا استفاده از رنگ های گرم و زنده برای رستوران ها مناسب است) در ایجاد یک لوگوی زیبا به شما کمک می کند.

نکته بعدی هم خوانی میان بخش های مختلف لوگو است. اگر در طراحی از خطوط منحنی استفاده کرده اید پس برای انتخاب نوع فونت نیز از همین روند استفاده کنید. باید زبان طراحی خطوط و اجزای مختلف لوگو یکسان باشد.

۶- مخاطب خود را بشناسید

لوگوی انتخابی شما باید با نوع جامعه مخاطبتان تناسب داشته باشد. به طور مثال در طراحی لوگو برای یک محصول کودکانه باید از رنگ های شاد و فونت های تاحدی جذاب و غیررسمی استفاده کرد. حال آنکه این نوع طراحی برای طراحی لوگوی یک سازمان حقوقی مناسب نیست.

۷- اندکی خلاقیت به خرج دهید

قبلا در مطلبی چند نمونه لوگوی خلاقانه را خدمت شما معرفی کردیم. رساندن یک پیام پنهان و یا یک نکته جالب توجه در لوگو می تواند لوگوی شما را برای همیشه در خاطره ها ثبت کند. در طراحی لوگو عجله نکنید و سعی کنید با اندکی صرف وقت و نظر خواستن از کارمندان خود یک نکته ولو کوچک به لوگوی خود اضافه کنید.


اساسی‌ترین نکاتی که باید در مورد طراحی لوگو بدانیم!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، . faRiBa . و Ghazaleh.A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا