خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~elнa_м~

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/3/18
ارسال ها
423
امتیاز واکنش
7,871
امتیاز
313
محل سکونت
Yazd
زمان حضور
46 روز 19 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84039948

  1. استان‌ها
  2. گلستان

کاهش ۳۰ درصدی میانگین بارندگی گلستان در سال زراعی جاری


گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان از ثبت ۵۰۰ میلیمتر بارش باران طی سال زراعی جاری در این استان خبر داد و گفت که این رقم نسبت به مدت مشابه قبل ۳۰ درصد کمتر شد.



نوربخش داداشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری که چند روز به پایان آن باقیمانده است، ۵۰۰ میلمتر باران در نقاط مختلف استان بارید در حالیکه این رقم در سال زراعی قبل ۷۱۶ میلیمتر بود.
سال زراعی از اول مهرماه آغاز شده و تا مهر سال آینده محاسبه می شود.
وی بیان کرد: باتوجه به نقشه های پیش یابی در چند روز آینده تا ابتدای مهر بارش موثر و محسوسی در استان نخواهد بارید و رقم ۵۰۰ میلیمتر ، بارش نهایی سال زراعی جاری محسوب می شود.
مدیرکل هواشناسی گلستان میانگین بلندمدت بارش در سال زراعی استان را ۴۲۵ میلیمتر اعلام کرد و گفت که بر این اساس، میزان بارش در سال زراعی گذشته ۱۵ درصد بیشتر شد.
گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است.
گلستان در گذشته های نه چندان دور منطقه ای پرآب و بارانی به حساب می آمد اما در سال های گذشته با کاهش معنادار بارش و کم توجهی به مصرف بهینه آب، در آستانه بحران خشکسالی قرار گرفته است.
کاهش مصارف غیرضروری خانگی در کنار کاشت محصولات کشاورزی با نیاز اندک به آب، از جمله موارد موثر در کاهش نگرانی تسلط خشکسالی در گلستان است.
اگر چه زمین با پدیده گرم شدن مواجه است اما بیش از آن عوامل محلی همچون تخریب منابع طبیعی بویژه جنگل ها و استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی باعث تغییراقلیم در گلستان شده بطوری‌که اکنون تعداد روزهای بارندگی در سال کم اما شدت بارش بیشتر شده است.
با توجه به مشکلات فراوان فراروی گلستان در حوزه تامین آب و استمرار خشکسالی، مدیریت مصرف بویژه در حوزه کشاورزی و خانگی از جمله راهکارهای موثر در کاهش آسیب های این چالش است.
همچنین استفاده بهینه از منابع آبی موجود در گلستان، ضرورت سرمایه گذاری بیش از گذشته در جمع آوری آب های سطحی، کشت محصول های کم آب طلب، هدایت زراعت به آب سبز (کشت در فصل پرباران)، ساماندهی ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز ،نظارت بر مصرف بویژه در بخش کشاورزی، اجرای طرح های زهکشی اراضی و توسعه اجرای آبیاری تحت فشار و توجه بیش از گذشته به اجرای طرح های آبخیزداری را می طلبد.
طبق اعلام هواشناس گلستان، از بعد ازظهر و عصر امروز سه شنبه افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده در استان پیش بینی می شود و این شرایط تا فردا تداوم خواهد داشت.
بر اساس این پیش بینی، پنجشنبه بتدریج جو گلستان پایدار شده و این شرایط تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.
دیروز گنبد با ۳۴ درجه گرمترین و مراوه تپه با ۱۵.۹ درجه خنک‌ترین شهر گلستان بود
منبع :ایرنا


کاهش سی درصدی میانگین بارندگی استان گلستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا