خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
تجزیه و تحلیل محققان از یک استالاگمیت(چکیده‌سنگ) در اعماق غاری در چین، سرنخ‌هایی در مورد “سرعت چرخش قطب‌های مغناطیسی زمین” ارائه کرد.
بهترین انجمن رمان نویسی * دانلود رمان

این ارتعاش سریع نه تنها غافلگیر کننده بود، بلکه نشان دهندۀ تغییر ناگهانی مشابه در آیندۀ نزدیک است که تقریبا مشکلات بزرگی را به ویژه برای دانشمندانی که به میزان زیادی به تکنولوژی دیجیتال وابسته هستند ایجاد خواهد کرد. شما تنها نیاز به یک قطب نما دارید تا بدانید ما توسط یک نیروی عظیم احاطه شده‌ایم که با قطب زمین تنظیم شده است، و فلش به سرعت به جهت شمال حرکت می‌کند در حالی که دُم آن قطب جنوب را نشان می‌دهد.
چرخش این حباب نامرئی مغناطیسی توسط جریان ذرات باردار در اعماق زیر پای ما ایجاد می‌شود. اما به شکل ِ شگفت‌انگیزی خیلی کم در مورد تشکیل آن و چگونگی تکامل زمین میدانیم. خوشبختانه برای زمین‌شناسان کنجکاو، میدان مغناطیسی یک نشانۀ ثابت بر روی پوسته زمین بر جای می‌گذارد. با یخ زدن سنگ‌های آذرین متبلور شده، مواد معدنی مغناطیسی می‌توانند شواهدی را در مورد جهت زمین قبل از اینکه سرد شود ارائه کنند.

بنابراین شگفت‌زدگی ژئوفیزیکدان فرانسوی “برنارد برانس” را تصور کنید وقتی که در سال 1960 سنگ‌های آتشفشانی را یافت که در جهت عکس، مغناطیسی شده بودند. بیست سال بعد، ژئوفیزیکدان ژاپنی “موتونوری ماتویاما” حدس‌های برانس را مورد آزمایش قرار داد، و اولین مدارک واقعی را ارائه داد در مورد اینکه میدان مغناطیسی ما بیشتر دچار ارتعاش می‌شود و همیشه جهتی یکسان را نشان نمی‌دهد. برای به خاطر سپردن تلاش‌های آنها آخرین تغییر بزرگ در قطبیت میدان بعد از نام دو دانشمند نامگذاری شد. اکنون مرز ماتویاما برانس رویدادی را شرح می‌دهد که در آن 780 هزار سال پیش جنوب تبدیل به شمال و شمال تبدیل به جنوب شد.
این آخرین مرتبه‌ای بود که این واژگونی تاریخی رخ داد. انحرافات کوچکتر در مکان قطب، گردش ژئومغناطیسی نامیده شدند که به نظر می‌رسد به طور مکرر و خیلی بیشتر اتفاق می افتند. که شامل یک حالت تلنگر ضعیف در حدود 41000 سال پیش می‌باشد یعنی زمانی که میدان حدود 5 درصد از قدرت فعلی خود را برای تعداد کمی از کشورها از دست داد.


با توجه به اینکه این حباب کار مهمی را برای محافظت از ما در برابر ذرات باردار خورشیدی انجام می‌دهد، تعیین دقیق میزان درک ما از تغییرات در میدان مغناطیسی بسیار جزئی می‌باشد. بدون آن بسیاری از تکنولوژی‌های الکترونیکی ما، هم بر روی سطح و هم در مدار زمین باید با بمبارانی مقابله کنند که مدارهای آنها را در معرض آتش گرفتن قرار می دهد.
ژئوفیزیکدان “اندریورابرت” از دانشگاه ملی استرالیا بیان می‌کند: «حتی با وجود میدان مغناطیسی قوی امروزی زمین ما هنوز در معرض بادهای خورشیدی هستیم که می‌توانند بر جوامع وابسته به برق آسیب برسانند.» ما میخواهیم قبل از اینکه این میدان دچار آشفتگی شود در مورد آن بیشتر بدانیم. متاسفانه نشانه‌های آشفتگی را نمی‌دانیم، بنابراین نمی‌توانیم در مقابل آن از خود محافظت کنیم. عمل سنگ‌های آهکی همچون عکس گرفتن از جهت میدان مغناطیسی می‌باشد، اما معمولا حرکات ظریف‌تر به دلیل جریان بالا رفتن آب از دست می‌روند.

بهترین انجمن رمان نویسی * دانلود رمان


سرعت چرخش قطب‌های مغناطیسی زمین چقدر است؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: * ELINA *، *RoRo*، Narín✿ و یک کاربر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
بنابراین رابرتز همراه با یک تیم بین المللی تحقیقاتی، به دنبال یک منبع دارای رشد کمتر رفتند. ثابت شد که استالاگمیت بر روی بسـ*ـتر یک غار در استان گویژو در جنوب غربی چین می‌تواند این رویداد را به طور کامل ثبت کند. عناصر سنگی برای اولین‌بار در حدود 107 هزار سال پیش در عمق 1 متری ته نشین شدند. این انباشتگی به مدت 16 هزار سال ادامه پیدا کرد تا لایه‌های مواد معدنی حل شده که شامل ترکیبات آهن به نام مگنتیت بود برروی هم قرار بگیرند که اطلاعات مفیدی را در مورد میدان مغناطیسی ثبت می‌کند.
استالاگمیت‌ها در بیش از 190 مدل دچار شکاف شدند و با استفاده از مغناطیس‌سنج حساس به سرما با دقت بالا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و یک نتیجه در مقیاس یک قرن از جهت میدان مغناطیسی زمین و استحکام صد هزار سال پیش آن ارائه دادند. در بین چندین جریان آهستۀ کوچک‌تر در قطب آنها یک نشانه از واژگونی مغناطیسی کشف کردند که حدود 98000 سال پیش اتفاق افتاده بود که قبل از اینکه واژگونی دوباره اتفاق بیافتد برای یک یا دو قرن در آن مکان مانده بود.

این انحراف در مقیاس زمانی زمین‌شناسی بسیار کم است، و می‌تواند نشان دهندۀ هرگونه تغییر مهم در قشر محافظت کننده ما باشد که با هشدارهای بسیار نیز خود را نشان نمی‌دهند. “رابرتز” افزود: “این داده‌ها درک مهمی از رفتار میدان مغناطیسی قدیم زمین ایجاد می‌کند، که ثابت شده است بسیار سریع‌تر از آنچه که در گذشته تصور می‌شد تغییر می‌کند.»
داده‌ها نشان می‌دهند که با کاهش میدان مغناطیسی، نوسانات در نیروی آن افزایش می‌یابد، که نشان دهندۀ بی‌ثباتی در فعالیت زمین‌شناسی نزدیک به هسته بیرونی زمین می‌باشد. هرچند که طبیعت خاطرات را حفظ نمی‌کند از نظر فنی زمان چرخش میدان به تاخیر افتاده است، بنابراین ما مطمئن نیستیم که چه میزان باید نگران باشیم.
با این وجود، میدان ما دهه به دهه ضعیف‌تر می‌شود، و برخی بر این باور هستند حتی با اینکه انحراف کامل نیست این مساله به گردش دیگری اشاره می‌کند. تحقیقات در این زمینه، نشان می‌دهد که تغییرات بزرگی در میدان مغناطیسی ما در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد، بنابراین خوب است که دانشمندان توجه داشته باشند.
بهترین انجمن رمان نویسی * دانلود رمان


سرعت چرخش قطب‌های مغناطیسی زمین چقدر است؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: * ELINA *، *RoRo* و Narín✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا