خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه بفهمیم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ چند بیتی است؟

How to Determine if Windows OS is 32-bit (x86) or 64-bit (x64)

وقتی که شما قصد دارید برنامه ای را برای سیستم عامل خود دانلود کنید مهم نیست که شما از چه نسخه ای (Enterprise یا Home) استفاده می کنید بلکه باید به ۳۲ بیتی بودن یا ۶۴ بیتی بودن ویندوز خود توجه داشته باشید. به طر کلی ما دو دسته پردازنده ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی داریم که نوع این پردازنده ها بر عملکرد سیستم و حتی نوع نرم افزاری که از آن استفاده می کنید تاثیر می گذارد.

پردازنده ۳۲ بیتی تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در تمام رایانه ها استفاده شد. پردازنده های پنتیوم اینتل و پردازنده های اولیه AMD، ۳۲ بیتی بودند که بدین معناست که سیستم عامل ها و برنامه های با واحدهای داده ۳۲ بیتی کار می کردند. به طور مثال، سیستم عامل های ویندوز ۹۵، ۹۸ و XP همه ۳۲ بیتی هستند. یک کامپیوتر که دارای پردازنده ۳۲ بیتی است نمی تواند یک سیستم عامل ۶۴ بیتی داشته باشد.



سیستم های ۶۴ بیتی از سال ۱۹۶۱ عرضه شدند و تا کنون ساخته می شوند. با این حال تا اوایل سال ۲۰۰۰ در سیستم های خانگی استفاده نشد. مایکروسافت نسخه ۶۴ بیتی ویندوز XP را منتشر کرد تا در کامپیوترهای دارای CPU، ۶۴ بیتی استفاده شود. ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ همه سیستم عامل های ۶۴ بیتی بودند که عرضه شد. در کامپیوترهایی که پردازنده ۶۴ بیتی وجود دارد می توان از سیستم عامل ۳۲ بیتی استفاده کرد. در سیستم های دارای پردازنده ۶۴ بیت شما نمی توانید برنامه های ۱۶ بیتی را اجرا کنید اما بسیاری از سیستم عامل ها و برنامه های ۳۲ بیتی در پردازنده ۶۴ بیتی اجرا می شوند.

نحوه تشخیص تفاوت ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن ویندوز

تفاوت بین پردازنده ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی در تعداد محاسبات انجام شده در ثانیه است که می تواند بر سرعت انجام کارهای انجام شده تاثیر بگذارد. پردازنده های ۶۴ بیتی در سیستم های خانگی می توانند ۲ هسته، ۴ هسته، ۶ هسته و ۸ هسته ای باشند. هسته های بیشتر به شما اجازه افزایش تعداد محاسبات در هر ثانیه را می دهد که می تواند قدرت پردازش را افزایش دهد و به سریعتر شدن سیستم شما کمک کند. برنامه هایی که نیاز به محاسبات زیادی دارند برای اینکه عملکرد صحیحی داشته باشند می توانند در بیشتر پردازنده های ۶۴ بیتی چند هسته ای سریعتر و کارآمدتر اجرا شوند.

یکی دیگر از تفاوت های بین پردازنده های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی حداکثر مقدار حافظه رم است که می تواند پشتیبانی کند. رایانه های ۳۲ بیتی از حداکثر ۳ تا ۴ گیگابایت حافظه پشتیبانی می کنند در حالی که سیستم های ۶۴ بیتی می توانند بیش از ۴ گیگابایت حافظه را پشتیبانی کند. این ویژگی برای کاربرانی که از برنامه های طراحی گرافیک، ادیت ویدیو و … استفاده می کنند مهم است چونکه باید محاسبات زیادی انجام شود. اگر قصد دارید از برنامه های گرافیکی ۳ بعدی و بازهای کامپیوتری استفاده کنید شما باید پردازنده خود را به ۶۴ بیت ارتقاء دهید.

از کجا بفهمیم ویندوز ۸، ۷ و ۱۰ چند بیتی است؟

روی دکمه Start کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت System را تایپ کنید. در لیست برنامه ها System را انتخاب کنید.



حالا به قسمت System type نگاه کنید در اینجا ورژن ویندوز شما نوشته شده است به طور مثال در اینجا ویندوز ما ۶۴ بیتی است.



شما می توانید علاوه بر مشاهده نسخه ویندوز خود از فضای رم (RAM) کامپیوتر خود را با نت پد ویندوز آزاد کنید.

نحوه تشخیص ورژن ویندوز ۷

به جای روش بالا، شما می توانید با کلیک راست کردن روی آیکن Computer و انتخاب Properties به ورژن ویندوز خود دسترسی پیدا کنید.



اگر علاوه بر مشاهده ورژن ویندوز خود می خواهید برنامه های سنگین را غیر فعال کنید می توانید از پست چگونه مدت زمان شروع برنامه ها در ویندوز را پیدا و موارد سنگین را غیرفعال کنیم ؟ کمک بگیرید.

تشخیص نسخه ویندوز در ویندوز XP، ۲۰۰۰، سرور ۲۰۰۳

کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره RUN باز شود، حالا عبارت sysdm.cpl را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.



قسمت System Type را نگاه کنید اگر شما x86 را مشاهده کنید ورژن ویندوز شما ۳۲ بیتی است و اگر EM64T را مشاهده کنید ورژن ویندوز شما ۶۴ بیتی است.



برای مشاهده مدت زمان کارکرد لپ تاپ و کامپیوتر در ویندوز و مک می توانید از ۸ روشی که قبلا در انزل وب به شما آموزش دادیم استفاده کنید.

تشخیص ۳۲ یا ۶۴ بیتی CPU در ویندوز ۱۰

برای تشخیص ورژن ویندوز، وارد Control Panel ویندوز ۱۰ شوید. System & Security را انتخاب کنید و System را کلیک کنید بعد اطلاعات قسمت System Type را مطالعه کنید.




نحوه تشخیص ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و...

 
  • تشکر
Reactions: Saghár✿ و Arnosh
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا