خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

pari.ne

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/8/20
ارسال ها
73
امتیاز واکنش
107
امتیاز
153
محل سکونت
خراسان شمالی
زمان حضور
1 روز 5 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
گردشگاه باباامان در کیلومتر ۱۰ جادهٔ بجنورد - مشهد، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های گردشگری در ایران می‌باشد. این پارک دارای استخرهای متعدد و پارک جنگلی دارای ۴۰۰٬۰۰۰ اصله درخت ازجمله چنارک، زالزالک، اقاقیا و زردآلو است، همچنین این پارک دارای پوشش گیاهی به وسعت ۲۵۰ هکتار می‌باشد. پارک باباامان دارای پوشش گیاهی و درختان قطور چنار 400 ساله و چشمه‌هایی است که در مرکز و اطراف باباامان می‌جوشند و بر زیبایی این پارک می افزایند همچنین شاخه‌ای از رودخانه اترک از کنار این پارک می‌گذرد که وجود این رودخانه امکان ماهیگیری را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌است. و چشمه این مجموعه تفریحی که از نوع آبهای معدنی محسوب می‌شود و ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه‌ای می‌جوشد و به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده‌است. آب این چشمه‌ها جزو دسته آب‌های سولفاته کلسیک و سدیک هست و مصرف آن صفرا آور، ملین و تسهیل‌کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است.گردشگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های طبیعت‌گردی کشور است که با طبیعتی زیبا همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و زائر حرم قدس رضوی است. مسافران و زائران بسیاری که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور، به‌ویژه مشهد مقدس را دارند، برای استراحت از این گردشگاه دیدنی استفاده می‌کنند. در بابا امان چشمه‌ای است که از دل صخره می‌جوشد و آب آن به استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده، تا آبشارهای مصنوعی را که چهره‌ای زیبا و دلنشین به پارک داده‌اند، تولید کند. نوای لطیف و شب‌های دل‌انگیز و زیبای بابا امان هر گردشگری را به سمت و سوی خود جذب می‌کند.
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگاه بابا امان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
گردشگاه بابا امان که در کیلومتر ۱۰ جاده بجنورد-مشهد، قرار گرفته، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های گردشگری ایران و جاهای دیدنی بجنورد است. این پارک قدیمی و زیبا استخرهای متعدد داشته و پارک جنگلی آن دارای ۴۰۰ هزار اصله درخت است. از جمله درختان این گردشگاه، چنار، چنارک، زالزالک، اقاقیا، بید و زردآلو را می‌توان مثال زد. پارک مزبور پوشش گیاهی به وسعت ۲۵۰ هکتار دارد. پارک بابا امان پوشش قطور و درختان چنار قطور ۴۰۰ ساله دارد. این درختان علاوه بر افزودن بر زیبایی پارک و طبیعت آن، سایه‌بان‌هایی مطمئن برای استفاده گردشگران و مسافران محسوب می‌شوند.چشمه‌ها از جاذبه‌های دیگر گردشگاه هستند. چشمه‌هایی که در مرکز و اطراف گردشگاه بابا امان می‌جوشد، زیبایی طبیعت این پارک را دوچندان می‌کند. جایی که سرسبزی طبیعت و آب روان و جوشان و پاک در طبیعت کنار هم قرار می‌گیرند، دیگر تمامی زبان‌ها برای توصیف این مناظر قاصر خواهند بود. شاخه‌ای از رودخانه اترک نیز از کنار پارک می‌گذرد و علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی زیبا برای گردشگاه بابا امان، وجود آن، امکان ماهی‌گیری را برای گردشگران و علاقه‌مندان به این تفریح و سرگرمی فراهم می‌کند. چشمه‌ای که در این مجموعه تفریحی قرار دارد و با عنوان چشمه بابا امان از آن نام برده می‌شود از نوع آب‌های معدنی است که ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه‌ای جوشیده و به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده است. آب این چشمه‌ها جزو دسته آب‌های سولفاته کلسیک و سدیک است و مصرف آن صفراآور، ملین و تسهیل‌کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است. وجود چنین مزایایی در آب چشمه، در روی آوردن هرچه بیشتر گردشگران به این مکان بی‌تاثیر نیست.چشمه بابا امان در گردشگاه بابا امان از چهار نقطه می‌جوشد و آبشارهای مصنوعی را ایجاد می‌کند.
منبع: کجارو
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگاه بابا امان

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
چشمه بابا امان از چهار نقطه درون‌تپه جوشیده و در ثانیه ۳۵ تا ۴۰ متر مکعب آبدهی دارد و آب آن به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح نسبت به هم ساخته شده‌اند تا آبشارهایی مصنوعی را در محل گردشگاه بابا امان، برای گردشگران ایجاد کنند. در دامن تپه‌ها و درختان بی‌شمار، امکاناتی برای رفاه مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات موجود در گردشگاه بابا امان می‌توان به امکاناتی مثل رستوران، هتل، پارک، نانوایی و نمایشگاه‌های فصلی و نانوایی اشاره کرد. در گردشگاه بابا امان، روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور نیز در نظر گرفته شده که برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای توسط مسافران و گردشگرانی که به این مکان سفر می‌کنند، ساخته شده است. علت نام‌گذاری این مکان، وجود ماکت و نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از ۴ متر در آن محل است. وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک در گردشگاه بابا امان و عبور آب از آن منطقه، سبب شده است تا علاقه‌مندان به ماهی‌گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند. چند استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در قسمتی از پارک است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود. در گردشگاه بابا امان، حیات وحشی نیز وجود دارد که در غرب پارک ساخته شده است. این حیات وحش زیبا دارای حیوانات متنوعی است که در آن، نوعی از گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو از گونه‌های نادر و شاخص، دیده می‌شود که برای تکثیر و آشنایی علاقه‌مندان در این پارک، رها شده‌اند و چشم‌انداز بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به حیوانات در این پارک ایجاد کرده‌اند. در کنار تفرجگاه بابا امان، بقعه‌ای ساخته شده که منسوب به شاهزاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و به امامزاده بابا امان شهرت پیدا کرده است. وجود این امامزاده در این مکان زیبا سبب شده است که علاوه بر گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، پارک و حیات وحش، زائران و علاقه‌مندان به امامزاده نیز از این مکان برای زیارت دیدن کنند. تفرجگاه دل‌فریب و دیدنی بابا امان به دلیل قرار داشتن در کنار جاده اصلی در فصول مسافرتی یکی از محل‌های اصلی اتراق مسافران و زائران است.در گردشگاه بابا امان، حیات وحش نیز وجود دارد که مورد علاقه بسیاری از طبیعت‌گردان است.
منبع: کجارو
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگاه بابا امان

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
به گفته اداره میراث فرهنگی، این منطقه گردشگری، سالانه بیش از ۱۵میلیون نفر از مسافران و زائران آستان قدس رضوی که برای زیارت هشتمین امام شیعیان جهان، امام رضا (ع) از این مسیر عبور می‌کنند، از گردشگاه بابا امان دیدن کرده یا در آن اتراق می‌کنند.طبیعی است که شب طبیعت بسیار دیدنی‌تر از روز است. بنابراین شب‌های گردشگاه بابا امان نیز شب‌های دلنشین و زیبایی دارد که می‌توانید آن را تجربه کنید. امروزه گردشگاه بابا امان به دلیل موقعیت خاص خود مورد توجه بسیاری است. شما نیز اگر به استان خراسان سفری زیارتی داشتید، می‌توانید از این محل برای اتراق و استراحت خود استفاده کرده و از دیدنی‌های کم‌نظیر آن بهره‌مند شوید.از دیگر جاذبه‌های باباامان وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک است که از کنار آن می ‌گذرد، وجود این رودخانه باعث شده تا علاقمندان به ماهی گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند.
همچنین چند استخر پرورش ماهی قزل آلا در قسمتی از پارک وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.از دیگر مناظر زیبا و دیدنی این پارک، حیات وحش پردیسان در زمینی به مساحت 250 هکتار در غرب پارک تفریحی بابا امان است که در آن تنوع گیاهی و جانوری خراسان شمالی یافت می‌ شود.در این پارک جانورانی از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو که از گونه‌های نادر و شاخص کشور می‌باشد جهت تکثیر و آشنایی علاقمندان در این پارک رها شده‌اند.بر روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور وجود دارد که محلی برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای ساخته شده و علت نامگذاری آن وجود نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از 4 متر است.در این تفرجگاه امامزاده ای وجود دارد که به بابا امان مشهور است. این تفرجگاه به دلیل قرار داشتن در کنار جاده اصلی در فصول مسافرتی یکی از محلهای اصلی اتراق مسافرین و زائرین است. مجموعه تفریحی باباامان در منطقه جنگلی حاشیه جاده ارتباطی بجنورد به مشهد با هشت استخر و آبشار و بیش از ۲۰۰هکتار جنگل، تفرجگاهی جذاب برای مسافران و زایران در این خطه است.در میان درختان چنار کهنسال، بر فراز تپه ای که چشمه در مجاورت آن قرار دارد، بنای امامزاده ای معروف به شاهزاده اسماعیل قرار دارد.
امکانات رفاهی
در تپه ها، درختان انبوه و مناظر تماشایی باباامان تاسیساتی نظیر متل، رستوران، پارک کودک و محل استراحت خانواده ها جای گرفته است. هوای لطیف و شبهای دل انگیز و زیبای باباامان هر گردشگری را به خود جذب می کند.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگاه بابا امان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا