خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این مطالب برای شما مفید واقع شد؟

  • بله

    رای: 0 0.0%
  • خیر

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
انجمن رمان نویسی | سایت انجمن رمان 98
Huawei Nova 7i اسمارت‌فون قابل‌قبولی در رده میانی رو به بالای بازار است که به‌خصوص در حافظه و مشخصات پردازشی از سطح معمول این کلاس فراتر می‌رود. طراحی بدنه و شکل ظاهری گوشی با تکیه بر دوربین سلفی درون پنل، رنگ‌آمیزی متفاوت بخش پشتی و دوربین‌های چهارگانه این قسمت جالب‌توجه به نظر می‌رسد اما از لحاظ جنس بدنه با توجه به پلاستیکی بودن شاسی و بخش پشتی، امتیاز بالایی را به دست نمی‌آورد. از ابعاد صفحه‌نمایش، دقت رنگ و کنتراست آن می‌توان تا حدود زیادی رضایت داشت اما در زمینه روشنایی هنوز با بهترین‌‌های این رده فاصله مشخصی دیده می‌شود.

از کیفیت دوربین اصلی در وضوح پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی می‌توان کاملا رضایت داشت و با انتخاب گزینه AI Ultra Clarity نیز می‌توان تصاویر 48 مگاپیکسلی با کیفیتی را در محیط‌های با نور کامل برداشت کرد. کیفیت تصویر در حالت شب با دوربین اصلی نیز همچنان برای سوژه‌های ثابت و بدون حرکت در سطح مناسبی قرار دارد. در سوی دیگر دوربین التراواید عملکرد متوسط رو به پایینی را به نمایش می‌گذارد و با این‌که در نگاه اول نمی‌توان از تصاویر آن چندان ناراضی بود اما با دقت بیشتر نه‌تنها مشکلاتی مثل جزییات کمتر و رنگ‌های غیر دقیق خودنمایی می‌کنند بلکه در گوشه‌های کادر نیز (مثل اکثر دوربین‌های التراواید رده میانی) با تصویری مبهم روبرو می‌‌شویم. دوربین ماکرو در این میان مطابق انتظار از یک دوربین ساده 2 مگاپیکسلی عمل کرده و امکان عکاسی از فاصله نزدیک را فراهم می‌کند نبود فوکوس خودکار در این دوربین یکی از مشکلات قابل ذکر در این قسمت است که کاربر را ملزم به یافتن فاصله دقیق 4 سانتی‌‌متری از سوژه می‌کند.

در بخش برداشت ویدئو مهم‌ترین مشکلات این مدل به پشتیبانی نشدن از وضوح 4K و حتی 1080p با 60 فریم در ثانیه در هر دو دوربین اصلی و التراواید باز می‌گردد و از این گذشته در غیبت هرگونه مکانیزم ثبات و لرزه‌گیری (اعم از OIS و EIS)، از ویدئوهای در حال حرکت این دوربین نمی‌توان رضایت داشت.

در بخش پردازشی با یکی از بهترین نمونه‌های رده میانی یعنی پروسسور 7 نانومتری Kirin 810 روبرو می‌شویم که تقریبا به‌راحتی در اکثر تست‌های پردازشی و گرافیکی از رقبای خود پیشی می‌گیرد. حافظه داخلی 128 گیگابایتی و به‌خصوص رم 8 گیگابایتی نیز نکته بسیار مثبتی برای اسمارت‌فونی در این رده به حساب می‌آیند که در ارتقاء کیفیت این مدل نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در سمت نکات منفی این بخش نیز باید به درگاه کارت حافظه NM Card در این گوشی اشاره کرد که با توجه به این‌که ظاهرا این حافظه به‌صورت رسمی در بازار ایران حضور ندارد، می‌توان Nova 7i را عملا فاقد امکان ارتقاء حافظه دانست.

باتری گوشی از دوام بسیار بالایی برخوردار است و شارژر 40 واتی کاملا سریع آن را نیز در کمتر نمونه مشابه‌ای می‌توان یافت.

در بخش نرم‌افزاری با وجود اندروید 10، نبود سرویس‌های گوگل به‌خوبی احساس می‌شود و در صورت استفاده دائم از برنامه‌هایی مثل Docs و Sheet، گوگل نیوز، جی‌میل، یوتوب، گوگل Calendar، لنز، Drive و البته در صدر آن‌ها فروشگاه Google Play به مشکلاتی جدی در این مدل بر می‌خورید. پشتیبانی نشدن از Play Games دیگر مشکل مهم این مجموعه برای گیمرها به حساب می‌آید که حضور آن برای اجرای بسیاری از بازی‌های مهم ضروری‌ست. این شرایط اما طبیعتا برای طیف دیگری از کاربران با استفاده کمتر از سرویس‌ها گوگل چندان جدی نبوده و با امکان استفاده از فروشگاه‌های جانبی داخلی و خارجی بسیاری از نیازهای معمول افراد برطرف خواهد شد. فروشگاه AppGalery در این میان با با وجود برطرف ساختن بخش قابل توجه‌ای از نیازهای کاربران هنوز راه درازی تا تبدیل شدن به رقیبی برای Google Play در پیش داشته و همچنان حضور فروشگاه‌های جانبی در کنار آن کاملا ضروری به نظر می‌رسد.


بررسی تخصصی گوشی Huawei Nova 7i

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا