خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروهی از محققان مرکز ملی تحقیقان سرطان اسپانیا اقدام به انتشار یک مقاله کرده اند که طول عمر را در پستانداران در یک سطح ملکولی به اندازه تلومرها به عنوان پایانه فیزیکی کروموزم‌های خطی که دربرگیرنده کدهای تکراری DNA هستند، نسبت داده اند.

به گزارش شفقنا به نقل از مهر، ماریا بلاسکو رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: ما سرعت پیر شدن را بررسی می کنیم چرا که پیر شدن ارگانیسمها عامل ریسک اصلی برای بسیاری از انواع بیمارها از جمله سرطان است. موشهایی که تلومرهایشان سریعتر کوتاه شود به طور متوسط 30 درصد کوتاه تر عمل می کنند و زودتر پیر شده و سرطان می گیرند. این امر به ما نشانه ای درباره سرعت پیرشدن می دهد.

این پژوهش که در نسخه آنلاین مجله گزارش های سلول منتشر شده درهای تحقیقات آینده درباره چگونگی پیر شدن سلولها و احتمالا تعیین طول عمر برای یک اورگانیسم خاص را باز می کند. رابرت مرشاند 100 ساله که 51 کیلوگرم وزن دارد، در زمان جوانی خود مشت زن بوده و 300 دور پیست دوچرخه سواری را درشهر لیون در مرکز فرانسه در عرض 4 ساعت و 17 دقیقه و 17 ثانیه طی کرده است که برای سن وی یک رکورد رسمی محسوب می شود.

وی می گوید: این کار را برای قهرمان بودن انجام نمی‌دهم. می‌خواهم ثابت کنم که با داشتن بیش از صد سال، هنوز می‌توان دوچرخه سواری کرد.

سرزنده بودن مرشاند توجه دانشمندان موسسه ملی تحقیقاتی اینسرم را به خود جلب کرده است. آنها هر سه ماه یک بار او را تحت آزمایش‌های مختلف قرار می ‌دهند تا راز طول عمر و سلامتی وی را کشف کنند.

وجود تلومر به عنوان سپر حفاظتی برای محافظت از ژنوم سلول یوکاریوتی اهمیت حیاتی دارد و کاهش زیاد طول تلومر منجر به از بین رفتن توانایی عملکرد این ساختار در انجام وظایف خود شده و درنهایت سلول را به سوی نابودی می‌برد.

مشاهدات متعدد نشان داده‌اند که سلولهای سوماتیک انسانی، که در سیستم شیشه(in vitro) کشت داده شده‌اند، تنها می‌توانند تعداد محدودی تقسیم را انجام دهد و پس از آن رشد آنها متوقف شده و سلولها دچار سالخوردگی می‌شوند پس از اینکه کاهش طول تلومر به حد بحرانی برسد فرکانس بالایی از نوترکیبی‌های کروموزمی مشاهده می‌شود همین امر می‌تواند عامل سالخوردگی و نهایتا نابودی سلول شود.

این اتفاق در بدن موجودات زنده (in vivo) نیز رخ می‌دهد و تحقیقات ارتباط طول عمر موجودات زنده پرسلولی و کاهش طول تلومر را نشان می‌دهند. به عنوان مثال در یک بررسی بر روی موش صحرایی مشاهده شد که کاهش طول عمر تلومر در بافتهای سوماتیک این جانور در جنس نر بیشتر (سریعتر) از جنس ماده ‌است و این مطلب با طول عمر آنها که در ماده‌ها بیش از نرها است مطابقت دارد.

همین مسئله باعث شد که بحث‌هایی در رابـ ـطه با افزایش مدت عمر بشر و حتی جاودانگی بشر مطرح شود و دانشمندان در تلاش هستند که ابتدا اینکار را با ساختن حیوانات آزمایشگاهی مثلا موشهایی با عمرهای طولانی تر از حد معمول به مرحله عمل برسانند

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
مطالعات و آزمایش های پژوهشگران کانادائی حکایت از آن دارد که برای بار نخست چاقی و اضافه وزن به کمک بیماران آمد.

پژوهشگران کانادائی در پی بررسی بیماری ذات الریه ( التهاب حاد ریوی) به نتایجی رسیدند که تعجب همگان را برانگیخت.بر اساس این تحقیقات، بیماران چاق مبتلا به ذات الریه که تحت درمان قرار دارند با سرعت بیشتری مسیر بهبودی را نسبت به بیماران معمولی و نحیف طی کردند. اگرچه چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و فشار خون را بالا می برد و حتی در مواقعی به مرگ منجر می شود, اما یافته های جدید در درمان ذات الریه عکس این قضیه را اثبات کرده است. یافته های پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا حاصل آزمایش بر روی یکهزار بیماری است که در بیمارستان های شهر ادمونتون بسـ*ـتری شده بودند.

مصرف عرقیجات معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا از شر صدای قار و قور شکم تان خلاص شوید.
به گزارش بهداشت نیوز، امروزه انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌توانند از انواع مختلف مواد غذایی بهره‌مند گردند. اما غالباً به دلیل تغذیه نامناسب به عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند و به ناچار برای درمان آن به دارو‌های شیمیایی روی می‌آورند. دارو‌هایی که عوارض جانبی آن‌ها از جنبه‌های مثبت آن بیشتر است؛ لذا در اینجاست که گیاهان دارویی به کمک ما انسان‌ها می‌آیند و هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، ولی بیش از دارو‌های ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد می‌باشند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.


البته باید در نظر داشت که برای درمان برخی بیماری‌ها باید درد را درمان کرد که در این گونه مواقع باید دارو‌های شیمیایی را به صورت قرص یا تزریق با نظر پزشک استفاده شود و سپس برای پیشگیری و حفظ تندرستی و درمان اساسی نارسایی‌های مزمن دستگاه‌های بدن می‌توان از گیاهان دارویی مورد نظر استفاده نمود؛ لذا نظر به اینکه گیاهان دارویی در حالت‌های مختلف (عرق گیری، عصاره گیری و جوشانده) دارای خواص یکسانی نمی‌باشند برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مؤثر از آن‌ها باید به نوع، میزان و نحوه تجویز آن توجه نمود تا بتوان بیشترین اثر را از کمترین میزان آن برد.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
فواید:
مقوی، ضد نفخ، رقیق کننده خون، ضد اسپاسم، ضد سردی معده و سوء هاضمه و میکروب، کاهش دهنده کلسترول و ضد قارچ


أترج(بالنگ)


فواید:
معالج اسهال و استفراغ، ضد نفخ و درد، مقوی قلب و معده و کبد و روده ها، لطیف کننده پوست


باد رنجبویه


فواید:
تقویت کننده اعصاب، قلب، چشم و گوش، سرگیجه، آرام بخش، دل درد با منشأ عصبی و خواب آور


بومادران

فواید:
درمان ناراحتی شکم، اسهال، دل درد، خونریزی معده، تنظیم قاعدگی زنان، اشتها آور، نیرو بخش و مسکن و سوزش ادرار

مطالعات جدید حاکی از آن است که مغز شامپانزه‌ها که گفته می‌شود شباهت زیادی به انسان دارند، بر خلاف انسان با افزایش سن، کوچک‌تر نمی‌شود.

این یافته‌ها حاکی است، انسان بیش از شامپانزه در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن آسیب‌پذیر است زیرا طول عمر بیشتری دارد. این پژوهشگران اعلام کردند طول عمر بیشتر انسان احتمالاً از آثار داشتن مغزی بزرگ‌تر بوده است. نتایج نشان می‌دهد رسیدن به سنین پیری حاصل روند تکاملی برای پاسخگویی به نیاز به بار آوردن بچه‌های باهوش‌تر است. با پیرترشدن انسان، مغز سبک‌تر می‌شود. با رسیدن به سن 80 سالگی، مغز انسان بطور متوسط 15 درصد از وزن اولیه‌اش را از دست می‌دهد. مغز افرادی که از بیماری‌هایی همچون آلزایمر رنج می‌برند حتی انقباض بیشتری دارد. این کاهش وزن به فرسایش ساختارهای ظریفی از نورون‌ها و اتصالات میان آنها مربوط است.به نظر می‌رسد که همزمان با این فرسایش، توانایی مغز در پردازش افکار و خاطرات و مخابره علائم به سایر بخش‌های بدن افت می‌کند. حققان می‌دانند که بخش‌های مشخصی از مغز وضع بدتری از بقیه پیدا می‌کنند؛ قشر مخ که در فرایند تفکر نقش مهمی‌دارد، بیش از مخچه که کار آن عمدتاً کنترل اعضای بدن است، منقبض می‌شود. دانشمندان هنوز بطور کامل علت این مسئله را که چرا مغز ما انسان‌ها این انقباض مستمر را تجربه می‌کند، درک نکرده‌اند. براساس نتایج این تحقیق به نظر نمی‌رسد مغز شامپانزه‌ها دچار همین کاهش وزن شود واین کاهش وزن برای مغز انسان‌ها پیش می‌آید. اکنون تیمی ‌از محققان علم اعصاب، انسان شناسان و محققان پستانداران عالی، تخصص و داده‌های خود را برای پاسخ به این سؤال یکجا جمع کرده است. آنها با مقایسه تصاویر ام.آر.آی از 80 انسان سالم در فاصله سنی 22 تا 88 سال با تصاویر همین تعداد شامپانزه که در محیط بسته بزرگ شده‌اند، دریافتند که مغز شامپانزه‌ها با افزایش سن منقبض نمی‌شود.«چت شروود» انسان شناس از دانشگاه جورج واشنگتن که این مطالعه تحت سرپرستی او انجام شده بر این تصور است که انسان‌ها بیشتر زندگی می‌کنند تا «بهای» فرزندانی با مغز بزرگتر را بپردازند. انسان‌ها نسبت به سایر میمون‌های بزرگ زندگی طولانی‌تری دارند. بخش اعظم این زندگی طولانی مربوط به بعد از دوران یائسگی است، درحالی که شامپانزه‌ها تا پایان عمر توانایی باروری دارند.اندازه مغز انسان سه برابر مغز شامپانزه است.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد، محرک الکتریکی هدفمند بخشی خاص از مغز، عوارض افسردگی شدید را که با دیگر درمان ها بهبود نیافته است، کاهش می دهد.

محققان می گویند تحقیقات قبلی حاکی از آن بود که این منطقه از مغز به نام غشای جلوی مغزی ناحیه چپ، نقشی اساسی در ایجاد افسردگی شدید دارد. محققان کالج پزشکی هاروارد در بـ*ـو*ستون آمریکا می گویند: این نخستین و تنها مطالعه ای است که در آن از کاشت محرک الکتریکی در غشای مغز برای درمان افسردگی شدید بررسی شده است. تقریبا 4 میلیون نفر در آمریکا دچار افسردگی هستند که به دارو پاسخ نمی دهد و بنابراین پیداکردن درمان جایگزین برای این بیماری اهمیت زیادی دارد. در این مطالعه که در نشست سالانه انجمن جراحان مغز آمریکا در سان دیه گو منتشر شده است، 12 بیمار مورد بررسی قرار گرفته اند که به طور متوسط به مدت 27 سال از افسردگی رنج می بـرده اند و 9 یا 10 مورد داروی مختلف درباره آنها کارساز نبوده است. در این روش برای تحـریـ*ک مغزی، الکترودهایی از طریق گشودن قسمتی کوچک از جمجمه در سطح مغز قرار می گیرند. این الکترودها در سر گروهی از بیماران به صورتی واقعی فعال و در سر گروهی دیگر تحریکی نمادین و غیر واقعی در آنها ایجاد شد و بعد از هشت هفته همه بیماران تحریکات فعال مغزی دریافت کردند. در هفته هشتم میزان افسردگی در افرادی که درمان واقعی تحـریـ*ک مغزی دریافت کرده بودند به میزان 22 درصد بهبود یافت در حالی که در افراد گروه دیگر این بهبود تنها به میزان 3 درصد ایجاد شد.

پرشین پرشیا-دانشمندان قرن‌هاست تلاش می‌کنند با شناخت منشأ بیماری‌های مختلف، مردم را از وحشت آنها رها کنند و امید به زندگی را افزایش دهند.
بسیاری از بیماری‌هایی که امروز برای ما قابل درمان و عادی تلقی می‌شوند، روزگاری نه‌چندان دور ناشناخته‌هایی ترسناک بودند. همان گونه که این روزها سرطان، مهلک‌ترین بیماری قرن تلقی می‌شود. وقتی سلول‌های بدن به شکل نرمال و طبیعی به فعالیت خود ادامه ندهند و تولیدمثل نامنظم و غیرعادی به جای فعالیت طبیعی داشته باشند، در واقع بافت‌های سلولی بدن را به تومورهای خوش‌خیم یا بدخیم تبدیل می‌کنند.

انقلابی بزرگ در تشخیص سرطان

دانشمندان قرن‌هاست تلاش می‌کنند با شناخت منشأ بیماری‌های مختلف، مردم را از وحشت آنها رها کنند و امید به زندگی را افزایش دهند. با وجود حجم عظیم بودجه تحقیقاتی که بشریت در دوران معاصر برای تحقیق در حوزه درمان سرطان صرف کرده، هنوز راه‌حل مشخصی برای درمان این بیماری کشف نشده و همچنان سرطان و راهکار مقابله با آن برای پزشکان ناشناخته باقی مانده است. دیوید وانگ، استاد آنکولوژی (غده‌شناسی) دانشگاه کالیفرنیا، بتازگی روشی ابداع کرده است که با استفاده از یک قطره بزاق دهان می‌توان مراحل اولیه شکل‌گیری و پیشرفت سرطان ریه را تشخیص داد؛ آن هم قبل از آن که وضعیت جسمانی فرد به شرایط حاد برسد.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
مطالعه‌ای تازه در آمریکا حاکیست که مصرف غذاهای چرب می تواند به تقویت حافظه کمک کند. تیمی از محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در اِرواین کشف کرده است که اسیدهای اولیک موجود در چربی، در معده تبدیل به یک عامل تقویت کننده حافظه می شود.

آنها امیدوارند که این یافته که نتایج آن در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" چاپ شده است بتواند به کشف راهی تازه برای رفع مشکلات مربوط به حافظه منجر شود. هم اکنون آزمایش داروهایی که رفتار این ترکیب را به نمایش می گذارد برای کنترل چربی خطرناک تریگلیسیرید در جریان است. شواهد نشان می دهد که میزان بالای اولیوتنالامید یا "OEA" می تواند اشتها را کم کند، به کم شدن وزن منجر شود و کلسترول خون را همراه با میزان تریگلیسیرید پایین آورد، که آن را به گزینه ای جذاب به عنوان یک قرص رژیمی بدل می کند. دکتر دانیل پیوملی و تیم او کشف کردند که "او ای اِی" همچنین با فعال کردن علائم تقویت کننده حافظه در بخش آمیگدالا - بخشی از مغز که به تشکیل خاطرات از حوادث عاطفی مربوط می شود - باعث می شود خاطرات در مغز ذخیره شوند. وقتی آنها این ماده را به موش ها دادند، قدرت حافظه آنها را در دو آزمایش مختلف بهبود بخشید - دویدن در یک هزارتو و پرهیز از یک تجربه بد. و هنگامی که آنها "او ای اِی" را با کمک یک دارو مسدود کردند، عملکرد آنها در این آزمایش‌ها ضعیف تر شد. دکتر پیوملی گفت که یک توضیح تکاملی برای این نقش "او ای اِی" وجود دارد.
وی گفت: "به نظر می رسد که او ای اِی با کمک به پستانداران برای به یاد آوردن اینکه کجا و چه زمانی یک غذای چرب خورده اند، یک ابزار مهم تکاملی برای انسان های اولیه و سایر حیوانات بوده است." وی افزود: "به یاد آوردن محل و شرایط حاکم بر مصرف غذای چرب احتمالا یک مکانیسم مهم برای بقای انسان‌های اولیه بوده است."
اما وی گفت که این ممکن است همیشه مفید نباشد. درحالی که او ای اِی به حس سیری پس از مصرف غذا کمک می کند، اما می تواند باعث عادت به خوردن غذاهای چرب شود و به چاقی مفرط منجر شود. ربکا وود مدیر "ای آر تی" (Alzheimer's Research Trust) گفت: "این تحقیقی جالب است و درک ما را از تاثیری که رژیم غذایی می تواند بر فعالیت مغز داشته باشد افزایش می دهد. "وی افزود: "درحالی که این مطالعه حاکیست که غذاهای چرب می تواند به تشکیل خاطرات بلند مدت کمک کند، یک رژیم متوازن سالم هنوز بهترین اندرز برای کاهش خطر ضعف قوای مغزی است."

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
بدن درد نشانه شایع بسیاری از بیماری‌هاست که با استراحت و درمان‌های خانگی برطرف می‌شود اما گاهی اوقات می‌تواند علامت وجود بیماری نهفته باشد.

به گزارش هلث‌لاین، در مواردی که بدن درد برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند و حاکی از وجود یک بیماری نهفته‌ باشد باید برای تشخیص صحیح به پزشک مراجعه شود.

اما چه عواملی باعث بروز بدن درد می‌شود؟

استرس: زمانیکه فرد استرس دارد سیستم ایمنی نمی‌تواند واکنش به التهاب را به خوبی کنترل کند. در نتیجه بدن قادر نیست با عفونت‌ها یا بیماری‌ها همچون گذشته مقابله کند. این شرایط بدن درد را به همراه دارد زیرا بدن در برابر التهاب و عفونت‌ها آسیب پذیرتر می‌شود.

از دست رفتن آب بدن: آب عنصر اصلی برای عملکرد طبیعی و سالم بدن است. بدون آن بدن نمی‌تواند بسیاری از فرآیندها همچون نفس کشیدن و هضم غذا را به درستی انجام دهد. زمانیکه بدن کمبود آب دارد و این فرآیند به طور صحیح انجام نشود فرد دچار درد جسمی می‌شود.

کمبود خواب: نداشتن خواب کافی بر وضعیت کلی سلامت تاثیر می‌گذارد. افراد به طور معمول به شش تا هشت ساعت خواب شب نیاز دارند. بافت‌ها و سلول‌های بدن برای سالم ماندن به خواب کافی نیاز دارند. همچنین مغز برای هوشیار بودن به خواب نیاز دارد. بدون خواب بدن زمان کافی برای احیای انرژی‌های لازم ندارد که این وضعیت موجب بروز درد در بدن می‌شود.

سرماخوردگی یا آنفلوآنزا: هر دو این بیماری‌ها عفونت‌های ویروسی هستند که موجب التهاب می‌شوند. این عفونت‌ها به بدن حمله کرده و سیستم ایمنی برای مقابله با آنها تلاش می‌کند. التهاب بخصوص در ناحیه گلو، قفسه سـ*ـینه و ریه‌ها دردآور است. همچنین ممکن است دیگر نقاط بدن به دلیل مقابله با عفونت دچار درد شوند.

کم خونی: کمبود گلبول قرمز و کم خونی باعث می‌شود بافت‌های بدن میزان انرژی کافی دریافت نکنند. در شرایط کم خونی بسیاری از بخش‌های بدن احساس خستگی می‌کنند زیرا برای انجام عملکرد صحیح خود از اکسیژن کافی برخوردار نیستند.

کمبود ویتامین D: زمانیکه میزان کافی از ویتامین D در بدن وجود نداشته باشد سطح کلسیم خون کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از ارگان‌های بدن همچون کلیه‌ها و ماهیچه‌ها برای آنکه عملکرد صحیح خود را داشته باشند به کلسیم وابسته هستند. بدون وجود ویتامین D و جذب کلسیم، فرد در انـ*ـدام‌ها و استخوان‌های خود احساس درد می‌کند.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا