خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
فراموش کردن گذشته و خاطرات بد می‌تواند کنار آمدن با مرگ، طلاق یا برهم خوردن رابـ ـطه‌ها را شامل شود. توصیه‌هایی که برایتان آورده‌ایم کمکتان می‌کند با گذشته خداحافظی کنید و به سمت آینده پیش روید.
نبض ما – فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید. درمواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده کرده‌اید. باید بدانید که تا جایی که می‌توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید.

اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید. پس باید گذشته را فراموش کنید. فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهات تان ببخشید. فکر کردن دوباره به آنچه که می‌توانستید یا باید انجام می‌دادید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان و خاطرات بد درگیر هستید یا شکست خورده‌اید سعی کنید خودتان را ببخشید تا به موفقیت در زندگی برسید.

فراموش کردن خاطرات بد یعنی افکارتان را بشناسید. اگر می‌بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته‌تان فکر کنید. فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنید.

زمان می‌گذرد و شما هم باید از گذشته خاطرات بد آن بگذرید. زخم‌هایتان به مرور التیام می‌یابند و فقط جای آن بر جا می‌ماند. فراموش کردن گذشته یعنی ارتباطات جدید ایجاد کنید. لازم نیست که حتماً یک گروه دوست تازه پیدا کنید.

می‌توانید یک دوستی جدید را با یکی از همکارانتان شروع کنید یا یکی از همسایه‌ها را برای شام به خانه‌تان دعوت کنید. اگر درمورد شکست‌هایتان با کسی حرف بزنید راحت تر می‌توانید با آن‌ها کنار بیایید.

فراموش کردن گذشته یعنی در مکالماتتان به دنبال تعادل باشید. خیلی مهم است که درد‌ها و ناراحتی‌هایتان را با دیگران قسمت کنید اما به‌‌ همان اندازه مهم است که به زندگی دیگران هم علاقه نشان دهید.

فراموش کردن گذشته یعنی یک دنیای تازه را تجربه کنید. شروع به تحصیل در یک رشته تازه کنید یا یک سرگرمی جدید پیدا کنید. برای فراموش کردن گذشته باید به دنبال جهت‌های تازه باشید.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
فراموش کردن گذشته یعنی زمانتان را در اختیار دیگران قرار دهید. فرصت‌های بیشمار تازه‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند با گذشته‌تان خداحافظی کنید. از منطقه امنتان بیرون بیایید. وقتتان را با کسانی بگذرانید که شادتان می‌کنند و از بودن با آن‌ها لـ*ـذت می‌برید.


۶ قدمی که برای فراموش کردن گذشته وجود دارد شامل موارد زیر است:

۱ – درمورد افکار و خاطراتتان بنویسید، نقاشی بکشید و درموردشان حرف بزنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید به خاطراتتان احترام بگذارید.

۲ – با دور ریختن احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناکتان، آنها را فراموش کنید. خواهید دید که بعد از آن چقدر احساس آرامش می کنید.

۳ – درصورت امکان به عقب برگردید و با کسانیکه در آن خاطرات دخیل بوده اند حرف بزنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید به عقب برگردید.

۴ – احساسات واقعیتان را با کسی در میان بگذارید. اگر صلاح است به آنها اعتراف کنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید احساساتتان را بروز دهید. اگر باید با اشتباهاتتان کنار بیایید، باید تقصیر یا گناهتان را گردن بگیرید.
۵ – معذرت خواهی کرده و طلب بخشش کنید. برای فراموش کردن گذشته تان باید آسیب پذیر باشید.

۶ – برای کنترل پرخوری ها، اعتیاد یا آسیب رساندن به خودتان به خاطر گذشته دردناکتان کمک بگیرید. برای فراموش کردن گذشته باید غرور را کنار بگذارید.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند توصیه روانشناسان
  • طرز فکر خود را تغییر دهید:
اگر ذهن شما بر روی موارد منفی تمرکز کند که در گذشته اتفاق افتاده است، زندگیتان در جهتی منفی حرکت خواهد کرد. به یاد داشته باشید که زندگی شما در جهتی حرکت می‌کند که افکارتان آن را تعیین کند.

به همین خاطر است که افکار مثبت و روحیه بخش تاثیر بسیار بزرگی در زندگی هر فرد دارد. هر چیزی که بر روی آن تمرکز کنید بر روی احساسات و نحوه زندگی شما نیز تاثیر خواهد داشت. به جای اینکه تمامی تمرکز خود را بر روی افکار منفی قرار دهید که در گذشته رخ داده است، بهتر است موقعیت جدیدی برای خود بسازید

  • رابـ ـطه خود را با برخی از دوستانتان قطع کنید:
همیشه در زندگی ما افرادی وجود دارند که هیچ نقش مثبتی ایفا نمی‌کنند و تنها باعث کند شدن جریان زندگیمان می‌شوند. در اینگونه موارد قطع کردن رابـ ـطه بهترین گزینه است. برای افرادی که می‌خواهند افکار منفی را برای همیشه از ذهنشان پاک کنند، رابـ ـطه با دوستان منفی نیز باید قطع شود. باید خودتان را از این افراد دور نگه دارید زیرا آن‌ها یادآور خاطراتی هستند که ذهن شما را به گذشته سوق خواهد داد. وقتی می‌گویم رابـ ـطه را قطع کنید، منظورم یک جدایی همیشگی و تمرکز بر روی تصورات مثبت و روحیه بخش است. اگرچه انجام اینکار در ابتدا کمی دشوار است اما ارزشش را دارد.

  • برای خودتان هدف مشخصی تعیین کنید:
یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای فراموش کردن گذشته تلخ ، مشخص کردن یک هدف خاص برای آینده است. باید با این حقیقت آشنا باشید که بروز حوادث ناگوار یا تجارب بد در گذشته به معنای رسیدن به آخر خط نیست.

شما پتانسیل کافی برای دسترسی به نقاط بزرگ در زندگی را دارید. تصور کنید در آینده کار بسیار بزرگی انجام داده‌اید، به دانشگاه رفته‌اید، شغل جدیدی کسب کرده‌اید و به رویای همیشگی خود دست یافته‌اید. همیشه به تصورات و رویاهای مثبت خود بها دهید و به فکر رشد و پرورش آن‌ها باشید. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید و برای رسیدن به آن‌ها از برنامه ریزی‌های درست و مشورت افراد با تجربه کمک بگیرید.

  • بخشیدن را یاد بگیرید:



یکی از مسائلی که از لحاظ احساسی و ذهنی بیشتر افراد را اذیت می‌کند، روحیه نبخشیدن است. کینه داشتن نسبت به یک نفر همانند خوردن سم است. در این حالت اولین نفری که صدمه می بیند خود شما هستید. همه ما اینکار را به خاطر خودمان انجام می‌دهیم اما نمی‌دانیم تنها اتفاقی که رخ می‌دهد نابود شدن احساسات و روحیه خودمان است. بهترین روش برای فراموش کردن گذشته ، بخشیدن کسی است که اشتباه و ظلمی در حق شما انجام داده است. اگرچه انجام اینکار در حرف آسان است اما اگر بتوانید اینکار را انجام دهید احساس سبکی خواهید داشت .روحیه نفرت را با روحیه عشق ورزی و دوست داشتن عوض کنید. خواهید دید اولین نفری که از این عشق نفع می‌برد خود شما هستید.


انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • تحت تاثیر قرار دادن دیگران را متوقف کنید:
شما بدهکار هیچ کسی نیستید و نیاز نیست برای هر تصمیمی که می‌گیرید از دیگران اجازه بگیرید و رای و نظر آن‌ها را نیز بدانید. سعی کنید تایید گرفتن از دیگران را فراموش کنید و به خودتان حق زندگی کردن بدهید. شما نمی‌توانید همه مردم روی زمین را راضی نگه دارید این کار غیر ممکن است. پس به دنبال انجام کار غیر ممکن نباشید. اگر بخواهید همه افراد را راضی نگه دارید تنها اتفاقی که می‌افتد نا امیدی شماست. اصلا مهم نیست که شما چقدر انسان خوب و دوست داشتنی هستید، همیشه افرادی در اطرافتان خواهند بود که شما را دوست ندارند و کارهایتان را نیز تایید نمی‌کنند. این نیز بخشی از زندگی است پس به فکر خودتان باشید و از زندگی امروز خود نهایت لـ*ـذت را ببرید.

یک مطالعه نشان داد که ورزش کردن (۳۰ دقیقه برای بزرگسالان و ۲۰ دقیقه برای کودکان) بین ۵ تا ۱۰ درصد توانایی ادراک را بهبود بخشید.
نبض ما -خیلی از اشخاص واهمه دارند که با بالا رفتن سن، هوشیاری و حافظه‌شان کم شود. برخی از آنها بخاطر اینکه ذهنشان را فعال نگه دارند، بازی پازل انجام می‌دهند. به هر حال، با یک حرکت بسیار ساده که همان حرکات ورزشی است، می‌توان قدرت ادراکی را بهبود بخشید و حتی سبب رشد سلول‌های تازه در مغز شد.

به نظر می‌رسد که هر میزان ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن باشد، اما ورزش سخت، بهتر است. بنا بر نظر محققان دانشگاه چنگ کونگ در تایوان، موش‌هایی که آنقدر می‌دوند که دوست دارند، توانایی مغزشان را بهبود می‌بخشد، اما آنهایی که وادار به دویدن سخت‌تر می‌شوند توانایی‌های فکری‌شان بیشتر بهبود می‌یابد.


ورزش کردن سبب رشد سلول‌های جدید مغزی می‌شود
فواید ورزش کردن فراتر از انرژی بخشی به شما و بهبود قدرت تفکر است. ورزش کردن سبب رشد سلول‌های جدید در مغز می‌شود. مطالعات سوئدی نشان می‌دهند که دویدن، فعالیت نورون‌ های مربوط به یادگیری و حافظه را افزایش می‌دهند و افسردگی را از بین می‌برد. یک گروه تحقیق در آمریکا با تحلیل نمونه‌های بافتی از مغز موش‌ها که مسئول جهت‌یابی سه بعدی بود، رشد واقعی سلول‌های مغز را در آنها نشان دادند. دویدن سبب تحـریـ*ک مغز موش‌ها در جهت رشد سلول‌های جدید در بخش هیپوکامپ شده بود و بطور میانگین در هر میلیمتر مکعب ۶۰۰۰ سلول جدید ایجاد شده بود. این فرآیند «نورون زایی» نامیده شد.

ورزش کردن برای بالابردن سطح هوش
بدن به سرعت در حال انباشت دانش است بدین معنا که تمرینات بدنی و فیزیکی جدا از آنکه ذهن را سرحال و به‌دور از استرس نگاه می‌دارد، موجب افزایش استعداد و هوش هم می‌شوند. به عنوان مثال تحقیق انجام گرفته در دانشگاه کارولینای جنوبی نشان داد که در زمان ورزش کردن ، میتوکندری (ساختار کوچکی در سلول‌ها که مسئولیت تولید انرژی بدن را بر عهده دارند) علاوه بر ماهیچه‌ها، در سلول‌های مغزی نیز تولید می‌شود که نتیجه‌اش افزایش کارایی مغز و سرعت عمل بیشتر آن بعد از فعالیت بدنی است. به دلیل وجود تردیدهای زیاد پیرامون این پژوهش، مطالعه‌های اخیر به طور واضح تأثیرات تمرینات بدنی را بر روی هوش به عنوان یک واقعیت بیولوژیکی اثبات کرده است.


انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
ورزش کردن برای بهبود بازیابی حافظه
مطالعه روی مغز موش ها و انسان ها نشان داده است که تمرینات منظم می توانند بازیابی حافظه را بهبود ببخشند. ثابت شده است که تناسب ان**د*ا*م در افراد مسن به کند شدن روند کاهش حافظه کمک می کند آن هم بدون ورزش های ممتد و منظم. مطالعات نشان می دهند که ورزش منظم به طور خاص می تواند حافظه مکانی را بهبود ببخشد، بنابراین شاید برای همه ی انواع بازیابی های حافظه مفید نباشد. البته فواید ورزش کردن بی شمار هستند، در مورد مغز اثبات شده است که ورزش منظم منجر به بهبود توانایی های شناختی در کنار حافظه می شود. پس اگر به دنبال راهی برای داشتن ذهنی تیز هستید، باید بگوییم که قدم زدن پاسخ شماست.
ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید
ثابت شده است که انجام حرکات ورزشی دلخواه و مورد علاقه تأثیرات چند برابر نسبت به انجام یک سری حرکات ورزشی مشخص دارد. این مطلب می تواند به این معنی باشد که راهی بیابید تا از ورزش کردن لـ*ـذ**ت ببرید ، نه این که فقط مجبور به انجام آن باشید. به این طریق هم باهوش تر می شوید و هم شادتر زندگی می کنید. یک ورزش را به طور مستمر انجام دهید. مانند: دو ماراتن، دویدن تفریحی و غیره ؛ یا این که یک یار در تمرین کردن برای خود در نظر بگیرید تا انجام حرکات را جالب تر و ادامه کار را سهل تر کند. هیچکس نمی تواند به درستی مشخص کند که چه مقدار ورزش برای سلول های مغز کافی و مناسب است، اما در مورد موش ها حدود ۴ تا ۶ مایل پیاده روی در روز مؤثر بوده است.

ایروبیک، ورزشی مناسب برای تقویت مغز
تا کنون تحقیقات نشان داده است که ورزش ایروبیک – آن نوع ایروبیک که باعث می‌شود قلب کمی سریعتر بتپد- بهترین روش برای تحـریـ*ک کردن سلول‌های مغز است. اما چرا ایروبیک بهترین ورزش است؟ بنا بر نظر محققان افزایش جریان خون در مغز سبب اکسیژن‌رسانی بیشتری به سلول‌های مغز می‌شود و به این طریق است که توانایی ادراکی بهبود می‌یابد. برای اینکه نورون‌های مغز فعال بمانند، نیاز به مواد غذایی و اکسیژن دارند که از طریق خون دریافت می‌کنند. اما عمل خون رسانی به مغز با ورزش کردن افزایش می‌یابد. محققان انجمن هوا و فضای آمریکا (NASA)‌دریافتند که کارمندان که بطور روزانه ورزش می‌کنند، در طول شیفت کاری‌شان بازده ۱۰۰درصد دارند، در حالی که بازده کارمندانی که ورزش نمی‌کنند در دو ساعت آخر شیفت کاری‌شان، ۵۰ درصد افت می‌کند.


انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی از محققان بر این باور هستند که شبکه های وای فای برای سلامتی خطرساز است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که امواج ناشی از این دستگاه ها، پتانسیل سرطان زایی دارند.
فاطمه مهدی پور - بخش سلامت تبیان
امواج وای فای
در روزگاری که ما زندگی می کنیم، انگار حیات بدون اینترنت معنا ندارد و حتی خیلی از ما از قرار گرفتن در جایی که به شبکه های وای فای دسترسی نداشته باشیم وحشت داریم. با این تمایل شدید شکل گرفته به دنیای مجازی، بدون شک نگرانی ها از استفاده بیش از اندازه وای فای نیز کم رنگ تر شده است. اما برخی از محققان بر این باور هستند که شبکه های وای فای برای سلامتی خطرساز است.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که امواج ناشی از این دستگاه ها، پتانسیل سرطان زایی دارند. در این مطلب خواهیم گفت که علاوه بر پیام چه چیزهای دیگری با وصل شدن به وای فای دریافت می کنید.
امواج واوی فای همان امواج ماکروویو را دارد
مقاله ای که در مجله Best Health به چاپ رسیده است به نقل از دو محقق نوشته است که شبکه های وای فای روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز عمل می کنند. این فرکانس همان فرکانس ماکروویوها است. با وجود اینکه میدان های الکترومغناطیسی وای فای به شدت ماکروویو نیست، اما قرار داشتن طولانی مدت در معرض این امواج آسیب های ژنتیکی زیادی ایجاد می کند.
امواج وای فای برای سلامتی کودکان خطرناک است
مقاله ای که در سال 2015 در مجله فوربز به چاپ رسیده است، می گوید امواج وای فای برای کودکان خطرناک تر است.
نور آبی که از صفحه روشن تلویزیون، لپ تاپ و گوشی ها ساطع می شود و نیز فعالیت الکترومغناطیسی آنها باعث بیخوابی می شود
به عقیده محققان امواج وای فای در دسته بندی میدان های الکترومغناطیسی ماکروویو قرار دارد و ممکن است کودکان بیش از بزرگسالان در میزان بیشتری از این تشعشات را جذب کنند.
آنچه نگران کننده است، اینکه خانم های باردار باید از قرار گرفتن در معرض تشعشات ماکروویو دوری کنند، چون جنین بیشتر در معرض خطر قرار دارد.

امواج وای فای باعث خشکی مخاط می شود
سایت Science اعلام کرده است اگر به طور مزمن از خشکی بینی، گلو یا چشم ها رنج می برید و دلیل مشخصی برای آن پیدا نمی کنید، ممکن است دچار حساسیت به الکترومغناطیس ساطع شده از منبع های گوناگون تشعشات شده اید.
بر اساس گزارش این سایت علاوه بر خشکی مخاط علائم دیگر حساسیت الکترومغناطیسی می تواند شامل تورم غشاها «بدون عوامل عفونی» باشد. بنابراین اگر عامل دقیقی برای خشکی مزمن مخاط تان پیدا نشد، احتمالا پای وای فای در میان است.
امواج وای فای احساس سوزش ایجاد می کند
نتایج بررسی های متعدد که در منابع خبری مختلف مانند انیستیتو ملی سرطان فرانسه به چاپ رسیده است نشان می دهد که امواج ذکر شده می توانند باعث گرم شدن بافت های بدن انسان ها شوند. البته ارتباط مستقیمی بین گرم شدن بافت ها و خطر ابتلا به سرطان به اثبات نرسیده است.
بر اساس نتایج بررسی ها با وجود اینکه هنوز ارتباط روشنی بین استفاده از تلفن همراه و بروز تومورهای سرطانی دیده نشده است، اما برخی محققان بر این عقیده هستند افرادی که مدت زمان طولانی با تلفن همراه صحبت می کنند، دچار افزایش اندک اما چشمگیر خطر ابتلا به تومور گلیوم (تومور سرطانی مغز) می شوند.
وای فای
امواج وای فای خواب را بر شما حرام می کند
بدون شک بارها شنیده اید که تماشای تلویزیون تا لحظاتی قبل از خواب باعث بیخوابی می شود. نور آبی که از صفحه روشن تلویزیون، لپ تاپ و گوشی هاساطع می شود چنین تاثیری دارد. البته امروزه برخی از تولید کننده های سیستم های تصویری میزان نور آبی این دستگاه ها را کاهش داده اند تا خطر بیخوابی را کاهش دهند. با این حال نور آبی باعث کاهش ترشح ملاتونین یا هورمون خواب شده و اختلالاتی در خواب ایجاد می کند.


انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
قهوه سبز نیز بدلیل داشتن کمترین میزان کافئین و غنی بودن از آنتی اکسیدانی بنام اسید کلروژنیک که آنتی اکسیدانی با کیفیت است بر روی سیستم عصبی آثار محافظتی فراوان دارد. لذا در بیماریهایی مانند نوروپاتی , نوروپاتی دیابتی , ام اس MS , ریکاوری بعد از سکته های مغزی , پارکینسون کاربرد داشته و توصیه شده است .
همچنین تحقیقات نشان دهنده آثار مثبت آن بر روی کاهش ریسک ابتلا به بیماریهای کیسه صفرا ، سیروز کبدی و سرطان کبد و کنترل فشار خون و قند خون است .

نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سینلس می تواند تا 70 کالری انرژی ناشی از سوخت چربیها ایجاد کند به این ترتیب می توان از نوشیدن چای سینلس کنترل میزان مصرف کربو هیدرات ها(قندها) و ورزش مداوم به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندامها نام برد. چای سینلس و عصاره موجود در آن باعث افزایش سوخت کالری و چربی های ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود .

بهترین خوراکی های تنظیم کننده فشار خون
چند ماده غذایی هستن که اگه توی آشپزخونه داشته باشینشون میتونین سطح فشار خونتون رو کنترل کنین.

مبارزه با فشار خون و کنترل مصرف مواد غذایی که ممکنه خیلی دوست داشته باشین ممکنه کار سختی باشه. اما مواد غذایی خاصی هستن که میتونن به کاهش فشار خون کمک کرده و اون رو در سطح نرمالی نگه دارن.
اسفناج
این سبزی پر از منیزیم بوده و همچنین حاوی پتاسیم که ماده کلیدی حفظ و کاهش سطح فشار خون است می باشد. پس اسفناج رو به بشقابتون اضافه کنین و از یه زندگی بدون فشار لـ*ـذت ببرین.
شکلات تلخ

خب قطعا منظورمون این نیست که غرق در شکلات بشین و در مصرفش زیاده روی کنین، اما بهتره بدونین ۲۵ تا ۳۰ کالری شکلات تلخ (حاوی فلاونول) در روز میتونه سطح فشار خون در بدن رو کاهش بده.

خوراکی های مفید برای فشار خون
شیر بدون چربی
حاوی کلسیم، پتاسیم و ویتامین D است که با همدیگه به کاهش سطح فشار خون کمک کرده و بدن رو سالم نگه میداره.
گوجه فرنگی
گوجه سرشار از آنتی اکسیدانه و همچنین به پایین آوردن سطح فشار خون کمک میکنه.
دانه سویا
این دانه سرشار از پتاسیم است که با بالا رفتن سطح فشار خون در بدن مبارزه می کند.
پس فراموش نکنین که بشقابتون رو پر از این مواد غذایی سالم که درباره شون حرف زدیم، کنین و سالم بمونین


انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و !MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
آزمایش گروه خونی

مورد بعدی، اطلاع از گروه خونی یکدیگر است. اطلاع از نوع گروه خونی به این دلیل اهمیت دارد که اگر مادر گروه خونی Rh منفی و پدر گروه خونی مثبت داشته باشد، برای جلوگیری از واکنش خونی ناشی از ورود خون جنین به خون مادر و تولید آنتی بادی علیه جنین، برای مادر آمپول روگام تزریق شود. روگام ۷۲ ساعت بعد از زایمان اول و در بارداری های بعدی در هفته ۲۸ بارداری تزریق می شود. Rh منفی بودن مادر و Rh مثبت بودن جنین، در زایمان اول مشکلی ایجاد نمی کند و از آنجایی که بیشتر زایمان ها در مراکز دولتی انجام می شود و مادران در طول بارداری چند بار به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند تولد چنین کودکانی کمتر شده است. تشخیص این اختلال با یک آزمایش ساده خون میسر است و در مواقعی که Rh مادر منفی است بلافاصله Rh پدر را درخواست می کنند.

آزمایش های هورمونی

زوج آینده در صورت تمایل می توانند آزمایش برای اطلاع از وضعیت بارداری خود انجام دهند که شامل آزمایش های هورمونی و بررسی مایع منی در مرد است.

مشاوره ژنتیک

لزوم انجام آزمایش های ژنتیک را مشاوره ژنتیک تعیین می کند. مشاور ژنتیک با گرفتن سابقه خانوادگی و بررسی دقیق پرونده پزشکی زوجین، توصیه های لازم را ارائه می دهد. در بسیاری از موارد نیازی به انجام آزمایش ژنتیک نیست ولی در موارد ضروری پیش از اقدام به بارداری یا حین بارداری آزمایش های لازم توصیه می شوند. به طور کلی، انجام آزمایش های پیش از بارداری به زوج آینده کمک می کند با اعتماد و آرامش بیشتری وارد زندگی مشترک شوند و از مشکلات و بیماری های احتمالی آینده پیشگیری می کند.

مشاوره ازدواج

بسیاری از زوج ها برای مشاوره ازدواج به مشاور خانواده مراجعه کنند. در این مشاوره معمولا مواردی از این قبیل بررسی می شود؛ سطح تحصیلات، شغل، اعتقادات مذهبی، ویژگی شخصیتی، شرایط خانوادگی و قومیتی، انتظارات از یکدیگر، تصویری که از زن یا مرد ایده آل در ذهنشان دارند، نحوه آشنایی شان با یکدیگر، اطلاعاتشان از یکدیگر و ...
زن و مرد باید هم کفو باشند و فاصله آنها از یکدیگر خیلی زیاد نباشد چون این موضوع معمولا بعد از رفتن زیر یک سقف مساله ساز خواهد بود. بیماری هایی هم هستند که می توانند مشکلات جدی در ازدواج ایجاد کنند. این بیماری ها گاهی جسمانی و عمدتا روانی اند. در مشکلات جسمانی اگر دو طرف با هم به توافق برسند، می توانند زندگی خوبی داشته باشند ولی در مورد مشکلات روانی موضوع کمی پیچیده تر است. مثلا گاهی یکی از زوجین که معمولا در مردها هم بیشتر دیده می شود، دچار اختلال سوءظن است.

این مورد شاید ابتدا چندان به نظر نیاید ولی بعدها اختلافات بسیار شدیدی را در روابط زن و شوهر ایجاد می کند. اختلالات اضطرابی، اف*س*ردگی و ...... به مواد ..... نیز باید مدنظر قرار بگیرد. گاهی افسردگی و اضطراب خیلی خفیف است ولی بهتر است همین موارد نیز با مشاوره یا دارو برطرف شود. در مواقعی که با یک بیمار افسرده شدید مواجه هستیم باید حتما فرد مقابل را در جریان قرار دهیم. به هر حال بار روانی حضور یک بیمار دچار یکی از اختلال های روان شناختی بر دوش بقیه اعضای خانواده به خصوص همسر خواهد بود


تازه های علم پزشکی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: !MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
بلومبرگ از جلسه ای خبر می دهد که طی آن یک دانش آموز 14 ساله کولورادویی داده هایی را به انجمن ریتم طبیعی قلب در دِنور، ارائه کرده. نتایج تحقیقات جیانا چین پیرامون اثرات احتمالی آیپد 2 بر روی الکتروشوک های قلبی که در بدن بیماران کار گذاشته شده، باعث راه افتادن موجی در جامعه پزشکی شده زیرا به نظر می رسد در تعداد قابل توجهی از پرونده ها، نزدیکی نسبی به آیپد 2 می تواند باعث از کار افتادن الکتروشوک های کار گذاشته شده در بدن بیمار و احتمالا مرگ او شود.
دفیبریلاتور قلبی کاشتنی یک دستگاه کوچک است که با جراحی در داخل بدن بیماری که ازآریتمی قلب یا تپش نامنظم قلب رنج می برد، کار گذاشته می شود. اگر بخش پایینی یا بالایی قلب شروع به لرزش یا تپش نامنظم کند، دفیبریلاتور می تواند با دادن یک یا چند شوک الکتریکی به قلب، آن را به ریتم طبیعی بازگرداند. بی نظمی های بطنی یا دهلیزی می تواند باعث مرگ ناگهانی شود، بنابراین دفیبریلاتور قلبی، وسیله کوچکی با ماموریت نجات جان فرد است.
اما دفیبریلاتورها درست مثل ضربان ساز ها می توانند تحت تاثیر هر نوع میدان مغناطیسی که به بدن نزدیک است، از کار بیفتند. جیانا چین به همراه پدرش که یک پزشک است، دست به این تحقیق زده و فهمیده که آهنرباهای لبه آیپد 2 می توانند دفیبریلاتورها را از کار بیندازند. این تست که بر روی 26 داوطلب صورت گرفته نشان داده که در 30 درصد موارد، دفیبریلاتورها با نزدیک شدن آیپد 2 به بدن، به وضعیت magnet mode تغییر حالت داده اند. در برخی موارد با دور شدن آیپد این وضع به حالت نرمال برگشته ولی در سایر موارد، نیاز به دخالت پزشک برای راه اندازی مجدد آن بوده.
در این بررسی، آهنرباهای لبه آیپد 2 که برای نگه داشتن اسمارت کاور تعبیه شده اند، باعث بروز اختلال شده بودند ولی در اصل هر تبلت یا هر وسیله دیگری که آهنربا داخل آن باشد، می تواند این مشکل را به وجود بیاورد. اما مسئله در عمل، به این سادگی نیست.
در اصل زمانی که افراد مورد بررسی تبلت را در وضعیت عادی نگه داشته و استفاده می کردند، مشکلی وجود نداشت. اما زمانی که تبلت بیش از حد به بدن نزدیک می شد، امکان بروز مشکل بالا می رفت. چنین وضعیتی معمولا زمانی پیش می آید که کاربر یا همان بیمار، در حالت خواب آلوده (مثلا دراز کشیده یا لم داده) تبلت را روی سـ*ـینه خود قرار دهد که این یکی از بدترین سناریوهای ممکن است و حتی می تواند باعث فوت فرد در خواب شود.
بر خلاف ضربان ساز ها که همیشه باید کار کنند تا قلب بیمار به درستی بتپد، دفیبریلاتورها فقط زمانی که بی نظمی در ضربان به وجود آید، وارد عمل می شوند. در نتیجه اگر یک دفیبریلاتور بدون اطلاع صاحبش از کار بیفتد، ممکن است این قضیه تا زمان بروز یک بی نظمی قلبی کشف نشود که آن موقع دیگر خیلی دیر خواهد بود.
شرکت Medtronics که یکی از سازنده های دفیبریلاتور قلبی کاشتنی است می گوید استفاده از تبلت طبق دستور العمل سازنده، مشکلی پیش نخواهد آورد اما چنانچه فاصله تا بدن کمتر از 15 سانتی متر باشد، امکان اخلال در کار دستگاه کاشته شده در بدن، وجود خواهد داشت. اگر خود شما از دستگاه های کاشته شده در بدن استفاده می کنید، حتما موارد ذکر شده را رعایت و به دیگران نیز منتقل کنید.

اگر به سینما علاقه مند باشید، حتما دیده اید بسیاری از فیلم ها پایان دنیا را در جنگ جهانی سوم به تصویر می کشند. و در آنها رهبران دنیا بالاخره دکمه بزرگ قرمز رنگ را می فشرند و انفجارهای اتمی همه جا را فرا می گیرد. برخی هم از تروریست هایی می گویند که راکتورهای هسته ای را منفجر می کنند.
اگر هم شما از حمله آغازین جان سالم به در ببرید، باید دنیایی مملو از تشعشعات هسته ای را تحمل کنید. اما واقعا این تشعشعات چه بر سر ما خواهند آورد؟ در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا به جزئیات بیشتر این موضوع بپردازیم.

سنجش میزان تشعشعات
هنگامی که تابش های اتمی منتشر می شوند، ذراتی را به اطراف پرتاب می کنند که آنقدر انرژی دارند تا بتوانند الکترون ها را از اتم ها و مولکول ها جدا می سازند. تغییر و دگرگونی باندها باعث تولید جفت یونهایی می شود که از نظر شیمیایی شدیدا فعال و آماده واکنش هستند. این عمل به عنوان تابش یونی شناخته می شود. و اینجا است که مشکلات آغاز می شوند.
انواع بسیار زیادی از پرتوهای یونی وجود دارد. از این میان می توان به پرتوهای کیهانی، آلفا، بتا، گاما یا اشعه ایکس، نوترون ها و انواع مختلف دیگر اشاره کرد. آنچه که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است. مقداری از تشعشع است که یک ارگانیسم یا موجود زنده در برابر آن قرار می گیرد. این مقدار هم بستگی به زمان و هم میزان تابش دارد. این موضوع را با مفهومی به نام «دوز دریافتی» یا absorbed dose اندازه گیری می کنند.
یک راه اندازه گیری «دوز دریافتی» واحدی به نام Grays یا علامت اختصاری Gy است. واحد اندازه گیری عمومی دیگر در این زمینه sievert با علامت اختصاری Sv است. برای محاسبه سیورت، ابتدا گری را به دست آورده و سپس آن را در نوع تابش ضرب می کنند تا میزان دوز موثر بر بافت زنده را محاسبه کنند.
میانگین میزان تابشی که طی یک تا دو ثانیه عکسبرداری اشعه ایکس از ناحیه شکمی منتشر می شود، تقریبا 0.0014 گری است. البته این میزان، کنترل شده هم است. پس می توان گفت که زیاد بد نیست.
اما مشکل اصلی وقتی است که تمام بدن شما در معرض تشعشع قرار بگیرد. مثلا اینکه درست در لحظه انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اتاق کنترل آن ایستاده باشید. در آنجا شما تقریبا ۳۰۰ سیورت در ساعت تشعشع دریافت می کنید. البته نباید نگران باشید. چون یک ساعت هم دوام نمی آورید. این دوز تابش حداکثر طی یک تا دو دقیقه انسان را از پا در می آورد.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
سعی کنید این را در مخیله تان بگنجانید و بعد کم کم باورش کنید. سامسونگ در حال حاضر با همراهی پژوهشگرانی از دانشگاه تگزاس دارد بر روی راهکاری تحقیق می کند که با استفاده از الکترو انسفالوگرافی به مهار قدرت های ذهنی شما به منظور ارسال دستور به تبلت ها و تلفن های همراه می پردازد؛ و اگر این به تنهایی کافی نیست، باید بدانید که سامسونگ در اصل امیدوار است بتواند آن را به خط اصلی بازار تبدیل کند؛ یعنی به تولید انبوه برساند.

اما پیش از آنکه خیلی از دنیای واقعی جلو بیفتیم، بگذارید قضیه را روشن کنیم: در حال حاضر، استفاده از این سیستم با زحمت همراه بوده و هدف از توسعه آن، افرادی با معلولیت های مختلف است ولی وقتی به دو سال اخیر و علاقه سامسونگ به ارائه روش های جدید برای تعامل با رابط کاربری محصولات نگاه کنیم، آن وقت پذیرش موضوع تولید انبوه و تصور راهکاری برای مصرف کننده عام، آسان می شود.

در حال حاضر، از شرکت کنندگان در طرح خواسته می شود که الکترودهای ثبت و اندازه گیری فعالیت الکتریکی مغز را روی سر خود قرار دهند. سپس با تمرکز بر روی آیکون های نمایشگر، سنسورها قادر به تشخیص الگوهای الکتریکی منحصر به فرد شده و انتخاب گزینه های مختلف را میسر می کنند.

در کل، دقت دستگاه بین 80 تا 95 درصد است و کاربران می توانند به طور میانگین هر 5 ثانیه یک انتخاب را انجام دهند. به منظور آسان سازی استفاده از سیستم، محققین به دنبال توسعه کلاه های برخوردار از الکترودی هستند که استفاده از آنها هم راحت تر باشد؛ یعنی افراد بتوانند در طول روز بدون مشکل آنها را روی سر قرار دهند.

بعید است که به زودی این فناوری به عرصه تولید انبوه و محصولات مصرفی بیاید، ولی به هر صورت دانستنش بد نیست: سامسونگ بعد از تعقیب نگاه ما، دارد روی امواج مغزی مان کار می کند.

اگر می خواهید سوال مهمی را از کسی بپرسید شاید بهتر باشد به جای تلفن زدن از پیامک استفاده کنید. نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که مردم هنگام استفاده از پیامک، نسبت به تماس تلفنی کمتر دروغ می گویند و دقیق تر پاسخ می دهند.
آقای کنراد که یک «روانپزشک شناختی» است می گوید بررسی ما در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که مردم اطلاعات حساس و مهم شان را از طریق پیامک راحت تر افشا می کنند.
این یافته برخلاف عقیده عمومی است که تصور می شود مردم ترجیح می دهند اطلاعات مهم را از طریق پیامک ارسال نکنند، چرا که یک سابقه مکتوب از آنها باقی می ماند.
آنها فکر می کنند احتمالا پاسخ در این است که مردم هنگام پاسخ دادن به پیامک از نظر زمانی مانند هنگام مکالمه تلفنی تحت فشار نیستند و بنابراین می توانند با دقت تر رفتار کنند.
تحقیق آنها نشان داده که افراد حتی هنگامی که در شرایط پر مشغله هم قرار دارند در پاسخ های پیامکی نسبت به تماس های تلفنی راست گو تر و دقیق تر هستند.


انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


تازه های علم پزشکی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا